Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

Zou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

81 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lytje pole zei:
Interessant om te lezen, dank voor het delen! Ik ben vrij nieuw met psychedelica, als puber twee keer paddos gedaan maar dat was in groepsverband en echt heel anders dan dat ik trippen nu ervaar. Omdat ik op latere leeftijd ben gaan trippen denk ik dat dat van invloed is op het verloop van de trips door de baggage die ik heb opgedaan in mijn leven.
En ik heb natuurlijk nooit een “wapperend verband” dosis gehad. Misschien kan ik negatieve gevoelens dan toch niet zo makkelijk opzij schuiven, maar ik verwacht het niet. Ketamine heeft me wel laten schrikken, ik heb twee k-holes gehad die echt angstaanjagend waren. Was blij dat mijn bewustzijn weer vat kon krijgen op de realiteit.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik een khole of ketamine in het algemeen alleen totaal niet representatief voor een hoge dosis psychedelica. Met dissociatieven raak je ook gedissocieerd van je gevoelens en daardoor komt de angst of heftigheid op een bepaalde manier veel minder binnen met psychedelica. Een khole is echt heftig en kan zeker eng zijn, maar is toch echt anders als de kwetsbare emotionele staat waar je psychedelica je al snel naartoe brengen in hogere doseringen. Ik doe kholes trouwens ook zelden omdat ik het maar een betekenisloze staat. Hoe fascinerend het ook is, door het dissociatieve kan ik er nul lessen voor mezelf uittrekken. Tenzij ik echt wil geloven dat ik god ben hahaha, want dat dacht ik tijdens een van kholes.

Lytje pole zei:
Mijn doel met psychedelica is op het moment om er bewust iets van te leren en dat is best een opgave. Natuurlijk heb ik een aantal concepten zoals liefde, verbondenheid en relativeringsvermogen gevoelsmatig behandeld tijdens een trip maar er valt veel meer uit te halen denk ik.
Klik om te vergroten...
Die grote concepten zijn belangrijk en om die echt in je dagelijks leven te integreren is een lastig en langdurig proces. Toch zijn juist die grote concepten als liefde het meest belangrijke wat we uit psychedelica kunnen halen denk ik. Liefde en verbondenheid zijn voor mij wel een terugkerend thema tijdens trippen en het integreren ervan is iets waarbij ik steeds weer subtieler zie waar het beter gaat en waar ik mezelf nog voor de gek houd en werk te doen heb.

Daarnaast zijn er vaak wat meer kleine en persoonlijke lessen te halen uit trippen, dingen waar je op dat moment tegenaan loopt of misschien al wel zelfs jaren. Controle drang is hier een belangrijke in, maar dat kunnen ook hele simpele dingen zoals iets wat recent op werk is gebeurd bijvoorbeeld.

Achteraf bij het reflecteren is het altijd belangrijk om na te gaan hoe belangrijk die dingen nou echt zijn in je dagelijks leven. Maar ik zie trippen wel als een vergrootglas van het leven, dus in mijn optiek zijn juist de moeilijke momenten tijdens een trip eigenlijk het meest waardevol.

Lytje pole zei:
Goed advies om niet te vechten tegen negatieve gevoelens en op die manier er iets van te leren. Meestal zet ik ze gewoon weg maar misschien juist goed om ze even iets meer af te tasten zonder dat je ze de overhand geeft.
Klik om te vergroten...
Van negatieve gevoelens kun je het meest leren inderdaad. Het hangt natuurlijk ook een beetje van de setting af of hoe je daar tijdens het trippen mee wilt omgaan, sta je op een festival dan wil je daar misschien liever even geen aandacht aangeven aangezien je ook nog voor jezelf moet kunnen zorgen. Maar ben je alleen thuis, of met mensen die je echt vertrouwd, dan kan het heel leerzaam zijn om die negatieve gevoelens toe te laten zodat je het ook verder kunt bekijken en er wat van kan leren. Soms zoek ik zelfs die negatieve gevoelens op om te kijken wat er dan gebeurd en hoe ik dat ik ervaar, andere keren laat ik ze gewoon toe als ze er zijn. Als ik ze bewust opzoek doe ik dat meestal door te mediteren tijdens het trippen en dan bewust naar onderwerpen of gedachtes te gaan waarvan ik weet die ook een bepaalde angst of andere moeilijke gevoelens oproepen. Dat proces van hoe die gedachtes en gevoelens met elkaar verbonden zijn, kun je extra goed zien tijdens het trippen en tijdens meditatie. Daarmee is dit bewust opzoeken leerzaam doordat je meer bewust wordt van het proces en dat werkt ook door in je dagelijks leven. Maar het is ook leerzaam om je angsten onder ogen te komen, ze te ervaren zonder te vechten, waardoor je er ook weer een heel ander perspectief op krijgt.

