Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdmt vraag

dmt vraag

123 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
DMT is zeker een stuk minder zwaar op de keel dan wiet/hasj. Het heeft een vreemde verbrande plastic geur maar de rook zelf is goed te doen (vind ik) en prikt niet heel erg ofzo. Je moet het uiteraard wel goed inhaleren en de rook lang genoeg binnen houden. Ik ben zelf ook in principe geen roker maar ik heb het mezelf vroeger aangeleerd voor af en toe, ook omdat ik dus rook/vapebare drugs wilde kunnen gebruiken. :wink:

Het roken van DMT blijft wel een klusje omdat het effect zo snel zo enorm heftig opkomt. Psychologisch gezien kan het moeilijk worden om door te gaan als je al half naar een andere dimensie wordt afgeschoten, maar het is wel het beste om dan toch nog even te proberen door te gaan. Ikzelf word ook heel verward van DMT zodra ik een paar hijsen neem, dus (waarschijnlijk ook omdat ik dus geen fervente roker ben) ik krijg dan ook ineens praktisch moeite met de damp inhouden, wat normaal toch geen hogere wiskunde is.

Dat probleem is voor mij wel grotendeels opgelost met de VaporGenie Glass, super handig ding, zeker als je iemand hebt die die pijp voor je vasthoudt. Geen gedoe met een klapgat dus je kunt je focussen op het inhaleren. Maar de VG’s zijn duur.

Ik hoor goede verhalen over verdampen met e-sigaretten (wat Neo al zei) en over speciale elektrische (wegwerp?) vapejes die schijnbaar speciaal gemaakt en verkocht worden voor DMT, ben die zelf - helaas - nog niet tegengekomen. (Of is dit hetzelfde idee @Neo-Shulginist?)
Klik om te vergroten...
Dank voor je reactie. Ik ga er nog even over nadenken, is nog lang niet zover, maar stel een eerste keer (met beginner dosering) bevalt met een gewoon hasjolie pijpje dan kan ik altijd nog een duurder exemplaar bestellen natuurlijk
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
0t0lerance zei:
Dat is inderdaad de ervaring die ik zoek; een andere blik naar de realiteit erop na houden. Het eerste boek "The Book: On the Taboo Against Knowing Who You Are" van Alan Watts is bijna uitgelezen. Het tweede boek is toevallig gister op de deurmat verschenen: "The Wisdom of Insecurity: A Message for an Age of Anxiety". Ondanks m'n sterke niet-spirituele atheïstische instelling ben ik opzoek naar de noëtische waarheden... het wegvallen van het DMN, ervaren van 'verlichting' zoals met meditatie.. de ego-dissolutie.. gevoel van overleiden.. een glimps van de ervaring waar Kilindi Iyi het over heeft. @Eik zo lees ik dat de 1 het voor de kick doet, de ander voor de ultieme psychedelische ervaring, weer een ander wil alle drugs uitproberen.. maar ik merk toch wel dat ik er met een andere insteek in zit en hoop vooral wat wijzer ervan te worden en te "voelen" wat Ian McGilchrist beschrijft met "Master and his emissary", My stroke of insight van Jill Bolte Taylor.. ik voel dat er meer is dan 'dit' ondanks dat ik erg skeptisch ben (eerst zien dan geloven).... ik kijk er naar uit en hoop dat het me wat inzichten geeft die ik later eventueel kan doorgeven aan mn kinderen als de tijd rijp is.. of bijvoorbeeld mn ouders nog iets kan delen voor de angst voor de dood als het zover komt.
Klik om te vergroten...
Sceptisch en spiritueel zijn sluiten elkaar niet uit en zijn juist een hele goede combinatie. Zoals je het omschrijft heb je juist sterke spirituele interesses. Het mooie van spiritualiteit is dat je niet geacht wordt te geloven, zoals bij religie. Spiritualiteit is eigenlijk de subjectieve wetenschap. Het onderzoeken van het subject. Een soort open vraag: wie ben ik, wat is bestaan? Geloof staat die vraag in de weg, scepticisme niet. Wat uiteindelijk echt waar is, blijft toch wel overeind. Atheïsme staat die vraag overigens wel in de weg maar dat terzijde.

Jammer dat je geen tijd hebt om LSD te doen. Dit is zeer de moeite waard en kan je misschien wel meer bieden ten opzichte van je dagelijkse leven, om de reden die @Eik ook al aangaf.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
0t0lerance zei:
Dank voor je reactie. Ik ga er nog even over nadenken, is nog lang niet zover, maar stel een eerste keer (met beginner dosering) bevalt met een gewoon hasjolie pijpje dan kan ik altijd nog een duurder exemplaar bestellen natuurlijk
Klik om te vergroten...

Ja precies. De eerste keer dat ik DMT gerookt heb was het met een gewone pijp, wel een lange. Om precies te zijn zo eentje als op deze afbeelding, en dan dus de L-versie. Een korte pijp schijnt minder goed te werken.

