Ik heb wel changa gemaakt, maar daar kwam ik niet ver genoeg mee. En ik had er alleen caapi bladeren in en wat andere kruiden, geen extra harmaline. Dus of het nou echt changa te noemen is weet ik niet. Vond het extractie process om harmaline te maken iets te veel werk.
Heb nog wat over, misschien vaporise ik dat 1 deze dagen wel een keer.
Als ik het goed herinner, is mij verteld dat alleen caapi bladeren niet veel doet door de kleine hoeveelheid. Dus grote kans dat je gewoon niet genoeg MAO remmer in je mix had. De changa die ik kreeg was mega sterk, al kan ik niet vergelijken met pure DMT. Een doorbraak op changa is trouwens wel lastig, maar is mogelijk met goede changa, voldoende daarvan en goede rooktechniek. Heb ik mij laten vertellen.
Ik heb zelf de hogere dosisen nog niet echt geprobeerd. Ik trip het liefst samen met iemand. En na 4g paddos waren al mn tripbuddys afgetaait xD
Maar nu heb ik mn vriendin bekeerd, dus de komende tijd hoop ik in iedergeval 5g mckenna paddos te kunnen proberen.
Ik ben zeer nieuwschierig naar al die perceptie verbuigende effecten. En ego dood facineert me ook wel erg.
Je vriendin gaat ook voor 5 gram? Zo ja, wat is het hoogste dat zij eerder heeft gedaan?
Ik heb aardig wat geëxperimenteerd in die range (45 tot 55 gram vers) en vind ook dat je daar het beste kan stoppen. Daarboven vond ik het té chaotisch worden, maar het kan goed dat dat per individu verschilt natuurlijk. Maar die zogenaamde "heroic dose" van 5 dried grams van McKenna (ik bedoel nu even de persoon, niet de soort paddo) is in mijn ogen een beetje teveel een 'ding' geworden. In werkelijkheid kun je een trip op 3,5 gram droog/35 gram vers hebben die intenser is dan een andere keer op 5/50 (droog/vers) gram. Het is ook niet zo dat het op 5 gram ineens helemaal anders wordt, dat gaat meer geleidelijk.
Gek genoeg heb ik op mijn allereerste trip ooit, 15 gram mexicaanse paddo's de meest perceptie verbuigende visuals gehad, met uitzondering van die 70 gram trip met die Halo ringwereld visuals dan. Meestal zijn mijn visuals meer het type IEV's die als ik mijn ogen open samensmelten in bestaande objecten. Dus als een overlay, maar ook echt geïntegreerd in die objecten als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat zou je natuurlijk ook als perceptie verbuigend op kunnen vatten. Maar bijvoorbeeld het helemaal tot het plafond groeien van een klein kamerplantje, muren die helemaal warpen, individuele stenen die uit het terras op een meter hoogte gaan zweven, dat soort visuals heb ik niet veel meer en had ik ook niet echt op die high doses.
En dan ego-dood... Dat heeft in mijn ogen meer met intentie en eigen inbreng (middels bewuste aandacht op emoties en bodyload) te maken dan puur dosering. Je kunt het wellicht brute-forcen met hoge doseringen, maar dat is lang niet zo efficiënt en dan moet je maar afwachten of het gebeurd. Ook is de periode vlak voor en na ego-dood dan vrij riskant omdat dat zeer chaotisch kan zijn. Gek genoeg kan het ego er denk ik zelf voor kiezen om zoveel mogelijk zichzelf over te geven en daardoor vatbaar te worden voor de ego-dood/ego-oplossing ervaring.
Had hem gelezen ja!
Het tweede deel van de video hierboven komt ook erg intens over... Jij had dus ook echt de ervaring een entiteit te ontmoeten?
Veeeeel te druk voor DMT. DMT is heel rustig en vredig is mijn ervaring ten minste....
Voor mij was changa ook rustig en vredig. Wel enorm overheersend in de zin dat het mijn complete aandacht vroeg en de hele wereld veranderde, maar niet druk op een chaotische manier zoals in de video hierboven.