Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsayahuasca ceremonie

ayahuasca ceremonie

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie heeft al eens een ayahuasca ceremonie bijgewoond?
Wat zijn je ervaringen hier mee?
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan flikker ik hier die post van net ff neer:

Flameon zei:
Adrenochroom zei:
^ Gewoon doen Flameon, goed spul, lekker opgaan in de trip en gewoon met een korreltje zout nemen allemaal. :)
Klik om te vergroten...

Hoe wat waar is de grote vraag .... en weet niet of ik er al geschikt voor zou zijn :rolleyes:
Klik om te vergroten...

^ Mwah je moet er niet te veel van verwachten ook, je hoeft niets qua spiritualiteit of gezondheid in je leven te hebben om dit te drinken. Het is in mijn ervaring gewoon een hele inspirerende rijke trip die voor m'n gevoel echt heel top is voor lichaam en geest. Tja als je d'r zin in hebt of benieuwd bent dan ben je klaar in mijn ogen. :) Of bedoelde je iets anders met 'geschikt'?



Verder zijn mijn ervaringen echt heel goed, super inspirerend, super liefdevol en verbindend met de mensen om je heen, lekkere afgifte van gifstoffen ook.

Enige kutte is dat ik dan echt uit een sprookjeswereld kwam van pure schoonheid. Tja dan is de maatschappij gewoon klote natuurlijk. Maarja dit is ook maar hoe je ermee omgaat, nadeel daaraan is dat je dan een dip kan krijgen door het extreem grote contrast. Maar goed, dit is niet bij iedereen en lang niet altijd bij mezelf geweest, soms was het ook heel fijn om mijn gewone leventje weer op te pakken. Het is ook heel afhankelijk van in welke levensfase je zit, nu zou ik er veel nuchterder mee omgaan denk ik.

Groeten,

Adreno
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks voor je antwoord.
Ik zou het opzich graag eens doen in 2011 ofzo ... heb me er al eens goed op ingelezen etc. Maar gezien ik nog niet uberveel tripervaring heb vraag ik me af of het wel geschikt voor mij is.

Kun je het cht zien als een grote schoonmaak in je hersenen? Of is dat kolder?
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
Thanks voor je antwoord.
Ik zou het opzich graag eens doen in 2011 ofzo ... heb me er al eens goed op ingelezen etc. Maar gezien ik nog niet uberveel tripervaring heb vraag ik me af of het wel geschikt voor mij is.
Klik om te vergroten...

Mwah heb vaker mensen gesproken die nog nooit wat hadden gedaan qua trippen en aan de aya gingen. Dus kan makkelijk. Dit is wat ik bedoelde met veel verwachten, ik bedoel, het kan wel heftig zijn en alles. Maar het kan ook heel goed dat het (zeker de 1e keer) totaal niets voorsteld. Ik had de eerste keer nauwelijks visuals, het was wel intens en super prachtig op een zekere manier, maar ook heel rustig en down to earth.

Flameon zei:
Kun je het cht zien als een grote schoonmaak in je hersenen? Of is dat kolder?
Klik om te vergroten...

Mwah ja en nee. Opzich vallen soms dingen als verslaving of nare stemmen in je hoofd wel is van je af. Dat is natuurlijk fijn. Maar vaak komen dingen ook gewoon weer terug. Tijdens de trip voelde het voor mij alsof alle rommel er echt uitgemaald werd, op een prettige, vaak neutrale en soms onprettige manier. Dan kwam ik vaak ook in een hele pure state of mind, zo onschuldig en schoon als een baby dat misschien ervaart. Maarja in deze wereld raakt alles natuurlijk weer vervuild dus het kan heel goed dat je 2 dagen later je gewoon hersenloos zit vol te vreten voor de tv (en dat is ook gewoon oke). Maar vaak is er wel een subtiele veranderd en heb ik toch net wat meer zin in natuur, goede voeding, fijn contact en beweging.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Baraka zei:
Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om Ayahuasca in groepsverband te gebruiken, zonder dat dit in een religieuze setting wordt gebruikt? En waar?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Is het niet zo dat het 'religieuze' aspect er bij hoort?
Waarom zou je het eigenlijk zonder een dergelijke setting willen gebruiken.
B
BarakaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om Ayahuasca in groepsverband te gebruiken, zonder dat dit in een religieuze setting wordt gebruikt? En waar?

Alvast bedankt!
B
BarakaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is het een idee om een topic te openen waarin we alle contactgegevens van alle aanbieders van Ayahuasca-ceremonies samenstellen? Ik lees overal wel mooie reports, maar waar moet ik heen als ik het zelf wil proberen? En wat waren voor jullie bijvoorbeeld de kosten?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
om van binnen te cleanen
B
BarakaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Arthur King zei:
Baraka zei:
Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om Ayahuasca in groepsverband te gebruiken, zonder dat dit in een religieuze setting wordt gebruikt? En waar?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Is het niet zo dat het 'religieuze' aspect er bij hoort?
Waarom zou je het eigenlijk zonder een dergelijke setting willen gebruiken.
Klik om te vergroten...