Ik pleit niet perse voor het opzoeken van je angsten tijdens het trippen, dat moet je echt alleen doen als je op dat moment voldoende vertrouwen in jezelf hebt om die weg in te slaan. Maar de trip niet meer sturen en niet proberen de negatieve kanten weg te zetten is wel de beste manier om ook iets te leren uit trips. Of je moet echt hoog gaan doseren, zodat je het niet meer kunt sturen, maar dat is over het algemeen nog veel minder aangenaam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allereerst veel dank voor de feedback, hier heb ik echt wat aan. Goed om te lezen hoe een meer ervaren persoon omgaat met psychedelica. :)

Psychedelibee zei:
Een khole is echt heftig en kan zeker eng zijn, maar is toch echt anders als de kwetsbare emotionele staat waar je psychedelica je al snel naartoe brengen in hogere doseringen.
Klik om te vergroten...
Dat kwetsbare gevoel bij psychedelica herken ik zeer goed en ik ben het met je eens dat ketamine niet echt leerzaam is. Meer een soort van loskoppelen. Een vlucht uit de realiteit is echter niet goed voor je als je daar te veel naar streeft. Zo voel ik het in ieder geval.

Psychedelibee zei:
Daarnaast zijn er vaak wat meer kleine en persoonlijke lessen te halen uit trippen, dingen waar je op dat moment tegenaan loopt of misschien al wel zelfs jaren. Controle drang is hier een belangrijke in, maar dat kunnen ook hele simpele dingen zoals iets wat recent op werk is gebeurd bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Die simpele dagelijkse dingen die voorbij komen tijdens een trip herken ik zeker. Ik ben bijvoorbeeld zeer gevoelig voor interactie tussen mensen. Ik heb weleens gehad dat ik tijdens een trip een situatie evalueerde en dat ik tot de conclusie kwam dat ik mij eigenlijk veel te druk maakte.

Psychedelibee zei:
Achteraf bij het reflecteren is het altijd belangrijk om na te gaan hoe belangrijk die dingen nou echt zijn in je dagelijks leven. Maar ik zie trippen wel als een vergrootglas van het leven, dus in mijn optiek zijn juist de moeilijke momenten tijdens een trip eigenlijk het meest waardevol.
Klik om te vergroten...
Treffende metafoor, een vergrootglas. Met achteraf reflecteren heb ik nog wel moeite, vaak blijft er een gevoel over, dus meer algemeen. Misschien zou ik dingen moeten opschrijven of opnemen met een recorder tijdens de trip.

Psychedelibee zei:
Dat proces van hoe die gedachtes en gevoelens met elkaar verbonden zijn, kun je extra goed zien tijdens het trippen en tijdens meditatie.
Klik om te vergroten...
Ook zeker een verbeterpunt voor mij. Ik wil eerst nuchter leren mediteren en meer in het moment proberen te leven. Daarna wellicht toepassen in een trip.

