Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer paddo's

Eerste keer paddo's

36 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind 2c's chemischer en gemaakter aanvoelen dan paddo's. Hou ik neit zo van :openmouth:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#2
Komend weekend eerste keer paddo's :grin: Ik begin met een halve portie truffels van de lokale smartshop. En ja ik weet dat de meesten 14 jaar jong vinden, maar ik wil het een keer proberen en denk maar dat als het verkeerd gaat dat ik het wel zal weten. Maar ik denk dat dat wel meevalt.

Hebben jullie nog goede tips? Kan ik vantevoren blowen of zal ik er compleet nuchter mee beginnen en pas later als ik denk dat ik het kan hebben gaan blowen? Goed uitslapen doe ik sowieso, met een gevulde of een nuchtere maag paddo's innemen?

Ik ben van plan binnen te beginnen in een huis waar niemand naar toe komt (we zitten met z'n 2en op een halve portie, tripmaatje heeft 1 keer eerder een hele portie gehad) en als ik me goed voel naar buiten te gaan.

Verder nog andere dingen waar ik op moet letten?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nuchter beginnen, uurtje of 6 van tevoren niet eten.. paar jaartjes wachten :þ
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#4
6 uur vantevoren niet eten? :openmouth:

Dat is wel erg lang :P En ja dat een paar jaar wachten had ik al wel verwacht. Ohja nog een vraag, ik ben van plan in het komende weekend ook nog iets te maken in de trant van spacepannenkoeken/spacebrownies, en veel blowen, maar ik denk dat ik beter de eerste dag de paddo's kan doen omdat ik dan nog het meest helder en uitgerust ben?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat denk ik ook wel, ja (:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom zou je van te voren willen blowen? Je wilt toch meemaken hoe het is om paddestoelen te doen? Blowen heeft vaak veel invloed op het effect van verschillende soorten drugs (vaak positief, maar ik heb mensen ook psychoses zien krijgen.), maar dat zou ik de eerste keer niet doen. Misschien vind je het wel niks, maar versterk je het alleen maar.

Achteraf blowen is wel leuk, als het (bijna) is uitgewerkt: dan krijg je een rare flashback. Soms zelfs de dag erna.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
wave zei:
Blowen heeft vaak veel invloed op het effect van verschillende soorten drugs (vaak positief, maar ik heb mensen ook psychoses zien krijgen.),
Klik om te vergroten...
Dat komt niet door heb blowen dan natuurlijk. Dat kan elke drug uitlokken als je er gevoelig voor bent..
wave zei:
Achteraf blowen is wel leuk, als het (bijna) is uitgewerkt: dan krijg je een rare flashback. Soms zelfs de dag erna.
Klik om te vergroten...
Wel weer mee eens.. Je kan echt als een gek door blijven blowen dan.. Lekker een komedie filmpje kijken met het tripgroepje en pizza's bestellen :grin:


Of 14 te jong is, moet je voor jezelf bepalen. Mijn 1e keer paddo's was ik ook net 15 en het ging meer dan prima. In 2jaar 13x gedaan ondertussen en het heeft mij iig niks gedaan(badtrips niet meegerekend), dat ligt dus echt aan hoe sterk je geestelijk bent.. Als je denkt dat je het aankan, gewoon lekker proberen.. Om het te vaak te doen zou ik niet aanraden. 1x kan goed gaan, maar een 2e keer misschien niet. Probeer het uit zou ik zeggen en als het je bevalt, zou ik eventjes wachten voordat je weer eens gaat trippen tot je wat ouder bent maar dan weet je iig hoe het is..

Das mijn mening+advies :wave:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#8
wave zei:
Waarom zou je van te voren willen blowen? Je wilt toch meemaken hoe het is om paddestoelen te doen? Blowen heeft vaak veel invloed op het effect van verschillende soorten drugs (vaak positief, maar ik heb mensen ook psychoses zien krijgen.), maar dat zou ik de eerste keer niet doen. Misschien vind je het wel niks, maar versterk je het alleen maar.

Achteraf blowen is wel leuk, als het (bijna) is uitgewerkt: dan krijg je een rare flashback. Soms zelfs de dag erna.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat voor effect het precies heeft, heb weleens dingen gelezen maar niet precies. Als het inderdaad zo werkt dan ga ik niet blowen. De vraag was omdat ik dit in een weekend ga doen samen met een vriendin wat we echt als 'ons' weekendje zien, en aangezien we allebei erg van blowen houden (lees: stoners zijn) zou het maar zo kunnen dat de eerste joint al zou worden gedraaid als ik daar aan kom. Maar dan maar even niet blowen, voor die dag staan de paddo's centraal.

En Trippyshit, wat is jouw mening over het blowen voor en tijdens de trip? En qua vaker trippen betreft, ik heb met mezelf vantevoren afgesproken dat er een minimale grens komt waar ik in moet wachten, en dat zal waarschijnlijk 2 maanden worden. Ik heb inderdaad vaker gehoord dat mensen rond hun 15e eerste keer paddo's hebben gedaan en dat dat gewoon goed beviel, dan moet dat bij mij ook kunnen.

Bedankt voor de comments iedereen :)
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#9
TrippyShit zei:
wave zei:
Blowen heeft vaak veel invloed op het effect van verschillende soorten drugs (vaak positief, maar ik heb mensen ook psychoses zien krijgen.),
Klik om te vergroten...
Dat komt niet door heb blowen dan natuurlijk. Dat kan elke drug uitlokken als je er gevoelig voor bent..
Klik om te vergroten...

