Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia roken, goede manier

Salvia roken, goede manier

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Werkt het dan niet makkelijker met een lucifer?

Ik vind een lucifer bij gewoon een bong roken ook veel fijner.
°
°Thomas°Lid
01-01-2024, 00:00
#2
moet je het met de bong ook met een stormaansteker doen of gaat dit ook perfect met een gewone aansteker?
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#3
Filtert het water er niet ook wat schadelijke stoffen uit?

Ik heb trouwens precies dezelfde, erg chille bong maar je kunt hem niet echt schoonmaken.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Salvia wil proberen of niet.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#4
lolnoob zei:
Filtert het water er niet ook wat schadelijke stoffen uit?

Ik heb trouwens precies dezelfde, erg chille bong maar je kunt hem niet echt schoonmaken.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Salvia wil proberen of niet.
Klik om te vergroten...

Ik gebruik dat ding niet met water, dus heb geen idee. Eigenlijk is het niet de bedoeling dat er gefilterd wordt, je wilt namelijk toch alle werkzame stoffen binnekrijgen?

Schoonmaken? Ja, dat wel een probleem, de mijne is nog steeds wat gelig en er zit nog aanslag in. Met zo'n speciale borstel kun je het wel schoon krijgen schijnt.

Waar twijfel je over? :) Ik vind het een hele leuke ervaring, maar ik vind het relatief duur en de tijd dat je lekker onder weg bent is eigenlijk tekort.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik hoor er ook verschrikkelijke verhalen over, ook als je op erowid leest. Of zullen dit mensen zijn die niet weten hoe je het verantwoord moet gebruiken?

En volgens mij wordt er door water een aantal schadelijke niet actieve stoffen gefiltert maar dit weet ik niet zeker. Het kan ook alleen voor de temperatuur zijn. Maar het klinkt ook zo lekker als er water in zit :wink:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, die verhalen ken ik ook wel, maar kom op ik vind het wel horrorscenario's hoor :)

Het is wel zo dat Salvia niet voor iedereen hetzelfde werkt. Of zelfs helemaal niet.
Gevaarlijk is het in iedergeval niet direct, maar je moet er voorzichtig mee beginnen.
Er zijn altijd mensen die psychotisch worden of gaan lopen flippen (bijv. ook bij paddo's) maar je weet denk ik van jezelf wel of je zo iemand bent of niet :wink:

Ik heb van de meeste tripmiddelen altijd wel ietsjes meer nodig dan een gemiddelde persoon, vraag me niet hoe dat kan, het is gewoon zo. Ik ben rond rond de 189 en zo'n 85kg.

Na mij goed ingelezen te hebben van de Salvia heb ik uiteindelijk voor het extract gekozen en dan de 20x (1gram). En er bovendien de tijd voor genomen, lekker op de slaapkamer gezeten met het raam open, zon in mijn gezicht en lekker relaxen en er tegenaan :hearteyes:

Wist je trouwens dat je met Salvia een omgekeerde tolerantie hebt?? Eerst dacht ik ook van "wat een bullshit", maar het is echt zo. Niet gelijk bij de 2e keer, maar bij bijv. een 3e keer kun je al met iets minder extract hetzelfde beleven :sunglasses: Maar dan nog, als ik het nog een keer ga doen ga ik lekker voor de 30x, misschien dan uiteindelijk wel minder gebruiken.


En over dat water; Als je dat fijn vind gewoon gebruiken. Water is volgens mij alleen voor de temperatuur, maar de bong is lang genoeg om de rook te koelen voordat je het binnenkrijgt.
Wat wel handig is bij "onze" bong dat je ook dat (ik noem het altijd een ventielgaatje) gaatje gebruikt. Dus je vinger erop, beetje zuigen zodat het systeem vacuum trekt en dan plots loslaten! Schiet het zo bij je naar binnen :)

