Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

Zou ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken waarom ik een bad trip had?

81 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na lsd zijn benzo's best wel verleidelijk. Niet per se om de angst, maar om die verrekte onophoudelijke lichamelijke spanning/onrust.

Heb ze om die reden ook weleens genomen in de nasleep van lsd trips. Beter is natuurlijk zonder, maar het is wel lekker om die spanning wat af te vlakken.
F

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
FRaNSKe_STeiN
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb al wel wat ervaring met truffels. Mijn eerste keer had ik urenlang over truffels opgezocht zodat ik het zeker op de juiste manier zou doen. Was met mijn oudere broer dan truffels gaan halen in Nederland en we kozen voor Atlantis. We besteden veel aandacht aan de set en setting om de trip in de juiste baan te leiden. Uiteindelijk namen we dan samen de truffels in ons vertrouwde huisje wanneer de mammie en de pappie van huis waren. Een geweldige set en setting dus, in combinatie met een zachte strain van truffels zorgde voor een geweldige eerste ervaring.

Enkele maanden later wou mijn ex-vriendin (we kwamen toen nog goed overeen) ook graag eens trippen. Ook deze keer dacht ik alles goed uit voor de juiste trip. We deden opnieuw de Atlantis, deze keer op mijn kot in Antwerpen (25m^2, dus nog best groot) omdat we hier niet gestoord konden worden. Opnieuw een geweldige trip beleefd, maar ik merkte dat hij nogal snel gedaan was, en besloot de volgende keer iets sterker te gaan.

Nu 2 dagen geleden, weer enkele maanden na mijn laatste tripervaring, besloten we het nog eens opnieuw te doen. We gingen met z’n 5en (ik en 4 goede vrienden van me) naar men kot, en ik en een van mijn vrienden gingen truffels nemen. Dit keer ging ik dus iets sterker, en koos voor de Pandoras, mijn mat koos de Atlantis aangezien het zijn 2de keer was. De rest van mn vrienden gingen gewoon film zien en weed smoren tot we uitgetript waren en lieten ons doen. De trip begon zoals gewoonlijk heel prettig. Na een tijdje moest ik naar het toilet. Door naar beneden te gaan net toen mijn piek begon werd het me allemaal wat teveel. Ik ging na het plassen snel weer naar boven en legde me op m’n vertrouwde plaats. Ik probeerde mezelf kalm te houden maar bleef onrustig en paniekerig. Toch zei ik niets tegen de rest omdat ik niet wou dat ze het merktte. De trip begon eerder een duistere kant te krijgen en ik bleef denken ‘rustig blijven, het zijn de truffels maar, straks is alles over’. De trip ging heel de tijd van plezant naar duitser en terug.

Nu ben ik al een hele tijd aan het nadenken wat mijn trip die richting in heeft kunnen sturen. Zouden de truffels te sterk zijn geweest? Waren we met teveel volk? Meestal wanneer het naar de duistere kant ging merktte ik ook dat ik wat misselijk werd van de truffels. Dit heb ik al vaker gehad maar het stuurde mijn trip niet zo hard. Ik had er ook een paar zware dagen opzitten met weinig slaap. Ook lag ik tijdens mijn trip helemaal niet zo goed maar had ik te weinig plaats om me te verleggen.

Nu 2 dagen na de trip ben ik uitgerust en voel ik me al veel beter. Eigenlijk wil ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken wat me die bad trip heeft ingeduwt. Ik heb nog exact 10 gram Hollandias liggen van een vriend van me die het niet meer aandurfde en ze aan mij gaf.

Ik heb er een dubbel gevoel bij om ze opnieuw te nemen nu. Langs de ene kant ben ik een beetje angstig omdat de hollandias nóg sterker zijn dan de Pandoras, en ik heb geen zin om nog eens een bad trip te hebben. Langs de andere kant denk ik dat ze weinig tot niet gaan werken aangezien ik er nu een tolerantie tegen heb opgebouwt en het maar 2/3de van een portie is. Ook zijn ze al 2 dagen uitgepakt (wel nog in de ijskast). Het zou ook mijn eerste keer zijn dat ik volledig alleen trip

Dus, om tot mijn vraag te komen: Denken jullie dat het een slim idee is om nog eens te trippen, om uit te zoeken waarvan mijn bad trip kwam? En moest ik ze nemen, denken jullie dat ik er nog hard van zou trippen?

