Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Artikel van nu.nl geschreven door Dennis Rijnvis AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug. Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat. Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction. Hersenonderzoek Bij hun studie volgden de wetenschappers meer dan 1500 gebruikers van xtc. Uiteindelijk werden 52 personen intensief getest om de invloed van de drug op hun brein te meten. De werking van hun hersenen werd vergeleken met de cognitieve functie van 59 mensen die nooit xtc gebruikt hadden. Uit het onderzoek bleek dat er geen verschil was in de mentale prestaties van de twee groepen proefpersonen. Dansfeesten De Amerikaanse wetenschappers vermoeden dat eerder beschreven negatieve effecten van xtc op het menselijk brein vooral zijn gemeten door verkeerde onderzoeksmethoden. Veel gebruikers van xtc zijn vaste bezoekers van dansfeesten, waarop overmatig alcohol en andere soorten drugs worden gebruikt. Volgens de onderzoekers waren vooral slaapgebrek en de effecten van de andere genotsmiddelen verantwoordelijk voor de negatieve invloed op het brein die eerder werd toegeschreven aan xtc. De proefpersonen in het recente onderzoek werden zorgvuldig geselecteerd om andere oorzaken van eventuele hersenschade uit te sluiten. Risico's Hoofdonderzoeker John Halpern benadrukt wel wel dat er aan het gebruik van xtc andere risico’s zijn verbonden. “Illegaal gemaakte pillen kunnen schadelijke ingrediënten bevatten”, verklaart hij in de Britse krant The Guardian. “Verder bevatten de pillen geen bijsluiters en is er geen medische supervisie. In sommige gevallen kunnen mensen fysieke schade oplopen, of zelfs overlijden door een overdosis xtc.” Altijd weer even afwachten, nu zijn er wel weer wat onderzoeken die elkaar tegenspreken. Welke nu te geloven hé"
"Ja ik denk dat het ook heeft te maken met het bewust gebruiken of gewoon jezelf kapot maken met de combinaties van alles en nog wat Wanneer je gewoon gebruikt en de nodige vitamines pakt heeft je lichaam genoeg stoffen om weer heerlijk te herstellen"
"Nasica zei: Maarja wanneer is het nu overmatig gebruik ? ... Als ik die ene keer in de 3 maand mdma neem, neem ik graag meerdere bommetjes. kom uit op 400-500mg per avond (verdeeld over 3 doseringen) Of is het minder schadelijk om 1 keer in de maand 100mg te nemen. Dat soort dingen dus. Klik om te vergroten... Jaa klopt er wordt helaas niet over hoeveelheden gepraat! Als ze bijvoorbeeld bij de testgroep 1 x in de 2 maand 60 mg naar binnen werkten stelt het niets voor.. Ik had al gezocht op internet maar kon het Amerikaanse artikel niet vinden, hier zal dat toch wel in vermeld moeten staan! Wel gebruikelijk.."
"Wachten op mooi weer in nederland... gaaaaaaaaap!"
"Nog even vraagje hé, ik heb nu net om kwart voro 12 mijn bak gesoaked.. Nu kom ik erachter dat ik om half 9 vanavond weg ben, en dan pas morgenvroeg weer thuis ben! Zou ik om half 9 al afgieten of lekker laten staan tot morgenvroeg +- 11 uur? Want een bak kan toch gewoon door soaken tot 24 uur zonder schade te veroorzaken?"
"Ik zit nog met vraagje hé, ik ben nu bezig met m'n 2e flush. Ik zie minder pinnetjes dan bij flush 1, maar ze komen er nu een beetje door. Een paar zijn alweer 2 cm dus ik denk dat dat wel goed komt.. Het enige wat me zorgen baart is dat ik geen condens op de zak heb!!! En aan geen enkele zijde ook maar één vlek, helemaal niets! Heb water onderin de zak liggen nu, en ook al een keer besproeid de zijkanten. Hoe kan dit? Bij de eerste flush zat er wel lekker condens op de zak. Want de luchtvochtigheid moet toch 80-90% blijven, maar daar lijkt het toch niet op zonder condens."
"Max 0,4 gr per avond Ă 1 x p/week! Maar ik ben bang dat als ik meer voorraden zou hebben ik en de rest hier wel meer zou gebruiken.."
"Jaa hier is de voorraad ook op! Waardeloos, even maar weer kijken tegen welke aanbieding ik nu aanloop"
"Haha jaa dat is vaak altijd zo! Hoe vaak heb ik ook wel niet gezegd van andere spullen van "neeee noooit meer".. en paar dagen/weken later doe je het zo weer"
"Speed en uitdoring, algemeen bekend.. Vaak nog lekker pilsje erbij en je lichaam maakt helemaal leuke taferelen mee qua vochtgehalte! Nu was mijn vraag, wanneer men een avond lekker aan het feesten is, je pakt er ook nog rustig enkele biertjes bij, gematigd.. Zal het helpen om tussendoor op de avond zelf een ORS preparaat naar binnen te werken? Het vult je lichaamsvocht/zouten en alles weer aan, en gewoon verkrijgbaar bij de betere drogist en apotheek! iemand ervaring? een go of no-go?"