Als ik de reports lees over de Santo Daime kerk dan heb ik niet zo'n behoefte om urenlang achter elkaar in het Portugees te zingen en in verplichte outfit in een cirkeltje te dansen. Met religieus bedoel ik dus specifiek dat ik het niet een (Santo Daime) kerk wil doen.

Dit komt komt op mij nogal sekte-achtig over:
http://www.youtube.com/watch?v=pkNsp4WV0LY
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Baraka zei:
Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om Ayahuasca in groepsverband te gebruiken, zonder dat dit in een religieuze setting wordt gebruikt? En waar?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Ik weet nog wel 2 goede plekken die enigszins open zijn om te drinken. Als ik jullie zo lees krijg ik ook weer zin zeg :grin:

Maar het kost in een sjamanistische setting meestal tussen de 90 en 130 euro.

Je hebt inderdaad de Santo Daime kerken, daar werken ze erg met structuren en groepverband en is de reis meer naar buiten toe geweid.

Dan heb je de sjamanen die verschillende technieken gebruiken, vaak zijn zij meer op het individu gericht, is er meer ruimte om je eigen flow te volgen en vaak is er meer stilte.

Dan heb je nog 'De Geweide Reis' ergens in Drenthe geloof ik, 2 mensen die Ayahuasca en westerse psychologie verenigen.

Voor mij waren de sjamanenbrouwseltes de shit, had zelf geen behoefte de andere 2 te ontdekken.

Vraag gerust verder ik vind het wel leuk te beantwoorden :wave:

Adreno
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Baraka zei:
Arthur King zei:
Baraka zei:
Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om Ayahuasca in groepsverband te gebruiken, zonder dat dit in een religieuze setting wordt gebruikt? En waar?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Is het niet zo dat het 'religieuze' aspect er bij hoort?
Waarom zou je het eigenlijk zonder een dergelijke setting willen gebruiken.
Klik om te vergroten...

Als ik de reports lees over de Santo Daime kerk dan heb ik niet zo'n behoefte om urenlang achter elkaar in het Portugees te zingen en in verplichte outfit in een cirkeltje te dansen. Met religieus bedoel ik dus specifiek dat ik het niet een (Santo Daime) kerk wil doen.

Dit komt komt op mij nogal sekte-achtig over:
http://www.youtube.com/watch?v=pkNsp4WV0LY
Klik om te vergroten...
Ah, op die manier!
Ik geloof dat dat wel mogelijk is, maar een beetje spiritueel zal het altijd blijven. :wink:

edit: beetje overbodig, de vraag was al beantwoord. :P
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op Azarius is ook ayahuasca spul te koop, wat is daar de bedoeling van?? het thuis te gebruiken? Alleen een Maoi remmer erbij en gaan?

Of staat daar spul om te extraheren voor kristallen?
d
dominatorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou het altijd nog wel eens mee willen maken, maar ik weet niet of ik het in me eentje durf.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
Ik zou het opzich graag eens doen in 2011 ofzo
Klik om te vergroten...
Moet je doen! Broekpoepen, PTSS, echt iets voor jou!
d
dominatorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Ik zou het opzich graag eens doen in 2011 ofzo
Klik om te vergroten...
Moet je doen! Broekpoepen, PTSS, echt iets voor jou!
Klik om te vergroten...

Het zijn blokkades die je lichaam verlaten.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
dominator zei:
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Ik zou het opzich graag eens doen in 2011 ofzo
Klik om te vergroten...
Moet je doen! Broekpoepen, PTSS, echt iets voor jou!
Klik om te vergroten...

Het zijn blokkades die je lichaam verlaten.
Klik om te vergroten...
Haha is dat het? Of het eten van gisteren?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#17
:tearsofjoy:
d
dominatorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
Haha is dat het? Of het eten van gisteren?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je het nog nooit hebt gebruikt. Broekpoepen is trouwens zeldzaam. iedereen die het gebruikte is er heel positief over.
S
ShootingStarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben hier ook bovengemiddeld geïnteresseerd naar.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mja voelt niet zo cool en geld misschien ook als source uitwisseling wat illegaal is hier.

Denk dat veel van de aanbieders ook niet hier hun emailadressen willen hebben staan. Tis vaak ook een besloten cirkel waar niet iedereen met een internetverbinding binnen kan wandelen.

Tenzij ze gewoon een site hebben zoals de geweide reis, ik neem aan dat ze het dan niet erg vinden...

Verder zijn de sjamanen vaak tussen de 90 en de 130 euro voor ceremonie + overnachting.
De Daime kerk kost rond de 30E geloof ik, hier kan ik naast zitten misschien nog minder.
Dan nog de geweide reis die zijn vrij duur ik geloof een dikke 150E? Zij zijn een samenstelling tussen westerse psychologie en sjamanisme zou je kunnen stellen denk ik, ze werken in een meer therapeutische setting in ieder geval. (hoor van de mensen die zijn geweest alleen maar goeds geloof ik)

Adreno

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."