Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia

Salvia

57 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Sayuran zei:
Waar kan je die stekjes eigenlijk halen, ook gewoon in de smartshop?
Klik om te vergroten...

Je kan ze in ieder geval op Azarius bestellen, dus ik neem aan van wel..
D
DJzerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vorige week voor het eerst salvia gedaan. En ik heb er hard van genoten. Ik had 10x en 20x extract gekocht en natuurlijk eerst begonnen met de 10x. Enkele bongs gevuld maar toen ik helemaal nix voelde heb ik dus maar een halve gram in de bong geduwd.

Ik weet zelfs niet meer of ik de bong leeggezogen heb. Ik was gewoon weg. Leuke ervaring gehad maar ik kan het moeilijk uitleggen, het klinkt gewoon onnozel :tongueout:. Ik was ergens beland en ik weet nog dat er iets was met groenten (???) en ik WAS een rad dat ronddraaide en luidkeels een kinderachtig liedje meezong. Mijn vriend die naast me zat heeft me niet horen zingen, hoewel ik ervan overtuigd was dat hij dat zeker moest horen.

Alé ja beter kan ik het niet uitleggen. Dan nog een paar bongs gedaan (wel andere dagen) maar nooit meer echt "weg" geweest. Enkel een enorm trekkend gevoel alsof de kamer een verlengde van mijn lichaam was :openmouth: en zweten man niet normaal :tongueout:

Wat ik wel opmerkte was dat ik na een "trip" totaal geen zin had om direct opnieuw te beginnen.

Het was een aparte ervaring, wss niet voor iedereen weggelegd maar als je er van kan genieten de moeite en zijn geld waard!
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#3
gister 5 x extract gedaan met een vriend van me, vriend van me had t al 3 x gedaan maar nog nooit iets gemerkt, ik deed t voor t eerst en merkte m duidelijk wel, gevoel van wegwaaien en ik merkte dat salvia idd hier en overal is, maar was eigenlijk nog te licht maar zeker relaxed. erg vertrouwd :tearsofjoy: :rock:
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb intussen al meermaals 5x extract gerookt, en het heeft echt wel een merkbaar verschillend effect op me dan gewone bladeren.

Terwijl mijn zintuigen met gedroogde bladeren iets verhoogd lijken te zijn (vooral qua kleuren die iets 'voller' lijken), heeft 5x een heel ander effect op mij.
Ik heb dikwijls een vreemd draaiend gevoel tegen de klok in, alsof de vloer constant naar de muur aan mijn rechterkant beweegt.
Dat zie ik niet echt (tot nu toe nog steeds geen visuals gehad, enkel een veranderende perceptie en af en toe wat vage trails), maar dat is hoe ik het gevoel in mijn hoofd zou omschrijven.
Het voelt ook vrij raar om rond te lopen, bewegingen voelen heel vreemd aan.

Ik wordt er ook enorm paranoide van als het effect opkomt (wat ik met wiet bv. nooit heb).
Niet dat ik daar echt veel last van heb, maar dat merk ik wel op.
Waarschijnlijk omdat de effecten vrij heftig opkomen en je even moet wennen aan het gevoel ofzo.

Na nog enkele 5x ervaringen ga ik waarschijnlijk voor 15-20x in de hoop een echte trip te beleven.
Hopelijk neem ik niet al te veel hooi op de vork door 10x over te slaan, maar ik heb wel het gevoel er zeker klaar voor te zijn...
f
fiebel1001Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Yep ben terug met teleurstellend nieuws. Toen ik de tweede keer van die blauwe tabletjes heb genomen voelde ik er totaal niks meer van . Heb zelfs 3 zo een tabletjes genomen en ik voelde niks. De keer erna voelde ik ook niks dus bestel ik deze niet meer. De 3 keren dat ik ze gebruikt heb kwamen ze telkens van dezelfde shop en mijn vriend was er heel weg van en ik niet . Hoe kan dit nu dat dit niet meer werkt bij mij? Heb nu iets anders besteld nl. : 6 apb . Zit nu af te wachten of dit wel iets gaat doen met mij . Belle x x x x
f
fiebel1001Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt mij ooit eens een reactie gegeven op 5 mapb (mollium) tabletten in het onderwerp bong poetsen.
D
DJzerLid
01-01-2024, 00:00
#7
dit lijkt me heel interessant om eens te proberen. Ik ben wel voor nieuwe ervaringen :) Kan dit in een smartshop gekocht worden en hoeveel kost dit dan?
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#8
he mensen,
Omdat ik op dit forum niet veel over salvia kon vinden kreeg ik het idee om wat info op een rijtje te zetten. Het is tenslotte een heel vet tripmiddel :grin:
Enkele links van bronnen staan onderaan vermeld.



