Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

Zou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

81 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
@Psychedelibee heb jij nog tips hoe je tijdens een trip beter los kunt laten? Of is dit gewoon een kwestie van oefenen?
Klik om te vergroten...
Het is vooral een kwestie van oefenen, althans dat is het bij mij wel geweest. Maar dingen als focussen op ademhaling (biofeedback wordt dat genoemd als ik me niet vergis) en meditatie in het algemeen helpen er wel bij.

Wat betreft de benzo's, die heb ik ooit eens met veel moeite bij een medetripper naar binnen geduwd omdat die zo slecht ging dat hij woest en bijna onhandelbaar werd. De eerste deed weinig, maar na de tweede lag hij eindelijk rustig op de bank en werd hij ook weer aanspreekbaar. Op dat moment was het of 112 bellen en dan zou het een duur geintje worden en zou hij ook benzo's gekregen hebben, of dus zelf maar wat benzo's geven.

Overigens ben ik het wel met mindless eens dat je dit bijvoorkeur niet doet, want hierdoor is de kans heel groot dat iemand het niet goed afsluit en er een trauma aan overhoud. Die medetripper heeft er wel een soort trauma aan overgehouden, maar die praat sowieso nergens over dus was zonder benzo denk ik ook gebeurd.

Ik snap trouwens ook wel dat mensen benzo's na LSD nemen, ik zit vaak ook minstens 15 uur naderhand nog steeds in een oneindige staart. Toch wil ik persoonlijk niet iets puurs als LSD gaan stoppen met benzo's. Voor mij is het buy the ticket take the ride en die staart hoort ook gewoon bij the ride. Maargoed, dat is slechts hoe ik ermee omga.

Btw Mescaline is veel en veel milder dan psilo. Mescaline is wel echt een volwaardig tripmiddel, dus geen slap aftreksel zoals 2C-B, maar een volwaardig tripmiddel is het extreem zacht en vergevingsgezind.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Mescaline staat er juist om bekend vergeeflijker te zijn dan psilocybine. Afgezien van de misselijkheid dan. :wink: Apart dat je nog zo'n controle ervoer, maar misschien was het niet het soort controle waar je beslist wou dat dingen op jouw manier gaan, want dat straft psilo in de regel wel af (in mijn ervaring).

Ik denk niet dat de ene plant heilig is en de andere niet. Persoonlijk denk ik dat planten niet heilig zijn, maar het makkelijker maken ons het heilige te laten ervaren.
Klik om te vergroten...
Interessant wat je zegt over mescaline. Ik ga me er even beter over inlezen. Blijkbaar toch weer een aanname bij mezelf ontdekt hierbij haha, zo zie je maar weer...
Re: controle- nee, het is niet dat ik de (psilo / truffel) trip wilde sturen. Meer dat ik nooit heb ervaren dat de trip met mij op de loop kon gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Het is vooral een kwestie van oefenen, althans dat is het bij mij wel geweest. Maar dingen als focussen op ademhaling (biofeedback wordt dat genoemd als ik me niet vergis) en meditatie in het algemeen helpen er wel bij.
Klik om te vergroten...
Ademhaling is zo cruciaal ja.

Als je door begint te krijgen dat je een negatieve gedachte of gevoel letterlijk op kunt lossen door de aandacht strikt op de ademhaling te vestigen (uitademen om los te laten, inademen om te verversen/vernieuwen), dan is het vervolgens een kwestie om dat te herinneren en oefenen. Steeds weer opnieuw. Het is heel gek want je vergeet het heel makkelijk. Het moet een soort automatisme/muscle memory worden. Je kunt een gedachte in je bewustzijn houden en deze samen met je uitademing loslaten.

