Toevallig klikte ik per ongeluk dit topic aan terwijl ik een report over mijn eigen DMT ervaring online aan het zetten was, en DMT in de titel schreef
![:tonguewink:]()
Ik heb zelf wel een breakthrough gehad op DMT en vond dit echt een van de mooiste momenten in mijn leven.
Klaar zijn voor DMT ben je eigenlijk nooit, het overkomt je. Toen ik jaren geleden mijn eerste breakthrough had had ik mezelf ook enorm ingelezen erover en veel informatie erover opgezocht. Ik dacht goed te weten wat het zou zijn en hoe het zou voelen, maar toen ik daadwerkelijk "gelanceerd" werd overtrof dit toch echt al mijn verwachtingen. Het is heel anders dan je denkt, en zo'n ervaring valt niet in woorden te beschrijven, hoezeer je je best ook doet.
Hoewel mijn breakthrough al jaren geleden was, heb ik er nog steeds hele fijne herinneringen aan. Ik voel me nog steeds een ander mens sinds die ervaring: Best bijzonder, na zo'n lange tijd.
De naspace van DMT voelt alsof je opnieuw geboren wordt, en als ik er nu op terugkijk vind ik dat dat eigenlijk nog steeds wel zo is geweest.
Ik denk dat half-half gelanceerd worden veel enger is dan daadwerkelijk een breakthrough bereiken, dus ik vind het vooral heel jammer voor je dat je er nu zo angstig voor bent omdat dat zo eng voelde op dat moment.
Kijk, in een breakthrough begint niet langzaam. Ik zat zelf tegen een muur aan met mijn rug en had het gevoel uit mijn lichaam naar achter geschoten te worden, die andere dimensie in. Vrijwel direct raakte ik mijn eigen ik kwijt en ervoer ik dus het "ego-dood" concept. Vandaar ook mijn "lanceer" woordkeuze, want je wordt daadwerkelijk een andere dimensie in geduwd.
Het punt is juist dat als je eenmaal een goede dosis DMT binnenkrijgt, dan ga je gewoon. Je hebt geen keuze, je gaat gewoon en dan is er geen weg meer terug. Er is geen tijd om na te denken of dit wel een goed plan was, en om goed te beseffen wat er op dat moment gebeurd.
Ik voelde op het moment dat ik naar achter geduwd werd wel echt een intense angst, ja. Het loslaten van jezelf en je eigen ego ís ook eng, geen twijfel over mogelijk. Maar als je eenmaal losgelaten hebt, en je zweeft in die wereld, ga je je goed afvragen waar je nou eigenlijk zo bang voor was. Als je er eenmaal bent wordt je overspoeld met liefde, en het voelt echt alsof je thuis komt. Het is niet zomaar een "zware LSD trip" die je meemaakt, je hebt gewoon echt het gevoel alsof je dood gaat. Maar dan in positieve zin. Ik ben ook allesbehalve bang om dood te gaan, na die ervaring. Eigenlijk lijkt het me wel een heel mooi iets als het dan toch moet gebeuren. Ik ben overigens niet suïcidaal - dat moet ik er wel bij zeggen
![:tonguewink:]()
Ik wil nog heel graag oud worden en ik wil ook echt nog niet dood, maar ik zie het wel als een mooi iets omdat ik het heb geproefd.
Als je met een half been in de realiteit staat en een half been in die dimensie heb je veel meer tijd en mogelijkheid om na te denken en je zorgen te maken over van alles en nog wat, en daar kun je jezelf echt helemaal gek mee maken. Een deel van die onbezorgdheid komt mede doordat je ego-dood bent; ben je dat niet, dan kan ik me goed voorstellen dat je echt heel angstig kunt worden als je op het randje balanceert als je het nog nooit volledig hebt meegemaakt.
Ik wil zelf binnenkort ook heel graag weer DMT gaan doen, ik heb toevallig van het weekend weer wat in huis gehaald.
Ik heb echter ook een beetje het probleem met het gevoel er nog niet klaar voor te zijn, maar mijn angsten liggen niet per se bij het gelanceerd worden. Ik weet hoe het voelt, en hoe het is. Mijn probleem is met name dat ik vergeet te ademen tijdens een breakthrough. Als ik ego-dood ben heb ik buiten een persoonlijkheid en een eigen ik ook geen eigen lichaam meer, en vergeet ik te ademen/vind het niet nodig. Ik kwam telkens ook echt terug terwijl ik naar adem aan het happen was, en ik weet niet zeker of ik dit tijdens de breakthrough zelf ook deed of gewoon daadwerkelijk stopte met ademen. Ik ben dus eigenlijk best wel bang dat ik tijdens een breakthrough echt dood ga door een ademstilstand
![:sweatsmile:]()
Ik ben nu dus met name op zoek naar informatie waarin staat of er sterfgevallen bekend zijn na het gebruik van DMT, en of iemand echt kán overlijden door te stoppen met ademen op DMT.
Al met al ga ik het nu proberen in een joint, om expres geen breakthrough te ervaren en gewoon te trippen en te proeven. Misschien dat dit ook iets is voor jou? Ik heb er geen ervaring mee nog, maar ik denk dat de cannabis je vooral ook rustig houd.
In het kort: Een DMT breakthrough is beter dan seks
![:hearteyes:]()
En de visuals lijken echt sterk op die van paddo's. Toen ik op paddo's aan het trippen was herkende ik ook enorm veel beelden uit mijn vorigen DMT trips.