Dat ging ook prima, want ik heb toen na wat klungelen en oefenen met changa en een lagere dosis uiteindelijk een aardig volwaardig DMT-tripje gehad op een hogere dosis (wat lichtelijk een understatement is, lol). We hadden het idee dat we wat meer DMT kwijt raakten met deze techniek, dus op termijn is dat dan misschien kostbaarder, maar je moet het gewoon eens proberen. :) Ik hoop dat je net zo verwonderd bent als wij waren!

Sorry trouwens als deze afbeelding enorm groot wordt of iets dergelijks, ik ben op m’n telefoon en kan afbeeldingen somehow alleen via de PC goed aanpassen. :wink:
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Sceptisch en spiritueel zijn sluiten elkaar niet uit en zijn juist een hele goede combinatie. Zoals je het omschrijft heb je juist sterke spirituele interesses. Het mooie van spiritualiteit is dat je niet geacht wordt te geloven, zoals bij religie. Spiritualiteit is eigenlijk de subjectieve wetenschap. Het onderzoeken van het subject. Een soort open vraag: wie ben ik, wat is bestaan? Geloof staat die vraag in de weg, scepticisme niet. Wat uiteindelijk echt waar is, blijft toch wel overeind. Atheïsme staat die vraag overigens wel in de weg maar dat terzijde.

Jammer dat je geen tijd hebt om LSD te doen. Dit is zeer de moeite waard en kan je misschien wel meer bieden ten opzichte van je dagelijkse leven, om de reden die @Eik ook al aangaf.
Klik om te vergroten...
Het vreemde is dat ik niet had gedacht hier intresse in te krijgen. Als ik luister naar Alan Watts dan klinkt het allemaal "apart" maar ergens resoneert het met de vragen die ik als kind had (waar was ik voordat ik er was?), eigenlijk was ik dit allemaal vergeten.. of in ieder dacht ik er niet meer over na.. maar de ontdekking over "wat" psychedelica zijn, wat ze doen, link met religie, de ervaringen die mensen hebben..

ergens vallen de puzzelstukjes op hun plek en heb ik de diepe wens hier zelf ervaring mee te krijgen zodat ik voel wat niet beschreven kan worden. Ik hoop er meer uit te halen door me erin te verdiepen
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
stinkt de ruimte trouwens na het vaporisen van dmt? zo ja, is de lucht snel weg na ventileren?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het gebruik van psychedelica echt absoluut onbespreekbaar met je partner? Sorry dat ik de vinger op de zere plek leg maar daar lijkt het wel op. Nu ga je DMT extraheren in de hoop dat je dat er wel even snel tussendoor kunt sneaken... ik heb er verder nog geen ervaring mee maar het zou me niks verbazen als dat ondanks de korte werkingsduur ook niet ongemerkt gaat.

Ik zou m’n energie eerder steken in het verbeteren van je relatie op dit vlak. Dan komt dat trippen ook vanzelf wel.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#7
0t0lerance zei:
sherlock ding
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je hiermee de Glas VaporGenie bedoeld? Dat is een prima manier om DMT of changa mee te vapen. Kleine learning curve maar prima te doen.

Voor de rest kan je nog overwegen om je DMT-extractie te wassen/schoon te maken. Dat is redelijk eenvoudig te doen en geeft voor mijn gevoel altijd net wat meer zekerheid dat je zuivere DMT vaped.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Proxima zei:
Ik neem aan dat je hiermee de Glas VaporGenie bedoeld? Dat is een prima manier om DMT of changa mee te vapen. Kleine learning curve maar prima te doen.

Voor de rest kan je nog overwegen om je DMT-extractie te wassen/schoon te maken. Dat is redelijk eenvoudig te doen en geeft voor mijn gevoel altijd net wat meer zekerheid dat je zuivere DMT vaped.
Klik om te vergroten...
Ik ga niet wassen met een selectiever oplosmiddel, wat ik gebruik is zuiver, eventuele onzuiverheden slaan neer op de bodem de masonpot waar het eerst in stil staat voordat het wordt overgeheveld naar de schaal. Eventueel kan ik t nog wassen met hetzelfde spul.. vers oplosmiddel maakt natuurlijk wel een verschil, schijnt wel wat beter te verdragen te zijn voor de longen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Proxima zei:
Wat je kan doen is je extract nog een keer oplossen in een klein beetje aceton, hiermee komt het petroleum oplosmiddel wat vaak in de kristallen achter blijft weer vrij en kan het beter verdampen. De aceton zelf verdampt dan echt als een tierelier.

Krijg je mooie "droge" DMT van die wat meer poederachtig is en een stuk minder naar oplosmiddel ruikt.
Klik om te vergroten...
Om eerlijk te zijn ruiken de kristallen geenszins naar oplosmiddel. Wellicht doe ik "The extra mile" Re-X van een bekende tek met t zuivere spul wat ik al heb.. voor m'n gemoedsrust.. maar ga niet aan dr aceton, dat spul stinkt verschikkelijk. Nb t spul waarin ik oplos is voor "wond" doeleinden en ruikt nauwelijks. mag de naam niet noemen dus dat doe ik dan ook niet.. maargoed hieruit kan je wel afleiden wat t is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
0t0lerance zei:
...spannend.. c.a. 25mg..
Bekijk bijlage 22450
Klik om te vergroten...
Veel plezier!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Daar gaat de dappere strijder. Opweg naar onbekende landen om deze te verkennen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou, deze 'strijder' kwam nergens. Ik heb het 2x geprobeerd.. zeer goed de instructievideo bekeken..

