Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdmt vraag

dmt vraag

123 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is het gebruik van psychedelica echt absoluut onbespreekbaar met je partner? Sorry dat ik de vinger op de zere plek leg maar daar lijkt het wel op. Nu ga je DMT extraheren in de hoop dat je dat er wel even snel tussendoor kunt sneaken... ik heb er verder nog geen ervaring mee maar het zou me niks verbazen als dat ondanks de korte werkingsduur ook niet ongemerkt gaat.

Ik zou m’n energie eerder steken in het verbeteren van je relatie op dit vlak. Dan komt dat trippen ook vanzelf wel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
0t0lerance zei:
Het vreemde is dat ik niet had gedacht hier intresse in te krijgen. Als ik luister naar Alan Watts dan klinkt het allemaal "apart" maar ergens resoneert het met de vragen die ik als kind had (waar was ik voordat ik er was?), eigenlijk was ik dit allemaal vergeten.. of in ieder dacht ik er niet meer over na.. maar de ontdekking over "wat" psychedelica zijn, wat ze doen, link met religie, de ervaringen die mensen hebben..

ergens vallen de puzzelstukjes op hun plek en heb ik de diepe wens hier zelf ervaring mee te krijgen zodat ik voel wat niet beschreven kan worden. Ik hoop er meer uit te halen door me erin te verdiepen
Klik om te vergroten...
Voor mij kwam het toen ik flink wat jaren terug uitgenodigd werd door vrienden om te gaan trippen op paddo's. Ik had aanvankelijk totaal geen interesse in spirituele zaken, maar door psychedelica ging er een wereld voor me open.

En inderdaad wat je zegt, dit zijn dingen die we ons als kind vaak al afvroegen. Als we ouder worden komt dat vaak op de achtergrond te liggen. Dan vergeten de meeste mensen deze existentiële levensvragen.

Ik denk dat je zeker dingen zult ervaren die voorbij woorden gaan. :)
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fyrckant zei:
Is het gebruik van psychedelica echt absoluut onbespreekbaar met je partner? Sorry dat ik de vinger op de zere plek leg maar daar lijkt het wel op. Nu ga je DMT extraheren in de hoop dat je dat er wel even snel tussendoor kunt sneaken... ik heb er verder nog geen ervaring mee maar het zou me niks verbazen als dat ondanks de korte werkingsduur ook niet ongemerkt gaat.

Ik zou m’n energie eerder steken in het verbeteren van je relatie op dit vlak. Dan komt dat trippen ook vanzelf wel.
Klik om te vergroten...
Fyrckant, snap je punt, echt waar. Maar helaas is dit niet bespreekbaar nee.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
0t0lerance zei:
Fyrckant, snap je punt, echt waar. Maar helaas is dit niet bespreekbaar nee.
Klik om te vergroten...
Je zou misschien eens een goede documentaire over psychedelica kunnen opzoeken en samen met je partner kijken. Dat ze ziet dat dit een uitzonderlijke groep drugs is. Dat deze gebruikt kunnen worden voor serieuze bewustzijnsverruiming in plaats van wat simpel sensueel genot of escapisme.

Ik snap het aan de ene kant waarom iemand er tegen is, maar gelimiteerd worden in bewustzijnsverruiming door een ander is ook weer fout eigenlijk. Daar heeft een ander eigenlijk niets over te zeggen. Natuurlijk begrijp ik wel dat het gecompliceerder ligt als je kids hebt.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
0t0lerance zei:
Fyrckant, snap je punt, echt waar. Maar helaas is dit niet bespreekbaar nee.
Klik om te vergroten...
Ok nouja ik zal er niet over doorzagen. Maar on-topic, die niet verkrijgbare raketbrandstof is prima te vervangen met goedkope dingen uit de bouwmarkt/supermarkt of duurdere uit de sigarenwinkel, zolang er maar geen niet-vluchtige componenten in zitten. Ben ook aan het inlezen geweest en ingrediënten verzamelen, maar nooit doorgezet. Heb ook een gezin 😊 en daarbinnen past (voor mij) een niet-risicoloos chemisch experiment met de nodige stankoverlast (oplosmiddelen) ook niet echt.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Je zou misschien eens een goede documentaire over psychedelica kunnen opzoeken en samen met je partner kijken. Dat ze ziet dat dit een uitzonderlijke groep drugs is. Dat deze gebruikt kunnen worden voor serieuze bewustzijnsverruiming in plaats van wat simpel sensueel genot of escapisme.

