Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

Zou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

81 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Herinner me nog dat ik na één van die trips de volgende dag in de bibliotheek was en dacht 'wat is alles hier mooi oud geel... als in een schilderij van Vermeer...' was ik gewoon weer aan het trippen... Nog een half uur tegen een meisje lopen aanlullen die ik vaag kende en toevallig daar tegenkwam...
Haha Neem aan dat ze wel zag dat ik high was...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
F
FRaNSKe_STeiN
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb al wel wat ervaring met truffels. Mijn eerste keer had ik urenlang over truffels opgezocht zodat ik het zeker op de juiste manier zou doen. Was met mijn oudere broer dan truffels gaan halen in Nederland en we kozen voor Atlantis. We besteden veel aandacht aan de set en setting om de trip in de juiste baan te leiden. Uiteindelijk namen we dan samen de truffels in ons vertrouwde huisje wanneer de mammie en de pappie van huis waren. Een geweldige set en setting dus, in combinatie met een zachte strain van truffels zorgde voor een geweldige eerste ervaring.

Enkele maanden later wou mijn ex-vriendin (we kwamen toen nog goed overeen) ook graag eens trippen. Ook deze keer dacht ik alles goed uit voor de juiste trip. We deden opnieuw de Atlantis, deze keer op mijn kot in Antwerpen (25m^2, dus nog best groot) omdat we hier niet gestoord konden worden. Opnieuw een geweldige trip beleefd, maar ik merkte dat hij nogal snel gedaan was, en besloot de volgende keer iets sterker te gaan.

Nu 2 dagen geleden, weer enkele maanden na mijn laatste tripervaring, besloten we het nog eens opnieuw te doen. We gingen met z’n 5en (ik en 4 goede vrienden van me) naar men kot, en ik en een van mijn vrienden gingen truffels nemen. Dit keer ging ik dus iets sterker, en koos voor de Pandoras, mijn mat koos de Atlantis aangezien het zijn 2de keer was. De rest van mn vrienden gingen gewoon film zien en weed smoren tot we uitgetript waren en lieten ons doen. De trip begon zoals gewoonlijk heel prettig. Na een tijdje moest ik naar het toilet. Door naar beneden te gaan net toen mijn piek begon werd het me allemaal wat teveel. Ik ging na het plassen snel weer naar boven en legde me op m’n vertrouwde plaats. Ik probeerde mezelf kalm te houden maar bleef onrustig en paniekerig. Toch zei ik niets tegen de rest omdat ik niet wou dat ze het merktte. De trip begon eerder een duistere kant te krijgen en ik bleef denken ‘rustig blijven, het zijn de truffels maar, straks is alles over’. De trip ging heel de tijd van plezant naar duitser en terug.

Nu ben ik al een hele tijd aan het nadenken wat mijn trip die richting in heeft kunnen sturen. Zouden de truffels te sterk zijn geweest? Waren we met teveel volk? Meestal wanneer het naar de duistere kant ging merktte ik ook dat ik wat misselijk werd van de truffels. Dit heb ik al vaker gehad maar het stuurde mijn trip niet zo hard. Ik had er ook een paar zware dagen opzitten met weinig slaap. Ook lag ik tijdens mijn trip helemaal niet zo goed maar had ik te weinig plaats om me te verleggen.

Nu 2 dagen na de trip ben ik uitgerust en voel ik me al veel beter. Eigenlijk wil ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken wat me die bad trip heeft ingeduwt. Ik heb nog exact 10 gram Hollandias liggen van een vriend van me die het niet meer aandurfde en ze aan mij gaf.

Ik heb er een dubbel gevoel bij om ze opnieuw te nemen nu. Langs de ene kant ben ik een beetje angstig omdat de hollandias nóg sterker zijn dan de Pandoras, en ik heb geen zin om nog eens een bad trip te hebben. Langs de andere kant denk ik dat ze weinig tot niet gaan werken aangezien ik er nu een tolerantie tegen heb opgebouwt en het maar 2/3de van een portie is. Ook zijn ze al 2 dagen uitgepakt (wel nog in de ijskast). Het zou ook mijn eerste keer zijn dat ik volledig alleen trip

Dus, om tot mijn vraag te komen: Denken jullie dat het een slim idee is om nog eens te trippen, om uit te zoeken waarvan mijn bad trip kwam? En moest ik ze nemen, denken jullie dat ik er nog hard van zou trippen?

