Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHebben wij op DMT contact met andere dimensie?

Hebben wij op DMT contact met andere dimensie?

46 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap t nog niet
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#2
050 zei:
Sorry dat ik het zeg maar als ik wist dat je over die flapdrol sprak was ik er vanaf het begin al niet serieus op ingegaan haha, maar ik sta nog steeds achter wat ik in het begin zei.
Klik om te vergroten...
Ik volg Shane Dawson niet dagelijks maar ik zie wel graag naar zijn mini serie conspiracy theorie's...Dat zie ik meer graag als entertainement. Dus ik kijk niet voor Shane zeker niet, maar toevallig door de content dat ik kijk komt zijn conspiracy series in mijn aanbeveling lijst te staan. Voor de rest is hij een echte drama queen i know maar hey ik respecteer zijn YouTube "hustle" wel teminste. Hij verdient ze toch goed :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
pelgrim zei:
Ik volg Shane Dawson niet dagelijks maar ik zie wel graag naar zijn mini serie conspiracy theorie's...Dat zie ik meer graag als entertainement. Dus ik kijk niet voor Shane zeker niet, maar toevallig door de content dat ik kijk komt zijn conspiracy series in mijn aanbeveling lijst te staan. Voor de rest is hij een echte drama queen i know maar hey ik respecteer zijn YouTube "hustle" wel teminste. Hij verdient ze toch goed :wink:
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik het zeg, maar hoe kun je "feiten" of cijfers nou serieus nemen van een conspiracy theorist?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook slechts zeer beperkt ervaring met DMT. Mijn meest heftige ervaring had ik wel degelijk het gevoel dat ik in een andere dimensie terecht was gekomen. En die dimensie voelde overtuigend echt aan. Zeker zo echt als onze normale realiteit.

Lytje pole zei:
Heeft iemand het boek DMT: The Spirit Molecule gelezen? Auteur Strassman is professor psychiatrie, wellicht interessant. Amazon
Klik om te vergroten...
Ja ik heb dat boek en heb het ook gelezen. Wel interessant om DMT vanuit wetenschappelijk perspectief te bekijken. Met name de consistentie waarmee bepaalde effecten, zoals contact met entiteiten, worden ervaren is opvallend!

Wil graag nog eens verder DMT verkennen maar zie er ook wel tegenop. Het is zo bizar heftig dat ik veel meer dan 1 (max 2) keer per jaar niet aan kan denk ik :sweatsmile:
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Mijn meest heftige ervaring had ik wel degelijk het gevoel dat ik in een andere dimensie terecht was gekomen.
Klik om te vergroten...
Zelf nooit zo ver gegaan op DMT omdat ik het niet helemaal op de voorgeschreven wijze rookte/vape-te denk ik. Maar wel een glimp van een extreem vage wereld opgevangen.

Eik zei:
Met name de consistentie waarmee bepaalde effecten, zoals contact met entiteiten, worden ervaren is opvallend!
Klik om te vergroten...
Het lijkt me zeker een interessant boek, als het een beetje leesbaar is iig.

Eik zei:
Het is zo bizar heftig dat ik veel meer dan 1 (max 2) keer per jaar niet aan kan denk ik :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Heftig zeg, echt een ander niveau dus! Die nieuwe gymschoenengeur van DMT vind ik overigens wel lekker.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lytje pole zei:
Heftig zeg, echt een ander niveau dus! Die nieuwe gymschoenengeur van DMT vind ik overigens wel lekker.
Klik om te vergroten...
Oh, dan valt de geur v. DMT nog mee?
Ik vond de geur v. Salvia al redelijk wansmakelijk en m’n tripsitter zei dat DMT nog veel erger is (de geur v. verbrande autobanden).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Konijntje zei:
Ik denk niet dat er een andere dimensie is waarin iedereen een overkoepelend gedachte patroon kent. Een DMT trip is gekoppeld aan je eigen persoonlijkheid en je persoonlijke ervaringen, zoals bij alle psychedelica eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Is het niet juist zo dat een 'doorbraak' voorbij het persoonlijke gaat? Dat dat de definitie ervan is: je persoonlijke 'bubbel' doorbreken en het onbekende ervaren?

Ik heb 'wezens' ervaren in psilocybine trips en ervaarde ze als minstens zo echt als mensen. Echt in de zin van hun 'presence', hun aanwezigheid. Ze waren meer overtuigend in hun aanwezigheid dan mensen. Maar wat betreft het 'echt' zijn als een op zichzelf staande entiteit (zoals 'echt' in reguliere zin wordt gedefinieerd wanneer het op dingen en mensen aankomt), denk ik dat ze net zo min 'echt' zijn als zogenaamde mensen. Dus ja, ik denk dat ze net zo echt zijn als ons, maar ook net zo onecht. Wat wij ervaren, zien en horen is maar een gedeelte van een veel groter spectrum. Maar naar mijn mening is het hele spectrum met elkaar verbonden, dus geloof ik niet in dat maar een gedeelte 'echt' is en een ander gedeelte 'onecht'.

