Ik heb redelijk wat ervaring met DMT in de vorm van pure DMT, changa en Ayahuasca, maar weet nog niet steeds niet hoe ik die ervaringen nou moet interpreteren eigenlijk. Sterker nog, hoe vaker ik het doe hoe meer vragen ik eigenlijk krijg.
Het blijft natuurlijk speculeren, maar de aard van DMT zorgt ervoor dat je echt het gevoel hebt dat het een soort portal naar een andere dimensie/realiteit is. Het bijzondere aan DMT is dat je heel helder blijft in tegenstelling tot bijvoorbeeld psilo of LSD.
Ik heb die 80% nog nooit eerder gehoord, maar feit is wel dat DMT ervaringen vrij consistent worden omschreven en interactie met entiteiten lijkt op hoge doseringen ook veel consistenter aanwezig dan bij psilo of LSD bijvoorbeeld. Zijn die entiteiten er dan echt? Dat blijft natuurlijk de grote vraag, kan net zo goed een fantasie of droom zijn natuurlijk, maar ze voelen in ieder geval wel heel echt.
Is er veel bekend over langdurig DMT gebruik? of is het niet verslavend genoeg en te heftig dat mensen dit niet eens dagelijks willen gebruiken.
DMT is dusdanig heftig dat je niet snel dagelijks zou willen doen. Ik heb tijdens mijn aya retreat wel een jongen ontmoet die vroeger zijn eigen DMT maakte en kort wel dagelijks DMT gebruikte, maar er werd hem snel duidelijk gemaakt door de entiteiten dat dit niet de bedoeling was en dat hij ook aandacht aan zijn normale leven moest schenken. Dat is het mooie met psychedelica, zou je die te vaak gebruiken dan wordt het snel afgestraft.