Salvia divinorum is één van de honderden soorten salie die overal ter wereld voorkomen. De plant komt oorspronkelijk uit Zuid-Mexico waar de Mazateekse indianen al eeuwen gebruik maken van dit hallucinogeen met als doel zieken te genezen, waarzeggerij, meditatie en zoektochten naar het goddelijke.
R. G. Wasson zette het onderzoek naar salvia, waar J. B. Johnsen in de jaren 30 en 40 aan begonnen was, in de jaren 50 voort. Samen met Albert Hofmann en R. G. Weitlaner slaagde Wasson er begin de 60’s erin de eerste levende salvia exemplaren naar de VS te brengen.
Deze magische mint bleef tot de jaren 90 onbekend en mysterieus. Tegenwoordig is er (dankzij Siebert) aardig wat informatie over Salvia te vinden. Het is ook niet moeilijk om aan gedroogde salvia-bladeren, extracten en zelfs stekjes te komen



Effecten
De effecten van Salvia zijn uniek en niet te vergelijken met die van andere psychedelica. Het is een zeer krachtige psychoactieve kruid die bij inname tot extreem heftige dissociatieve en dysforische effecten kan leiden. Veel mensen ervaren het gebruik van salvia dan ook als ‘onprettig’.
De duur en intensiteit van een trip varieert van enkele minuten tot ruim 2 uur. Na het ontwaken kan je je nog enkele momenten een beetje gedesoriënteerd, beduusd, loom, mellow voelen.
Er zijn geen nadelige bij effecten voor zover bekend. Alleen bij het roken is er een kleine kans op lichte hoofdpijn, misselijkheid en slapeloosheid, maar dit komt zelden voor. Verder is het eigenlijk onmogelijk om verslaafd te raken aan salvia of over te doseren.

Het begin van een trip gaat vaak gepaard met heftige transpiratie en een gevoel van opzij gedrukt te worden.
Verder een aantal effecten die je kunt tegenkomen tijdens je trip:

- Verlies van lichaamscoördinatie
- Ongecontroleerd lachen
- Visuele veranderingen of visioenen
- Ervaren van meerdere werkelijkheden
- Een beschouwende rust
- Een gevoel van dieper begrip
- Een droomachtige deklaag over de wereld
- Een gevoel van volledige verwarring
- Het zien of onderdeel worden van een tunnel
- Verlies van individueel bewustzijnsgevoel
- Ervaren van "niet-Euclidische" geometrische vormen
- Het gevoel te vliegen, drijven of draaien
- Het gevoel ondergedompeld te zijn in een zee van energie
- Het gevoel in contact te zijn met een "groter geheel"
- Het gevoel onder de grond of onder water te zijn
- Het gevoel in tijd en plaats te reizen
- Het gevoel een voorwerp te zijn (een muur, bank, stoel enz.)
- Het zien van slangachtige patronen en vormen
- Het waarnemen van aura’s (visueel)
- Het wegvallen van dimensies

Daniel Siebert beschrijft de hevigheid van een salviatrip aan de hand van een salvia-tripschaal bestaande uit 6 stappen.

