Ik probeer eigenlijk ook wel altijd op tijd te beginnen, maar ook vaak genoeg pas tussen 14.00 en 15.00 begonnen. Afhankelijk van de dosis reken ik er op dat ik pas 13 tot 16 uur later kan slapen. Als ik om 14.00 begin en van 15 uur uitga zou ik dus rond 5.00 pas kunnen slapen, maar ik slaap in het weekend vaak toch niet veel eerder eigenlijk dus heb daar nooit zo'n moeite mee.
Ik ben het met je eens dat die staart niet heel aangenaam is over het algemeen en oneindig lang duurt, maar dat neem ik altijd op de koop toe eigenlijk. Met speed neem ik eigenlijk ook nooit een benzo om te slapen, dan accepteer ik dat ik minstens 1 nacht oversla. Ik vind de nawerking van speed vaak beter te doen dan die van LSD trouwens, mits je het niet gek maakt op speed en meerdere nachten gaat doorhalen.
Oké, maar jij slaapt dus wel na LSD, zij het om 5.00 uur. De keren dat ik geen benzo nam achteraf sliep ik gewoon helemaal niet of pas laat in de ochtend/middag. Vind dat toch echt niet ideaal na zo’n uitputtende dag trippen. Benzo is echt een perfecte oplossing voor mij dan. Het scheelt wel dat ik eigenlijk echt nooit benzo’s neem behalve in dit soort situaties, dus vind het dan ook wel geoorloofd.
Na speed sla ik trouwens ook standaard een nacht over - sterker nog, dat werkt bij mij vaak zo lang door dat ik zelfs de tweede nacht soms nog wel een benzo neem omdat ik om 5.00 uur nog wakker ben - maar ik vind dat toch anders. Na speed vind ik die nacht overslaan prima te doen en zelfs wenselijk (langer het effect ervaren) angezien je daar een veel minder vermoeid brein aan overhoudt.
Ik vind de nawerking van speed ook veel beter te doen dan die van LSD, sterker nog, als je de come down verschijnselen zoals hot flushes / trillen achter de rug hebt, vind ik de nastimulatie van speed eigenlijk wel aangenaam. Ideaal om lui op de bank te liggen en lekker wat gefocust te ‘hobby lezen’ over een onderwerp dat je interesseert. De late nawerking van LSD ervaar ik eerder als storend omdat je er weinig mee kunt. Ik heb toch het idee dat gaan slapen dan constructiever is voor de verwerking (maar dan moet je dat dus wel kunnen).
Thx voor je antwoord m.b.t. psychotica, ik heb ze hier liggen namelijk, een keer van iemand gekregen. Het is dat ik het doorgaans te jammer vind om trips te remmen, anders zou ik het gewoon een keer uitproberen. ^^ Inderdaad opmerkelijk dat in het ziekenhuis wanneer iemand met een bad trip op de EHBO belandt eerder benzo’s worden toegediend als standaard, ik heb dat ook vaker gelezen. Toch een keer me in gaan verdiepen waarom dat precies zo is.