Mensen doen altijd de aanname dat ze zelf 'echt' zijn, maar je doet precies hetzelfde in een droom, dus hoeveel betekent dat? Je ruilt de ene bubbel om voor de andere en gaat daar in leven. Alles wat niet in die bubbel past is alien. Wie heeft contact met wat?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
AphexTwin zei:
Oh, dan valt de geur v. DMT nog mee?
Ik vond de geur v. Salvia al redelijk wansmakelijk en m’n tripsitter zei dat DMT nog veel erger is (de geur v. verbrande autobanden).
Klik om te vergroten...
Salvia is voor mij al weer jaren geleden, maar kan me niet herinneren dat het heel raar of vies rook. DMT heeft wel een hele opmerkelijke geur in ieder geval. Ik vind het niet perse vies ruiken, maar wel erg aanwezig. De smaak en de heftigheid van de rook valt al helemaal mee als je het mij vraagt, alhoewel je daarbij ook vaak leest dat mensen het echt niet te doen vinden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lytje pole zei:
Zelf nooit zo ver gegaan op DMT omdat ik het niet helemaal op de voorgeschreven wijze rookte/vape-te denk ik. Maar wel een glimp van een extreem vage wereld opgevangen.

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat je wel meegemaakt hebt op DMT. Ik heb ook geen doorbraak gehad maar vond het desondanks toch al enorm heftig!

Lytje pole zei:
Het lijkt me zeker een interessant boek, als het een beetje leesbaar is iig.
Klik om te vergroten...
Het is leesbaar maar wel nogal droog geschreven. Toch vond ik het thema interessant genoeg om me te boeien. En gewoon goed om een keer een ervaren wetenschapper erover te horen als aanvulling op de tripreports die ik hier en op Erowid heb gelezen. Vooral interessant om zijn worsteling te zien tussen de uitkomsten van zijn onderzoek en zijn eigen wetenschappelijke dogma's.

Lytje pole zei:
Heftig zeg, echt een ander niveau dus! Die nieuwe gymschoenengeur van DMT vind ik overigens wel lekker.
Klik om te vergroten...
Ja ik vond DMT wel echt een ander niveau trippen dan Psilo en LSD! Die geur/smaak van DMT is bijzonder inderdaad. Ik vond het zelf beter te doen dan ik had verwacht...
Klik om te vergroten...
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#10
AphexTwin zei:
Oh, dan valt de geur v. DMT nog mee?
Klik om te vergroten...
Als het nog niet gebruikt wordt. :grin:

Psychedelibee zei:
DMT heeft wel een hele opmerkelijke geur in ieder geval. Ik vind het niet perse vies ruiken, maar wel erg aanwezig. De smaak en de heftigheid van de rook valt al helemaal mee als je het mij vraagt, alhoewel je daarbij ook vaak leest dat mensen het echt niet te doen vinden.
Klik om te vergroten...
Ik vond het dus echt niet te doen. Super caustische rook. Ik kreeg ook echt het gevoel dat het carcinogeen was. Maar ik ben ook niets gewend natuurlijk want ik rook niet.

Changa met jungle spice vond ik al beter te verteren. Maar puur..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lytje pole zei:
Ik vond het dus echt niet te doen. Super caustische rook. Ik kreeg ook echt het gevoel dat het carcinogeen was. Maar ik ben ook niets gewend natuurlijk want ik rook niet.

Changa met jungle spice vond ik al beter te verteren. Maar puur..
Klik om te vergroten...
Dit is ook wat de meeste mensen aangeven hoor, persoonlijk vind ik het echter allemaal wel meevallen. Maar ik blow met enige regelmaat, dus mijn longen zijn wel wat gewend en ik ben sowieso niet zo kleinzerig als het op roken, snuiven en smaak aankomt. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij kleinzerig bent hoor, meer dat ik me altijd makkelijk over iets smerigs kan heenzetten.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Eik
Omdat ik extreem eigenwijs ben heb ik gewoon DMT door een waterpijp laten verdampen omdat ik het idee had dat daardoor de rook iets zou worden geneutraliseerd door het water.

Ik zat op de grond met de waterpijp voor me. Ik kreeg macrovisie, de pijp werd enorm en alles vibreerde met een wollig randje, keiharde kleuren. De houtnerven in mijn kast kolkten heftig. Wel een hele heldere wereld en andere mindset.