Level 1 - Subtle effects. A feeling that "something" is happening, although it is difficulty to say just what. Relaxation and increased sensual appreciation may be noted. This mild level is useful for meditation and may facilitate sexual pleasure.
Level 2 - Altered perception. Colors and textures are paid attention to. Appreciation of music may be enhanced. Space may appear of greater or lesser depth than is usual. But visions do not occur at this level. Thinking becomes less logical, and more playful; short term memory difficulties are may be noted.
Level 3 - Light visionary state. Closed eye visuals (clear imagery with eyes closed: fractal patterns, vinelike and geometric patterns, visions of objects and designs). The imagery is often two dimensional. If open eyed visual effects occur these are usually vague and fleeting. At this level phenomena similar to the hypnagogic phenomena that some people experience at sleep onset occur. At this level visions are experienced as "eye candy" but are not confused with reality.
Level 4 - Vivid visionary state." Complex three dimensional realistic appearing scenes occur. Sometimes voices may be heard. With eyes open contact with consensual reality will not be entirely lost, but when you close your eyes you may forget about consensus reality and enter completely into a dreamlike scene. Shamanistic journeying to other lands, foreign or imaginary; encounters with beings, entities, spirits; or travels to other ages may occur. You may even live the life of another person. At this level you have entered the shaman's world. Or if you prefer you are in "dream time." With eyes closed you experience fantasies (dream like happenings, with a story line to them). So long as your eyes are closed you may believe they are really occurring. This differs from the "eye candy" closed eye imagery, of level 3.
Level 5 - Immaterial existence. At this level consciousness remains and some thought processes are still lucid, but one becomes completely involved in inner experience and loses all contact with consensual reality. Individuality may be lost; one experiences merging with God/dess, mind, universal consciousness, or bizarre fusions with other objects real or imagined, e.g. merging with a wall may be experienced. At this level it is impossible to function in consensual reality, but unfortunately some people do not remain still but move around in this befuddled state. For this reason a sitter is essential to ensure the safety of someone voyaging to the inner levels. To the person experiencing this, the phenomenon may be terrifying or exceedingly pleasant; but to an outside observer the individual may appear confused or disoriented.
Level 6 - Amnesic effects. At this stage either consciousness is lost; or at least one is unable to later recall what one is experiencing. The individual may fall, or remain immobile or thrash around; somnambulistic behavior may occur; injuries can be sustained without pain being felt; on awakening the individual will have no recollection of what he/she did, experienced or said in level 6. People cannot ever recall what they experience in this very deep trance state. This is not a sought after level as later nothing can be recalled of the experience.


Gebruik
Salvia is niet zomaar een kruid, zorg dat je goed bent voorbereid! Een juiste set&setting is essentieel. Ondanks het ‘effect’ van korte duur is, is het aan te raden een weloverwogen tijdstip uit te kiezen. Dus niet als je bekaf thuis komt van je werk/school een pijpje salvia blazen, maar plan een mooie dag waarop je lekker de rust denkt te hebben.
Voor een goeie setting moet je absoluut de rust opzoeken. Een vertrouwde omgeving zoals thuis met zo min mogelijk mensen in de buurt is ideaal. Zorg dat je zo min mogelijk afgeleid kan worden; telefoons uit, buiten het gehoor van de deurbel, geen tv, spelcomputers of wat dan ook. Een muziekje daarentegen is wel héél mooi maar kan ook je trance verstoren. Het is ook niet verkeerd om een bank of bed binnen bereik te hebben, grote kans dat je ‘wilt’ (gedwongen voelt te) gaan liggen.
Aangezien je bij hoge dosissen niet meer bij bewustzijn bent, uit je lichaam treedt, oplost, moet je ervoor zorgen dat je in het gezelschap bent van een sitter!

Als sitter hoef je niet perse ervaren te zijn. Het enige wat je moet doen is zorgen dat de slaper geen gekke dingen doet en bereid zijn je bakkes een tijdje dicht te houden.


Er zijn verschillende methodes van gebruik, elk zo z’n voor- en nadelen. Het effect kan per persoon sterk variëren, onder andere afhankelijk van lengte, gewicht, wijze van gebruik en dosis.
In traditioneel gebruik wordt salvia voornamelijk gedronken. De salvia bladeren worden hierbij enkelen uren in heet water gekookt waarna het brouwsel wordt gedronken. Deze methode is niet het meest efficiënt aangezien een deel van de werkzame stof, salvinorin A, in de maag verloren gaat. Het effect is al merkbaar vanaf 15 tot 25 bladeren en duurt ongeveer 1 tot 3 uur.
Er is ook een manier om gedroogde bladeren fijn te stampen/malen en ± 30 minuten in koud water te weken. Vervolgens zeef je gecrunchde bladeren uit het water en drink je dit op. Deze methode is lang niet zo bitter als het verwarmen van het brouwsel.

