Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste optie bij misselijkheid door truffels?

Beste optie bij misselijkheid door truffels?

16 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bonjour!

Na een hele tijd wil ik nog eens op truffels trippen. Ik ga voor ongeveer 10 gram Pajaritos.
Het probleem is dat ik er altijd zo misselijk van word. Ik zou ze dus niet willen eten.
Ik dacht om ze te grinden ofwel om truffelthee te maken.
Hoe zit het met dosering als je de grinden gebruikt of thee maakt?
En op wat moet ik eventueel letten bij het zetten van de thee?

Ik hoor het graag! :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
TRUFFELTHEE ZETTEN
De beste manier om truffels in te nemen, is door er thee van te maken. Je hoeft niet te kauwen, je kunt de smaak maskeren en je wordt er minder misselijk van. Je wordt namelijk niet misselijk van de psilocybine, maar van de truffels zelf. Je kunt er ook ingrediënten aan toevoegen, zo als bijvoorbeeld citroensap om de trip sneller en harder in te laten slaan, of gember om de misselijkheid weg te nemen. Pas wel op: truffelthee slaat snel in. Zorg dus dat je alles wat je nodig hebt voor een fijne trip klaar hebt gezet voordat je de thee drinkt.

We houden je niet meer langer in spanning. Een stap voor stap recept voor een smaakloze, pijnloze truffelthee. Aanschouw!

WAT HEB JE NODIG?
  • Truffels in dezelfde dosis als wanneer je ze zou eten (verse Paddo's kunnen ook; 10 tot 20 gram voor een medium trip)
  • Een grinder
  • Een theepot
  • Een zeefje
OPTIONEEL:
  • Citroensap
  • Gember
  • Thee
WAT MOET JE DOEN?
  1. Meet het water af. Je wilt niet meer dan één kop hoeven drinken, dus doe net iets meer dan één kop per persoon. Kook het water.
  2. Terwijl het water opwarmt hak je de truffels zo fijn mogelijk. Zo zorg je ervoor dat er meer werkzame stoffen uit worden geëxtraheerd. Dit gaat het beste met een truffel grinder. Doe de stukjes in een theepot.
  3. Laat het water een paar minuten afkoelen, schenk het in de theepot en laat het vijftien tot twintig minuten trekken. Je kunt nu ook extra ingrediënten toevoegen, zo als bijvoorbeeld gember. Roer af en toe in je heksendrankje.
  4. Giet het mengsel door de theezeef in je kopje. Zorg dat je – bijvoorbeeld met een theelepeltje – de truffels goed uitknijpt. Gooi de stukjes niet weg; je kunt er later nog een keer thee van maken.
  5. Wat je nu hebt is een grijsachtige thee. Het stinkt niet heel erg. Het smaakt best neutraal. Als je er nog steeds moeite mee hebt kun je het altijd met je neus dichtgeknepen drinken en de smaak wegspoelen met citroensap (wat je trip overigens ook harder doet inslaan).
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thx!
Straks eens proberen. :)
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Minstens 4 tot 6 uur of langer vasten alvorens ze te nemen helpt niet? Of langer vooraf al dingen als tomaat, paprika, ui, knoflook, pittige kruiden en dergelijke vermijden zodat die niet meer in je systeem zitten op het moment dat je truffels neemt? Geen moeilijk verteerbaar voedsel dat lang in je spijsverteringskanaal blijft? Geen vlees?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Minstens 4 tot 6 uur of langer vasten alvorens ze te nemen helpt niet? Of langer vooraf al dingen als tomaat, paprika, ui, knoflook, pittige kruiden en dergelijke vermijden zodat die niet meer in je systeem zitten op het moment dat je truffels neemt? Geen moeilijk verteerbaar voedsel dat lang in je spijsverteringskanaal blijft? Geen vlees?
Klik om te vergroten...
Dat vasten voor een trip vind ik altijd maar niks hoor. Ik ga me er vervelend van voelen en krijg juist last van mijn maag als ik te lang niet van te voren heb gegeten. Wel merk ik dat paddo's beter werken op een lege maag maar als je wat harder wil trippen kan je ook gewoon wat meer nemen. Eigenlijk wordt je op een lege maag alleen maar zieker waardoor je harder tript.