Rayyar zei:
Re: controle- nee, het is niet dat ik de (psilo / truffel) trip wilde sturen. Meer dat ik nooit heb ervaren dat de trip met mij op de loop kon gaan.
Klik om te vergroten...
Als je niet probeert te sturen is de trip wellicht niet genoodzaakt te corrigeren(?)
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rayyar zei:
Even een vraag tussendoor;
zijn er mensen die wanneer ze in een bad trip terecht komen een tranquillizer nemen tijdens die trip?
En zo ja, of dit helpt?
Klik om te vergroten...
Als je de tegenwoordigheid van geest hebt om te bedenken dat je een anxiolyticum kunt nemen om een trip af te breken, dan vraag ik me af of je op dat moment geen andere manieren kunt bedenken om je trip te hanteren. Wanneer je écht zwaar bad gaat, komt het idee om een anxiolyticum te nemen misschien niet eens meer in je op. Maar los hiervan breek je een diepgaand proces op geforceerde wijze af. Zoals @Mindless al opmerkte, kun je op die manier je trip niet goed afsluiten. Psychedelica is zo'n onontgonnen gebied dat niemand echt kan zeggen waar het geforceerd afbreken van een trip wel niet toe kan leiden. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit onherstelbare mentale ''open wonden'' of ''littekens'' achter kan laten. Interessant onderwerp wel. Ik ben recentelijk namelijk nog aan het overwegen geweest om een soort van crisiskaart op te stellen om bij me te dragen wanneer ik trip, met het verzoek om géén medicatie toe te dienen in het geval ik ooit met een bad trip op de SEH of een crisislocatie van de GGZ terecht zou komen.

Rayyar zei:
En aansluitend; zijn er mensen die psychedelica standaard combineren met een rustgevend middel?
Klik om te vergroten...
Dit zou ik zelf nooit doen, in ieder geval niet met truffels. Op truffels voel ik doorgaans een sterke aanwezigheid van één of meerdere entiteiten die mij bijstaan en over mij waken. Daar vertrouw ik ten volle op.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Mindless @Psychedelibee thanks for de opmerkingen aangaande mescaline. Doet ergens wel iets met me. Denk dat er een nog open wond ligt op die betreffende mentale etage...
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Rayyar Bedenk wel dat de ene bron van mescaline de andere niet is. Naar wat ik heb begrepen is Peyote wezenlijk verschillend van andere cactussen (San Pedro, Bolivian torch, Peruvian torch...). Peyote schijnt fysiek veel belastender te zijn, doordat het naast mescaline nog werkzame hoeveelheden aan andere actieve stoffen bevat. Een andere kanttekening bij mescaline is de zeer lange werkingsduur. Hoewel misschien vergevingsgezinder (durf ik zelf geen uitspraken over te doen), kan de duur het voor sommigen alsnog behoorlijk zwaar maken. Ik heb het recent met mijn ayahuascaceremoniebegeleider nog gehad over huachuma (San Pedro), en hij gaf juist aan dat huachumaceremonies erg zwaar kunnen zijn, mede door de lange duur ervan. Hij biedt deze daarom ook alleen aan wanneer iemand reeds ervaring met ayahuasca heeft opgedaan.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rayyar zei:
Ik heb een paar boeken gelezen van Castaneda, maar zou het er nog eens bij moeten pakken...

Mijn ervaringen met kaalkopjes en truffels ware zeer diep. Maar ik heb altijd het gevoel gehad enigszins de controle te hebben (ook bij flinke doseringen kaalkopjes (over de 100) per keer; best lekker :yum: alhoewel de trips niet heel prettig waren in hoge dosering- heel emotioneel gekleurd- moeilijk uit te leggen- ik voelde zelf geen heftige emoties, maar alle tastbare dingen hadden een emotionele lading ). Het element van controle was juist ook wel fijn, maar ik verwacht dat peyote / mescaline heftiger gaat werken; het element van controle over de trip minder zal zijn en daardoor nog meer op het onbewuste vlak terecht komt. Daar ben ik momenteel niet klaar voor.
Klik om te vergroten...
Oke, duidelijke uitleg. Nu begrijp ik het. Ben ook nog maar een puber op het gebied van psychedelica. :grinning:

En kaalkopjes zijn lekker door de herfstige paddestoelenpasta dus. Met een beetje sherry en tijm.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lytje pole zei:
Oke, duidelijke uitleg. Nu begrijp ik het. Ben ook nog maar een puber op het gebied van psychedelica. :grinning:

En kaalkopjes zijn lekker door de herfstige paddestoelenpasta dus. Met een beetje sherry en tijm.
Klik om te vergroten...

