Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddo's als medicijn tegen migraine/clusterhoofdpijn

paddo's als medicijn tegen migraine/clusterhoofdpijn

31 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#1
gNuxx zei:
paddo's is natuurlijk?
melatonine is chemisch?
Klik om te vergroten...

Dat argument hoor ik vaker, maar volgens mij kan je het ook andersom benaderen. Psilocybine is een lichaamsvreemde stof die zich hecht aan de serotoninereceptoren, terwijl melatonine de heropname van een lichaamseigen stof remt. Vanuit dat perspectief is melatonine dus eerder lichaamseigen dan psilocybine.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#2
^zegt je huisarts dat je clusterhoofdpijn hebt? Het klinkt niet echt als clusterhoofdpijn, bij mijn weten helpen pijnstillers daarbij niet, en zijn het hevige aanvallen van extreme pijn die een paar uur aanhouden, maar niet elke dag voorkomen. Maar ik heb er alleen over gelezen, kan het fout hebben.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik slik nu een aantal dagen 2 x 50 mg 5-htp en heb vannacht de eerste hoofdpijnvrije nacht gehad! :)
Ik heb trouwens clusterhoofdpijn. Als de positieve effecten doorzetten laat ik de paddo's voor wat ze zijn. Zo niet dan ga ik het toch proberen in lager dosering.
Voor nu ben ik echter een blij mens! Eerste nacht zonder pijnstillers.

Bedankt voor jullie reacties.

Nieuwe relevante info is nog steeds zeer welkom!
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ja is gediagnosticeerd door huisarts. ik gebruik ook hele hoge doseringen en heb niet al te zware aanvallen gelukkig. op youtube staan een paar filmpjes van mensen met een aanval die zijn echt gewoon gruwelijk!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
JJJ zei:
Petrovic zei:
Ik betwijfel het.
Klik om te vergroten...
maar waarom paddo's nemen als melatonine veel beter en makkelijker te gebruiken is.
Klik om te vergroten...
Omdat melatonine niet werkt? Ik denk dat het wel bekend zou zijn als dat zou werken. Dat het 'iets met serotonine te maken heeft' is echt geen verklaring voor de werking, het is volgens mij helemaal niet goed bekend wat clusterhoofdpijn en migraine precies zijn, en net zo min is bekend hoe paddo's en LSD precies werken. Dan kun je dus onmogelijk zeggen dat melatonine hetzelfde zou moeten doen.
Klik om te vergroten...
Ik doelde op 5-htp ipv melatonine, soms komt er wel iets anders uit dan dat ik denk, excuses. 5-htp verhoogd de serotonine in de hersenen en er schijnt een correlatie te zijn tussen minder serotonine en migraine.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#6
vannacht 2e nacht hoofdpijnvrij met 5-htp. ik begin er vertrouwen in te krijgen :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
speedjunky69 zei:
vannacht 2e nacht hoofdpijnvrij met 5-htp. ik begin er vertrouwen in te krijgen :)
Klik om te vergroten...

Kijk al 1 patiënt tevreden na een tip van dokter petrovic! :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
speedjunky69 zei:
vannacht 2e nacht hoofdpijnvrij met 5-htp. ik begin er vertrouwen in te krijgen :)
Klik om te vergroten...

Lees je trouwens wel even in over de werking van 5-htp op de lange termijn, of heb het er met je huisarts over! Ik geloof namelijk - maar pin me er niet op vast - dat je 5-htp maar een aantal maanden ofzo iedere nacht onafgebroken mag gebruiken. Heel veel succes met je clusterhoofdpijn!
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@ Rabbithole: Bedankt voor de tip. Ik ben goed ingelezen.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
speedjunky69 zei:
@ Rabbithole: Bedankt voor de tip. Ik ben goed ingelezen.
Klik om te vergroten...

You're welcome, gelukkig dat je je goed hebt ingelezen. :)

Ik hoorde trouwens ook dat hennepolie kan werken, of ben je nu helemaal van je hoofdpijnen af?
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Na weer een paar nachten hoofdpijn ben ik nu 4 nachten hoofdpijnvrij dus gaat zeker de goede kant op :)
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben bij nader inzien toch wel wat benieuwd naar de effecten van lage doseringen pschychedlica met name paddo's/psylocybine/psylocine en Morning glory/Lsa. Ik zou het graag willen proberen in zon dosering dat ik wel grip blijf houden op de realiteit en niet teveel verdwijn in innerlijk gefilosofeer. Ik heb gelezen dat paddo's in lage dosering een heel positieve vrolijke en energieke roes geven en je dan lekker kan socializen. Van Lsa heb ik gelezen dat het in lage dosering een warme en lome zeg maar narcotisce/opiaatachtigew roes geeft.

Zijn er mensen die me misschien meer kunnen vertellen hierover?

alvast bedankt
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
speedjunky69 zei:
Ik ben bij nader inzien toch wel wat benieuwd naar de effecten van lage doseringen pschychedlica met name paddo's/psylocybine/psylocine en Morning glory/Lsa. Ik zou het graag willen proberen in zon dosering dat ik wel grip blijf houden op de realiteit en niet teveel verdwijn in innerlijk gefilosofeer. Ik heb gelezen dat paddo's in lage dosering een heel positieve vrolijke en energieke roes geven en je dan lekker kan socializen. Van Lsa heb ik gelezen dat het in lage dosering een warme en lome zeg maar narcotisce/opiaatachtigew roes geeft.