Die keer dat ik er echt bij was werd het door het blowen 'uitgelokt'. Dat hoeft natuurlijk niet, en dat kan door elke drug : maar het kan wel.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Amaranth zei:
En Trippyshit, wat is jouw mening over het blowen voor en tijdens de trip? En qua vaker trippen betreft, ik heb met mezelf vantevoren afgesproken dat er een minimale grens komt waar ik in moet wachten, en dat zal waarschijnlijk 2 maanden worden. Ik heb inderdaad vaker gehoord dat mensen rond hun 15e eerste keer paddo's hebben gedaan en dat dat gewoon goed beviel, dan moet dat bij mij ook kunnen.

Bedankt voor de comments iedereen :)
Klik om te vergroten...
Ja, dat moet je grotendeels zelf bepalen. Ik zou het niet doen.. Het is vooral de 1e keer leuker om gewoon het effect van alleen de paddo's mee te maken. Ik zou wel weed voor op het einde mee nemen. Op het einde lekker met het groepje eten bestellen, een filmpje kijken en genoeg jointjes roken vind ik persoonlijk een hele relaxte afsluiting van de reis.. Blowen tijdens de trip geeft vaak veel meer chaos enzo.. Echt een +punt vind ik het niet echt.. Zou het dus voor het einde bewaren.. Dan smaakt het heel lekker en wordt je heel appart stoned en voel je de eurofrie nog terwijl je lekker aan het chillen bent..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Amaranth zei:
6 uur vantevoren niet eten? :openmouth:

Dat is wel erg lang :P En ja dat een paar jaar wachten had ik al wel verwacht. Ohja nog een vraag, ik ben van plan in het komende weekend ook nog iets te maken in de trant van spacepannenkoeken/spacebrownies, en veel blowen, maar ik denk dat ik beter de eerste dag de paddo's kan doen omdat ik dan nog het meest helder en uitgerust ben?
Klik om te vergroten...

4uur is ook al meer dan genoeg hoor :wink:. En ja blowen tijdens de trip... het kan je rustiger maken of juist voor meer chaos zorgen. Ik zou beginnen met een paar trekjes en even wachten om te kijken hoe het de trip beïnvloed. Beter 1 trekje te weinig dan 1 te veel :)
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verdomd, de truffels waren te duur voor het budget wat we nog hadden voor 't hele weekend.. Maar die vriendin had nog een capsule met 22mg 2C-E liggen en nu kopen we er een capsule bij en dan doen we (op 't oog verdeeld) allebei ongeveer 11mg 2C-E in plaats van paddo's. Ik vind €16,- voor een portie truffels ook wel vrij prijzig.

Jammer dat het geen paddo's worden, maar als ik weer een keer genoeg geld heb (kan nog wel ff duren maar beter dat ik de trips nog even een tijdje uit elkaar houd, zeker omdat ik nog jong ben) ga ik samen met die vriendin waar ik dit weekend 2C-E mee ga doen, een keer een portie truffels delen.

Bedankt voor de tips iedereen, die ga ik zeker onthouden voor als ik het wel ga doen.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#13
wees blij: 2c-e :hearteyes: (wil ik ook eens :grin: )
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#14
Meningen zijn er blijkbaar over verdeeld. Ik ben benieuwd hoe m'n trip uitpakt, moet toch ergens een eerste keer mee beginnen. Ik wil iedereen bedanken voor de behulpzame comments :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Das niet zo moeilijk toch? Als jij een labiel persoon bent enzo, of onzeker, depri, control-freak.. Dan is trippen niet echt je ding in veel gevallen..
I
ItesLid
01-01-2024, 00:00
#16
depri in elk geval ni, mja wat versta je onder control-freak, onzeker ed...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Onzeker: Als je onzeker bent over jezelf. Je uiterlijk, je karakter.. Kans dat je daarmee geconfronteerd wordt..

Control-freak: Als je graag de controle over alles wilt (kunnen) houden. Bij trippen, en helemaal paddo's, moet je nou eenmaal accepteren dat de controle niet altijd in jouw handen ligt. Dit moet je ook niet teveel willen want dan merk je alleen maar dat het meer door je handen wegglipt en dat kan beangstigend zijn voor iemand die een control-freak is..
I
ItesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Onzeker helemaal niet, ale meeste van de tijd toch ni.
Iedereen is wel eens onzeker, zeker :)
Da van control-freak heb ik geen idee eigenlijk..
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ites zei:
Onzeker helemaal niet, ale meeste van de tijd toch ni.
Iedereen is wel eens onzeker, zeker :)
Da van control-freak heb ik geen idee eigenlijk..
Klik om te vergroten...
Tuurlijk zit er een verschil in over jezelf nadenken en echt onzeker zijn :wink:
Control-freak.. als je blowen zonder probleem kan, zal je wel niet zo'n control-freak zijn.
Het gaat erom dat jij niet de grip op realiteit kwijt wilt raken. Als je kan accepteren dat kan gebeuren voor eventjes, is er niks aan de hand..
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja dat begrijp ik wel, maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand 100µg niet aan kon, maar ook niet gelezen dat iemand nog niet goed genoeg tripte na 100µg en na al die dingen die mislukt zijn wil ik het inderdaad een keertje goed doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."