EDIT: water; als je water in die bong doet, dan moet je maar een heel klein laagje erin doen, anders zuig je het water mee naar binnen en dat is niet de bedoeling. Nu weet ik ineens weer waarom ik er nooit water in doe :tearsofjoy:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt, dat gaatje is echt chill. Kun je gewoon doorademen en heb je ineens een lekkere hit naarbinnen gewerkt. Eerste keer dat ik hem met wiet gebruikte had ik me er wel een beetje op verkeken, ik dacht ach het is een klein ding ik zuig er gewoon net zo lang tot ik bijna niet meer kan en zuig dan alle rook op. Ik had toch een hit binnen, wel een kwartier staan hoesten :P

Ik zal het misschien toch een keer proberen. Dan wel eerst met de bladeren en de 5x proberen, want ik wil altijd rustig beginnen met iets nieuws.
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pak een bong, niet te groot, 20/30cm hoog is genoeg. Zoveel rook komt er niet van 1 hit
Een storm aansteker werkt bij mij perfect, als hij te hard gaat gewoon wat zachter zetten of verder weg houden. De bong voor de helft vullen met ijsklontjes helpt heel goed om de rook makkelijker binnen te houden. pijpje werkt ook gewoon, maar kriebelt meer als bong met ijsklontjes en de rook is ook heter.
Hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier met je salvia!
heftig spul trouwens, ik had 10x extract en de eerst keer had ik had gevoel dat de zwaartekracht horizontaal was geworden, maar dan alleen bij me hoofd. Mijn hoofd werd als het ware naar rechts getrokken :openmouth: , 2de keer had ik het gevoel alsof ik 100x per minuut in mijn gezicht werd geslapt, in combinatie met een verdraaid beeld was niet erg prettig en extreem wazig!
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#9
lolnoob zei:
Ik hoor er ook verschrikkelijke verhalen over, ook als je op erowid leest. Of zullen dit mensen zijn die niet weten hoe je het verantwoord moet gebruiken?

En volgens mij wordt er door water een aantal schadelijke niet actieve stoffen gefiltert maar dit weet ik niet zeker. Het kan ook alleen voor de temperatuur zijn. Maar het klinkt ook zo lekker als er water in zit :wink:
Klik om te vergroten...
mijn ervaring met salvia was ook erg negatief, ben er zeker van als mijn trip langer aangehouden had ik zoiezo bad gegaan was.
ik rookte de salvia in een bong (0.12gr 20X extract, wat volgens azarius genoeg is) met stormaansteker, in de longen gehouden tot ik een soort licht effect merkte en dan uitgeblazen.
wat resulteerde in een grote KNAL, BAM weg was ik in mijn hoofd (dit duurde ongeveer 30-60seconden en toen was ik nuchter)
het probleem met salvia vind ik dat je vergeet datje salvia gerookt heb, het enige dat ik dacht was WTF!. Salvia ga ik zoiezo niet meer doen , vind het belachelijk duur trouwens voor wat voor korte effect het geeft

lees dit verslag even en je weet waaraan je je kan verwachten met een hogere dosering salvia
http://azarius.net/experiences/5720/salvia_20x_extract/
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het werkt ook in een waterpijp, daar ben ik wel zeker van. Kijk anders eens op erowid.org, staan vast wel manieren op hoe je het het beste rookt.

Ik heb ook wel veel gehoord van mensen die het gewoon met een normale aansteker doen en dat werkt ook wel, je moet het er gewoon wat langer ophouden voordat je inhaleert.
k
kebabskiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Laatst hebben wij met groepje de drug salvia geprobeerd, ons even laten voorlichten in de smartshop om vervolgens lekker in rustige omgeving te gaan trippen!

We hebben een puurpijpje aangeschaft met een mooi gaasje onderin, alles leek goed te zijn. Nu hoorden wij dus dat salvia pas werkt als je het op hoge temperatuur verbrand, dus hebben we een stormaansteker gekocht!

Nou pijpje gevuld met salvia extract, stormaansteker erboven en inhaleren maar, nu kwamen er toch wat problemen:

* de stormaansteker heeft zoveel kracht dat het de neiging heeft wat weg te blazen uit de pijp.. opties?
* de geinhaleerde rook is door z'n hitte moeilijk in te houden, snel neiging hoesten terwijl je het 20-30 sec in moet houden.