Psychedelibee zei:
Ik pleit niet perse voor het opzoeken van je angsten tijdens het trippen, dat moet je echt alleen doen als je op dat moment voldoende vertrouwen in jezelf hebt om die weg in te slaan. Maar de trip niet meer sturen en niet proberen de negatieve kanten weg te zetten is wel de beste manier om ook iets te leren uit trips. Of je moet echt hoog gaan doseren, zodat je het niet meer kunt sturen, maar dat is over het algemeen nog veel minder aangenaam.
Klik om te vergroten...
Dat sturen van een trip komt denk ik voort uit mijn controledrang en wellicht de angst voor onaangename verrassingen. Hoger doseren wil ik uiteraard alleen doen met een tripsitter.

De volgende beoogde introspectieve trip wordt denk ik 150μ 1P-LSD want mijn straatzegels zijn niet gekwantificeerd of zelfs maar gekwalificeerd. Nu ik serieuzer wil omgaan met psychedelica wil ik wel wat meer controle hebben. De instap variant AL-LAD of 4-HO-MET misschien eerst proberen. Maar zowiezo pas over een tijdje want ik heb in augustus en september 8x getript los van het dissociatieven gebruik.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Interessante discussie hoor! Ik heb zelf ook moeite met het loslaten van controle tijdens het trippen. Ik heb in het algemeen een gelukkig leven en een positieve manier van kijken waardoor ik niet heel veel negativiteit tegenkom tijdens mijn trips. Maar ik heb tijdens mijn laatste solo LSD trip (220ug) wel gemerkt dat ik het lastig vond om echt de controle los te laten.

Tijdens mijn allereerste paddo-trip ben ik in het begin flink in paniek geslagen en dat was zo waanzinnig beangstigend dat ik sindsdien (te) veel respect heb voor psychedelica. Ik wil graag leren en genieten van het trippen maar wil wel heel graag een echte paniekaanval of bad trip voorkomen. De angst dat zoiets toch kan gebeuren zorgt ervoor dat ik het lastig vind om helemaal los te laten. Dat merkte ik ook tijdens mijn eerste echte DMT trip.

@Psychedelibee heb jij nog tips hoe je tijdens een trip beter los kunt laten? Of is dit gewoon een kwestie van oefenen?
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Tijdens mijn allereerste paddo-trip ben ik in het begin flink in paniek geslagen en dat was zo waanzinnig beangstigend dat ik sindsdien (te) veel respect heb voor psychedelica.
Klik om te vergroten...
Interessant, dat heb ik nog nooit meegemaakt, zo’n paniekaanval. Ik kan mij echter wel goed voorstellen dat dat doorwerkt in de manier waarop je met psychedelica omgaat.
Ik ben wel bekend met de meer duistere kanten van een trip.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
FRaNSKe_STeiN zei:
Wel, de trip heeft uiteindelijk goed uitgepakt. Hij kwam lichtjes op en begeleide me in de wereld van de magische truffels. Lichte visuals, trippy gevoel, maar vooral veel euforie. Het dubbele gevoel ging al snel weg en ik liet me wegtrekken in de put waarnaar ik werd gezogen. Ik ben er vrij tot zeer zeker van dat het de set en setting was die me afgelopen weekend de onrustige gevoelens heeft ingewerkt. Erg hard heb ik niet getript, maar het was genoeg om me terug bevrijd te voelen van het dubbele gevoel. Blij dat ik het dan toch heb gedaan ^^ dankuwel allemaal voor de reacties! Nog een paar maandjes en we proberen het nog eens opnieuw! deze jongen is nog lang niet klaar met trippen :grin:
Klik om te vergroten...
Goed van je dat je opnieuw hebt getript, heel dapper van je. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen dat zou moeten doen na een bad trip. Maar voor jou pakte het blijkbaar goed uit :innocent:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Even een vraag tussendoor;
zijn er mensen die wanneer ze in een bad trip terecht komen een tranquillizer nemen tijdens die trip?
En zo ja, of dit helpt?
En aansluitend; zijn er mensen die psychedelica standaard combineren met een rustgevend middel?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rayyar zei:
Even een vraag tussendoor;
zijn er mensen die wanneer ze in een bad trip terecht komen een tranquillizer nemen tijdens die trip?
En zo ja, of dit helpt?
En aansluitend; zijn er mensen die psychedelica standaard combineren met een rustgevend middel?
Klik om te vergroten...
Ik heb het 1x gedaan geloof ik, maar dat was pas na de ergste paniek. Tijdens dacht ik er niet aan (vergeten).