Alvast bedankt voor de hulp!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Truffels vallen bij mij iedere keer anders. Van de zomer twee keer gedaan. De eerste keer was magisch, met heerlijk zomerweer onder de parasol.

De tweede keer was kort daarna en echt niet fijn, merkte dat ik enige tolerantie had opgebouwd, want zelfde truffel en hoeveelheid maar veel minder effect. Werd bijna humeurig ervan. Het weer was ook minder.

Persoonlijk zou ik denk ik wel gewoon weer truffels nemen, maar met voldoende tijd ertussen. Ik zou niet eens willen uitzoeken waar een bad trip vandaan kwam omdat het van zoveel factoren afhankelijk kan zijn. Fysieke/psychische gesteldheid, het weer, sfeer in het algemeen etc.

Als ik elke keer slecht zou gaan, dan zou ik het niet meer nemen. Volgens mij is het zowiezo niet zo’n makkelijk stofje, psilocybine.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
FRaNSKe_STeiN zei:
Ik heb al wel wat ervaring met truffels. Mijn eerste keer had ik urenlang over truffels opgezocht zodat ik het zeker op de juiste manier zou doen. Was met mijn oudere broer dan truffels gaan halen in Nederland en we kozen voor Atlantis. We besteden veel aandacht aan de set en setting om de trip in de juiste baan te leiden. Uiteindelijk namen we dan samen de truffels in ons vertrouwde huisje wanneer de mammie en de pappie van huis waren. Een geweldige set en setting dus, in combinatie met een zachte strain van truffels zorgde voor een geweldige eerste ervaring.

Enkele maanden later wou mijn ex-vriendin (we kwamen toen nog goed overeen) ook graag eens trippen. Ook deze keer dacht ik alles goed uit voor de juiste trip. We deden opnieuw de Atlantis, deze keer op mijn kot in Antwerpen (25m^2, dus nog best groot) omdat we hier niet gestoord konden worden. Opnieuw een geweldige trip beleefd, maar ik merkte dat hij nogal snel gedaan was, en besloot de volgende keer iets sterker te gaan.

Nu 2 dagen geleden, weer enkele maanden na mijn laatste tripervaring, besloten we het nog eens opnieuw te doen. We gingen met z’n 5en (ik en 4 goede vrienden van me) naar men kot, en ik en een van mijn vrienden gingen truffels nemen. Dit keer ging ik dus iets sterker, en koos voor de Pandoras, mijn mat koos de Atlantis aangezien het zijn 2de keer was. De rest van mn vrienden gingen gewoon film zien en weed smoren tot we uitgetript waren en lieten ons doen. De trip begon zoals gewoonlijk heel prettig. Na een tijdje moest ik naar het toilet. Door naar beneden te gaan net toen mijn piek begon werd het me allemaal wat teveel. Ik ging na het plassen snel weer naar boven en legde me op m’n vertrouwde plaats. Ik probeerde mezelf kalm te houden maar bleef onrustig en paniekerig. Toch zei ik niets tegen de rest omdat ik niet wou dat ze het merktte. De trip begon eerder een duistere kant te krijgen en ik bleef denken ‘rustig blijven, het zijn de truffels maar, straks is alles over’. De trip ging heel de tijd van plezant naar duitser en terug.

Nu ben ik al een hele tijd aan het nadenken wat mijn trip die richting in heeft kunnen sturen. Zouden de truffels te sterk zijn geweest? Waren we met teveel volk? Meestal wanneer het naar de duistere kant ging merktte ik ook dat ik wat misselijk werd van de truffels. Dit heb ik al vaker gehad maar het stuurde mijn trip niet zo hard. Ik had er ook een paar zware dagen opzitten met weinig slaap. Ook lag ik tijdens mijn trip helemaal niet zo goed maar had ik te weinig plaats om me te verleggen.

Nu 2 dagen na de trip ben ik uitgerust en voel ik me al veel beter. Eigenlijk wil ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken wat me die bad trip heeft ingeduwt. Ik heb nog exact 10 gram Hollandias liggen van een vriend van me die het niet meer aandurfde en ze aan mij gaf.