Haha, nooit geprobeerd... :yum:
Wanneer ik kaalkopjes at kreeg ik altijd zo'n heerlijk kick-erig gevoel tijdens het eten- door mijn hele lichaam... die geur en smaak vind ik echt heerlijk. Yums.

Ook het plukken is heel leuk/bijzonder; Je loopt een veld in waar ze potentieel zouden kunnen staan- eerst zie je ze nergens, maar wanneer je één ziet zie je ze plotseling overal. Ook eten tijdens het plukken helpt mij ze nog beter te vinden (ook al werken ze natuurlijk sterker gedroogd) . Er is wel een paddenstoel die er sterk op lijkt, maar dat onderscheid zie je meteen wanneer je er eenmaal helemaal in zit tijdens de pluk...
Dan thuis een dag drogen op een krant oid. Om diep op te trippen heb ik ze alleen droog gegeten.

Ik heb overigens een heel fijne verbinding met psilo's. Die verbinding heb ik niet met een papiertje LSD en zal ik waarschijnlijk ook niet hebben met een flesje psilocybine... Wellicht is dit gevoel irrationeel, maar de rust die het mij bij voorbaat geeft vind ik wel prettig en misschien is het dit wat mij een gevoel van controle geeft.

De "Psychedelic Controlfreak"
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rayyar zei:
Haha, nooit geprobeerd... :yum:
Wanneer ik kaalkopjes at kreeg ik altijd zo'n heerlijk kick-erig gevoel tijdens het eten- door mijn hele lichaam... die geur en smaak vind ik echt heerlijk. Yums.

Ook het plukken is heel leuk/bijzonder; Je loopt een veld in waar ze potentieel zouden kunnen staan- eerst zie je ze nergens, maar wanneer je één ziet zie je ze plotseling overal. Ook eten tijdens het plukken helpt mij ze nog beter te vinden (ook al werken ze natuurlijk sterker gedroogd) . Er is wel een paddenstoel die er sterk op lijkt, maar dat onderscheid zie je meteen wanneer je er eenmaal helemaal in zit tijdens de pluk...
Klik om te vergroten...
Geweldig verhaal.
Ze gewoon al eten tijdens het plukken.

Ik zou me echt een pagan voelen. Met een stok in een gewaad steeds nauwkeuriger het gras uitpluizen. Wil ik wel een keer doen, toch.

Kwam gelijk alweer een interessant NRC artikel tegen nav dit gesprek.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lytje pole zei:
Ik zou me echt een pagan voelen. Met een stok in een gewaad steeds nauwkeuriger het gras uitpluizen. Wil ik wel een keer doen, toch.
Klik om te vergroten...
Dit is de tijd ervoor!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
I know, maar waar staan ze en hoe weet ik of ik geen vergiftiging oploop.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lytje pole zei:
I know, maar waar staan ze en hoe weet ik of ik geen vergiftiging oploop.
Klik om te vergroten...
Het zijn specifieke veldjes waar je het meest kans maakt ze te vinden... Oude weilanden met een bepaald soort graspolmpjes en het liefst met koeienvlaaien... Natte drassige veldjes maar ook weer niet té drassig...
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rayyar zei:
Het zijn specifieke veldjes waar je het meest kans maakt ze te vinden... Oude weilanden met een bepaald soort graspolmpjes en het liefst met koeienvlaaien... Natte drassige veldjes
Klik om te vergroten...
Ok, die heb ik hier wel. Ga ik van de week even kaplaarzen kopen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan er maar geen vinden tot nu toe. Misschien overmorgen weer'ns op zoek. Ergens is het ook gewoon een heerlijk ontspannende activiteit om een veldje af te speuren naar kaalkopjes.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lytje pole zei:
Ok, die heb ik hier wel. Ga ik van de week even kaplaarsen kopen.
Klik om te vergroten...
Haha... succes! Kijk wel uit voor die soort die er op lijkt. Maar met enig onderzoek op web zou je makkelijk het verschil moeten zien. Ik heb eens op het web gezocht naar zo'n veldje; Kijk zoiets:
(nb: het dweilorkestje ga je ook zien op jouw veldje :wink:

