Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's: veilig of niet.

Paddo's: veilig of niet.

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
W.F.L. zei:
Mijn broer heeft een psychose gehad en ik ben er zelf ook tamelijk gevoelig aan (Heb al psychoseverschijnselen na een speedcrash) en ik heb paddo's zonder problemen kunnen nemen. :hearteyes: LSD niet, daar heb ik na m'n 2de trip HPPD van gekregen.

Gewoon doen man, paddo's zijn geniaal. :grin:
Klik om te vergroten...

Sukkel.. :rolleyes:

OT:

Wat ik zo uit dit topic concludeer is dat de meeste denken dat er alleen blijvende schade ( of het triggeren ervan) kan ontstaan bij een bad trip. Waarschijnlijk komt 'het' bij een negatieve ervaring wel sneller maar zeker bij gewone trips kun je psychische schade oplopen.

Wil je paddo's gewoon is proberen dan lijkt me dit geen probleem, zolang je er dus goed over inleest ( wat je blijkbaar wel gedaan hebt :rock: ) en weet wat er kan gebeuren.

Ben je 'van plan' meerdere keren te trippen/willen proberen zou ik even langs je huisarts gaan en bespreken wat de risico's zijn. Wees gewoon eerlijk tegen hem/haar, dokters hebben beroepsgeheim dus je ouders/partner/buren of wie dan ook komen daar niet achter als jij dat niet wilt.

Succes!
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#2
't zal wel eenmalig worden, misschien nog een tweede of derde keer, maar geen regelmatig gebruik.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Al getript? Je laat het wel weten he? :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
KapiteinPinda zei:
't zal wel eenmalig worden, misschien nog een tweede of derde keer, maar geen regelmatig gebruik.
Klik om te vergroten...

Dan acht ik de kans dat het uit de hand loopt toch wel klein..
Voor 'zekerheid' toch even langs je huisarts.

Het kan ook zijn dat je na eenmalig of misschien een 2e of 3e keer toch verkocht bent en het vaker gaat gebruiken. Wees eerlijk tegen jezelf en stop zodra je merkt dat je psychisch instabiel word.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#5
met schizofrenie word je geboren en ontwikkeld zich meestal tussen het 18de en 25ste levensjaar.
het hangt deels van je eigen af of schizofrenie zich bij je ontwikkeld en in welke mate.
drugs zoals paddo's kunnen een stimulans zijn voor de ontwikkeling van schizofrenie, maar omdat je het niet zoveel van plan bent om het te gaan doen is er weinig om schrik van te hebben.
wees er wel altijd van bewust dat je iemand in je familie hebt gehad met schizofrenie, hierdoor heb je natuurlijk meer kans op de ontwikkeling ervan dan een persoon zonder schizofrene familieleden.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de informatie. Ik zal het laten weten als ik ga trippen maar dit kan nog wel even (misschien zelf een paar maanden) gaan duren. Moet even zien wanneer ik het me kan permiteren met mijn studie (dat kan ik nu niet, ik heb het ontzettend druk) en wanneer ik een rustige locatie en geschikte sitter heb. Nogmaals bedankt :)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#7
KapiteinPinda zei:
Bedankt voor de informatie. Ik zal het laten weten als ik ga trippen maar dit kan nog wel even (misschien zelf een paar maanden) gaan duren. Moet even zien wanneer ik het me kan permiteren met mijn studie (dat kan ik nu niet, ik heb het ontzettend druk) en wanneer ik een rustige locatie en geschikte sitter heb. Nogmaals bedankt :)
Klik om te vergroten...

veel tripplezier toegewenst
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#8
JunkXL zei:
Als je onzeker bent over de "risico's" dan moet je er gewoon niet aan beginnen.
Bij trip middelen is het zeer belangrijk om zeker te zijn in je zaak.
Als je dit niet bent, probeer het dan ook niet.
Klik om te vergroten...