Ik heb er een dubbel gevoel bij om ze opnieuw te nemen nu. Langs de ene kant ben ik een beetje angstig omdat de hollandias nóg sterker zijn dan de Pandoras, en ik heb geen zin om nog eens een bad trip te hebben. Langs de andere kant denk ik dat ze weinig tot niet gaan werken aangezien ik er nu een tolerantie tegen heb opgebouwt en het maar 2/3de van een portie is. Ook zijn ze al 2 dagen uitgepakt (wel nog in de ijskast). Het zou ook mijn eerste keer zijn dat ik volledig alleen trip

Dus, om tot mijn vraag te komen: Denken jullie dat het een slim idee is om nog eens te trippen, om uit te zoeken waarvan mijn bad trip kwam? En moest ik ze nemen, denken jullie dat ik er nog hard van zou trippen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Klik om te vergroten...
Niemand anders dan jijzelf kan jou daar echt antwoord op geven. Luister naar je gevoel. De rest doet niet ter zake.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rayyar zei:
Niemand anders dan jijzelf kan jou daar echt antwoord op geven. Luister naar je gevoel. De rest doet niet ter zake.
Klik om te vergroten...
Precies, ik vind het juist fijn om niet teveel aandacht te schenken aan set en setting. Zorg wel dat ik geïnstalleerd ben en even geen verplichtingen heb. Te ingewikkeld doen is niet goed lijkt mij, het effect is toch nooit helemaal te sturen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#6
I know, maar waar staan ze en hoe weet ik of ik geen vergiftiging oploop.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lytje pole zei:
I know, maar waar staan ze en hoe weet ik of ik geen vergiftiging oploop.
Klik om te vergroten...
Het zijn specifieke veldjes waar je het meest kans maakt ze te vinden... Oude weilanden met een bepaald soort graspolmpjes en het liefst met koeienvlaaien... Natte drassige veldjes maar ook weer niet té drassig...
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rayyar zei:
Het zijn specifieke veldjes waar je het meest kans maakt ze te vinden... Oude weilanden met een bepaald soort graspolmpjes en het liefst met koeienvlaaien... Natte drassige veldjes
Klik om te vergroten...
Ok, die heb ik hier wel. Ga ik van de week even kaplaarzen kopen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan er maar geen vinden tot nu toe. Misschien overmorgen weer'ns op zoek. Ergens is het ook gewoon een heerlijk ontspannende activiteit om een veldje af te speuren naar kaalkopjes.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lytje pole zei:
Ok, die heb ik hier wel. Ga ik van de week even kaplaarsen kopen.
Klik om te vergroten...
Haha... succes! Kijk wel uit voor die soort die er op lijkt. Maar met enig onderzoek op web zou je makkelijk het verschil moeten zien. Ik heb eens op het web gezocht naar zo'n veldje; Kijk zoiets:
(nb: het dweilorkestje ga je ook zien op jouw veldje :wink:

images.jpg

Je moet wel het onderscheid tussen een kaalkopje en die andere soort maken op het veld wannéér je zoekt. Gedroogd ga je het niet zien.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psilocyloner zei:
Ik kan er maar geen vinden tot nu toe. Misschien overmorgen weer'ns op zoek. Ergens is het ook gewoon een heerlijk ontspannende activiteit om een veldje af te speuren naar kaalkopjes.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is de natuur ideaal om op een natuurlijke manier tot je eigen natuur te komen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rayyar zei:
Haha... succes! Kijk wel uit voor die soort die er op lijkt. Maar met enig onderzoek op web zou je makkelijk het verschil moeten zien. Ik heb eens op het web gezocht naar zo'n veldje; Kijk zoiets:
(nb: het dweilorkestje ga je ook zien op jouw veldje :wink:
Klik om te vergroten...
Haha, ik zal voorzichtig zijn maar lastig om alert te blijven als je er al een paar neemt tijdens het zoeken. Voor je het weet vreet je een boomstam aan.

