Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen middeltje tegen depressie

Een middeltje tegen depressie

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#1
catootje zei:
Een lage dosis amfetamine werkt ook anti-depressief dat ga je toch ook niet aanraden.
Of heroine, for that matter.
Klik om te vergroten...
Er worden heden ten dage hele volksstammen kinderen op lage doseringen amfetaminen (oa Ritalin) gezet. Of dit verstandig is, is een interessante vraag.

Naar mijn mening (en heb veel ervaring met depressies) is het beste om je levensstijl aan te passen, gezond te eten (oa veel vette vis) en veel te sporten. Al deze zaken werken sterk anti depressief.

Voor een quick fix blijf ik bij een lage dosering ketamine, oraal.

Een heel aardig boek vind ik overigens "Healing without freud or prozac" van dr. David Servan-Schreiber. Dit sluit denk ik aan bij het oplossen van het probleem van de ts (en het probleem waar velen van ons helaas mee zitten...)

Succes & sterkte ermee!

Pieter
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pieter210 zei:
Een heel aardig boek vind ik overigens "Healing without freud or prozac" van dr. David Servan-Schreiber. Dit sluit denk ik aan bij het oplossen van het probleem van de ts (en het probleem waar velen van ons helaas mee zitten...)
Klik om te vergroten...

Erg interessant dit boek. Bedankt voor de tip!
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Svali zei:
Pieter210 zei:
Een heel aardig boek vind ik overigens "Healing without freud or prozac" van dr. David Servan-Schreiber. Dit sluit denk ik aan bij het oplossen van het probleem van de ts (en het probleem waar velen van ons helaas mee zitten...)
Klik om te vergroten...

Erg interessant dit boek. Bedankt voor de tip!
Klik om te vergroten...
Graag gedaan :)

Het boek is ook in de Nederlandse taal uitgegeven onder de titel "Uw brein als medicijn".
c
consciousnessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pieter210 zei:
De topic-starter vraagt om een middeltje. Uit divers wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat antidepressiva bij lichte tot middelzware depressies even sterk werken als een placebo. Zeer recent onderzoek (bijv. Yale University) toont aan dat een lage dosering Ketamine sterk anti-depressief werkt.

Ik zuig dit dus niet uit mijn duim.
Klik om te vergroten...

Ja, dat klopt helemaal.
Toch zou ik persoonlijk geen drugs gebruiken om je beter te voelen, daar los je het probleem niet mee op. Dat werkt eerder een verslaving in de hand, wat je probleem alleen maar groter maakt.

Sporten heeft inderdaad een anti-depressieve werking. Of volg een meditatie of mindfulness-cursus. Of zoek een psycholoog.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#5
consciousness zei:
Pieter210 zei:
De topic-starter vraagt om een middeltje. Uit divers wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat antidepressiva bij lichte tot middelzware depressies even sterk werken als een placebo. Zeer recent onderzoek (bijv. Yale University) toont aan dat een lage dosering Ketamine sterk anti-depressief werkt.

Ik zuig dit dus niet uit mijn duim.
Klik om te vergroten...

Ja, dat klopt helemaal.
Toch zou ik persoonlijk geen drugs gebruiken om je beter te voelen, daar los je het probleem niet mee op. Dat werkt eerder een verslaving in de hand, wat je probleem alleen maar groter maakt.

Sporten heeft inderdaad een anti-depressieve werking. Of volg een meditatie of mindfulness-cursus. Of zoek een psycholoog.
Klik om te vergroten...
Ben het helemaal eens met deze adviezen.
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat jij daar wil lijkt me niet iets wat je zo in het bos kan gaan plukken... Een depressie is uitputtend en inderdaad, het gewoon allemaal even vergeten kan echt goed doen, al is het maar voor een paar uurtjes. Antidepressiva is grotendeels zooi die meer negatieve bijwerking heeft dan dat het je daadwerkelijk doet beter voelen. Ook, als je je nu even down voelt maar geen langdurige depressie hebt is zo'n pilletje nutteloos want je mag minstens drie weken rekenen voor je het (eventueel) kunt beginnen voelen. Anders kan een NSRI wel wat doen... maar dat is allemaal naast de kwestie.