Alvast bedankt voor de hulp!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Truffels vallen bij mij iedere keer anders. Van de zomer twee keer gedaan. De eerste keer was magisch, met heerlijk zomerweer onder de parasol.

De tweede keer was kort daarna en echt niet fijn, merkte dat ik enige tolerantie had opgebouwd, want zelfde truffel en hoeveelheid maar veel minder effect. Werd bijna humeurig ervan. Het weer was ook minder.

Persoonlijk zou ik denk ik wel gewoon weer truffels nemen, maar met voldoende tijd ertussen. Ik zou niet eens willen uitzoeken waar een bad trip vandaan kwam omdat het van zoveel factoren afhankelijk kan zijn. Fysieke/psychische gesteldheid, het weer, sfeer in het algemeen etc.

Als ik elke keer slecht zou gaan, dan zou ik het niet meer nemen. Volgens mij is het zowiezo niet zo’n makkelijk stofje, psilocybine.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
FRaNSKe_STeiN zei:
Ik heb al wel wat ervaring met truffels. Mijn eerste keer had ik urenlang over truffels opgezocht zodat ik het zeker op de juiste manier zou doen. Was met mijn oudere broer dan truffels gaan halen in Nederland en we kozen voor Atlantis. We besteden veel aandacht aan de set en setting om de trip in de juiste baan te leiden. Uiteindelijk namen we dan samen de truffels in ons vertrouwde huisje wanneer de mammie en de pappie van huis waren. Een geweldige set en setting dus, in combinatie met een zachte strain van truffels zorgde voor een geweldige eerste ervaring.

Enkele maanden later wou mijn ex-vriendin (we kwamen toen nog goed overeen) ook graag eens trippen. Ook deze keer dacht ik alles goed uit voor de juiste trip. We deden opnieuw de Atlantis, deze keer op mijn kot in Antwerpen (25m^2, dus nog best groot) omdat we hier niet gestoord konden worden. Opnieuw een geweldige trip beleefd, maar ik merkte dat hij nogal snel gedaan was, en besloot de volgende keer iets sterker te gaan.

Nu 2 dagen geleden, weer enkele maanden na mijn laatste tripervaring, besloten we het nog eens opnieuw te doen. We gingen met z’n 5en (ik en 4 goede vrienden van me) naar men kot, en ik en een van mijn vrienden gingen truffels nemen. Dit keer ging ik dus iets sterker, en koos voor de Pandoras, mijn mat koos de Atlantis aangezien het zijn 2de keer was. De rest van mn vrienden gingen gewoon film zien en weed smoren tot we uitgetript waren en lieten ons doen. De trip begon zoals gewoonlijk heel prettig. Na een tijdje moest ik naar het toilet. Door naar beneden te gaan net toen mijn piek begon werd het me allemaal wat teveel. Ik ging na het plassen snel weer naar boven en legde me op m’n vertrouwde plaats. Ik probeerde mezelf kalm te houden maar bleef onrustig en paniekerig. Toch zei ik niets tegen de rest omdat ik niet wou dat ze het merktte. De trip begon eerder een duistere kant te krijgen en ik bleef denken ‘rustig blijven, het zijn de truffels maar, straks is alles over’. De trip ging heel de tijd van plezant naar duitser en terug.

Nu ben ik al een hele tijd aan het nadenken wat mijn trip die richting in heeft kunnen sturen. Zouden de truffels te sterk zijn geweest? Waren we met teveel volk? Meestal wanneer het naar de duistere kant ging merktte ik ook dat ik wat misselijk werd van de truffels. Dit heb ik al vaker gehad maar het stuurde mijn trip niet zo hard. Ik had er ook een paar zware dagen opzitten met weinig slaap. Ook lag ik tijdens mijn trip helemaal niet zo goed maar had ik te weinig plaats om me te verleggen.

Nu 2 dagen na de trip ben ik uitgerust en voel ik me al veel beter. Eigenlijk wil ik opnieuw truffels nemen om uit te zoeken wat me die bad trip heeft ingeduwt. Ik heb nog exact 10 gram Hollandias liggen van een vriend van me die het niet meer aandurfde en ze aan mij gaf.