Ik heb ook een paar x changa met jungle spice gerookt, grotendeels de overige alkaloiden uit de mimosa plant. Maar dan met salviablad ipv een Maoi. Was niet heel indrukwekkend geloof ik, het is me iig niet echt bijgebleven.

Tot slot, heb ook 1x 100mg keta icm DMT gedaan, dat viel weer heel anders. Keta effect maar dan meer organisch ipv blokkerig.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lytje pole zei:
@Eik
Omdat ik extreem eigenwijs ben heb ik gewoon DMT door een waterpijp laten verdampen omdat ik het idee had dat daardoor de rook iets zou worden geneutraliseerd door het water.

Ik zat op de grond met de waterpijp voor me. Ik kreeg macrovisie, de pijp werd enorm en alles vibreerde met een wollig randje, keiharde kleuren. De houtnerven in mijn kast kolkten heftig. Wel een hele heldere wereld en andere mindset.

Ik heb ook een paar x changa met jungle spice gerookt, grotendeels de overige alkaloiden uit de mimosa plant. Maar dan met salviablad ipv een Maoi. Was niet heel indrukwekkend geloof ik, het is me iig niet echt bijgebleven.

Tot slot, heb ook 1x 100mg keta icm DMT gedaan, dat viel weer heel anders. Keta effect maar dan meer organisch ipv blokkerig.
Klik om te vergroten...
Klinkt niet alsof je een volwaardige DMT en changa ervaring hebt gehad als ik het zo lees.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Dit is ook wat de meeste mensen aangeven hoor, persoonlijk vind ik het echter allemaal wel meevallen. Maar ik blow met enige regelmaat, dus mijn longen zijn wel wat gewend en ik ben sowieso niet zo kleinzerig als het op roken, snuiven en smaak aankomt.
Klik om te vergroten...
Het is een geruststelling dat de meeste mensen de rook als onprettig ervaren. Ook omdat mijn DMT niet was getest. En het lijkt mij voor de hand liggen dat je wat meer kan hebben als je blowt.
Psychedelibee zei:
Daarmee wil ik niet zeggen dat jij kleinzerig bent hoor, meer dat ik me altijd makkelijk over iets smerigs kan heenzetten.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, maar mag je best zeggen hoor! Met snuiven heb ik nooit zo’n moeite maar de longen zijn bij mij wel een soort van ding. Dus op dat vlak wellicht toch kleinzerig. :)
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Klinkt niet alsof je een volwaardige DMT en changa ervaring hebt gehad als ik het zo lees.
Klik om te vergroten...
Denk het ook. Ik wil het nog wel een keer goed doen met zo’n speciaal pijpje. Maar dan wil ik het eerst laten testen.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Sorry dat ik het zeg, maar hoe kun je "feiten" of cijfers nou serieus nemen van een conspiracy theorist?
Klik om te vergroten...
Ja ik neem het niet serieus, daarom dat ik zei van dat ik dat cijfer had horen vallen bij een vlogger die al helemaal niks met dmt te maken heeft :wink:. Daarmee dat ik het gwn hier vermelde om te kijken wat andere leden hierop zeggen en zeker diegene dat ervaring hebben met dmt :wink:.