Salvia bladeren kunnen ook worden gekauwd. De bladeren zijn best wel bitter, met name de ongedroogde. Om het wat smakelijker te maken kun je ze wat met suiker of honing innemen.
Om het effect van te vergroten kun je van te voren je tong en tanden poetsen en mondwater nemen die alcohol/menthol bevat gebruiken. Hierdoor bevorder je de opname van salvinorin A.
Je kunt de bladeren het beste in koud water weken. Gebruik hiervoor 2 tot 8 gram (10 tot 30 hele bladeren) gedroogde bladeren. Na 5 minuten knijp je de bladeren uit en maak je er een balletje van en bewaar je deze onder je tong. en kauw je heel langzaam, zeg maar om de 10 seconden. Na ongeveer een kwartier zal het effect al merkbaar zijn maar bikkel door tot je een half uur hebt gekauwd zonder het sap/speeksel te verliezen. Het effect zal iets van een uur aanhouden.

De meest populaire methode is het roken van salvia (extracten). Gezien het eigenlijk niet haalbaar is een effect te bereiken met het roken van gewone gedroogde bladeren, zul je t maar met extracten moeten doen.
Salvia extracten lopen uiteen van 5x tot 90x. Bij een 5x extract kan al een mild effect merkbaar zijn vanaf 0,05 gram. Een trip varieert van 5 minuten tot een uur.

Je kan Salvia het beste in een bong roken, pijpje kan ook wel. Het is belangrijk dat je met heet vuur inhaleert en zo lang mogelijk (± 20 seconden) je hijs inhoudt.

Leeks kunnen het beste met lage extracten beginnen. Je zult voor jezelf even moeten uitvogelen hoe salvia bij jou werkt. Bouw het rustig op met 0,1 gram van een 5x extract.
Na een aantal goeie hijsen van een 5x extract ben je namelijk al goed van de wereld, bovendien kan je zo nog redelijk helder observeren hoe langzaam van de Materie loskomt. Dit gaat met hogere extracten veel te snel daarvoor.
De tolerantie die optreed is onduidelijk. Sommige zeggen een steeds sterker effect te merken, andere zeggen weer meer nodig te hebben voor hetzelfde effect.

Erowid, MAO-remmer in combinatie met salvia:

I have had good experiences smoking 50-75mg of harmala extract (standard Syrian Rue acid/base technique) prior to smoking Salvia. It definitely boosted it by 2X and extended the later stages of the zone for me. I also noticed that my body relaxed into it and was more allowing of her grace with the tranquilizing effect of the harmala. Good mix for sure... ~1997

[Author's Note 2002: Looking back on this, I would describe it now with the term "synergistic", rather than "boost" or "potentiate". While the effects of the salvia felt stronger than salvia alone, changing the experience and extending it, I would not say that it simply 'boosted' the effects.]

Toad
Klik om te vergroten...





Kweken
Voor niet veel geld heb je al een stekje en deze zijn erg gemakkelijk te groeien. Het is plant uit een tropisch klimaat, is meerder jarig, groeit als kool en kan best tegen een stootje. Kan van april - mei tot september – oktober prima buiten staan. Hij kan overigens wel enkele meters hoog worden, maar een beetje snoeien kan geen kwaad.
De kans dat de plant zaden produceert is vrijwel nihil. Om een over andere mysterieuze reden is dan ook nog eens de kans dat deze zaden uitkomen alles behalve aanwezig. Maar gezien salvia erg snel wortelt (soms al in de lucht met hoge luchtvochtigheid), hoef je geen groene vingers nodig te hebben om je eigen stekjes te maken.

Tip: je kan de bladeren die bruin kleuren (doodgaan) opsparen. Bewaar ze in het donker, luchtdicht en je kunt ze 'eeuwig' bewaren. Na een tijdje, afhankelijk van het formaat van je plant/struik, heb je zo al een trip bij elkaar verzameld, wat zonde is om verloren te laten gaan.