Zijn er mensen die me misschien meer kunnen vertellen hierover?

alvast bedankt
Klik om te vergroten...

De lage medicinale dosissen waar hier over word gesproken, zijn zo klein dat je er niets van merkt.
De lagere dosissen die je noemde met de bij behorende effecten zijn gewoon de treshold dosissen waarbij je wel iets merkt maar nog niet tript.

Wil je dit? Dan zou bij paddo's 1/5e portie ongeveer moeten voldoen bij LSA zou ik het niet percies weten maar ik denk dat je wat hoger moet gaan dan bij paddo's aangezien LSA zelf wat 'minder' werkt. Ik zou daar dus 1/3e van een dosis nemen.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#14
LSA heeft natuurlijk het nadeel dat je van die zaden wel misselijk wordt. Dus als je pech hebt heb je niet alleen enorme hoofdpijn, maar ben je ook nog kotsmisselijk :tongueout: . Behalve als je pure LSA wil natuurlijk, maar dan kun je beter opzoek gaan naar LSD :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
JJJ zei:
LSA heeft natuurlijk het nadeel dat je van die zaden wel misselijk wordt. Dus als je pech hebt heb je niet alleen enorme hoofdpijn, maar ben je ook nog kotsmisselijk :tongueout: . Behalve als je pure LSA wil natuurlijk, maar dan kun je beter opzoek gaan naar LSD :grin:
Klik om te vergroten...

Klopt, mijn vorige LSA ervaringen gaven me trouwens ook een behoorlijk pak hoofdpijn dus of dit nu echt zou helpen? Denk dat je je dan meer op de paddo's kan richten.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik raad je sowieso af om LSA te nemen. Ik werd niet alleen misselijk maar ook fysiek ziek. Dan kun je beter een lage dosis LSD nemen, is ook nog een stuk goedkoper.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zo te horen geen aanrader dus die Lsa. Lsd ben ik eerlijk gezegd een beetje bang voor.
Had een paar jaar geleden zon postzegeltje en ik heb er weken mee gelopen maar ik durfde hem niet te nemen. Uiteindelijk bleek het niet eens zo heel sterk....maarja dat wist ik dus niet.

Ik ben erg bang voor een badtrip en ernstige angst/psychose-verschijnselen.

Ik denk dat ik eerst maar eens ga voor een lichte dosering paddo's als dat bevalt kan eventueel nog mn weg omhoog werken naar zwaardere psychedelica. Ik heb al eens paddo's gedaan jaren geleden op een verjaardag. Aan het begin van de avond een lage dosering speed gepakt en verder op de avond veel alcohol en wiet. Verder nog 2 doseringen ghb. Toen ik aan die paddo's ging te weten : 1 hele portie gedroogde(kaalkopjes geloof ik ) was de speed zo goed als uitgewerkt,ghb ook uitgewerkt. Ik was wel aardig dronken en stoned. Ik vond de visuals die ik kreeg erg gaaf veel groene en paarse/roze kleuren verder herinner ik me nietr zo heel veel meer.

Achteraf gezien een ZWAAR onverantwoorde combinatie! Maarja ik was jaren jonger en ik was op die leeftijd voor de duivel niet bang bij wijze van spreken en toen nog erg onbezonnen.
Ik heb de ervaring toen niet als onprettig ervaren.
Verder heb ik wel redelijke heftige ketamine ervaringen zowel positief als negatief in de vorm dat ik echt ver in het k-hole zat en het best eng vond.
Lichte doseringeen ketamine vind ik wel erg prettig. Verdere heb ik ook 1 keer heftig ''getript'' op DXM en kwam toen in een toestand waarin ik mn gedachten en de wereld om me heen niet meer kon bevatten met mn gedachten. Zeg maar een reisje naar ''absurdistan''. Ik had het gevoel dat ik de grip op de realiteit verloor ook wel een beetje als een zware dosering ketamine(beide disscociatieven dus niet zo gek). Dat vond ik niet zozeer eng maar wel heel onprettig. Ik wil wel het vermogen behouden om mn wereld te kunnen duiden. Dus vandaar dat ik gewoon een beetje bang ben voor een zwaar psychedelisch effect. Ik ben echter ook wel heel nieuwsgierig omdat het toch ook weer iets is om te verkennen en om van te leren. Maar mn grote liefde licht toch meer bij amfetamine/benzo's en opiaten. Drugs waar je gewoon simpel van kan genieten.

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zou graag nog meer feedback van jullie willen horen.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je hoeft asboluut niet bang voor een bad trip te zijn als je LSD als medicijn gebruikt, een hele lage dosis (waarvan je helemaal niet gaat trippen!) is al genoeg om te helpen tegen clusterhoofdpijn. :) Hetzelfde geldt voor paddo's!
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ok thanx. Maar ik bedoelde in mn laatste post eigenlijk recreatief gebruik in lage dosering.

Ik heb trouwens helemaal geen ervaring met Lsd. Hoe meet je daarmee je dosering af? Komt toch alleen voor als de zgn: postzegeltjes of niet?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
speedjunky69 zei:
Ok thanx. Maar ik bedoelde in mn laatste post eigenlijk recreatief gebruik in lage dosering.

Ik heb trouwens helemaal geen ervaring met Lsd. Hoe meet je daarmee je dosering af? Komt toch alleen voor als de zgn: postzegeltjes of niet?
Klik om te vergroten...

Jup, en de dosering op deze zegels kom je alleen te weten door ze te laten testen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."