weet ik, en dat doe ik ook niet. Enkele weken terug kreeg ik de kans om te trippen, maar daar voelde ik me gewoon niet relaxed bij dus heb ik het niet gedaan. Er zou namelijk iemand bij zijn die ik niet goed ken, en de eerste keer dat ik die persoon ontmoette (paar keer tegen gekomen op feesten enzo) had ik een slechte indruk van hem. Geen kwade ofzo, maar gewoon niet mijn type. Ik heb dit uitgelegd en heb er begrip voor gekregen. Ik kreeg te horen dat de persoon in kwestie was verandert, maar als dat me niet gerust stelt doe ik het niet, of de persoon nou is verandert of niet.
Toch bedankt voor je goed bedoelde waarschuwing. :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet alleen relativeren, hoe zou je reageren op totaal abnormale dingen die simpelweg onmogelijk zijn en die je nooit hebt gezien? Kleuren die niet bestaan, objecten die je in 7 dimensies ziet, etc? Gedachtes die in hun structuur totaal vervormen naar alienachtige vormen waar je je totaal niks bij kan voorstellen?
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Niet alleen relativeren, hoe zou je reageren op totaal abnormale dingen die simpelweg onmogelijk zijn en die je nooit hebt gezien? Kleuren die niet bestaan, objecten die je in 7 dimensies ziet, etc? Gedachtes die in hun structuur totaal vervormen naar alienachtige vormen waar je je totaal niks bij kan voorstellen?
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens met een overdosis wiet meegemaakt dat een restaurant in een pretpark attractie leek te veranderen (alleen het schudden, mijn evenwichtsorgaan raakte gewoon fucked), en later ging ik out en dacht ik dat ik op een fiets zat terwijl ik ergens lag. Ik bleef in die situatie gewoon kalm omdat ik wist waar het van kwam, en dat ik gewoon rustig moest blijven. Ik denk ook wel aan wat er gaat gebeuren als ik niet meer zo helder kan denken, daar moet je ook rekening mee houden.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo,

Ik ben van plan om over een tijdje een keer paddo's te proberen. Ik heb me aardig ingelezen op dit forum en op erowid, en ik kom telkens de waarschuwing tegen dat je geen paddo's moet nemen als er schizofrenie in je familie zit. Ik neem deze waarschuwing serieus, maar ik kan me geen goed beeld vormen van hoe groot het risico voor mij is.
Een broer van mijn opa had waarschijnlijk schizofrenie, maar voor de rest is er nergens in mijn familie iemand die dat heeft. Omdat er zoveel generaties tussen zitten vraag ik me af hoe gevaarlijk het is als ik paddo's ga proberen.
Verder heb ik me laten vertellen dat het de kans op schizofrenie of andere blijvende mentale problemen vergroot wordt als je gebruikt terwijl je niet helemaal lekker in je vel zit. Ik weet hoe belangrijk set & setting zijn, ik weet wat een bad trip is, maar hoe het met de blijvende schade zit weet ik niet.
Zou iemand me hier wat meer over kunnen vertellen? Ik wil namelijk best eens wat proberen, maar heb geen zin om mezelf blijvend naar de tering te drogeren.

Trip Ahoy!
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#12
Moeilijk om hier een eenduidig antwoordt op te geven.

Wat de blijvende schade van een bad trip is hangt er heel erg vanaf hoe sterk jij in je schoenen staat. Als je een bad trip hebt is het vooral belangrijk om deze na afloop (en tijdens) zo goed mogelijk te analyseren,relativeren en er vooral van te leren. Paddo's laten je als t ware als een buitenstaander naar jezelf kijken, dit kan een waardevolle les zijn,maar ook erg confronterend.

Voor het "aanleg voor schizofrenie" gedeelte zou ik gewoon naar de huis arts gaan, en vragen hoe groot de kans is dat jij het ook hebt/krijgt. Hierbij hoef je niet eens over drugs te beginnen. Als er maar 1 geval was in je familie lijkt me de kans dat het erfelijk is echter zeer klein, maar ik weet hier absoluut te weinig van om betrouwbare uitspraken over te doen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Verder wil ik nog even kwijt dat ik blij ben dat je het nemen van paddo's niet te lichtzinnig opvat en er serieus op voorbereid, zo hoort 't, en haal je t meest uit je trip.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo, ik heb zelf een "psychotische aandoening" zoals de psychiator het me mooi heeft verteld, ik heb ook voor een half jaar anti-psychotica geslikt (pipamperon). Maar naar mijn psychotische periode die vrij kort was en daarom niet tot een aandoening zoals schizofrenie gerekent mocht worden keek ik naar de wereld door een ander licht.
Een paar maanden daarna heb ik mijn eerste halluciogeen geprobeert - de truffel (ik snap dat dit geen paddo is, maar het heeft dezelfde actieve stof). Ik heb geen enkel negatief effect gevoeld, ook niet dagen na de trip of wat dan ook. Natuurlijk was het nog steeds op eigen risico en ik zal best nog wel is een bad trip hebben. Maar als jij op dit moment niet in de knoop zit met iets, geen psychotische en/of depressieve klachten hebt die je dagelijks leven aantast. Zou ik mezelf niet bang maken als ik jou was.