Ik zou het afraden meteen naar de benzo's te grijpen als het moeilijk of duister wordt. Het geeft je het gevoel alsof de trip niet juist is afgesloten. Je hebt niet echt door je angst heen gewerkt, waardoor je ermee blijft zitten en een volgende trip een groter obstakel wordt. Wil je absoluut geen angst voelen, dan is trippen imo sowieso een slecht idee.

Maar het is denk ik wel slim om altijd een paar benzo's te hebben liggen. Voor het geval je écht een time-out nodig hebt. En het is gewoon geruststellend om die optie te hebben. Heb er nu altijd wat liggen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rayyar zei:
Even een vraag tussendoor;
zijn er mensen die wanneer ze in een bad trip terecht komen een tranquillizer nemen tijdens die trip?
En zo ja, of dit helpt?
En aansluitend; zijn er mensen die psychedelica standaard combineren met een rustgevend middel?
Klik om te vergroten...

Ik heb nog nooit kalmeringsmiddelen gebruikt bij een trip. Hoewel 1x 15 mg diazepam met een mespunt 4-HO-MET, maar dat was meer bedoeld als een royale allergie test. Kwam er dus een beetje doorheen. :rolleyes:

Wel oxycodon icm met LSD of truffels om mij beter te voelen. Maar dat was denk ik meer omdat ik daar toen afhankelijk van was.

Verder ook ketamine bij een lage dosis LSD, ketamine met 2C-B en 3-MEO-PCP bij 2C-B. Bij sommige van deze combi’s werd ik ook rustiger. Maar niet echt om een bad trip tegen te gaan zoals met de oxy.

Nu niet meer zo aan het experimenteren want beter voor je gezondheid. :rolleyes:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ik heb het 1x gedaan geloof ik, maar dat was pas na de ergste paniek. Tijdens dacht ik er niet aan (vergeten).

Ik zou het afraden meteen naar de benzo's te grijpen als het moeilijk of duister wordt. Het geeft je het gevoel alsof de trip niet juist is afgesloten. Je hebt niet echt door je angst heen gewerkt, waardoor je ermee blijft zitten en een volgende trip een groter obstakel wordt. Wil je absoluut geen angst voelen, dan is trippen imo sowieso een slecht idee.

Maar het is denk ik wel slim om altijd een paar benzo's te hebben liggen. Voor het geval je écht een time-out nodig hebt. En het is gewoon geruststellend om die optie te hebben. Heb er nu altijd wat liggen.
Klik om te vergroten...
Klinkt plausibel.
Ik zou willen dat ik toen ik nog LSD gebruikte zoiets als benzo's bij de hand had gehad. Maar goed. Ook bad trips overleef je blijkbaar...
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rayyar zei:
Ook bad trips overleef je blijkbaar...
Klik om te vergroten...
Je bent wat serieus de laatste tijd. Als ik dat mag zeggen. Maar nu wil je dus niet meer trippen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Na lsd zijn benzo's best wel verleidelijk. Niet per se om de angst, maar om die verrekte onophoudelijke lichamelijke spanning/onrust.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook, dat gespannen gevoel. Volgens mij wel eens een diazepam genomen na afloop. Maar niet om een bad trip tegen te gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Velen hebben dat geloof ik wel.