Nu nog iets wat e fout hebben gedaan is alles in 1 teug proberen, op internet lees ik dat het gebruikelijker is zoveel mogelijk in 2 minuten te inhaleren onder voorwaarde dat je elke teug minimaal 20 sec in je longen houdt..

Iemand ervaring hiermee en/of tips? Want de trip ging wel redelijk maar was niet wat ik er van verwachtte, te weinig effect na mijn 2-malig gebruik.. Ik denk dat als wij de techniek verbeteren van het inhaleren het beter moet gaan. Vandaar deze vraag :)
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb Salvia zelf nog niet geprobeerd, maar wat wel kan helpen is een bong of waterpijp gebruiken.

Door het water koelt de rook wat af voordat je het in je longen krijgt.
k
kebabskiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zelf denk dat waterpijp ook makkelijker roken is, tenminste wat mijn ervaring daar mee is :wink:

Maar salvia extract moet op hoge temperatuur verbrand worden, met stormaansteker. Blijf je dan weer niet met zelfde idee zitten dat je het snel 'wegblaast'?

En als het door het water gaat, zit de werkzame stof dan nog wel goed in de rook, want de temperatuur is dan natuurlijk wel gedaalt.. Of gaat het alleen bij de verbranding daarom?
k
kebabskiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt!

Ja er staat in dat bong gebruik het beste is, maar een bong is toch ongeveer hetzelfde als een waterpijp behalve dat er een dikke buis aan zit!

Mij lijkt juist dat waterpijp de beter manier is, dan verlies je toch minder rook met de 20-30 sec pauze die je meot pakken om de rook in je longen te houden?

Of is de overgebleven rook niets meer waard en zul je opnieuwe met aansteker erbij nieuwe rook moeten creeren?
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb zelf nooit last dat mijn stormaansteker mijn spul wegblaast, waarschijnlijk heb je hem gewoon te hard staan, draai hem iets terug. Dan heb je nog steeds een blauwe vlam, maar zonder schokgolf :wink:
Verder werkt een bong ook beter, ik heb ook Salvia uit mijn puurpijpje geprobeerd en buiten het feit dat er maar heel weinig in paste was het ook erg moeilijk om goeie diepe halen te nemen en het lang in te houden. Met een bong kun je veel makkelijker een grote hijs nemen. Als je een ijsbong hebt is het helemaal perfect.
k
kebabskiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oke maar verlies je met een bong dan niet veel rook? Of hoe moet je dat dan precies doen?

Aangezien jij het al keer hebt gedaan kun je dat vast wel vertellen :grin:
S
SjarelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Met een bong verlies je nauwelijks rook als je het goed doet, het is ook een stuk handiger om alle rook binnen te krijgen en te houden.

Een bong gebruiken is echt niet moeilijk en kan je overeral op internet filmpjes over vinden
of hier deze korte handleiding :http://www.wikihow.com/Use-a-Water-Bong.

Ik gebruik bij mijn bong ook altijd een normale aansteker werkt ook goed, naja veel succes nog :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
- Zo zachtjes mogelijk hijsen uit dat pijpje.
- "Oefenen", uiteindelijk went het.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een storm aansteker is handig maar niet noodzakelijk. De vlam van een storm aansteker kan je naar beneden richten, bij een normale aansteker zal de vlam pas goed in aanraking komen met de salvia zodra je gaat hijsen. hijs je te hard, dan zal de aansteker uit gaan, hijs je te zacht dan komt de vlam niet goed in contact met de salvia. Met een storm aansteker heb je dat gezeik niet.

De verbrandings temperatuur zal niet zo heel veel uitmaken denk ik. Voor de zekerheid kan je ook door iemand anders een 2e aansteker erbij laten houden.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lijkt me gevaarlijk icm salvia.
Ik had lekker een aansteker gebruikt omdat die vanzelf uitgaat als je hem laat vallen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."