In mijn ogen kan je beter met een licht gevulde maag beginnen aan je trip zodat je lekker en gezond in je vel zit en niet al verzwakt ben door voedsel tekort.

Natuurlijk is het wel wijs niet te kort voor de trip moeilijk verteerbaar voedsel te eten. Maar lang vasten en met een hongerig gevoel aan een trip beginnen is voor mij vragen om een moeilijke trip. Gewoon 2 uurtje van te voren niet eten is lang genoeg vooral als je niet al teveel hebt gegeten.

8.6 heeft inderdaad wel een makkelijk thee recept. Dosering blijft bij thee hetzelfde maar met citroensap kan het wel behoorlijk sneller en harder opkomen, al heb ik dit zelf nooit getest. Gemberwortel is inderdaad ook iets wat goed kan helpen bij misselijkheid.

Als je toch gaat eten, dan op truffels of paddo's heel goed en lang kauwen helpt natuurlijk ook.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ondansetron 4-8 mg 30 tot 60 min vooraf werkt in theorie (en bij mij ook in praktijk) bij misselijkheid door middelen die op serotonerge receptoren (5-HT3R) werken. Tegen de hoofdpijn die als bijwerking kan optreden, kun je wat paracetamol nemen. Ondansetron zou je trip niet beïnvloeden.

Als je dat niet tot je beschikking hebt, kun je ook gemberthee een kans geven, al schijnt dat minder effectief te zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thee zetten geeft vaak minder misselijkheid dan wanneer je het gewoon eet inderdaad.

De lemon tek is sowieso alleen maar aan te raden voor gevorderde gebruikers, aangezien het de trip zo'n anderhalf a twee keer sterker maakt. Overigens is mijn ervaring met de lemon tek ook dat ik er altijd ontzettend misselijk van werd, terwijl ik dat met enkel truffels juist niet zo erg heb. Kortom als je snel misselijk bent moet je zeker niet ook nog een lemon tek gaan doen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
De lemon tek is sowieso alleen maar aan te raden voor gevorderde gebruikers, aangezien het de trip zo'n anderhalf a twee keer sterker maakt.
Klik om te vergroten...
Dat is discutabel. Niet iedereen merkt dit. Bij mij persoonlijk zorgt het hooguit voor een wat snellere opkomst, niet per se een ''sterkere'' trip. Ik heb het idee dat cacao bij mij meer intensiveert dan lemon tek. Ook dat is persoonlijk, daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik maak altijd een thee van gedroogde paddo's, maar met truffels moet het ook lukken natuurlijk. Let er wel even op dat je ze goed vermaalt / in heel kleine stukje snijdt.

In aanvulling op de posts hierboven: ik maak de thee altijd met een beetje gember, wat citroen (stukje schil maar ook sap) en wat verse munt. Dan krijg je een superlekkere thee, waarvan je ook nog eens gaat trippen.

Zorg ervoor dat je de paddo's / truffels neemt op een lege maag. Dat helpt ook misselijkheid te verminderen.

Toch blijft er altijd een kans bestaan op misselijkheid en ongemak in de buikstreek bij gebruik van psychedelica. Dat komt omdat het verteringskanaal aangestuurd wordt door dezelfde soort receptoren als waar psychedelica hun effect op uitoefenen (5-HT2a-receptor). Dus paddo's triggeren je maag en darm om hard te gaan werken terwijl er niks te verteren is. Dat veroorzaakt dus de buikklachten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
Dat is discutabel. Niet iedereen merkt dit. Bij mij persoonlijk zorgt het hooguit voor een wat snellere opkomst, niet per se een ''sterkere'' trip. Ik heb het idee dat cacao bij mij meer intensiveert dan lemon tek. Ook dat is persoonlijk, daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn.
Klik om te vergroten...
Wellicht, maar aanraden aan beginners zou ik het toch niet doen in ieder geval.