Het is heel verstandig van je dat je goed research hebt gedaan, dat had ik ook gedaan en het was heel fijn om van alles te weten toen ik ging trippen! Maar wat ik zelf heb ervaring is dat hoe je op het moment dat je de drug inneem voelt, het belangrijkst is.

Drugs moet je verstandig gebruiken en ik hou altijd een pilletje of 2 achter de hand in het geval het fout gaat. Trip ook nooit alleen en zorg dat je iemand bij je hebt die er verstand van heeft.

Veel succes en trip plezier! :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paddo's kunnen psychoses triggeren bij mensen die ervoor gevoelig zijn, dit is niet bij iedereen het geval maar dat weet je meestal pas nadat je psychotisch bent geweest (uit jezelf, niet door drugsgebruik), dus daar heb je geen hol aan..

Hangt verder van zoveel dingen af.. als vuistregel niet doen als er schizofrenie/schizotypische stoornis/schizoaffectieve stoornis/gegeneraliseerde psychotische stoornis in je familie voorkomt.
Z
ZeitgeistLid
01-01-2024, 00:00
#15
J0S zei:
Het is heel verstandig van je dat je goed research hebt gedaan, dat had ik ook gedaan en het was heel fijn om van alles te weten toen ik ging trippen! Maar wat ik zelf heb ervaring is dat hoe je op het moment dat je de drug inneem voelt, het belangrijkst is.

Drugs moet je verstandig gebruiken en ik hou altijd een pilletje of 2 achter de hand in het geval het fout gaat. Trip ook nooit alleen en zorg dat je iemand bij je hebt die er verstand van heeft.

Veel succes en trip plezier! :)
Klik om te vergroten...


Helemaal mee eens! maar ik vind trip nooit alleen als je geen ervaring hebt, en als je wel ervaring hebt en je voelt je goed is het beter in je ééntje! Je kan alles dan veel beter verkennen, geen afleiding, heerlijk! maar dan moet je geestelijk wel sterk zijn op dat moment...

I wouldn't recommend sex, drugs or insanity for everyone, but they've always worked for me -Hunter S. Thompson-
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet van mezelf dat ik prima kan relativeren, en als ik een bad trip krijg blijf ik ook gewoon denken "dit is niet de realiteit, het gaat wel weer weg". Met "niet lekker in je vel zitten" bedoelde ik meer dat je je door omstandigheden shit voelt, zoals een vervelende gebeurtenis.
Nou heb ik er zelf ook nog wat erfelijkheidsleer op losgelaten die ik nog van de middelbare ken, en ik denk dat de kans heel klein is dat ik aanleg voor schizo heb. Iemand van 3 generaties ouder moet het namelijk in zijn/haar bloed hebben gehad om iemand van 2 generaties hoger het te laten krijgen. Nou kan ik niet zeggen dat ik hoogste biologiecijfers had, maar dit klinkt best logisch.
Nogmaals bedankt voor de reacties,

Trip Ahoy!
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe reageer je op wiet?

Ik zou eerst gewoon een klein beetje nemen en kijken hoe je er op reageert, misschien ben je gevoeliger.
Verder is het natuurlijk op eigen risico. Als je broers/zussen/ouders geen last hebben van schizofrenie denk ik dat je het er best op kan wagen, ook omdat je aan geeft dat je je er vrij zeker over voelt en ook niet bang er voor bent.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Twilight zei:
Hoe reageer je op wiet?

Ik zou eerst gewoon een klein beetje nemen en kijken hoe je er op reageert, misschien ben je gevoeliger.
Verder is het natuurlijk op eigen risico. Als je broers/zussen/ouders geen last hebben van schizofrenie denk ik dat je het er best op kan wagen, ook omdat je aan geeft dat je je er vrij zeker over voelt en ook niet bang er voor bent.
Klik om te vergroten...

Wiet reageer ik prima op, kword er wel lekker rustig van en alles. Behalve die keer dat ik besloot veel te veel te eten (nouwja, het was niet het oorspronkelijke idee, maar je snapt wat ik bedoel) en bijna out ging maar dat lijkt me logisch.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn broer heeft een psychose gehad en ik ben er zelf ook tamelijk gevoelig aan (Heb al psychoseverschijnselen na een speedcrash) en ik heb paddo's zonder problemen kunnen nemen. :hearteyes: LSD niet, daar heb ik na m'n 2de trip HPPD van gekregen.

Gewoon doen man, paddo's zijn geniaal. :grin:
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je onzeker bent over de "risico's" dan moet je er gewoon niet aan beginnen.
Bij trip middelen is het zeer belangrijk om zeker te zijn in je zaak.
Als je dit niet bent, probeer het dan ook niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."