Ik heb er een dubbel gevoel bij om ze opnieuw te nemen nu. Langs de ene kant ben ik een beetje angstig omdat de hollandias nóg sterker zijn dan de Pandoras, en ik heb geen zin om nog eens een bad trip te hebben. Langs de andere kant denk ik dat ze weinig tot niet gaan werken aangezien ik er nu een tolerantie tegen heb opgebouwt en het maar 2/3de van een portie is. Ook zijn ze al 2 dagen uitgepakt (wel nog in de ijskast). Het zou ook mijn eerste keer zijn dat ik volledig alleen trip

Dus, om tot mijn vraag te komen: Denken jullie dat het een slim idee is om nog eens te trippen, om uit te zoeken waarvan mijn bad trip kwam? En moest ik ze nemen, denken jullie dat ik er nog hard van zou trippen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Klik om te vergroten...
Niemand anders dan jijzelf kan jou daar echt antwoord op geven. Luister naar je gevoel. De rest doet niet ter zake.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rayyar zei:
Even een vraag tussendoor;
zijn er mensen die wanneer ze in een bad trip terecht komen een tranquillizer nemen tijdens die trip?
En zo ja, of dit helpt?
En aansluitend; zijn er mensen die psychedelica standaard combineren met een rustgevend middel?
Klik om te vergroten...
Ik heb het 1x gedaan geloof ik, maar dat was pas na de ergste paniek. Tijdens dacht ik er niet aan (vergeten).

Ik zou het afraden meteen naar de benzo's te grijpen als het moeilijk of duister wordt. Het geeft je het gevoel alsof de trip niet juist is afgesloten. Je hebt niet echt door je angst heen gewerkt, waardoor je ermee blijft zitten en een volgende trip een groter obstakel wordt. Wil je absoluut geen angst voelen, dan is trippen imo sowieso een slecht idee.

Maar het is denk ik wel slim om altijd een paar benzo's te hebben liggen. Voor het geval je écht een time-out nodig hebt. En het is gewoon geruststellend om die optie te hebben. Heb er nu altijd wat liggen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rayyar zei:
Even een vraag tussendoor;
zijn er mensen die wanneer ze in een bad trip terecht komen een tranquillizer nemen tijdens die trip?
En zo ja, of dit helpt?
En aansluitend; zijn er mensen die psychedelica standaard combineren met een rustgevend middel?
Klik om te vergroten...

Ik heb nog nooit kalmeringsmiddelen gebruikt bij een trip. Hoewel 1x 15 mg diazepam met een mespunt 4-HO-MET, maar dat was meer bedoeld als een royale allergie test. Kwam er dus een beetje doorheen. :rolleyes:

Wel oxycodon icm met LSD of truffels om mij beter te voelen. Maar dat was denk ik meer omdat ik daar toen afhankelijk van was.

Verder ook ketamine bij een lage dosis LSD, ketamine met 2C-B en 3-MEO-PCP bij 2C-B. Bij sommige van deze combi’s werd ik ook rustiger. Maar niet echt om een bad trip tegen te gaan zoals met de oxy.

Nu niet meer zo aan het experimenteren want beter voor je gezondheid. :rolleyes:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ik heb het 1x gedaan geloof ik, maar dat was pas na de ergste paniek. Tijdens dacht ik er niet aan (vergeten).

Ik zou het afraden meteen naar de benzo's te grijpen als het moeilijk of duister wordt. Het geeft je het gevoel alsof de trip niet juist is afgesloten. Je hebt niet echt door je angst heen gewerkt, waardoor je ermee blijft zitten en een volgende trip een groter obstakel wordt. Wil je absoluut geen angst voelen, dan is trippen imo sowieso een slecht idee.