Doe je het dan wel met echt verse zelf geperste citroensap van een hele citroen en laat je dat eerst 20 minuten staan? Heb wel eens gelezen dat die citroensap uit zo'n flesje niet zou werken, maar zelf nooit geprobeerd. Bij mij persoonlijk, en vrienden, werkt de lemon tek wel echt flink versterkend altijd.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Doe je het dan wel met echt verse zelf geperste citroensap van een hele citroen en laat je dat eerst 20 minuten staan? Heb wel eens gelezen dat die citroensap uit zo'n flesje niet zou werken, maar zelf nooit geprobeerd. Bij mij persoonlijk, en vrienden, werkt de lemon tek wel echt flink versterkend altijd.
Klik om te vergroten...
Eerst goed fijn vijzelen en dan in vers geperst citroensap ja. Ik laat het dan 20 minuten staan in het donker (gesloten keukenkastje) en om de 5 minuten roer ik nog even. Ik weet het ook niet...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Dat vasten voor een trip vind ik altijd maar niks hoor. Ik ga me er vervelend van voelen en krijg juist last van mijn maag als ik te lang niet van te voren heb gegeten. Wel merk ik dat paddo's beter werken op een lege maag maar als je wat harder wil trippen kan je ook gewoon wat meer nemen. Eigenlijk wordt je op een lege maag alleen maar zieker waardoor je harder tript.

In mijn ogen kan je beter met een licht gevulde maag beginnen aan je trip zodat je lekker en gezond in je vel zit en niet al verzwakt ben door voedsel tekort.

Natuurlijk is het wel wijs niet te kort voor de trip moeilijk verteerbaar voedsel te eten. Maar lang vasten en met een hongerig gevoel aan een trip beginnen is voor mij vragen om een moeilijke trip. Gewoon 2 uurtje van te voren niet eten is lang genoeg vooral als je niet al teveel hebt gegeten.
Klik om te vergroten...
4 uurtjes niets eten is lang vasten? :wink: Ik denk niet dat je na 4 uurtjes al een voedseltekort hebt, want dan hadden onze voorouders het waarschijnlijk nooit overleefd. :sweatsmile:

Denk dat die "honger" dan ook meer cravings naar suiker zijn.

Maar je moet natuurlijk niet met een vervelend gevoel aan een trip beginnen. :) Al merk ik zelf bij psilocybine dat het al mijn behoefte aan eten direct weghaalt. Na de trip heb ik dan altijd zin in lekker gezond eten en sta ik 's avonds laat vaak nog in de keuken een complete maaltijd klaar te maken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Toch blijft er altijd een kans bestaan op misselijkheid en ongemak in de buikstreek bij gebruik van psychedelica. Dat komt omdat het verteringskanaal aangestuurd wordt door dezelfde soort receptoren als waar psychedelica hun effect op uitoefenen (5-HT2a-receptor). Dus paddo's triggeren je maag en darm om hard te gaan werken terwijl er niks te verteren is. Dat veroorzaakt dus de buikklachten.
Klik om te vergroten...
Daarom is het in mijn ogen dus niet wijs om met een lege maag aan een trip te beginnen. Als je darmen getriggert worden om te gaan werken wil het wel iets hebben om aan te kunnen werken. Het gaat er meer om "wat" je van te voren hebt gegeten. Dus geen moeilijk verteerbaar voedsel want dat gaat dan weer in de weg zitten.
Mindless zei:
4 uurtjes niets eten is lang vasten? :wink: Ik denk niet dat je na 4 uurtjes al een voedseltekort hebt, want dan hadden onze voorouders het waarschijnlijk nooit overleefd. :sweatsmile:

Denk dat die "honger" dan ook meer cravings naar suiker zijn.

Maar je moet natuurlijk niet met een vervelend gevoel aan een trip beginnen. :) Al merk ik zelf bij psilocybine dat het al mijn behoefte aan eten direct weghaalt. Na de trip heb ik dan altijd zin in lekker gezond eten en sta ik 's avonds laat vaak nog in de keuken een complete maaltijd klaar te maken.
Klik om te vergroten...
Blijft grappig he dat het bij iedereen toch weer net anders werkt. Natuurlijk heb je geen voedsel tekort bij 4 uur niet eten maar wel heb ik dan zeker een honger gevoel. Daarbij ben ik iemand dat de hele dag kan eten zonder een gram aan te komen want ik ben eerder wat te dun. Terwijl ik dus eigenlijk best veel eet. Na 4 uur of langer niet gegeten te hebben merk ik gewoon aan mijzelf dat ik zwakker ben dan als ik wel gegeten hebt. Ook heb ik na het eten van paddo's dan snel honger terwijl ik eerst gewoon wil trippen ipv eten. Bij een dag vasten is dat weer anders natuurlijk maar dat is omdat je dan ketose stimuleerd. Maar dat is dan ook weer een heel ander onderwerp :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vond zelf altijd dat er te veel focus was in smartshops enzo op dat je het met een lege maag moet innemen. Maar een vriendin van me zweert erbij om zeg maar 1,5 uur na inname wat te eten. Je moet het even plannen en je ertoe te zetten maar als je het doet dan werkt het wel top. Als bonus kan eten ook een fantastische ervaring zijn aan de paddo's / LSD. (Maar soms is het alsof je een bak wormen moet opeten)

