Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffel = vergif?

Truffel = vergif?

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
:P
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#2
jcutter zei:
Man, ik heb die shit zelfs op mijn ballen geschreven. Geloof mij, dat is voldoende :flushed:
Klik om te vergroten...

ohja, was vergeten dat jij de hele dag naar je ballen zit te staren :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je lichaam heeft het liever niet dan wel. Ik denk wel dat het een toxische waarde heeft maar die is geloof ik laag. Je visuele cortex kan wel mogelijk beschadigd raken.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#4
¨Het eerste basisprincipe van de toxicologie is dat vrijwel iedere stof, die in overmaat aanwezig is, schadelijk kan zijn. Dosis sola facit venenum (alleen de hoeveelheid maakt het vergif) zei Paracelsus al in de 16e eeuw.¨ bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergif

Als een bepaalde dosis helpt om beter te jagen dan is het ook geen vergif. Het wordt pas een vergif als je te veel neemt. En als iets te veel is dan reageert je lichaam daarop in negatieve zin. Ik denk dat je lichaam iets als te veel beschouwt als het je overlevingskansen in dat moment verkleint (je lichaam leeft niet in de toekomst en heeft geen boodschap aan diepe inzichten die je over enkele jaren verder zullen helpen.) Door het innemen van truffels bijvoorbeeld vallen bepaalde beschermingsmechanismen weg. Dit is eigenlijk heel gevaarlijk, ware het niet dat de verstandige tripper hier rekening mee houdt door in een veilige overzichtelijke omgeving te verblijven.
En zonder beschermingsmechanismen zie je dat alles Liefde is, maar daarmee wordt ook de drang tot voortplanting sterk gereduceerd (mensen kunnen nog steeds plezier beleven aan seks btw), en alle stressvolle gedragingen die daarmee samenhangen. Heel mooi, maar dit is niet de basisprogrammatuur van ons lichaam (die luidt: voortplanting en daarvoor moeten we overleven...)

Mmm tot zo ver klopt mijn verhaaltje wel aardig :) , maar hoe zit het dan met een stof als LSD? Ik heb het nooit gehad, maar ik begrijp dat je daar amper een negatieve bodyload van hebt. Misschien is die verbinding zo nieuw dat hij nog geen invloed heeft gehad op onze evolutionaire ontwikkeling.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
kapitein-x zei:
¨Het eerste basisprincipe van de toxicologie is dat vrijwel iedere stof, die in overmaat aanwezig is, schadelijk kan zijn. Dosis sola facit venenum (alleen de hoeveelheid maakt het vergif) zei Paracelsus al in de 16e eeuw.¨ bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergif

Als een bepaalde dosis helpt om beter te jagen dan is het ook geen vergif. Het wordt pas een vergif als je te veel neemt. En als iets te veel is dan reageert je lichaam daarop in negatieve zin. Ik denk dat je lichaam iets als te veel beschouwt als het je overlevingskansen in dat moment verkleint (je lichaam leeft niet in de toekomst en heeft geen boodschap aan diepe inzichten die je over enkele jaren verder zullen helpen.) Door het innemen van truffels bijvoorbeeld vallen bepaalde beschermingsmechanismen weg. Dit is eigenlijk heel gevaarlijk, ware het niet dat de verstandige tripper hier rekening mee houdt door in een veilige overzichtelijke omgeving te verblijven.
Klik om te vergroten...

Mee eens.

kapitein-x zei:
maar ik begrijp dat je daar amper een negatieve bodyload van hebt.
Klik om te vergroten...

Ik wel. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."