Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

Zou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

81 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rayyar zei:
Ik heb overigens een heel fijne verbinding met psilo's. Die verbinding heb ik niet met een papiertje LSD en zal ik waarschijnlijk ook niet hebben met een flesje psilocybine... Wellicht is dit gevoel irrationeel, maar de rust die het mij bij voorbaat geeft vind ik wel prettig en misschien is het dit wat mij een gevoel van controle geeft.
Klik om te vergroten...
Precies! Paddo's en truffels zijn echt bezield, zo voelt het voor mij. Ik voel me ook echt in contact staan met entiteiten, soort gidsen die me begeleiden. Zij voelen veilig en vertrouwd. Ik draag de controle aan hen over. Ik laat me leiden. Ik heb eigenlijk weinig interesse in LSD. Dit komt immers uit een chemisch lab, zonder enige verbinding met de natuur. Het lijkt me nogal zielloos. Wellicht dat ik het ooit 'ns probeer mocht het eens op m'n pad komen, maar ik ben er niet bewust naar op zoek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
De eerste keer dat ik tripte groeide een kleine kamerplant tot aan het plafond. Ik weet niet of ik mijn zicht zou kunnen vertrouwen al trippend de juiste paddenstoelen te zoeken...
Klik om te vergroten...
Bedoelt @Rayyar niet dat hij er slechts enkele eet tijdens het zoeken, ofwel een hele lichte dosis neemt zonder daarbij echt in een full-blown trip van te geraken?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja oké, maar zijn de verschillen tussen paddenstoelen vaak ook niet subtiel?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Ik snap trouwens ook wel dat mensen benzo's na LSD nemen, ik zit vaak ook minstens 15 uur naderhand nog steeds in een oneindige staart. Toch wil ik persoonlijk niet iets puurs als LSD gaan stoppen met benzo's. Voor mij is het buy the ticket take the ride en die staart hoort ook gewoon bij the ride. Maargoed, dat is slechts hoe ik ermee omga.
Klik om te vergroten...

Ik snap de gedachtengang ja. Toch vind ik een hele nacht overslaan na LSD niet perse heel wenselijk, en dat gebeurt bij mij met grote kans wel als ik geen benzo neem, vind het echt net speed wat dat betreft. Je bent mentaal helemaal kapot na een dag trippen, ik vraag me af hoe goed het dan is voor je hersenpan als daar een slapeloze nacht bovenop komt. De trip zelf is inderdaad puur maar de nastimulatie en nawerkingen voelen voor mij soms een meer een beetje als ruis. Maar is misschien persoonlijk hoor, ik ben sowieso geen beste slaper.

Zou je trouwens ook antipsychotica kunnen nemen om een trip te remmen of geeft dat meer bijwerkingen? En zo ja, wat is het merkbare verschil dan met een benzo? Gewoon nieuwsgierig, ben niet van plan om ooit in een situatie terecht te komen waarin ik dat moet gaan doen. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daarom begin ik 's ochtends al met LSD. Kan ik tenminste altijd slapen na de trip. :) Slaap is al heel belangrijk en al helemaal na zo'n uitputtende LSD trip vind ik.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psilocyloner zei:
Bedoelt @Rayyar niet dat hij er slechts enkele eet tijdens het zoeken, ofwel een hele lichte dosis neemt zonder daarbij echt in een full-blown trip van te geraken?
Klik om te vergroten...
Ja hoor, max 10 verse.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Daarom begin ik 's ochtends al met LSD. Kan ik tenminste altijd slapen na de trip. :) Slaap is al heel belangrijk en al helemaal na zo'n uitputtende LSD trip vind ik.
Klik om te vergroten...

Goeie, ja. Ik ben geen ochtendmens. De vorige twee keer begon ik (onder Eiks invloed haha) rond 14.00 uur en dat was voor mij al echt effe wennen. Vind het van LSD wel leuk dat je zowel de dag als de avond/nacht trippend meemaakt. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rayyar zei:
Ja hoor, max 10 verse.
Klik om te vergroten...
Hoeveel gram is dat ongeveer? Ik heb zelf geen ervaring met kaalkopjes.

Roze olifant zei:
Goeie, ja. Ik ben geen ochtendmens. De vorige twee keer begon ik (onder Eiks invloed haha) rond 14.00 uur en dat was voor mij al echt effe wennen. Vind het van LSD wel leuk dat je zowel de dag als de avond/nacht trippend meemaakt. :)
Klik om te vergroten...
Ook weer niet te vroeg. :wink: Ik neem het meestal tussen 10 en 11 uur 's ochtends. Met die timing is de overgang van dag naar avond nog steeds heel bijzonder altijd. :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Hoeveel gram is dat ongeveer? Ik heb zelf geen ervaring met kaalkopjes.
Klik om te vergroten...
Geen idee eigenlijk. Vers zit er een hele hoop water in. Heb ze nooit gewogen...

Ze zitten overigens soms wel vol wormpjes :wink: Maar die zitten mss ook al vol psilocybine...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oké, maar zal wel niet gelijk zijn aan een volledige portie truffels.

