Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgeen effect bij eerste keer truffels

geen effect bij eerste keer truffels

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
J en ALid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren hebben wij, stel van rond de 60, voor het eerst truffels genomen. We hebben een tijdje terug voor het eerst xtc gebruikt en wilden nu graag een natuurlijk middel gebruiken. We hebben ons goed ingelezen en goed voorbereid: ruim vier uur niks gegeten, veilige omgeving, truffels goed koel bewaard, lekkere kleding aangetrokken en vooral: allebei erg benieuwd en klaar voor een nieuwe ervaring. We zijn begonnen met respectievelijk 10 en 8 gram Atlantis. Maar na ruim een uur waren we alleen een beetje draaierig en voelden de ledematen heel zwaar aan. Maar verder niets. We hadden passende muziekvideos aangezet en die kwamen wel wat mooier binnen dan normaal (denken we) maar geen visuele of hallucinerende effecten. Na anderhalf uur hebben we respectievelijk 5 en 2 gram bijgenomen, maar er gebeurde nog steeds niets. Uiteindelijk hadden we zo lang niets gegeten dat de honger het won van de verwachting dat er nog iets gebeuren zou. Teleurstellend dus, onze eerste trip. We vragen ons af wat we verkeerd gedaan hebben. Zijn er meer mensen die zo'n ervaring hebben?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jammer dat het een teleurstelling was. Hebben jullie de truffels gegeten of thee gemaakt?

Jullie hebben niets fout gedaan. Zware ledematen en muziek wat mooier binnenkomt zijn wel effecten die echt bij truffels horen. Truffels zijn een product van de natuur en de ene keer zit er meer werkzame stof in dan de andere keer, dus op dat gebied kunnen jullie net pech hebben gehad. De dosering was prima voor een eerste keer en zou wel iets meer effect moeten geven. Het kan dus zijn dat jullie pech hadden met deze truffels en dat ze gewoon weinig werkzame stof bevatte.

Lichaamsgewicht speelt ook nog een kleine rol hierheen. Hoe hoger hoe meer er nodig is, maar dat speelt een minder grote rol dan bijv. bij xtc. Ik zou aanraden even minimaal 2 weken te wachten en het te proberen met een andere truffelsoort en eventueel een iets hogere dosering.

Bijnemen heeft in ieder geval vrijwel geen nut, aangezien er na inname direct tolerantie optreedt. Het is dus van belang gewoon 1x een goede dosering te nemen en niet bij te nemen. Eten kun je trouwens gewoon doen tijdens het trippen en ik zou het zeker aanraden want dingen smaken heerlijk! Het is alleen handig om van te voren een lege maag te hebben, zoals jullie deden, maar tijdens kan je gewoon eten.
J
J en ALid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank voor je reactie. De dosering in relatie tot ons lichaamsgewicht klopte volgens ons wel en we hebben ze ook gewoon gegeten. Goed gekauwd zoals overal wordt aangeraden.
We gaan het over een tijdje gewoon nog een keer proberen maar dan in een keer de hele portie. Kijken of we dan wel iets gaan beleven.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weeg 80kg en ik had laatst ook truffels gedaan. Ik had een heel bakje (22gr) high hawaiians genomen en ik had een milde ervaring. Kleuren waren wat gesatureerder, erg lacherig en golverige patronen. De comeup was wel redelijk intens, maar al en al een vrij milde ervaring.
Als ik 10 a 8 gram zou hebben genomen had ik waarschijnlijk ook weinig gevoeld. Ik zou je dus aanraden om voorzichtig meer te nemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
@J en A

@HierEnDaarEenFuifje heeft het meeste denk ik al gezegd. Ik kan misschien nog toevoegen dat het weleens vaker voorkomt dat mensen hun "systeem" (lichaam en geest) zich wat moet "instellen" op psilocybine (de werkzame stof in truffels en ook paddo's), waardoor eerste trips soms niet zo "voorspelbaar" zijn qua sterkte van de trip. Het zou goed kunnen dat jullie volgende trip op dezelfde truffels met dezelfde dosering anders/beter aan zou komen. Maar ik ben het er eigenlijk wel mee eens om voor de zekerheid even een ander soortje te kiezen en eventueel iets hoger te doseren. Beiden 2 gram erbij of zo, om het voorzichtig af te tasten.