images.jpg

Je moet wel het onderscheid tussen een kaalkopje en die andere soort maken op het veld wannéér je zoekt. Gedroogd ga je het niet zien.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psilocyloner zei:
Ik kan er maar geen vinden tot nu toe. Misschien overmorgen weer'ns op zoek. Ergens is het ook gewoon een heerlijk ontspannende activiteit om een veldje af te speuren naar kaalkopjes.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is de natuur ideaal om op een natuurlijke manier tot je eigen natuur te komen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rayyar zei:
Haha... succes! Kijk wel uit voor die soort die er op lijkt. Maar met enig onderzoek op web zou je makkelijk het verschil moeten zien. Ik heb eens op het web gezocht naar zo'n veldje; Kijk zoiets:
(nb: het dweilorkestje ga je ook zien op jouw veldje :wink:
Klik om te vergroten...
Haha, ik zal voorzichtig zijn maar lastig om alert te blijven als je er al een paar neemt tijdens het zoeken. Voor je het weet vreet je een boomstam aan.

En fijn zo’n privé orkest. Kan je ook nog een beetje socializen in je kaplaarzen en boxershort.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psilocyloner zei:
@Rayyar Bedenk wel dat de ene bron van mescaline de andere niet is. Naar wat ik heb begrepen is Peyote wezenlijk verschillend van andere cactussen (San Pedro, Bolivian torch, Peruvian torch...). Peyote schijnt fysiek veel belastender te zijn, doordat het naast mescaline nog werkzame hoeveelheden aan andere actieve stoffen bevat. Een andere kanttekening bij mescaline is de zeer lange werkingsduur. Hoewel misschien vergevingsgezinder (durf ik zelf geen uitspraken over te doen), kan de duur het voor sommigen alsnog behoorlijk zwaar maken. Ik heb het recent met mijn ayahuascaceremoniebegeleider nog gehad over huachuma (San Pedro), en hij gaf juist aan dat huachumaceremonies erg zwaar kunnen zijn, mede door de lange duur ervan. Hij biedt deze daarom ook alleen aan wanneer iemand reeds ervaring met ayahuasca heeft opgedaan.
Klik om te vergroten...
Mescaline duurt wel lang ja, maar dat duurt LSD bijvoorbeeld ook. Ik vond mescaline wel een veel vriendelijker karakter hebben dan LSD en LSD vind ik over het algemeen ook al behoorlijk vriendelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
De eerste keer dat ik tripte groeide een kleine kamerplant tot aan het plafond. Ik weet niet of ik mijn zicht zou kunnen vertrouwen al trippend de juiste paddenstoelen te zoeken...
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rayyar zei:
Ik heb overigens een heel fijne verbinding met psilo's. Die verbinding heb ik niet met een papiertje LSD en zal ik waarschijnlijk ook niet hebben met een flesje psilocybine... Wellicht is dit gevoel irrationeel, maar de rust die het mij bij voorbaat geeft vind ik wel prettig en misschien is het dit wat mij een gevoel van controle geeft.
Klik om te vergroten...
Precies! Paddo's en truffels zijn echt bezield, zo voelt het voor mij. Ik voel me ook echt in contact staan met entiteiten, soort gidsen die me begeleiden. Zij voelen veilig en vertrouwd. Ik draag de controle aan hen over. Ik laat me leiden. Ik heb eigenlijk weinig interesse in LSD. Dit komt immers uit een chemisch lab, zonder enige verbinding met de natuur. Het lijkt me nogal zielloos. Wellicht dat ik het ooit 'ns probeer mocht het eens op m'n pad komen, maar ik ben er niet bewust naar op zoek.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."