Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo growkit

Paddo growkit

142 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
เคฐ
เคฐเคคเคฟLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Zien ze er verder nog goed van kleur uit? Dus het steeltje nog wit gelig bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...

Thanks voor de tips! :)

Wel, eerder wit, bruin, blauwig. Maar ruiken verder prima. Lekkere paddenstoelen-lucht, zeker niet moldy.
Ik zal ze wel eens testen binnenkort denk ik. Was eigenlijk niet van plan te trippen voorlopig, maar een kleine testhoeveelheid moet kunnen.

Ze voelen overigens een beetje kartonnig aan, dus niet nat oid.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
ืฉืžืฉ zei:
Ze voelen overigens een beetje kartonnig aan, dus niet nat oid.
Klik om te vergroten...
O maar dat kan hoor. Chrispy dry blijven ze niet al te lang. Bij mij worden ze ook vaak wat taai.
B
Bertus88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou ik de eerste al kunnen plukken? of is dan nog iets te vroeg?
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#4
IMG_20200309_230607.jpg

Gaat lekker hier!! Paar best wel dikke stronken.

Ik probeer meerdere foto's te plaatsen maar de site pakt ze niet.
เคฐ
เคฐเคคเคฟLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bertus88 zei:
Zou ik de eerste al kunnen plukken? of is dan nog iets te vroeg?
Klik om te vergroten...
Te vroeg. Ze moeten echt een hoedje hebben. Kijk anders op shroomery.org daar staan heel veel foto's van paddo's in verschillende stadia.
B
Bertus88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo die zijn goed de hoogte in gegaan. Dus al goed begrijp moet dat witte vliesje onder de bruine kopje open zijn om ze te oogsten...of echt een hoekje worden voor de te oogsten..
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Space ๐Ÿ•‰ zei:
@Mezelf jij zegt niet te veel de zak te openen, nu spray ik elke dag even met een plantenspuit, maar als er genoeg water in de bak staat lijkt me dat idd niet nodig. Spray jij alleen water als de bak bijna geen water meer bevat? Om zo de bak en zak te vullen met voldoende vocht?
Klik om te vergroten...
Ik heb eigenlijk NOOOIT gesprayd. Als je de zak niet te vaak opent blijft de vocht toch wel in de zak. Dat sprayen is meer meer van de laatste dat dat geadviseerd wordt.
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Ik heb eigen NOOOIT gesprayd. Als je de zak niet te vaak opent blijft de vocht toch wel in de zak. Dat sprayen is meer meer van de laatste dat dat geadviseerd wordt.
Klik om te vergroten...
Heb jij dan wel 'n laagje water in de bak staan?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Space ๐Ÿ•‰ zei:
Heb jij dan wel 'n laagje water in de bak staan?
Klik om te vergroten...
ja vaak wel en of ook in de zak. Als ik merk dat de mycelium droog is of er helemaal geen laagje water meer in de bak zit, dan is dat mijn enige reden om de zak te openen en wat (klein beetje) lauw water in de bak te doen.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Klopt dat dit erbij staat maar is echt niet nodig. Sterker nog van de 20 a 30 growkits die ik heb gehad, is het bij de growkit die ik vaak heb gelucht het vaakst niet goed gegaan.
Klik om te vergroten...

Okee! Apart dat ze dat er dan wel bij zetten. (Goed voor het verdienmodel dan denk ik) ๐Ÿ˜Š Ik heb ook filmpjes gezien van gasten die er zelfs een ventilator op zetten voor een paar minuten. Ze zeggen dat de paddoโ€™s CO2 afgeven die zich ophopen in de zak/bak. Schimmels groeien juist op zuurstof, en dus daarom goede ventilatie belangrijk is...
Maar ik heb nu ook mijn twijfels bij het wapperen van de zak om extra te ventileren. Omdat dan de kans op besmetting veel groter is idd.
Als het niet lukt heb ik er van geleerd en begin ik opnieuw ๐Ÿ˜Š
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lucy100 zei:
Okee! Apart dat ze dat er dan wel bij zetten. (Goed voor het verdienmodel dan denk ik) ๐Ÿ˜Š Ik heb ook filmpjes gezien van gasten die er zelfs een ventilator op zetten voor een paar minuten. Ze zeggen dat de paddoโ€™s CO2 afgeven die zich ophopen in de zak/bak. Schimmels groeien juist op zuurstof, en dus daarom goede ventilatie belangrijk is...
Maar ik heb nu ook mijn twijfels bij het wapperen van de zak om extra te ventileren. Omdat dan de kans op besmetting veel groter is idd.
Als het niet lukt heb ik er van geleerd en begin ik opnieuw ๐Ÿ˜Š
Klik om te vergroten...
Ja ventilatie moet er wel zijn hoor. Maar als het goed is krijg je er altijd een zak bij met ventilatiegaatjes. Dat is voldoende voor zuurstof hoor :smirk:
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Mezelf vraagje he, die gouden snippers bovenop de kweekset, gebruik je die helemaal niet als je hem zo op z'n kant zet? Ik vroeg me dit af aangezien ik nog een kweekset aan het starten ben. Ik zou ze kunnen afspoelen onder de kraan en dan de cake terug in de bak, zak er omheen en starten.