Leuk trouwens dat jullie op jullie leeftijd experimenteren met deze geestverruimende middelen! Ik zou zeggen, geef het nog niet op! Truffels zijn veel magischer en mooier dan jullie wellicht verwachten, áls ze goed werken en als je je eraan overgeeft. :) En heel anders dan het al door jullie geprobeerde XTC/MDMA. Dat was vast ook wel bijzonder? :grin:
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#7
In mijn ervaring kunnen truffels best grillig zijn. Mijn allereerste keer had ik ook atlantis en minimaal effect. De tweede keer heb ik 15 gram Hollandia gebruikt, dat werkte als een trein! Alleen maar visuals, vliegen langs flatgebouwen met gesloten ogen... Maar er zijn zat keren geweest dat ik veel minder effect had. Dus het hangt er ook helemaal vanaf hoeveel psylocibine er in zit. En elke trip is weer anders. Soms wordt je heel erg filosofisch, de andere keer weer alleen maar beelden en reizen met gesloten ogen. Elke keer is weer anders. Ding met truffels en paddos is wel dat je instant tolerantie hebt en dan het beste 2 weken kan wachten, want anders heeft de tweede keer vlak na de eerste keer ook totaal geen uitwerking.
J
J en ALid
01-01-2024, 00:00
#8
Even een update: afgelopen weekend hebben we een nieuwe poging gedaan, wederom met Atlantis. Deze keer eerst thee gezet en daarmee resp 15 en 10 gram truffels gegeten. Mijn vrouw werd vooral eerst heel erg misselijk; ik had daar gelukkig geen last van. Na een tijdje kwam de muziek die we aan hadden gezet enorm binnen (3e symfonie van Gorecki) waarbij we de meest prachtige patronen zagen verschijnen. Mijn vrouw zag ook kleurrijke patronen die echt uit het scherm de kamer in kwamen.
Als ik naar buiten keek zag ik overal heel fijne lichtjes in alles waar ik naar keek en in het haar van mijn vrouw zag ik heel fijne paarse lokken. Ik voelde me wel erg loom en wiebelig. Maar door de mooie lichten, patronen en muziek paste dat er wel bij.
We voelden ook een enorme connectie en hadden na een tijdhe erg veel behoefte om te knuffelen. We waren (nog meer dan normaal) echt één. Een prachtig gevoel. Alles bij elkaar dus een vrij milde maar wel mooie trip. De volgende keer willen we echt naar buiten en beleven wat een trip in de natuur ons brengt.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Supertof! Dat is echt een goede en zachte kennismaker met psychedelica! Doen jullie goed: set en setting, voorzichtig aanpakken en tja van truffels kan je heel misselijk worden en ook een darmspoeling. Gebeurt niet altijd natuurlijk, maar is echt wel typerend voor truffels. Gelukkig duurt misselijk zijn vaak niet zo lang. Net als de ranzige smaak.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Supergaaf!

Gember thee kan helpen om de misselijkheid wat tegen te gaan.

Maar dan nog is het bij mij vaak een fase waar ik doorheen moet,
ik moet even acclimatiseren, je sensoren moeten even schakelen.

Als jullie het aandurven zou ik dit inderdaad zeker een keer buiten gebruiken!
Tip: Ga lekker in een vakantiehuisje zitten en vanuit daar de boel verkennen.

Je hebt daar nul verantwoordelijkheden, dagen om het juiste moment te kiezen,
ruim de tijd om weer bij te komen voor de terugreis, echt een heerlijke bubbel!

Zelf wandel ik graag onder invloed door parken, bossen en duinen.
Je komt er eigenlijk alleen maar vriendelijke natuurgenieters tegen!

Je gaat de bomenknuffelaars echt begrijpen! :grin:

Toevoeging: Ik eet meestal direct iets zodra het effect begint op te komen,
tijdens de trip heb ik vaak niet door dat ik honger heb, wat me tegen werkt.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Herkenbaar.

Heb de eerste paar keer 3x bijna die hele zak opgegeten en er gebeurde geen flikker.
Zal wel aan de oogst liggen, unlucky.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
J en A zei:
Gisteren hebben wij, stel van rond de 60, voor het eerst truffels genomen. We hebben een tijdje terug voor het eerst xtc gebruikt en wilden nu graag een natuurlijk middel gebruiken. We hebben ons goed ingelezen en goed voorbereid: ruim vier uur niks gegeten, veilige omgeving, truffels goed koel bewaard, lekkere kleding aangetrokken en vooral: allebei erg benieuwd en klaar voor een nieuwe ervaring. We zijn begonnen met respectievelijk 10 en 8 gram Atlantis. Maar na ruim een uur waren we alleen een beetje draaierig en voelden de ledematen heel zwaar aan. Maar verder niets. We hadden passende muziekvideos aangezet en die kwamen wel wat mooier binnen dan normaal (denken we) maar geen visuele of hallucinerende effecten. Na anderhalf uur hebben we respectievelijk 5 en 2 gram bijgenomen, maar er gebeurde nog steeds niets. Uiteindelijk hadden we zo lang niets gegeten dat de honger het won van de verwachting dat er nog iets gebeuren zou. Teleurstellend dus, onze eerste trip. We vragen ons af wat we verkeerd gedaan hebben. Zijn er meer mensen die zo'n ervaring hebben?
Klik om te vergroten...