Wat bij me opkomt is niet natuurlijk maar kan wel helpen als je het gecontroleerd doet... Xanax(alprazolam) Wordt echter niet verslaafd want dat is grotere miserie dan een depressie.
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#7
Conciousness schreef:
Sporten heeft inderdaad een anti-depressieve werking. Of volg een meditatie of mindfulness-cursus. Of zoek een psycholoog.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad goede raad.
Het medicijn dat bij mij aan de top staat als het gaat over mentale problemen is Bach Flower Remedies. Deze zijn volkomen natuurlijk en ze werken! Het is misschien even moeilijk om het juiste Bach medicijn te selecteren, maar eenmaal gevonden zijn het echt wondermiddelen.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, bij degene die allemaal sporten zeggen, sluit ik me volledig aan.
Sporten is één van de dingen die voor vele mensen voor veel goed is.
Een gezonde geest zit vaak in een gezond lichaam. En wordt lekker high op al die stofjes die vrijkomen tijdens het sporten :grin:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
catootje zei:
Een lage dosis amfetamine werkt ook anti-depressief dat ga je toch ook niet aanraden.
Of heroine, for that matter.
Klik om te vergroten...

Amfetamines hebben eerder juist depressies als bijwerking...
K
KratomJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kratom is een natuurlijk middel (boomblad uit Zuid-Oost Azië) dat bekend staat om de anti-depressieve werking. Ik heb hier zelf erg goede ervaringen mee. Bij mijn vriendin werkt het ook goed als angstremmer en mild kalmeringsmiddel tegen haar angststoornis. Het is op zich een licht middel, dat een goed gevoel en een positieve energie geeft. Kratom kent weinig bijwerkingen en vrijwel geen kater of gezondheidsschade. Het maakt licht dromerig door de natuurlijke high, maar maakt in lichte doseringen eerder energiek dan loom en is geheel niet psychedelisch: het geeft juist een erg helder bewustzijn waardoor het prima te gebruiken is tijdens iedere dagelijkse bezigheid om de boel wat op te vrolijken en een positieve stemming te bewaren. In hoge doseringen maakt kratom eerder loom dan energiek, de anti-depressieve werking wordt dan echter wel sterker (het wordt ook wel gebruikt als opiaat-substituut). Je zou ook Kanna eens kunnen proberen, echter is de werking daarvan veel korter (1-2 uur), dan die van kratom (4-5 uur). PM me voor meer info en/of goedkope organische kratom van hoge kwaliteit.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kratom kan echter wel verslavend werken en als je interesse hebt dan zou ik op internet gaan zoeken in plaats van info per PM te vragen bij iemand die blijkbaar uit is op verkopen van het spul...
Persoonlijk vond ik de werking nogal matig.
K
KratomJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vele middelen kunnen verslavend werken, waaronder bijv. ketamine en kratom. Dat wil echter nog niet zeggen dat het je snel overkomt. De vraag is hoe je er zelf mee omgaat en in tegenstelling tot middelen als heroine en nicotine is een hele overgrote meerderheid van de gebruikers van bijv kratom en ketamine (en de meeste andere psycho-actieve middelen) allesbehalve verslaafd. Integendeel gebruiken de meeste mensen (waaronder ik zelf) deze middelen voor hun eigen bestwil om recreatieve en/of therapeutische doeleinden, veeleer dan dat deze middelen de gebruiker gebruiken en tot slaaf maken! Heb je een erg zwakke wil dan zou ik idd geen kratom of welk ander psycho-actief middel dan ook aanbevelen om depressie tegen te gaan, maar ieder ander zou er veel baat bij kunnen hebben. Voornamelijk ook dankzij het uitblijven van gezondheidsschade welke veel andere middelen (waaronder de farmaceutische die de dokter voorschrijft) wel teweeg brengen. Zorg gewoon dat je niet steeds meer gaat nemen om je problemen alleen maar uit de weg te gaan, maar neem liever een beetje van eender welk psychisch medicijn zodat je het leven inclusief alle obstakels weer in de ogen kunt kijken en met frisse moed tegemoet kunt treden.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het was een aanvulling, geen waarschuwing. Bij recreatief gebruik is verslaving zelden tot nooit een gevaar. Bij zelfmedicatie is dat het echter wel.
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een intense trip op Paddo's of Truffels kunnen je zo hard raken dat je door nieuwe inzichten je daadwerkelijk ook anders gaat gaan gedragen/voelen. Al zeg ik er wel bij dat zowat overal staat dat bij psychische klachten deze sterk uit de boze zijn.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tufnut zei:
catootje zei:
Een lage dosis amfetamine werkt ook anti-depressief dat ga je toch ook niet aanraden.
Of heroine, for that matter.
Klik om te vergroten...

