#1
Mijn kat heeft ze een keer gegeten, maar ik merkte niets vreemds aan hem.
Ik zat in een andere wereld![:)]()
Ik zat in een andere wereld
uitspraken over gedaan, wat op zich erg leuk is om te lezen, maar het zijn alleen maar mooie theorieën zonder harde feiten.jcutter zei:Ik ben van mening dat een "trip" veroorzaakt wordt doordat het middel je zintuigen uit de war schoppen, waardoor trippen in feite opnieuw contact maken met je bewustzijn is.
En de constructie van de trip wordt gemaakt door je eigen geest, alleen vraag ik me af hoe de natuur erbij komt om middelen te produceren die een werkelijke reis weten te produceren produceren.
Als ik een psychedelisch middel tot mij neem, lijkt het wel alsof dit gemaakt is omdat de maker weet hoe wij als mensen op dat middel reageren.
Misschien klink ik nu als een schizofreen, ik snap anders niet zo goed waarom de natuur schijnbaar wil dat wij vrijwillig "vergif" tot ons nemen....
Wow, diep zegFresh zei:Mijn kat heeft ze een keer gegeten, maar ik merkte niets vreemds aan hem.
Ik zat in een andere wereld![]()
jcutter zei:Wow, diep zegFresh zei:Mijn kat heeft ze een keer gegeten, maar ik merkte niets vreemds aan hem.
Ik zat in een andere wereld![]()
![]()

jcutter zei:Arm beestje![]()
jcutter zei:Man, ik heb die shit zelfs op mijn ballen geschreven. Geloof mij, dat is voldoende![]()
kapitein-x zei:¨Het eerste basisprincipe van de toxicologie is dat vrijwel iedere stof, die in overmaat aanwezig is, schadelijk kan zijn. Dosis sola facit venenum (alleen de hoeveelheid maakt het vergif) zei Paracelsus al in de 16e eeuw.¨ bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergif
Als een bepaalde dosis helpt om beter te jagen dan is het ook geen vergif. Het wordt pas een vergif als je te veel neemt. En als iets te veel is dan reageert je lichaam daarop in negatieve zin. Ik denk dat je lichaam iets als te veel beschouwt als het je overlevingskansen in dat moment verkleint (je lichaam leeft niet in de toekomst en heeft geen boodschap aan diepe inzichten die je over enkele jaren verder zullen helpen.) Door het innemen van truffels bijvoorbeeld vallen bepaalde beschermingsmechanismen weg. Dit is eigenlijk heel gevaarlijk, ware het niet dat de verstandige tripper hier rekening mee houdt door in een veilige overzichtelijke omgeving te verblijven.
kapitein-x zei:maar ik begrijp dat je daar amper een negatieve bodyload van hebt.
kapitein-x zei:¨Het eerste basisprincipe van de toxicologie is dat vrijwel iedere stof, die in overmaat aanwezig is, schadelijk kan zijn. Dosis sola facit venenum (alleen de hoeveelheid maakt het vergif) zei Paracelsus al in de 16e eeuw.¨ bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergif
Als een bepaalde dosis helpt om beter te jagen dan is het ook geen vergif. Het wordt pas een vergif als je te veel neemt. En als iets te veel is dan reageert je lichaam daarop in negatieve zin. Ik denk dat je lichaam iets als te veel beschouwt als het je overlevingskansen in dat moment verkleint (je lichaam leeft niet in de toekomst en heeft geen boodschap aan diepe inzichten die je over enkele jaren verder zullen helpen.) Door het innemen van truffels bijvoorbeeld vallen bepaalde beschermingsmechanismen weg. Dit is eigenlijk heel gevaarlijk, ware het niet dat de verstandige tripper hier rekening mee houdt door in een veilige overzichtelijke omgeving te verblijven.
En zonder beschermingsmechanismen zie je dat alles Liefde is, maar daarmee wordt ook de drang tot voortplanting sterk gereduceerd (mensen kunnen nog steeds plezier beleven aan seks btw), en alle stressvolle gedragingen die daarmee samenhangen. Heel mooi, maar dit is niet de basisprogrammatuur van ons lichaam (die luidt: voortplanting en daarvoor moeten we overleven...)
Mmm tot zo ver klopt mijn verhaaltje wel aardig, maar hoe zit het dan met een stof als LSD? Ik heb het nooit gehad, maar ik begrijp dat je daar amper een negatieve bodyload van hebt. Misschien is die verbinding zo nieuw dat hij nog geen invloed heeft gehad op onze evolutionaire ontwikkeling.
paddofiel zei:wat bedoel je precies met beschermingsmechanismen?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."