Maar zelfs op een halve portie truffels of minder zou ik mijn zicht al niet meer vertrouwen wanneer het op potentieel giftige paddenstoelen aankomt denk ik. Jij weet echter wel waar je mee bezig bent neem ik aan, anders zou je het niet doen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Oké, maar zal wel niet gelijk zijn aan een volledige portie truffels.

Maar zelfs op een halve portie truffels of minder zou ik mijn zicht al niet meer vertrouwen wanneer het op potentieel giftige paddenstoelen aankomt denk ik. Jij weet echter wel waar je mee bezig bent neem ik aan, anders zou je het niet doen.
Klik om te vergroten...
Ik vind truffels wel sterker. Ik meen dat het de gazonvlekplaat is die er op lijkt. Maar die ziet er duidelijk anders uit. Meer lichtbruin. Kaalkopje is meer grijs halftransparant glimmend. Weet inmiddels het verschil wel.
Het hangt er ook vanaf of ze jong of oud zijn. Dan zien ze er erg verschillend uit. Voor zover ik weet staan kaalkopjes en gazonvlekplaatjes nooit door elkaar (ik heb het ieg nog nooit gezien) , dus als je een groepje gelijkaardige paddenstoelen ziet waarvan er een aantal heel duidelijk kaalkopjes zijn, kan je er wel van uit gaan dat de rest dat ook is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die gazonvlekplaat mist ook dat kleine bobbeltje bovenop zo te zien. Maar ik ben bang dat ik dat er al gauw bij zou hallucineren. :tonguewink: Trips worden al heel gauw visueel bij mij.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#13
63E82916-E2E1-4364-90AC-B187EAA6721C.jpeg Dit zijn ze niet toch?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Die gazonvlekplaat mist ook dat kleine bobbeltje bovenop zo te zien. Maar ik ben bang dat ik dat er al gauw bij zou hallucineren. :tonguewink: Trips worden al heel gauw visueel bij mij.
Klik om te vergroten...
In bepaalde stadia is het uiterste puntje bij een kaalkopje ook niet altijd te zien. Wanneer ze heel jong en ouder zijn zie je dat puntje niet. Wanneer ze ouder zijn kan de hoed zelfs bijna plat zijn en opengescheurd.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lytje pole zei:
Bekijk bijlage 3640 Dit zijn ze niet toch?
Klik om te vergroten...
Ik zou de andere paddenstoelen die er omheen staan moeten zien maar als ze er allemaal zo uitzien, nee dat zijn ze niet.

Edit: Eigenlijk weet ik zo ook wel dat dat ze niet zijn. Veels te bruin. En puntje mist.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
Goeie, ja. Ik ben geen ochtendmens. De vorige twee keer begon ik (onder Eiks invloed haha) rond 14.00 uur en dat was voor mij al echt effe wennen. Vind het van LSD wel leuk dat je zowel de dag als de avond/nacht trippend meemaakt. :)
Klik om te vergroten...
Ik probeer eigenlijk ook wel altijd op tijd te beginnen, maar ook vaak genoeg pas tussen 14.00 en 15.00 begonnen. Afhankelijk van de dosis reken ik er op dat ik pas 13 tot 16 uur later kan slapen. Als ik om 14.00 begin en van 15 uur uitga zou ik dus rond 5.00 pas kunnen slapen, maar ik slaap in het weekend vaak toch niet veel eerder eigenlijk dus heb daar nooit zo'n moeite mee.

Ik ben het met je eens dat die staart niet heel aangenaam is over het algemeen en oneindig lang duurt, maar dat neem ik altijd op de koop toe eigenlijk. Met speed neem ik eigenlijk ook nooit een benzo om te slapen, dan accepteer ik dat ik minstens 1 nacht oversla. Ik vind de nawerking van speed vaak beter te doen dan die van LSD trouwens, mits je het niet gek maakt op speed en meerdere nachten gaat doorhalen.

Roze olifant zei:
Zou je trouwens ook antipsychotica kunnen nemen om een trip te remmen of geeft dat meer bijwerkingen? En zo ja, wat is het merkbare verschil dan met een benzo? Gewoon nieuwsgierig, ben niet van plan om ooit in een situatie terecht te komen waarin ik dat moet gaan doen. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik denk eerlijk gezegd dat dit nog beter werkt dan benzo's, aangezien antipsychotica echt de werking van psychedelica blokkeren waar benzo's enkel een versuffende laag erover zijn in feite. Maar geen ervaring mee in mijn omgeving aangezien antipsychotica niet zo voorhanden zijn.