Maar het is denk ik wel slim om altijd een paar benzo's te hebben liggen. Voor het geval je écht een time-out nodig hebt. En het is gewoon geruststellend om die optie te hebben. Heb er nu altijd wat liggen.
Klik om te vergroten...
Klinkt plausibel.
Ik zou willen dat ik toen ik nog LSD gebruikte zoiets als benzo's bij de hand had gehad. Maar goed. Ook bad trips overleef je blijkbaar...
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rayyar zei:
Ook bad trips overleef je blijkbaar...
Klik om te vergroten...
Je bent wat serieus de laatste tijd. Als ik dat mag zeggen. Maar nu wil je dus niet meer trippen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Na lsd zijn benzo's best wel verleidelijk. Niet per se om de angst, maar om die verrekte onophoudelijke lichamelijke spanning/onrust.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook, dat gespannen gevoel. Volgens mij wel eens een diazepam genomen na afloop. Maar niet om een bad trip tegen te gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Velen hebben dat geloof ik wel.

De nasleep van een paddo/truffel trip vind ik veel fijner om die reden. Alsof je een paar uren lang heel langzaam in een zacht kussen achterover valt en wordt opgevangen, steeds meer ontspannend totdat de trip helemaal uitdooft.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lytje pole zei:
Je bent wat serieus de laatste tijd.
Klik om te vergroten...
Die keer dat ik bad ging op LSD was ook wel een heftige ervaring ja. Nochtans ook één van mijn meest pure ervaringen. In dat opzicht ben ik blij dat ik geen benzo's gebruikt heb (die ik dus ook niet voorhanden had). Maar dat is achteraf praten. Wanneer je het gevoel hebt dat je langs een geestelijke afgrond ligt... Dat ik daar tijdens de trip (ik tripte alleen) er op eigen kracht uit ben gekomen en de trip totaal omdraaide van waanzinnig diep naar ongelooflijk hoog en verlicht vol met zeer diepe inzichten en een universele verbondenheid met alles heeft mij misschien wel gebracht waar ik nu ben.. In dat opzicht valt er dus genoeg te lachen :wink:
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rayyar zei:
Die keer dat ik bad ging op LSD was ook wel een heftige ervaring ja. Nochtans ook één van mijn meest pure ervaringen. In dat opzicht ben ik blij dat ik geen benzo's gebruikt heb. Maar dat is achteraf praten. Wanneer je het gevoel hebt dat je langs een geestelijke afgrond ligt... Dat ik daar tijdens de trip (ik tripte alleen) er op eigen kracht uit ben gekomen en de trip totaal omdraaide van waanzinnig diep naar ongelooflijk hoog en verlicht vol met zeer diepe inzichten en een universee verbondenheid met alles heeft mij misschien wel gebracht waar ik nu ben.. In dat opzicht valt er dus genoeg te lachen :wink:
Klik om te vergroten...
Gelukkig! Goed te horen dat je er beter uit bent gekomen. (Ik toon hier oprechte empathie, om maar even te benadrukken). Misschien heb je hier geen behoefte aan maar te laat. :wink:

Door die ervaring heb je dus niet zo’n behoefte de afgrond te herhalen. Begrijpelijk. Je hebt echter psychedelica in alle soorten en maten. Omdat ik gedwongen ben alleen te trippen let ik op de dosering en de soort substantie.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lytje pole zei:
Gelukkig! Goed te horen dat je er beter uit bent gekomen. (Ik toon hier oprechte empathie, om maar even te benadrukken). Misschien heb je hier geen behoefte aan maar te laat. :wink:
Klik om te vergroten...

Aaaah neee!! Rennen!!
Nee dank je MR Pole... zeer welkom... :hearteyecat: haha

Lytje pole zei:
Door die ervaring heb je dus niet zo’n behoefte de afgrond te herhalen. Begrijpelijk. Je hebt echter psychedelica in alle soorten en maten. Omdat ik gedwongen ben alleen te trippen let ik op de dosering en de soort substantie.
Klik om te vergroten...
Oja, heb daarna nog vele malen getript op vooral kaalkopjes, truffels (philosopher stone) en iets anders waarvan ik de naam even vergeten ben. Allemaal heel fijne ervaringen. Nochtans geen zo diep als LSD. Heb nog wel steeds een dosis gedroogde peyote liggen (ligt al 10 jaar in mijn bureaula...) Maar gezien de heilige status (in mijn ogen) van dat middel heb ik het tot noch toe niet gebruikt. Weet niet of ik het ooit zál gebruiken, maar één ding staat vast, het zal pas gebeuren wanneer ik het gevoel heb dat het het juiste moment is... Dwz, wanneer het tegen die tijd nog werkt haha...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rayyar zei:
Even een vraag tussendoor;
zijn er mensen die wanneer ze in een bad trip terecht komen een tranquillizer nemen tijdens die trip?
En zo ja, of dit helpt?
En aansluitend; zijn er mensen die psychedelica standaard combineren met een rustgevend middel?
Klik om te vergroten...