De nasleep van een paddo/truffel trip vind ik veel fijner om die reden. Alsof je een paar uren lang heel langzaam in een zacht kussen achterover valt en wordt opgevangen, steeds meer ontspannend totdat de trip helemaal uitdooft.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lytje pole zei:
Je bent wat serieus de laatste tijd.
Klik om te vergroten...
Die keer dat ik bad ging op LSD was ook wel een heftige ervaring ja. Nochtans ook één van mijn meest pure ervaringen. In dat opzicht ben ik blij dat ik geen benzo's gebruikt heb (die ik dus ook niet voorhanden had). Maar dat is achteraf praten. Wanneer je het gevoel hebt dat je langs een geestelijke afgrond ligt... Dat ik daar tijdens de trip (ik tripte alleen) er op eigen kracht uit ben gekomen en de trip totaal omdraaide van waanzinnig diep naar ongelooflijk hoog en verlicht vol met zeer diepe inzichten en een universele verbondenheid met alles heeft mij misschien wel gebracht waar ik nu ben.. In dat opzicht valt er dus genoeg te lachen :wink:
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rayyar zei:
Die keer dat ik bad ging op LSD was ook wel een heftige ervaring ja. Nochtans ook één van mijn meest pure ervaringen. In dat opzicht ben ik blij dat ik geen benzo's gebruikt heb. Maar dat is achteraf praten. Wanneer je het gevoel hebt dat je langs een geestelijke afgrond ligt... Dat ik daar tijdens de trip (ik tripte alleen) er op eigen kracht uit ben gekomen en de trip totaal omdraaide van waanzinnig diep naar ongelooflijk hoog en verlicht vol met zeer diepe inzichten en een universee verbondenheid met alles heeft mij misschien wel gebracht waar ik nu ben.. In dat opzicht valt er dus genoeg te lachen :wink:
Klik om te vergroten...
Gelukkig! Goed te horen dat je er beter uit bent gekomen. (Ik toon hier oprechte empathie, om maar even te benadrukken). Misschien heb je hier geen behoefte aan maar te laat. :wink:

Door die ervaring heb je dus niet zo’n behoefte de afgrond te herhalen. Begrijpelijk. Je hebt echter psychedelica in alle soorten en maten. Omdat ik gedwongen ben alleen te trippen let ik op de dosering en de soort substantie.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lytje pole zei:
Gelukkig! Goed te horen dat je er beter uit bent gekomen. (Ik toon hier oprechte empathie, om maar even te benadrukken). Misschien heb je hier geen behoefte aan maar te laat. :wink:
Klik om te vergroten...

Aaaah neee!! Rennen!!
Nee dank je MR Pole... zeer welkom... :hearteyecat: haha

Lytje pole zei:
Door die ervaring heb je dus niet zo’n behoefte de afgrond te herhalen. Begrijpelijk. Je hebt echter psychedelica in alle soorten en maten. Omdat ik gedwongen ben alleen te trippen let ik op de dosering en de soort substantie.
Klik om te vergroten...
Oja, heb daarna nog vele malen getript op vooral kaalkopjes, truffels (philosopher stone) en iets anders waarvan ik de naam even vergeten ben. Allemaal heel fijne ervaringen. Nochtans geen zo diep als LSD. Heb nog wel steeds een dosis gedroogde peyote liggen (ligt al 10 jaar in mijn bureaula...) Maar gezien de heilige status (in mijn ogen) van dat middel heb ik het tot noch toe niet gebruikt. Weet niet of ik het ooit zál gebruiken, maar één ding staat vast, het zal pas gebeuren wanneer ik het gevoel heb dat het het juiste moment is... Dwz, wanneer het tegen die tijd nog werkt haha...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rayyar zei:
Even een vraag tussendoor;
zijn er mensen die wanneer ze in een bad trip terecht komen een tranquillizer nemen tijdens die trip?
En zo ja, of dit helpt?
En aansluitend; zijn er mensen die psychedelica standaard combineren met een rustgevend middel?
Klik om te vergroten...

Ik heb nooit een benzo genomen om een slechte trip te stoppen, maar wel na LSD/ALD-trips omdat het anders bij mij 14+ uur doorgaat. Ben er blijkbaar gevoelig voor en vind het niet erg dat het lang duurt, dat hoort ook gewoon bij LSD, maar op een gegeven moment als het zo blijft hangen in die uiterste staart (vooral vage hardnekkige ‘restvisuals’ zijn dat bij mij) ben je er wel klaar mee en wil je slapen.