Ik weet trouwens van 2 kennissen die een keer door de ambulance zijn opgehaald toen ze bad gingen, dat ze dan ook gewoon diazepam geven. Wellicht omdat dit inderdaad minder bijwerkingen geeft dan antipsychotica, maar dat is pure speculatie van mijn kant.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik dacht dat de gazonvlekplaat, de enige paddenstoel die je met een beetje pech nog zou kúnnen verwarren met 't puntig kaalkopje, nog niet eens zo heel giftig is. Veroorzaakt vooral misselijkheid zonder verder al te veel nare gevolgen. Ik heb soms het idee dat de gevaren van wildplukken wat overschat worden. Je moet toch wel behoorlijk onzorgvuldig, tot op het roekeloze af, te werk gaan wil je echt in de problemen geraken door vergiftigingsverschijnselen als gevolg van paddenstoelen die je hebt verward met het puntig kaalkopje, aangezien eigenlijk geen andere paddenstoel - afgezien van de gazonvlekplaat - er ook maar in de verste verte op lijkt. Zelfde verhaal met amanita muscaria. Die herken je uit duizenden en is haast niet te verwarren met een andere paddenstoel. De meeste vergiftigingen door paddenstoelen ontstaan door verwarring bij het zoeken naar eetbare paddenstoelen. De groene knolamaniet wordt nog weleens aangezien voor een bepaald type eetbare paddenstoel. Helaas is deze groene knolamaniet niet zo vergeeflijk als een gazonvlekplaat...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lytje pole zei:
Kwam gelijk alweer een interessant NRC artikel tegen nav dit gesprek.
Klik om te vergroten...
Hahaha dat is weer een heerlijk artikel
"Ze dronken hun urine op, om mee te kunnen trippen van de werkzame stoffen in de vliegenzwam, die onbelemmerd de nieren passeren." Right on.

Kortom als je lekker goedkoop high wil worden, naar de wallen en junkenpis likken. Ergens in een steeg.
(Ik ga zo zelf even en schrijf binnenkort een tripreport!)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Ik probeer eigenlijk ook wel altijd op tijd te beginnen, maar ook vaak genoeg pas tussen 14.00 en 15.00 begonnen. Afhankelijk van de dosis reken ik er op dat ik pas 13 tot 16 uur later kan slapen. Als ik om 14.00 begin en van 15 uur uitga zou ik dus rond 5.00 pas kunnen slapen, maar ik slaap in het weekend vaak toch niet veel eerder eigenlijk dus heb daar nooit zo'n moeite mee.

Ik ben het met je eens dat die staart niet heel aangenaam is over het algemeen en oneindig lang duurt, maar dat neem ik altijd op de koop toe eigenlijk. Met speed neem ik eigenlijk ook nooit een benzo om te slapen, dan accepteer ik dat ik minstens 1 nacht oversla. Ik vind de nawerking van speed vaak beter te doen dan die van LSD trouwens, mits je het niet gek maakt op speed en meerdere nachten gaat doorhalen.
Klik om te vergroten...

Oké, maar jij slaapt dus wel na LSD, zij het om 5.00 uur. De keren dat ik geen benzo nam achteraf sliep ik gewoon helemaal niet of pas laat in de ochtend/middag. Vind dat toch echt niet ideaal na zo’n uitputtende dag trippen. Benzo is echt een perfecte oplossing voor mij dan. Het scheelt wel dat ik eigenlijk echt nooit benzo’s neem behalve in dit soort situaties, dus vind het dan ook wel geoorloofd. :tongueout:

Na speed sla ik trouwens ook standaard een nacht over - sterker nog, dat werkt bij mij vaak zo lang door dat ik zelfs de tweede nacht soms nog wel een benzo neem omdat ik om 5.00 uur nog wakker ben - maar ik vind dat toch anders. Na speed vind ik die nacht overslaan prima te doen en zelfs wenselijk (langer het effect ervaren) angezien je daar een veel minder vermoeid brein aan overhoudt. :wink:

Ik vind de nawerking van speed ook veel beter te doen dan die van LSD, sterker nog, als je de come down verschijnselen zoals hot flushes / trillen achter de rug hebt, vind ik de nastimulatie van speed eigenlijk wel aangenaam. Ideaal om lui op de bank te liggen en lekker wat gefocust te ‘hobby lezen’ over een onderwerp dat je interesseert. De late nawerking van LSD ervaar ik eerder als storend omdat je er weinig mee kunt. Ik heb toch het idee dat gaan slapen dan constructiever is voor de verwerking (maar dan moet je dat dus wel kunnen).

Thx voor je antwoord m.b.t. psychotica, ik heb ze hier liggen namelijk, een keer van iemand gekregen. Het is dat ik het doorgaans te jammer vind om trips te remmen, anders zou ik het gewoon een keer uitproberen. ^^ Inderdaad opmerkelijk dat in het ziekenhuis wanneer iemand met een bad trip op de EHBO belandt eerder benzo’s worden toegediend als standaard, ik heb dat ook vaker gelezen. Toch een keer me in gaan verdiepen waarom dat precies zo is.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Oké, maar jij slaapt dus wel na LSD, zij het om 5.00 uur. De keren dat ik geen benzo nam achteraf sliep ik gewoon helemaal niet of pas laat in de ochtend/middag.
Klik om te vergroten...
Ja ok als je helemaal niet kunt slapen is het een ander verhaal, maar dat is niet wat je eerst zei en waar ik op reageerde. Je zei namelijk dat het 14u+ duurde bij jou en dat slapen dan toch wel fijn is. Daaruit maakte ik op dat je net als ik na 15 a 16u ook wel kan slapen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."