Ik heb nooit een benzo genomen om een slechte trip te stoppen, maar wel na LSD/ALD-trips omdat het anders bij mij 14+ uur doorgaat. Ben er blijkbaar gevoelig voor en vind het niet erg dat het lang duurt, dat hoort ook gewoon bij LSD, maar op een gegeven moment als het zo blijft hangen in die uiterste staart (vooral vage hardnekkige ‘restvisuals’ zijn dat bij mij) ben je er wel klaar mee en wil je slapen.

Mijn ervaring is dat de benzo dan vrij snel (zeg, binnen een half uur) de visuals stopt. Dat kun je waarschijnlijk niet vergelijken met wanneer je een angstremmer neemt tijdens de piek, dan heb je misschien ook wat meer nodig, maar ik denk wel dat je er vanuit kunt gaan dat het de boel aardig afremt.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rayyar zei:
Aaaah neee!! Rennen!!
Nee dank je MR Pole... zeer welkom... :hearteyecat: haha
Klik om te vergroten...
:grin:
Rayyar zei:
Oja, heb daarna nog vele malen getript op vooral kaalkopjes, truffels (philosopher stone) en iets anders waarvan ik de naam even vergeten ben. Allemaal heel fijne ervaringen. Nochtans geen zo diep als LSD
Klik om te vergroten...
Ok, dat wist ik niet!

Rayyar zei:
Heb nog wel steeds een dosis gedroogde peyote liggen (ligt al 10 jaar in mijn bureaula...) Maar gezien de heilige status (in mijn ogen) van dat middel heb ik het tot noch toe niet gebruikt. Weet niet of ik het ooit zál gebruiken, maar één ding staat vast, het zal pas gebeuren wanneer ik het gevoel heb dat het het juiste moment is... Dwz, wanneer het tegen die tijd nog werkt haha...
Klik om te vergroten...
Bijzonder dat je zo respectvol omgaat met peyote terwijl paddestoelen ook natuurlijk zijn. Waarom hecht je meer waarde aan peyote? Heb je trouwens het boek van Carlos Castaneda gelezen. The Teachings of Don Juan: A Yaqui Way of Knowledge, 1968. Gaat oa. over traditioneel peyotegebruik.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lytje pole zei:
:grin:

Ok, dat wist ik niet!


Bijzonder dat je zo respectvol omgaat met peyote terwijl paddestoelen ook natuurlijk zijn. Waarom hecht je meer waarde aan peyote? Heb je trouwens het boek van Carlos Castaneda gelezen. The Teachings of Don Juan: A Yaqui Way of Knowledge, 1968. Gaat oa. over traditioneel peyotegebruik.
Klik om te vergroten...
Ik heb een paar boeken gelezen van Castaneda, maar zou het er nog eens bij moeten pakken...

Mijn ervaringen met kaalkopjes en truffels ware zeer diep. Maar ik heb altijd het gevoel gehad enigszins de controle te hebben (ook bij flinke doseringen kaalkopjes (over de 100) per keer; best lekker :yum: alhoewel de trips niet heel prettig waren in hoge dosering- heel emotioneel gekleurd- moeilijk uit te leggen- ik voelde zelf geen heftige emoties, maar alle tastbare dingen hadden een emotionele lading ). Het element van controle was juist ook wel fijn, maar ik verwacht dat peyote / mescaline heftiger gaat werken; het element van controle over de trip minder zal zijn en daardoor nog meer op het onbewuste vlak terecht komt. Daar ben ik momenteel niet klaar voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mescaline staat er juist om bekend vergeeflijker te zijn dan psilocybine. Afgezien van de misselijkheid dan. :wink: Apart dat je nog zo'n controle ervoer, maar misschien was het niet het soort controle waar je beslist wou dat dingen op jouw manier gaan, want dat straft psilo in de regel wel af (in mijn ervaring).