Mijn ervaring is dat de benzo dan vrij snel (zeg, binnen een half uur) de visuals stopt. Dat kun je waarschijnlijk niet vergelijken met wanneer je een angstremmer neemt tijdens de piek, dan heb je misschien ook wat meer nodig, maar ik denk wel dat je er vanuit kunt gaan dat het de boel aardig afremt.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rayyar zei:
Aaaah neee!! Rennen!!
Nee dank je MR Pole... zeer welkom... :hearteyecat: haha
Klik om te vergroten...
:grin:
Rayyar zei:
Oja, heb daarna nog vele malen getript op vooral kaalkopjes, truffels (philosopher stone) en iets anders waarvan ik de naam even vergeten ben. Allemaal heel fijne ervaringen. Nochtans geen zo diep als LSD
Klik om te vergroten...
Ok, dat wist ik niet!

Rayyar zei:
Heb nog wel steeds een dosis gedroogde peyote liggen (ligt al 10 jaar in mijn bureaula...) Maar gezien de heilige status (in mijn ogen) van dat middel heb ik het tot noch toe niet gebruikt. Weet niet of ik het ooit zál gebruiken, maar één ding staat vast, het zal pas gebeuren wanneer ik het gevoel heb dat het het juiste moment is... Dwz, wanneer het tegen die tijd nog werkt haha...
Klik om te vergroten...
Bijzonder dat je zo respectvol omgaat met peyote terwijl paddestoelen ook natuurlijk zijn. Waarom hecht je meer waarde aan peyote? Heb je trouwens het boek van Carlos Castaneda gelezen. The Teachings of Don Juan: A Yaqui Way of Knowledge, 1968. Gaat oa. over traditioneel peyotegebruik.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lytje pole zei:
:grin:

Ok, dat wist ik niet!


Bijzonder dat je zo respectvol omgaat met peyote terwijl paddestoelen ook natuurlijk zijn. Waarom hecht je meer waarde aan peyote? Heb je trouwens het boek van Carlos Castaneda gelezen. The Teachings of Don Juan: A Yaqui Way of Knowledge, 1968. Gaat oa. over traditioneel peyotegebruik.
Klik om te vergroten...
Ik heb een paar boeken gelezen van Castaneda, maar zou het er nog eens bij moeten pakken...

Mijn ervaringen met kaalkopjes en truffels ware zeer diep. Maar ik heb altijd het gevoel gehad enigszins de controle te hebben (ook bij flinke doseringen kaalkopjes (over de 100) per keer; best lekker :yum: alhoewel de trips niet heel prettig waren in hoge dosering- heel emotioneel gekleurd- moeilijk uit te leggen- ik voelde zelf geen heftige emoties, maar alle tastbare dingen hadden een emotionele lading ). Het element van controle was juist ook wel fijn, maar ik verwacht dat peyote / mescaline heftiger gaat werken; het element van controle over de trip minder zal zijn en daardoor nog meer op het onbewuste vlak terecht komt. Daar ben ik momenteel niet klaar voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mescaline staat er juist om bekend vergeeflijker te zijn dan psilocybine. Afgezien van de misselijkheid dan. :wink: Apart dat je nog zo'n controle ervoer, maar misschien was het niet het soort controle waar je beslist wou dat dingen op jouw manier gaan, want dat straft psilo in de regel wel af (in mijn ervaring).

Ik denk niet dat de ene plant heilig is en de andere niet. Persoonlijk denk ik dat planten niet heilig zijn, maar het makkelijker maken ons het heilige te laten ervaren.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Herinner me nog dat ik na één van die trips de volgende dag in de bibliotheek was en dacht 'wat is alles hier mooi oud geel... als in een schilderij van Vermeer...' was ik gewoon weer aan het trippen... Nog een half uur tegen een meisje lopen aanlullen die ik vaag kende en toevallig daar tegenkwam...
Haha Neem aan dat ze wel zag dat ik high was...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."