De effecten die jullie hebben ervaren passen ook bij de dosis die jullie hebben ingenomen. Het was een goed idee om voorzichtig te beginnen. Dan kan het misschien wat saai zijn, maar dat is nog altijd beter dan een heel heftige nare ervaring. Voor de volgende keer kun je kijken of misschien een heel bakje wil doen van 15-20 gram. Dan maak je wel een volledige trip mee.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
J en A zei:
Even een update: afgelopen weekend hebben we een nieuwe poging gedaan, wederom met Atlantis. Deze keer eerst thee gezet en daarmee resp 15 en 10 gram truffels gegeten. Mijn vrouw werd vooral eerst heel erg misselijk; ik had daar gelukkig geen last van. Na een tijdje kwam de muziek die we aan hadden gezet enorm binnen (3e symfonie van Gorecki) waarbij we de meest prachtige patronen zagen verschijnen. Mijn vrouw zag ook kleurrijke patronen die echt uit het scherm de kamer in kwamen.
Als ik naar buiten keek zag ik overal heel fijne lichtjes in alles waar ik naar keek en in het haar van mijn vrouw zag ik heel fijne paarse lokken. Ik voelde me wel erg loom en wiebelig. Maar door de mooie lichten, patronen en muziek paste dat er wel bij.
We voelden ook een enorme connectie en hadden na een tijdhe erg veel behoefte om te knuffelen. We waren (nog meer dan normaal) echt één. Een prachtig gevoel. Alles bij elkaar dus een vrij milde maar wel mooie trip. De volgende keer willen we echt naar buiten en beleven wat een trip in de natuur ons brengt.
Klik om te vergroten...

Ah sorry, jullie hadden dat al gedaan maar ik had het nog niet gelezen. Nou, goed aangepakt zo! :wink:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
De effecten die jullie hebben ervaren passen ook bij de dosis die jullie hebben ingenomen.
Klik om te vergroten...
Na die keren dat ik het probeerde ben ik er wel van overtuigd dat je een goede of slechte oogst kunt ontvangen van die krengen.

In principe zou 10gram toch meer dan genoeg moeten wezen? Of het nou Atlantis is of wat anders moet vrij weinig uitmaken, is allemaal marketing.
Naja je kunt iig alsnog beter die hele 15 opeten, dan weet je zeker dat je goed zit.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Anunnaki zei:
Na die keren dat ik het probeerde ben ik er wel van overtuigd dat je een goede of slechte oogst kunt ontvangen van die krengen.

In principe zou 10gram toch meer dan genoeg moeten wezen? Of het nou Atlantis is of wat anders moet vrij weinig uitmaken, is allemaal marketing.
Naja je kunt iig alsnog beter die hele 15 opeten, dan weet je zeker dat je goed zit.
Klik om te vergroten...
In smartshops zijn ze gelukkig meestal redelijk voorzichtig met het adviseren van dosissen. Maar dat betekent ook dat ze liever een dosis noemen waar je nog maar net iets van voelt, dan dat ze aan iedereen monsterdoses gaan aanraden.

De hoeveelheid werkzame stoffen in paddo's en truffels varieert inderdaad. Maar truffels zijn stabieler qua dosis dan paddo's.

Ik ben zelf geen enorme fan van paddo's, want ik vind de trip te kort en te snel opkomen. Maar als ik een keertje truffels neem dan wel een heel bakje. Want van een half bakje voel ik bijna niks nee. Dus wat dat betreft vind ik het niet gek dat anderen ook zo'n ervaring hebben :tearsofjoy:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ik ben zelf geen enorme fan van paddo's, want ik vind de trip te kort en te snel opkomen. Maar als ik een keertje truffels neem dan wel een heel bakje. Want van een half bakje voel ik bijna niks nee. Dus wat dat betreft vind ik het niet gek dat anderen ook zo'n ervaring hebben :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Mijn eerste poging truffels was eigenlijk nog voor al mijn andere ervaringen (los van wiet).
Begonnen met 10gram en 2 keer daarna een heel bakje opgegeten, voelde letterlijk niks behalve een soort spaghetti benen. Klopt inderdaad want die clown bij de shop raadde me zelfs 7,5 aan ipv 10.

Laatste keer (vorig jaar nog) ook bijna een heel bakje gehad maar toen ben ik alleen bad gegaan. Alles was koud, dood en grijs. Ik hou het maar bij stimulanten, voor nu hahaha.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anunnaki zei:
Mijn eerste poging truffels was eigenlijk nog voor al mijn andere ervaringen (los van wiet).
Begonnen met 10gram en 2 keer daarna een heel bakje opgegeten, voelde letterlijk niks behalve een soort spaghetti benen. Klopt inderdaad want die clown bij de shop raadde me zelfs 7,5 aan ipv 10.