Ik snap het aan de ene kant waarom iemand er tegen is, maar gelimiteerd worden in bewustzijnsverruiming door een ander is ook weer fout eigenlijk. Daar heeft een ander eigenlijk niets over te zeggen. Natuurlijk begrijp ik wel dat het gecompliceerder ligt als je kids hebt.
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb meermaals diverse documentaires opgezet Mindless. (psychedelica - 14-delige serie, fantastic fungi, alan watts, The mind explained serie van netflix..). Maar het lastige is dat ze zich niet interesseerd erin noch er ook maar iets van wil weten/horen, ze staat er simpelweg niet voor open. Als ik ernaar kijk gaat ze op de tel.. of wat anders doen. Zelfs een nederlandse uitleg van een universiteit in NL waar een kristalheldere uitleg over werd gegeven. N.b. zit haar vader al tientallen jaren aan de anti depressiva.. maar ze willen het niet horen.. ze hebben oogkleppen op.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
0t0lerance zei:
Ja, ik heb meermaals diverse documentaires opgezet Mindless. (psychedelica - 14-delige serie, fantastic fungi, alan watts, The mind explained serie van netflix..). Maar het lastige is dat ze zich niet interesseerd erin noch er ook maar iets van wil weten/horen, ze staat er simpelweg niet voor open. Als ik ernaar kijk gaat ze op de tel.. of wat anders doen. Zelfs een nederlandse uitleg van een universiteit in NL waar een kristalheldere uitleg over werd gegeven. N.b. zit haar vader al tientallen jaren aan de anti depressiva.. maar ze willen het niet horen.. ze hebben oogkleppen op.
Klik om te vergroten...
Heel jammer... Maar het is niet anders. Niet iedereen staat hier voor open en dus delen jullie deze interesse niet.

Maar zij heeft vast ook dingen waar jij geen interesse in hebt. Dat betekent ook niet dat jij haar die dingen gaat verbieden toch? Ik snap het dat je bijvoorbeeld niet zomaar een lange trip kunt doen, waar je niet paraat bent mocht er iets gebeuren met haar of met de kinderen. Maar wat als je ervoor zorgt dat er mensen zijn die die verantwoordelijkheid even tijdelijk van jou over kunnen nemen? Als je trouwens voor werk een paar dagen weg was, dan was je ook niet direct beschikbaar geweest. En bovendien, je wilt DMT doen, dat duurt een kwartiertje...

Ze hoeft de interesse niet beslist met je te delen, maar als jij dit heel erg graag wilt, zou ze je daar ook wat in kunnen steunen. Wil me er verder niet mee bemoeien hoor, ik lees de situatie hier ook maar online. Maar ik kan het moeilijk begrijpen waarom iemand zijn/haar partner tegen zou willen houden in zijn/haar interesse en misschien wel ontwikkeling.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik leg me erbij neer @Mindless . Mn vader is wel openminded en staat ervoor open (paddestoelen tenminste) dus daar kan ik wel een keer wat proberen met dmt.

Je moet het zo zien: ze ziet het als "kwaardaardige drugs" en wil er niet over praten. Daar geeft ze geen ruimte voor, omdat zij denkt "je hebt drugs niet nodig, onzin" (vanuit haar perspectief is alle drugs verslavend.. evil.. alle vooroordelen die erover bestaan). Een vriendin heeft een keer in haar jeugd iets toegestopt waardoor ze zo'n nare ervaring heeft gehad, dat ze er niks mee te maken wil hebben.
argumenten over een weer heeft geen zin, de linker hersenhelft is "very vocal on its own behalf, it ironises and undercuts everything that does not fit in its model" om Ian McGilchrist te quoten..

