Sommige mensen die helemaal niet roken of gerookt hebben soms uberhaupt moeite om rook te inhaleren, beetje zoals mensen die als kind nooit gesnorkeld hebben moeite hebben met hun hoofd onderwater adem te halen via een snorkel of regulator..
Aangezien je de rook niet wilt verspillen van je kostbare gekweekte kristallen eerst even oefenen misschien om verspilling te voorkomen zou ik als tip geven.
Voor wat betreft het verdampen zelf zijn er natuurlijk meerdere wegen naar rome, meest comfortabele manier voor dmt die ik gedaan heb vond ik tot nu toe echter verdampen via een Vulcano of zoiets in een zak, heel makkelijk om daarna uit de zak te roken als je hem nog kunt pakken :P
Lezen erover is tof er zijn echter geen woorden om je voor te bereiden op de ervaring imo; Dat gezegd hebbende, Terence McKenna kan over 'the unspeakable' ontzettend boeiend vertellen, luister ik graag naar.
Ik ben nog nooit zo AMAZED geweest in mn leven, als een kind wat wordt geboren en voor het eerst z;n wereld ziet waar hij in terecht komt. Zoiets
![:tilttearlaugh:]()
Het is heel fijn dat je in meerdere etappes kunt gaan, de eerste keer ben je er dan gewoon helemaal bij en kun je in de wachtkamer of misschien ontvangstruimte rondkijken. (je kunt dat gewoon met je ogen open doen maar dicht is ook interessant, Teveel om te beleven en zien. Als een klein kind in een candystore. Je wil alles ervaren, alles is nieuw. En dat is al fantastisch. Een ervaring tripzitter die bij je is of even een stukje met je meegaat kan fijn zijn. Op hogere dosissen (breaktrough) kijk je niet meer met je fysieke ogen maar ben je vertrokken. Ik ervaar DMT persoonlijk niet als 'drug' in de sense van drugged, maar meer als een shift ofzo. En zo snel gaat het ook, zo snel je een goeie heis hebt genomen en uitblaast, ben je er eigenlijk meteen. Bizar snel. En al net zo bizar hoe snel je resistentie opbouwt, al kan je tijdsbeleving bij 'hogere' trips anders of weg zijn. Of niet belangrijk. En strangely familiar. Alsof het er altijd is en al geweest is maar je kunt het niet waarnemen. En ik voelde me ontzettend welkom. Dankbaarheid en awe kwamen mee terug, En bleven voor altijd bij me. Het blijft me altijd naast en wacht op het moment dat ik er weer ben.
Mijn meest bijzondere ervaringen ooit, en niet te vergelijken met wat dan ook, als lijken er andere toegangswegen te bestaan, nooit zo puur.
Happy travels alvast
Voor wat betreft de rook zelf; de harshness van de rook is ook afhankelijk van hoe schoon de kristallen zijn. (je kunt ze na extraheren ook nog 'wassen') Hoe schoner, hoe minder harsh.