Amfetamines hebben eerder juist depressies als bijwerking...
Klik om te vergroten...
Als het is uitgewerkt ja.
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wiet :)

Doe maar zong ooit: 'Dan rook je een sticky en je, vergeet wat je wilt vergeten!'

Mijn mening is dat dat volledig klopt.

Groetjes,
Dernael. :stoned:
n
nutnfancyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beste, forumleden

Ik voel mij al een tijdje down en unhappy en depressief.
En heb hier al doormiddel van verschilende manieren proberen een oplossing voor te vinden.
Ik heb al sint janskruit geprobeert maar dit werkte niet voor mij voelde geen verandering ook niet met hoge dosering.
Ik heb er ook al met iemand van de ggz gesproken bij de huisarts maar zij kon ook niks voor mij doen behalve mij dan van die antidepresiva voorschrijven.

Mijn vraag is weten jullie mischien een natuurlijk middeltje dat er voor zorgt dat je wat minder gevoel hebt.
Geen trip maar een middeltje dat je een beetje droomerig maakt maar er wel voor zorgt dat je gewoon nog de dagelijkse dingen kunt doen?

Alvast bedankt!

Nutn. :grin:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ketamine.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik weet wel het perfecte middel hoor.
Natuurlijk, geen schade en laat je je alleen blij/euforisch voelen, zonder veel andere effecten, behalve licht dromerig, meer energie en soms geilheid :grin:

Kanna, heet dit.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wiet en ketamine zijn natuurlijk antwoorden die je kan verwachten op een drugsforum maar nou niet echt verstandig om dat te gaan doen. Zeker niet als je last heb van een aanhoudende depressie zullen die middelen alleen maar tegen je gaan werken. Zeker ketamine wat al geen natuurlijk middel is, is een buitengewoon slecht idee. Maar dat zal voor iedereen wel duidelijk zijn.

Ik denk ook niet dat er een middeltje is wat jij nu beschrijft. Dromerig geeft aan dat het wel een redelijke invloed op je heeft en dus een iets zwaarder drug/middel is, wat vaak dan niet meer natuurlijk is of het kan een geestelijke afhankelijkheid veroorzaken. Wat je wel kan doen is je voeding aanpassen en gezonder gaan eten, een gezond lichaam is de basis om je goed te voelen. Daarbij kan je bijvoorbeeld wel een natuurlijk antidepressivum gebruiken zoals Sint-Janskruid, maar verwacht daar geen wonderen van. Uiteindelijk zal je zelf werk moeten verrichten om je weer beter te gaan voelen. Praten, uiten, schrijven, bewegen, gezond eten enz. Mensen zitten altijd maar te wachten op een middeltje wat hen "even" beter maakt en zo werkt het nou eenmaal niet. Zeker niet op de lange duur.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."