Het liefst eet ik eigenlijk de hele dag van de trip niks of bijna niks. Op zich gaat dat prima. Met paddo's eet ik altijd als de effecten (bijna) weg zijn. Als ik dat met LSD doe dan merk ik wel dat ik op T:8.00 echt een beetje in elkaar zak en niet meer echt kan denken. Dan is het alleen nog maar zitten en staren. Misschien een beetje gniffelen af en toe. Dusja. Meestal eet ik maar een koolhydraatrijke maaltijd zo'n 2 uur voor inname en verder niet zoveel meer.

Wat voor jullie werkt mogen jullie zelf weten natuurlijk :wink:
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik werk mijn truffels naar binnen met (zo min mogelijk) ander eten om de smaak wat de verdoezelen. En het is nou niet zo dat ik alleen maar lichte trips heb :tearsofjoy: Wat wel grappig is dat het de ene keer zonder enig probleem gaat en de andere keer nog steeds kokhalzend. Waar het precies aan ligt weet ik niet, aangezien het niet af lijkt te hangen van welk soort ik heb oid. Laatste keer ging het bijvoorbeeld heel soepel waar ik de trip ervoor met veel pijn en moeite de dosis weg heb weten te werken.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zoals ik van plan was gisteren de truffelthee gezet: een kleine 10 gram Pajaritos met gember in niet té heet water 20 minuutjes laten trekken.
De smaak was vrij neutraal en ik had helemaal geen last van misselijkheid. Een uurtje voor de thee had ik iets lichts gegeten.
Na een uurtje voelde ik een lichte bodyload opkomen die zich jammergenoeg niet doorzette. Heb dan de overige 5 gram in kleine stukjes gehakt en gewoon opgegeten. Tot mijn verbazing had ik, in tegenstelling tot de vorige keren, dit keer helemaal geen last van m'n maag bij het eten vd. truffels. Ik at er ook wel wat gember bij. De 5 extra gram gaf wel wat extra effect (een vrolijk en relaxed gevoel), maar ook nog geen tripeffect. Ook erbij blowen bracht de trip niet op gang, al heb ik wel een glimp vh. vrolijke, sociale karakter vd. Pajaritos opgevangen.

Ik vermoed dat mijn begindosis te laag was en dat ik teveel gember gebruikt heb.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi! Beetje oud topic 🤭 maar ik wil hier toch nog graag even op reageren. Ik zet ook altijd thee van mijn fijngemalen truffels, ik werd eerder altijd ziek. Maar... hoe zit het met de temperatuur van je thee? Je maakt de psilocybine toch kapot boven de 72,5 graden? (heb ik ergens gelezen) Ben sinds kort in het bezit van een nieuwe waterkoker en sinds dien zijn mijn trips heel lafjes. Ik ben dus bang dat mijn water nog te heet is, al laat ik het altijd even staan. Food thermometer aangeschaft dus maar 😏

Kan iemand mij vertellen of dit klopt? Ik vind nergens een duidelijk antwoord. Soms lees je ook dat vooral bij langer blootstellen aan hogere temperaturen rond 100 graden de psilocibyne langzaam verminderd. Dan zou een kop thee van 90 graden die langzaam afkoelt niet zo erg moeten zijn, toch?

Ik probeer maar een verklaring te vinden waarom mijn trips niks zijn de laatste tijd. Bij mijn man idem dito. Slechte batches miss, blijft een natuurproduct...

En inderdaad zoals hierboven staat, 4 uur niet eten voor een trip en daarvoor alleen licht verteerbaar werkt perfect. Na de come up van je trip juist vers fruit gaan eten zoals mango en ananas is HEAVEN, niet te vergeten verse jus is echt ge-wel-dig!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."