Laatste keer (vorig jaar nog) ook bijna een heel bakje gehad maar toen ben ik alleen bad gegaan. Alles was koud, dood en grijs. Ik hou het maar bij stimulanten, voor nu hahaha.
Klik om te vergroten...
Ja meestal kweekte ik de paddo's zelf en daarna droogde ik ze. Dus dan neem ik 2,5 gram gedroogde paddenstoelen, of als ik er thee van zet dan neem ik 3,5 gram. Dat doet altijd wel gewoon genoeg. Echt veel paddo's heb ik nooit genomen. Ik ben meer LSD-fan. Hoe vaker ik dat neem des te leuker dat het wordt.

Vanavond weer 300 µg 1P-LSD ^^
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Anunnaki zei:
Mijn eerste poging truffels was eigenlijk nog voor al mijn andere ervaringen (los van wiet).
Begonnen met 10gram en 2 keer daarna een heel bakje opgegeten, voelde letterlijk niks behalve een soort spaghetti benen. Klopt inderdaad want die clown bij de shop raadde me zelfs 7,5 aan ipv 10.
Klik om te vergroten...
Hartstikke goed en verantwoordelijk van die clown. Voor sommigen is zo'n dosering al onwennig. Daar moet hij/zij rekening mee houden.

Anunnaki zei:
Laatste keer (vorig jaar nog) ook bijna een heel bakje gehad maar toen ben ik alleen bad gegaan. Alles was koud, dood en grijs. Ik hou het maar bij stimulanten, voor nu hahaha.
Klik om te vergroten...
Heb dat vaak ervaren op truffels en op LSD, dat alles op momenten grijs, dood, verdord eruit zag. Soms zag ik letterlijk in de zomer groene bomen bruin worden en daarna al hun bladeren verliezen.

Het reflecteert je innerlijke staat, je mind-set op dat moment. Altijd alleen doen als je goed in je vel zit en enthousiast bent om te gaan trippen. Niet nemen om je goed te gaan voelen.


Neo-Shulginist zei:
Vanavond weer 300 µg 1P-LSD ^^
Klik om te vergroten...
Have a nice trip!!
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Hartstikke goed en verantwoordelijk van die clown. Voor sommigen is zo'n dosering al onwennig. Daar moet hij/zij rekening mee houden.
Klik om te vergroten...
Hm oke dat is wel waar, mijn excuses naar de clown van de smartshop:praying1:

Mindless zei:
Heb dat vaak ervaren op truffels en op LSD, dat alles op momenten grijs, dood, verdord eruit zag. Soms zag ik letterlijk in de zomer groene bomen bruin worden en daarna al hun bladeren verliezen.

Het reflecteert je innerlijke staat, je mind-set op dat moment. Altijd alleen doen als je goed in je vel zit en enthousiast bent om te gaan trippen. Niet nemen om je goed te gaan voelen.
Klik om te vergroten...
Op dat moment heb ik het genomen om juist geconfronteerd te worden met mijn gevoel, ofterwel ik wou er wat van leren.
Meer een actie uit wanhoop, achteraf had ik beter wat sterkers kunnen nemen want ik had er niks aan haha (of helemaal niks).

Wel interessant dat je dat zegt van de bladeren, want dat is precies wat er gebeurde. De bomen hingen letterlijk.. Zoals een klein plantje hangt zo waren de bomen ook (terwijl ze in werkelijkheid gewoon groen waren). Ik zei zelfs nog "ik wed dat ik dit morgen nog steeds vind, want ik zie het gewoon"

Ja euh, niet dus alles was weer normaal haha.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Heb dat vaak ervaren op truffels en op LSD, dat alles op momenten grijs, dood, verdord eruit zag. Soms zag ik letterlijk in de zomer groene bomen bruin worden en daarna al hun bladeren verliezen.

Het reflecteert je innerlijke staat, je mind-set op dat moment. Altijd alleen doen als je goed in je vel zit en enthousiast bent om te gaan trippen. Niet nemen om je goed te gaan voelen.
Klik om te vergroten...
Ugh, dat lijkt me vreselijk. Nu ik erover nadenk, als ik trip, welk tripmiddel het ook is, fleurt alles op. Alles krijgt meer kleur en alles sprankelt en straalt. En ik heb heus wel slechte trips gehad. Maar ik heb nooit werkelijk bomen en bladeren zien verwelken. Ik kan me er helemaal een voorstelling van maken.

Wat ik wel heb gehad en wat misschien een beetje erop lijkt is dat mensen duivelse smileys en duivelshoorntjes krijgen. Alles wordt een beetje sinnister zegmaar. Maar het krijgt wel een meer kleurige vibe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."