Ook de reden dat ik het bij sub forum onzin heb geplaatst :wink:.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#17
1x dmt kristallen gerookt en 1x ayahuasca gedaan. Beide mij veeeeelte heftig! Ik kreeg dmt van een zeer ervaren tripper. Hij had zo'n hasjpijp met een extra lange steel, zodat je in één meer rook/damp binnen krijgt. Ik heb echt veel dmt binnen gekregen en wat gebeurde was dat de tijd stil kwam te staan. En toen de tijd stil kwam te staan zie je overal om je heen allemaal visuals. Ik zag voornamelijk allemaal ogen, dieptes en hele mooie kleuren. Er is alleen maar één maar: doordat de tijd stil kwam te staan had ik het gevoel te stikken, omdat het voelde alsof ik geen zuurstof meer binnen kreeg... De tripsitter zei dat ik mijn ogen dicht moest doen en toen begon het: ik was in een tunnel beland op de rug van drie slangen. Je hoorde een futuristisch geluid. De drie slangen gingen door elkaar heen en gingen weer los. Het ging echt op een hele hoge snelheid. Toen was ik ineens aangeland in een kamer en daar zag ik een groot shiva godin met 6 armen. Ze werd van onder opgebouwd. Toen ik bij haar ogen was kwam ik uit de trip. De tripsitter zei dat ik op een gegeven moment ging gillen en dat ik wel ontzettend snel uit de trip was :P
Ja, de dmt universum/wereld voelt heeel echt aan. Het is alsof je een korte en snelle reis maakt door heel veel informatie. Mijn theorie is dat je een reis maakt door allemaal archetypische dingen, die de fundament vormen van ons bewustzijn. Alles wat wij begrijpen komt daar vandaan. Ik geloof niet dat dmt ervoor zorgt dat we op een andere frequentie worden ingesteld, waar we contact maken met een andere wereld die naast de onze bestaat. Ik denk eerder dat een dmt trip een reis is door de basis van ons bewustzijn.... Kan het niet anders uitleggen :P En er zijn mensen die verslaafd zijn aan psychedelische drugs. Waaronder dmt maar ook lsd en zwaardere tripmiddelen, want die bestaan. Alleen ik zou er nooit verslaafd aan kunnen raken, omdat het voor mij hele diepe ervaringen zijn waar ik mogelijk de rest van mijn leven nog vaak aan terug denk. En hoe heftiger en dieper de ervaring, hoe langer ik ermee bezig ben om het te verwerken. En tijdens het verwerken kan ik dus beter geen psychedelica gebruiken. Omdat mijn brein dan gaat protesteren en dat eindigt in mindere ervaringen. Ik weet nu van mijzelf ongeveer wel wanneer ik kan trippen. Dat voel ik aan. Het zijn voor mij hele heftige ervaringen en je brein moet daar klaar voor zijn. De één is daar sneller klaar voor dan de ander.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Is het niet juist zo dat een 'doorbraak' voorbij het persoonlijke gaat? Dat dat de definitie ervan is: je persoonlijke 'bubbel' doorbreken en het onbekende ervaren?

Ik heb 'wezens' ervaren in psilocybine trips en ervaarde ze als minstens zo echt als mensen. Echt in de zin van hun 'presence', hun aanwezigheid. Ze waren meer overtuigend in hun aanwezigheid dan mensen. Maar wat betreft het 'echt' zijn als een op zichzelf staande entiteit (zoals 'echt' in reguliere zin wordt gedefinieerd wanneer het op dingen en mensen aankomt), denk ik dat ze net zo min 'echt' zijn als zogenaamde mensen. Dus ja, ik denk dat ze net zo echt zijn als ons, maar ook net zo onecht. Wat wij ervaren, zien en horen is maar een gedeelte van een veel groter spectrum. Maar naar mijn mening is het hele spectrum met elkaar verbonden, dus geloof ik niet in dat maar een gedeelte 'echt' is en een ander gedeelte 'onecht'.

Mensen doen altijd de aanname dat ze zelf 'echt' zijn, maar je doet precies hetzelfde in een droom, dus hoeveel betekent dat? Je ruilt de ene bubbel om voor de andere en gaat daar in leven. Alles wat niet in die bubbel past is alien. Wie heeft contact met wat?
Klik om te vergroten...
Off topic: ik lees zo graag jouw berichten en inzichten, ik geniet hier echt van! Mooi!

Alles wat er is is echt
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Is het niet juist zo dat een 'doorbraak' voorbij het persoonlijke gaat? Dat dat de definitie ervan is: je persoonlijke 'bubbel' doorbreken en het onbekende ervaren?

Ik heb 'wezens' ervaren in psilocybine trips en ervaarde ze als minstens zo echt als mensen. Echt in de zin van hun 'presence', hun aanwezigheid. Ze waren meer overtuigend in hun aanwezigheid dan mensen. Maar wat betreft het 'echt' zijn als een op zichzelf staande entiteit (zoals 'echt' in reguliere zin wordt gedefinieerd wanneer het op dingen en mensen aankomt), denk ik dat ze net zo min 'echt' zijn als zogenaamde mensen. Dus ja, ik denk dat ze net zo echt zijn als ons, maar ook net zo onecht. Wat wij ervaren, zien en horen is maar een gedeelte van een veel groter spectrum. Maar naar mijn mening is het hele spectrum met elkaar verbonden, dus geloof ik niet in dat maar een gedeelte 'echt' is en een ander gedeelte 'onecht'.

Mensen doen altijd de aanname dat ze zelf 'echt' zijn, maar je doet precies hetzelfde in een droom, dus hoeveel betekent dat? Je ruilt de ene bubbel om voor de andere en gaat daar in leven. Alles wat niet in die bubbel past is alien. Wie heeft contact met wat?
Klik om te vergroten...
Ik ben het eens met @Casaan, dit is een hele open-minded manier van kijken tegenover het leven en ik ben er wel fan van :grimacing:Doet me denken aan de theorie dat er zonder jezelf helemaal niks bestaat omdat er dan geen bewustzijn is om alles waar te nemen, net als in een droom dus :)
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Row, row, row your boat
Gently down the stream
Merrily, merrily, merrily, merrily
Life is but a dream

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."