Dus ja.. ik ben nu bezig met een "toevoeging" (net als gips, of de peptone voor agar) voor de "paddenstoelen bulk". Hiervoor moet ik een stofje "eruit halen en drogen".. ja dan gaat het op deze manier hoor. Zit ook in een mason pot... lijkt net alsof het bij de paddo kweek hoort
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fyrckant zei:
Ok nouja ik zal er niet over doorzagen. Maar on-topic, die niet verkrijgbare raketbrandstof is prima te vervangen met goedkope dingen uit de bouwmarkt/supermarkt of duurdere uit de sigarenwinkel, zolang er maar geen niet-vluchtige componenten in zitten. Ben ook aan het inlezen geweest en ingrediënten verzamelen, maar nooit doorgezet. Heb ook een gezin 😊 en daarbinnen past (voor mij) een niet-risicoloos chemisch experiment met de nodige stankoverlast (oplosmiddelen) ook niet echt.
Klik om te vergroten...
Komt goed hoor, heb wel een duurder middeltje raketbrandstof ivm de verzendkosten.. is een soort gezuiverde variant van wat je anders goedkoop uit de bouwmarkt haalt, zuiverder dan het spul wat ze in de VS allemaal gebruiken. Verder moet ik binnenkort wat verven waarvoor ik wel wat ontvetter gebruik en ja.. deksel vergeten.. of te veel gebruikt.. kan gebeuren.. Maar dat is mn last resort. Verder tot nu toe 0,0 reuk hoor.. laatste stadium zal even kijken zijn waar handig is, wellicht tuinhuisje o.i.d zit geen bepaald tijdslimiet op, dat scheelt
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
resultaat
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wow, dat gaat toch heel wat vlotter dan die mycologische experimenten van je 😉. Nou nog even een Machine bouwen en off you go 🚀🌈👽!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fyrckant zei:
Wow, dat gaat toch heel wat vlotter dan die mycologische experimenten van je 😉. Nou nog even een Machine bouwen en off you go 🚀🌈👽!
Klik om te vergroten...
Hoho.. zo snel ga ik niet. Ik heb nog een boek te lezen voor de juiste set "The Joyous Cosmology" van Alan Watts.. moet nog binnenkomen met de post. Overigens staat het paddestoel experiment niet stil hoor, ik heb toevallig net broed naar bulk overgebracht.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat je kan doen is je extract nog een keer oplossen in een klein beetje aceton, hiermee komt het petroleum oplosmiddel wat vaak in de kristallen achter blijft weer vrij en kan het beter verdampen. De aceton zelf verdampt dan echt als een tierelier.

Krijg je mooie "droge" DMT van die wat meer poederachtig is en een stuk minder naar oplosmiddel ruikt.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
DMT extraheren is niet zeer moeilijk, maar wel heel brandgevaarlijk.

Dat komt voornamelijk omdat je dit spul verwarmt, maar ook omdat je met natronloog een ontploffing kan veroorzaken als het te snel gemengd wordt met water.

Het probleem van het brandgevaar is voornamelijk dat het risico vaak in woonhuizen genomen wordt. Daar zijn meestal onvoldoende voorzorgsmaatregelen aanwezig om eventuele brand in te dammen en vaak is er ook sprake van gevaar voor omwonenden. Op het moment dat er brand uitbreekt en de buurt komt in gevaar dan kan justitie je vervolgen voor doodslag; wat natuurlijk heel heftige zaken zijn. Vandaar dat ik het er even bij zeg: denk heel goed na over dit soort risico's en hoe je veiligheidsmaatregelen neemt die eventuele brand kunnen indammen.
Klik om te vergroten...
Ik snap het brandgevaar niet zo. Vaak genoeg zelf DMT geëxtraheerd maar er komt geen vlammetje niks bij kijken... Waar moet dat vuur vandaan komen?
Natuurlijk bestaan er hele onhandige mensen maar voor die is BBQ'en nog gevaarlijker :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Ik snap het brandgevaar niet zo. Vaak genoeg zelf DMT geëxtraheerd maar er komt geen vlammetje niks bij kijken... Waar moet dat vuur vandaan komen?
Natuurlijk bestaan er hele onhandige mensen maar voor die is BBQ'en nog gevaarlijker :)
Klik om te vergroten...
Laatst nog eentje bij wie het in de koelkast ontplofte.

www.parool.nl

Drugsbrouwer veroordeeld tot cel- en taakstraf voor veroorzaken brand

Een 30-jarige man die experimenteerde met het brouwen van DMT, een hallucinerende drug, is veroordeeld tot een cel- en taakstraf. Het brouwsel ontplofte, waardoor zijn woning deels uitbrandde.
www.parool.nl www.parool.nl
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sommige mensen die helemaal niet roken of gerookt hebben soms uberhaupt moeite om rook te inhaleren, beetje zoals mensen die als kind nooit gesnorkeld hebben moeite hebben met hun hoofd onderwater adem te halen via een snorkel of regulator..