@Lucy100 hoe gaat jouw kweek momenteel?
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Space ๐Ÿ•‰ Die gouden snippers boven op de growkit. Volgens mij is dat Vermiculiet.
Dit had ik erover gevonden:
Vermiculiet bestaat uit een natuurlijk mineraal gesteente genaamd - mica.
Het wordt gemaakt door vochtig Mica te verhitten waardoor het poft als een soort popcorn.
Vermiculiet geeft het substraat van de paddo kweekset een luchtige structuur zodat het mycelium kan "ademen".
5F624066-E851-4F53-A78D-2C96935F0F2A.jpeg



Space ๐Ÿ•‰ zei:
@Lucy100 hoe gaat jouw kweek momenteel?
Klik om te vergroten...
Bij mij nog geen paddoโ€™s. Hij staat nu 3 weken en 2 dagen. Nu hij uit dat kleine plastic bakje is groeit wel de mycelium aan de zijkant, maar verder zie ik nog niets wat op paddenstoelen lijkt.
32661591-356B-43F4-A77F-79FA528DC2D4.jpeg
Ik vraag me ook eigenlijk wel af of die gouden snippers nog wel nodig zijn als je de cake los in de zak of bak zet?

Ik zie ook vaak voorbij komen dat je bij het opstarten van de growkit, de kit vol met water moet laten lopen en dan 12 uur in de koelkast? Bij mij in de beschrijving stond dat je het bakje vol moest laten lopen met water en dan gewoon 12 uur laten staan. Er staat niets over een koelkast in. @Space ๐Ÿ•‰ Hoe heb jij dat gedaan in het begin?
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Lucy100 zei:
@Space ๐Ÿ•‰ Die gouden snippers boven op de growkit. Volgens mij is dat Vermiculiet.
Dit had ik erover gevonden:
Vermiculiet bestaat uit een natuurlijk mineraal gesteente genaamd - mica.
Het wordt gemaakt door vochtig Mica te verhitten waardoor het poft als een soort popcorn.
Vermiculiet geeft het substraat van de paddo kweekset een luchtige structuur zodat het mycelium kan "ademen".
Bekijk bijlage 6294




Bij mij nog geen paddoโ€™s. Hij staat nu 3 weken en 2 dagen. Nu hij uit dat kleine plastic bakje is groeit wel de mycelium aan de zijkant, maar verder zie ik nog niets wat op paddenstoelen lijkt.
Bekijk bijlage 6297
Ik vraag me ook eigenlijk wel af of die gouden snippers nog wel nodig zijn als je de cake los in de zak of bak zet?

Ik zie ook vaak voorbij komen dat je bij het opstarten van de growkit, de kit vol met water moet laten lopen en dan 12 uur in de koelkast? Bij mij in de beschrijving stond dat je het bakje vol moest laten lopen met water en dan gewoon 12 uur laten staan. Er staat niets over een koelkast in. @Space ๐Ÿ•‰ Hoe heb jij dat gedaan in het begin?
Klik om te vergroten...
Ik heb vandaag een nieuwe kweek gestart. Mckennai shrooms ๐Ÿ„

Ik heb vanmorgen de snippers gewoon van de cake afgespoeld en op z'n kant in de bak gezet. Ik hoop dat ik net zo'n resultaat krijg als de post van @Mezelf ๐Ÿ˜

@Lucy100 wat betreft het starten, dan moet je idd de bak vullen met water en de volgende dag het water eruit. Maar als je de eerste vlucht heb geoogst dan moet je hem volgens mij in de koelkast zetten om te herstarten. Ik ben nog steeds lerende, maar ik zag zoiets op YouTube.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Space ๐Ÿ•‰ zei:
wat betreft het starten, dan moet je idd de bak vullen met water en de volgende dag het water eruit. Maar als je de eerste vlucht heb geoogst dan moet je hem volgens mij in de koelkast zetten om te herstarten. Ik ben nog steeds lerende, maar ik zag zoiets op YouTube.
Klik om te vergroten...
Oke maar de eerste keer heb je de bak niet in de koelkast gehad?
Space ๐Ÿ•‰ zei:
Ik heb vandaag een nieuwe kweek gestart. Mckennai shrooms ๐Ÿ„
Klik om te vergroten...
Nice! Ik denk dat ik ook maar een extra growkit ga bestellen. ๐Ÿ˜Š
Space ๐Ÿ•‰ zei:
Ik heb vanmorgen de snippers gewoon van de cake afgespoeld en op z'n kant in de bak gezet. Ik hoop dat ik net zo'n resultaat krijg als de post van @Mezelf ๐Ÿ˜
Klik om te vergroten...
Ja dat zag er idd heel erg smakelijk uit ๐Ÿ˜‹
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Lucy100 zei:
Oke maar de eerste keer heb je de bak niet in de koelkast gehad?
Klik om te vergroten...
Nee eerste keer niet, de vluchten daarna heb ik ook gewoon alles in de bak laten staan en gewacht op een 2e en 3e vlucht. Maar daar kwam veel minder uit. Dus ik deed duidelijk iets verkeerd. Nu ga ik na de eerste vlucht de cake weer in de bak doen met water en dan in de koelkast. En een dag later weer terug in de zak en wachten op de volgende vlucht.