Belangrijk
- Neem onder invloed van salvia geen deel aan van het verkeer, kom ook de straat niet op
- Zorg voor een sitter bij je trip
- Weet, voordat je eraan begint, wat je kan verwachten
- Haal het aub niet in je hoofd het te combineren met (hard)drug (wees voorzichtig met medicijnen)
- Salvia is niet verslavend
- Het is niet mogelijk een overdosis te krijgen


Nog wat handige links
http://www.salvia.net/nl/
http://www.azarius.nl/smartshop/psychedelics/salvia_divinorum/
http://www.sagewisdom.org/ (Dé Salvia site, EN)
http://www.erowid.org/plants/salvia/ (EN)
http://www.entheogen.com/forum/forumdisplay.php?f=135 (EN)

Ik ben zelf geen heel ervaren gebruiker. Al het informatie is van het internet geplukt en een beetje gemixed met m'n eigen ervaringen.
opmerkingen en aanvullingen zijn natuurlijk zeer welkom.
H
HashjaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had inderdaad last van lichamelijke onprettigheid. Ik had namelijk het gevoel dat al mijn ledematen dat ik aanraakte (bijv armen op de buik en benen tegen elkaar) aanelkaar vast gegroeit zaten. En het was net alsof ze losraakten, dat deed pijn.

Verder echt heel erg heftig spul.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind die salvia tripschaal maar vaag. Als je het mij vraagt is het gewoon onzin, ik ervaar een salvia trip heel anders.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja ben ik het mee eens! Ik weet ook niet echt wat je er nou aan hebt, want de drempel ligt bij iedereen weer anders.
Het is een beetje hetzelfde als die metertjes bij paddo-soorten, van body high en visual enzo, is ook meer een hele vage indicatie maar verschilt toch ook weer per persoon. :P

Ik vind dat een topic als dit ook best sticky mag, samen met het paddo topic.
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja klopt, maar je moet je ook niet teveel aan die schaal vastklampen. Het is ook niet altijd even gemakkelijk de effecten goed waar te nemen en te herkennen omdat je zo diep gaat.
Het geeft naar mijn mening wel een mooie indicatie wat een trip allemaal teweeg kan brengen en herken zelf wel degelijk een aantal stadia. hoewel ik deze niet ervaar op de volgorde die Daniel Siebert beschreven heeft.
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ah, bedankt voor het op een rij zetten van alle info! :sunglasses:
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goede topic. Ik ben het ook niet helemaal eens met die trip schaal. Maar ik ben zelf ook niet heel erg ervaren met Salvia. Al ben ik wel van plan om de fases tussen twee en zes nog wel een keer te ontdekken.
s
snapteLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja echt vette shit ja, ben een upperfreaker maar dit kwartiertje was vaagst,
vaak zat getript na paar nachten en was lang ni zo vaag ,das is echt waar meeste denken over trip TE raar,


vind ik :openmouth: !!!
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nog een nuttig onderzoek omtrent salvia wat hier wel thuishoort.

Ik schat dat dit zich begin jaren 90 heeft afgespeeld.

1/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zFHh6FNOlXc&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zFHh6FNOlXc&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

2/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gFCxJszPBXw&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gFCxJszPBXw&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

3/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZVykZaHjACU&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZVykZaHjACU&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

4/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/txU3LCG9sf0&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/txU3LCG9sf0&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

5/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BGFeq7kTa6Y&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BGFeq7kTa6Y&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

6/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/m_RJw3RfWCM&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/m_RJw3RfWCM&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
A
A.M.S.GLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een vraag mbt het gebruiken van Salvia (vast al eens gevraagd, maar toch..)

Ik wil rustig aan beginnen, dus ik heb 5x extract gehaald. Ik heb al wel ervaring met paddo's, LSD en 2CB, dus het hoeft allemaal niet te rustig (e.g. ik ben op tripgebied dus wel wat gewend). Wat is raadzaam qua dosering? Is een derde gram ok (via de waterpijp) ?
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#18
5 keer merk je niks van, alleen raar gevoel.
Ik had hier geen visuals bij, die begonnen pas bij 15 en 20x extract.

maar kan voor jou anders zijn, probeer gewoon halve gram ineens.

have fun!
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#19
volgens de verkooper van 1/3 van een halve gram goed
al gaf de verpakking aan dat je daar zon 6 - 10 dosissen uit kon halen
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
5 keer is best zwak hoor, imo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."