En fijn zo’n privé orkest. Kan je ook nog een beetje socializen in je kaplaarzen en boxershort.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psilocyloner zei:
@Rayyar Bedenk wel dat de ene bron van mescaline de andere niet is. Naar wat ik heb begrepen is Peyote wezenlijk verschillend van andere cactussen (San Pedro, Bolivian torch, Peruvian torch...). Peyote schijnt fysiek veel belastender te zijn, doordat het naast mescaline nog werkzame hoeveelheden aan andere actieve stoffen bevat. Een andere kanttekening bij mescaline is de zeer lange werkingsduur. Hoewel misschien vergevingsgezinder (durf ik zelf geen uitspraken over te doen), kan de duur het voor sommigen alsnog behoorlijk zwaar maken. Ik heb het recent met mijn ayahuascaceremoniebegeleider nog gehad over huachuma (San Pedro), en hij gaf juist aan dat huachumaceremonies erg zwaar kunnen zijn, mede door de lange duur ervan. Hij biedt deze daarom ook alleen aan wanneer iemand reeds ervaring met ayahuasca heeft opgedaan.
Klik om te vergroten...
Mescaline duurt wel lang ja, maar dat duurt LSD bijvoorbeeld ook. Ik vond mescaline wel een veel vriendelijker karakter hebben dan LSD en LSD vind ik over het algemeen ook al behoorlijk vriendelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
De eerste keer dat ik tripte groeide een kleine kamerplant tot aan het plafond. Ik weet niet of ik mijn zicht zou kunnen vertrouwen al trippend de juiste paddenstoelen te zoeken...
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rayyar zei:
Ik heb overigens een heel fijne verbinding met psilo's. Die verbinding heb ik niet met een papiertje LSD en zal ik waarschijnlijk ook niet hebben met een flesje psilocybine... Wellicht is dit gevoel irrationeel, maar de rust die het mij bij voorbaat geeft vind ik wel prettig en misschien is het dit wat mij een gevoel van controle geeft.
Klik om te vergroten...
Precies! Paddo's en truffels zijn echt bezield, zo voelt het voor mij. Ik voel me ook echt in contact staan met entiteiten, soort gidsen die me begeleiden. Zij voelen veilig en vertrouwd. Ik draag de controle aan hen over. Ik laat me leiden. Ik heb eigenlijk weinig interesse in LSD. Dit komt immers uit een chemisch lab, zonder enige verbinding met de natuur. Het lijkt me nogal zielloos. Wellicht dat ik het ooit 'ns probeer mocht het eens op m'n pad komen, maar ik ben er niet bewust naar op zoek.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
De eerste keer dat ik tripte groeide een kleine kamerplant tot aan het plafond. Ik weet niet of ik mijn zicht zou kunnen vertrouwen al trippend de juiste paddenstoelen te zoeken...
Klik om te vergroten...
Bedoelt @Rayyar niet dat hij er slechts enkele eet tijdens het zoeken, ofwel een hele lichte dosis neemt zonder daarbij echt in een full-blown trip van te geraken?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja oké, maar zijn de verschillen tussen paddenstoelen vaak ook niet subtiel?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Ik snap trouwens ook wel dat mensen benzo's na LSD nemen, ik zit vaak ook minstens 15 uur naderhand nog steeds in een oneindige staart. Toch wil ik persoonlijk niet iets puurs als LSD gaan stoppen met benzo's. Voor mij is het buy the ticket take the ride en die staart hoort ook gewoon bij the ride. Maargoed, dat is slechts hoe ik ermee omga.
Klik om te vergroten...

Ik snap de gedachtengang ja. Toch vind ik een hele nacht overslaan na LSD niet perse heel wenselijk, en dat gebeurt bij mij met grote kans wel als ik geen benzo neem, vind het echt net speed wat dat betreft. Je bent mentaal helemaal kapot na een dag trippen, ik vraag me af hoe goed het dan is voor je hersenpan als daar een slapeloze nacht bovenop komt. De trip zelf is inderdaad puur maar de nastimulatie en nawerkingen voelen voor mij soms een meer een beetje als ruis. Maar is misschien persoonlijk hoor, ik ben sowieso geen beste slaper.

Zou je trouwens ook antipsychotica kunnen nemen om een trip te remmen of geeft dat meer bijwerkingen? En zo ja, wat is het merkbare verschil dan met een benzo? Gewoon nieuwsgierig, ben niet van plan om ooit in een situatie terecht te komen waarin ik dat moet gaan doen. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Daarom begin ik 's ochtends al met LSD. Kan ik tenminste altijd slapen na de trip. :) Slaap is al heel belangrijk en al helemaal na zo'n uitputtende LSD trip vind ik.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psilocyloner zei:
Bedoelt @Rayyar niet dat hij er slechts enkele eet tijdens het zoeken, ofwel een hele lichte dosis neemt zonder daarbij echt in een full-blown trip van te geraken?
Klik om te vergroten...
Ja hoor, max 10 verse.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."