Ik denk niet dat de ene plant heilig is en de andere niet. Persoonlijk denk ik dat planten niet heilig zijn, maar het makkelijker maken ons het heilige te laten ervaren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
@Psychedelibee heb jij nog tips hoe je tijdens een trip beter los kunt laten? Of is dit gewoon een kwestie van oefenen?
Klik om te vergroten...
Het is vooral een kwestie van oefenen, althans dat is het bij mij wel geweest. Maar dingen als focussen op ademhaling (biofeedback wordt dat genoemd als ik me niet vergis) en meditatie in het algemeen helpen er wel bij.

Wat betreft de benzo's, die heb ik ooit eens met veel moeite bij een medetripper naar binnen geduwd omdat die zo slecht ging dat hij woest en bijna onhandelbaar werd. De eerste deed weinig, maar na de tweede lag hij eindelijk rustig op de bank en werd hij ook weer aanspreekbaar. Op dat moment was het of 112 bellen en dan zou het een duur geintje worden en zou hij ook benzo's gekregen hebben, of dus zelf maar wat benzo's geven.

Overigens ben ik het wel met mindless eens dat je dit bijvoorkeur niet doet, want hierdoor is de kans heel groot dat iemand het niet goed afsluit en er een trauma aan overhoud. Die medetripper heeft er wel een soort trauma aan overgehouden, maar die praat sowieso nergens over dus was zonder benzo denk ik ook gebeurd.

Ik snap trouwens ook wel dat mensen benzo's na LSD nemen, ik zit vaak ook minstens 15 uur naderhand nog steeds in een oneindige staart. Toch wil ik persoonlijk niet iets puurs als LSD gaan stoppen met benzo's. Voor mij is het buy the ticket take the ride en die staart hoort ook gewoon bij the ride. Maargoed, dat is slechts hoe ik ermee omga.

Btw Mescaline is veel en veel milder dan psilo. Mescaline is wel echt een volwaardig tripmiddel, dus geen slap aftreksel zoals 2C-B, maar een volwaardig tripmiddel is het extreem zacht en vergevingsgezind.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Mescaline staat er juist om bekend vergeeflijker te zijn dan psilocybine. Afgezien van de misselijkheid dan. :wink: Apart dat je nog zo'n controle ervoer, maar misschien was het niet het soort controle waar je beslist wou dat dingen op jouw manier gaan, want dat straft psilo in de regel wel af (in mijn ervaring).

Ik denk niet dat de ene plant heilig is en de andere niet. Persoonlijk denk ik dat planten niet heilig zijn, maar het makkelijker maken ons het heilige te laten ervaren.
Klik om te vergroten...
Interessant wat je zegt over mescaline. Ik ga me er even beter over inlezen. Blijkbaar toch weer een aanname bij mezelf ontdekt hierbij haha, zo zie je maar weer...
Re: controle- nee, het is niet dat ik de (psilo / truffel) trip wilde sturen. Meer dat ik nooit heb ervaren dat de trip met mij op de loop kon gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Het is vooral een kwestie van oefenen, althans dat is het bij mij wel geweest. Maar dingen als focussen op ademhaling (biofeedback wordt dat genoemd als ik me niet vergis) en meditatie in het algemeen helpen er wel bij.
Klik om te vergroten...
Ademhaling is zo cruciaal ja.

Als je door begint te krijgen dat je een negatieve gedachte of gevoel letterlijk op kunt lossen door de aandacht strikt op de ademhaling te vestigen (uitademen om los te laten, inademen om te verversen/vernieuwen), dan is het vervolgens een kwestie om dat te herinneren en oefenen. Steeds weer opnieuw. Het is heel gek want je vergeet het heel makkelijk. Het moet een soort automatisme/muscle memory worden. Je kunt een gedachte in je bewustzijn houden en deze samen met je uitademing loslaten.

Rayyar zei:
Re: controle- nee, het is niet dat ik de (psilo / truffel) trip wilde sturen. Meer dat ik nooit heb ervaren dat de trip met mij op de loop kon gaan.
Klik om te vergroten...
Als je niet probeert te sturen is de trip wellicht niet genoodzaakt te corrigeren(?)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."