Zelfs de seconden geteld waarbij vloeibaar over gaat naar gas.. visueel nog mee gekeken. vloeibaar werd het zeker... daarna rustig tellen 1.. 2... 3... 10 a 15 sec.. check dubbel check ziet er gassig uit (mist wel de duidelijke witte wolk).. rustig inhaleren.. hou het zo lang mogelijk vast.. precies zoals op het filmpje. Maar, er gebeurde niks.... op een soort ijzersmaak op het puntje van m'n tong na. verbrand is het niet (geen brandplekken op het glas o.i.d.), ik heb er niet van moeten hoesten verder.

Wellicht niet lang genoeg vastgehouden.. of te vroeg geïnhaleerd.. ik had wel iets van effect verwacht, maar het enige effect wat ik nu heb is een desillusie hahaha. Ik snap er geen snars van. Ik moet wel toegeven dat ik niet van die mooie volle witte wolk zag zoals in het filmpje, maar zag toch echt wat rook uit de bovenkant komen. Na het vlammetje er langer onder te houden zag ik geen verschil.. zag geen witte wolk opkomen.. nou ja.. volgende keer weer een poging.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het lijkt erop dat er niet genoeg DMT tegelijk verdampt, met een goede pijp zouden het echt mooie dikke wolken moeten zijn.

Wellicht iets meer de hele kop verwarmen en langzamer inhaleren?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Het lijkt erop dat er niet genoeg DMT tegelijk verdampt, met een goede pijp zouden het echt mooie dikke wolken moeten zijn.

Wellicht iets meer de hele kop verwarmen en langzamer inhaleren?
Klik om te vergroten...
Ik ga het proberen, kan het zijn dat de vlam iets te ver weg is waardoor de dmt niet in voldoende tempo verdampt (verdampen wellicht kleine beetjes en dan haal ik de vlam weg.. wellicht koelt het te snel o.i.d.. ? Wellicht een domme vraag.. maar als niet roker.. waar laat je je tong.. achterin je mond of gewoon 'plat' met het puntje onder de pijp?

Wellicht maakt dat nog een verschil.. geen idee ik roep maar wat.. ik had beide keren mn tong plat tegen de onderkant van de pijp (vandaar dat ik de rook proefte op mn tong)
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#15
Net geprobeerd.. heb t spul langer onder t vlammetje gehouden, de rook was duidelijk te zien uit de bovenkant.. witte wolk zag ik wel vaag, maar ik kan de rook niet binnen houden, inhaleerde voorzichtig maar moest vrijwel onmiddellijk hoesten ervan... bummer.. weet niet goed wat ik ermee aan moet.. meer oefenen denk ik.. 1x een teug van een shisha pijp getracht te nemen, was ook een onmiddelijke hoestbui.. maargoed.. dmt verdamp je toch.. hoort niet te verbranden
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hm... nja.. moet ik maar een keer op m'n gemak the machine maken ofzo. Heb de neiging pijpje de vuilnisbak in te mikken, maar ik bewaar m nog wel even.. ga geen dure dingen kopen als ik simpelweg de rook niet binnen kan houden, dan zal t een kwestie van oefenen worden.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
En ja, het is moeilijk om het in een crackpijpje niet te heet te stoken. Als je de dmt juist verdamp, dan is het niet heel heet
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo een pijpje is gewoon een beetje meh. Ik heb meer succes met dabrigs en electrische vaporizers.

Blijkbaar is de beste nobrainer om dmt te roken met een gemodificeerde vaporizer genaamt e-mesh. Topics zijn te vinden op dmt nexus.

Ik heb ook wel eens een wiet vaporizer gebruikt. En dan de dmt op tabaks vervanger uitcrystaliseren. Dat werkt ook wel als een nobrainer, maar dosis is moeilijker in te schatten.

Vaporgenie of een "the machine" pijp zijn ook opties.

Je kan ook een plastic fles vast maken aan het crack pijpje. En dan de damp in de plastic fles zuigen alsof het een bong is.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tja, duur is het wel. Ik heb wel een paar 100 euro aan pijpjes en gereedschap in huis voor drugsconsumptie.

Maar zoals ik al zij. Mij lukt het met dat pijpje ook niet. Het word dan voor mij ook te heet.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toen ik voor de eerste keer de Vaporgenie uitprobeerde had ik bij het uitademen pas door hoeveel ik eigenlijk geinhaleerd had, dikke vette wolken kwamen uit m'n mond.

Ik was daar zo verrast over dat ik vergat verder uit te ademen en daardoor spontaan begon te hoesten. :grin:

De verdampte DMT is met de Vaporgenie niet meer heet maar kan dus nog wel goed kriebelen bij het neerslaan in de longen (ook ik heb nog maagdelijke longen en moet bij alles wat ik inhaleer de eerste keer hoesten).

Na die eerste keer echter gaan de volgende trekjes bij mij wel goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."