Ik weet niet of dit het beste is, maar dit is in ieder geval zoals ik het wil gaan doen vanaf nu.

Kep er nu 2 staan. Eentje staat ook alweer een week of 2 en is nog niks naar boven gekomen.IMG_26042020_225227_(1500_x_2000_pixel).jpgIMG_26042020_225216_(1500_x_2000_pixel).jpg

Die 2e cake was ook niet helemaal 1 vaste vorm toen ik hem kreeg. Dus daarbij kon ik hem niet eens op z'n kant zetten anders zou hij uit elkaar vallen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Space ๐Ÿ•‰ zei:
@Mezelf vraagje he, die gouden snippers bovenop de kweekset, gebruik je die helemaal niet als je hem zo op z'n kant zet? Ik vroeg me dit af aangezien ik nog een kweekset aan het starten ben. Ik zou ze kunnen afspoelen onder de kraan en dan de cake terug in de bak, zak er omheen en starten.
Klik om te vergroten...
Dat is Vermiculiet zoals Lucy al zei. Ik haalde eigenlijk in de meeste gevallen wel wat vermiculiet weg. Meestal zit er namelijk teveel op in mijn ogen wat het proces kan vertragen. Bij het rechtop zetten zie je zo dat de paddo's niet perse aan de kant van de vermiculiet groeien.
Space ๐Ÿ•‰ zei:
Die 2e cake was ook niet helemaal 1 vaste vorm toen ik hem kreeg. Dus daarbij kon ik hem niet eens op z'n kant zetten anders zou hij uit elkaar vallen.
Klik om te vergroten...
Tjah dat is wel jammer natuurlijk maar onthou temperatuur en vochtigheid blijven het belangrijkst. zo zal hij het ook prima gaan doen
Er is ook amper licht nodig trouwens. Heel belangrijk is het op tijd oogsten. Wacht nou niet tot ze op het grootst zijn want voor je het weet springen die hoedjes open en ook zie je het niet direct, toch zal dat de volgende flushes beinvloeden. Daarbij zijn ze geplukt met het hoedje nog dicht ook het mooist :hearteyes: .

Tip kan nog zijn om bij een volgende kit, de kit eerste ven tweee dagen in de koelkast te zetten. Dan soaken en dan goed op temperatuur wegzetten. 22 a 23grd is het best. Door het eerst koel te zetten krijgt het door warmte een soort groei signaal. Ik weet zo het fijne er ook niet van verder :) maar lijkt wel te werken.
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Tip kan nog zijn om bij een volgende kit, de kit eerste ven tweee dagen in de koelkast te zetten. Dan soaken en dan goed op temperatuur wegzetten. 22 a 23grd is het best. Door het eerst koel te zetten krijgt het door warmte een soort groei signaal. Ik weet zo het fijne er ook niet van verder :) maar lijkt wel te werken.
Klik om te vergroten...
Maar moet dit ook na de eerste vlucht? Even de koelkast in, in z'n bak met water erbij?
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Tip kan nog zijn om bij een volgende kit, de kit eerste ven tweee dagen in de koelkast te zetten. Dan soaken en dan goed op temperatuur wegzetten. 22 a 23grd is het best. Door het eerst koel te zetten krijgt het door warmte een soort groei signaal. Ik weet zo het fijne er ook niet van verder :) maar lijkt wel te werken.
Klik om te vergroten...
Dus toch! Bedankt! Ik heb dat ook vaak gelezen dat je het best de cake eerst in de koelkast kan zetten, zodat het mycelium word geactiveerd door het temperatuur verschil. Ik ga er nog een bestellen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Space ๐Ÿ•‰ zei:
Maar moet dit ook na de eerste vlucht? Even de koelkast in, in z'n bak met water erbij?
Klik om te vergroten...
Ja dit kan ook tussen de flushes door maar is dan wel minder belangrijk. Vooral als je op tijd geoogst hebt is het wat minder belangrijk.
Bij het openspringen van de hoedjes komen de sporen vrij die weer het signaal geven aan de Mycelium geen vruchten (paddo's) meer te geven.

Het hoeft niet perse met water in de koelkast. Maar doe het niet langer dan 2 dagen en daarna zorgen dat het weer vochtig genoeg is. Soaken voor 12 uur is lang zat. Desnoods enkele gaten met een fork prikken in de mycelium zodat het beter water opneemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."