Aangezien je de rook niet wilt verspillen van je kostbare gekweekte kristallen eerst even oefenen misschien om verspilling te voorkomen zou ik als tip geven.

Voor wat betreft het verdampen zelf zijn er natuurlijk meerdere wegen naar rome, meest comfortabele manier voor dmt die ik gedaan heb vond ik tot nu toe echter verdampen via een Vulcano of zoiets in een zak, heel makkelijk om daarna uit de zak te roken als je hem nog kunt pakken :P

Lezen erover is tof er zijn echter geen woorden om je voor te bereiden op de ervaring imo; Dat gezegd hebbende, Terence McKenna kan over 'the unspeakable' ontzettend boeiend vertellen, luister ik graag naar.
Ik ben nog nooit zo AMAZED geweest in mn leven, als een kind wat wordt geboren en voor het eerst z;n wereld ziet waar hij in terecht komt. Zoiets :tilttearlaugh::upsidedown: :praying:

Het is heel fijn dat je in meerdere etappes kunt gaan, de eerste keer ben je er dan gewoon helemaal bij en kun je in de wachtkamer of misschien ontvangstruimte rondkijken. (je kunt dat gewoon met je ogen open doen maar dicht is ook interessant, Teveel om te beleven en zien. Als een klein kind in een candystore. Je wil alles ervaren, alles is nieuw. En dat is al fantastisch. Een ervaring tripzitter die bij je is of even een stukje met je meegaat kan fijn zijn. Op hogere dosissen (breaktrough) kijk je niet meer met je fysieke ogen maar ben je vertrokken. Ik ervaar DMT persoonlijk niet als 'drug' in de sense van drugged, maar meer als een shift ofzo. En zo snel gaat het ook, zo snel je een goeie heis hebt genomen en uitblaast, ben je er eigenlijk meteen. Bizar snel. En al net zo bizar hoe snel je resistentie opbouwt, al kan je tijdsbeleving bij 'hogere' trips anders of weg zijn. Of niet belangrijk. En strangely familiar. Alsof het er altijd is en al geweest is maar je kunt het niet waarnemen. En ik voelde me ontzettend welkom. Dankbaarheid en awe kwamen mee terug, En bleven voor altijd bij me. Het blijft me altijd naast en wacht op het moment dat ik er weer ben.

Mijn meest bijzondere ervaringen ooit, en niet te vergelijken met wat dan ook, als lijken er andere toegangswegen te bestaan, nooit zo puur.

Happy travels alvast :)

Voor wat betreft de rook zelf; de harshness van de rook is ook afhankelijk van hoe schoon de kristallen zijn. (je kunt ze na extraheren ook nog 'wassen') Hoe schoner, hoe minder harsh.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Voor alle duidelijkheid: dat was met zo'n ding maar dat moet je ook maar net hebben/ Met vape pen of machine kan ook natuurlijk. Ik heb zelf ook wel met zo'n aura vaporizer gedaan, gaat ook. Maar zo'n freeflow zak waar de rook gewoon in blijft zitten.. ideaal vonden wij.

vulcano.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#18
@djiego dank voor de suggestie. Sowieso heb ik al besloten dat het een hasjolie pijp wordt (zag een goede instructie video op youtube). Moet wel lukken. Het extra wassen heb ik bekeken, bij de meest gebruikte teks komt dit ook terug. Ga eerst kijken of het lukt met de kristallen zoals ze nu zijn. Ik lees en kijk alles erover wat ik kan vinden, maar het zal me niet voorbereiden. De trip beschrijvingen van patricio dominguez spreken mij ook erg aan.. ben heel benieuwd en ga het natuurlijk rustig opbouwen hoor. Maar ik kijk wel uit naar "death by astonishment"
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is er dan nog een praktisch verschil tussen de glazen en houten Vapor Genie of zijn het alleen looks? Die glazen is echt wel heel erg duur!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Trouwens @0t0lerance wat was uiteindelijk je yield?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."