Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeet iemand wat je oproept bij het nuttigen van paddo's?

Weet iemand wat je oproept bij het nuttigen van paddo's?

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PietertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wij hebben een paar dagen geleden paddo's genomen in chocolade, ik zag al heel snel na inname een figuur op de muur en bij ons op t schilderij, het teken verplaatst over alle muren en de vloer, zelfs op de salontafel. Op de salontafel leek het wel mierenhoop. Was het heel heftig.. ietsjes later als ik naar de dressoirkast keek zag ik n soort nevel. Alsof alles oploste en kwam bij de stoelen onze kant op. Het is net of iets binnen drong en moest weer eens naar de toilet, het leek wel oorlog, alles wat ik zag ging zo ook tekeer in mijn buik. Daarna hoorde ik geluiden alsof er iemand op het bed zat, ik riep mijn vriend. Hij zag niks. Even later weer hetzelfde, ik overal gekeken...zag niks en weer terug naar de kamer gegaan, daar hoorde ik weer t zelfde geluid en ging de deur open. Even later was het weg heeft iemand ook zo een ervaring?
c
chemboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nooit gehad, klinkt wel intens 🥴
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik stond lang geleden voor een open raam, vier hoog ofzo. Ik dacht dat ik in een luchtballon die er uitzag als een mooie discobal kon stappen. Gelukkig hield iemand de raam dicht. Heel mooi maar voor mij ook heel gevaarlijk
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maagzuur!
P
PietertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, was zeker best heftig. (Hadden achteraf gezien ook best veel genomen). Was voor mn vriend net te heftig, voor mij ook maar ik blijf rustig. Ik heb 2 jaar geleden een herseninfarct gehad, in mn leven al veel gebruikt, en merk dat ik bij trippen, hoe heftig het ook is, er veel baat bij heb na de trip. Alsof ik helemaal ben opgefrist en dingen weer veel beter kan verdragen.
P
PietertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Strakjes weer chocolaatjes... benieuwd naar wat het deze keer brengt😇
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb op paddo's ook een keer wat je een "entiteit" zou kunnen noemen ervaren. Ik zag het niet als een vorm, maar toch "zag" ik het super duidelijk. Vaag verhaal, maar kan het moeilijk beter omschrijven.

Op een gegeven moment voelde ik het in en uit mij gaan. Dat wil zeggen: het overlapte (deels) met mijn lichaam: de ruimte die mijn lichaam in nam, daar was die "entiteit" ook deels en ik voelde hoe het mij exact op die plek waar wij overlapten "overnam". Het was niet eng. Het voelde als een goedaardige "entiteit" en ik voelde naast hoe "het" mij (op een heel vloeiende manier) liet bewegen en daarnaast ook op die plek waar wij overlapten alle spanning en pijn van binnenuit weghalen. Hoe ik het zou kunnen omschrijven is als een intense diepe vloeibare liefde die mijn lichaam op die plekken van overlapping diep ontspande en resette naar fabrieksstand.

Maar ik wil hierbij opmerken dat ik niet geloof in entiteiten. Tijdens trippen kun je in- en uit je ego (je gevoel van zelf, je gevoel zélf een entiteit te zijn, zoals je je normaal nuchter waarschijnlijk ook voelt) gaan. Op de momenten dat jij jezelf ziet als een entiteit (een afzonderlijk iemand, gelocaliseerd ín een wereld) zul je dergelijke dingen ook als een entiteit - als iets anders dan jezelf - ervaren. Alleen wanneer je jezelf ziet als een entiteit - wat een foutieve conclusie is - zul je andere "entiteiten" lijken te ervaren. Dit kunnen gewoon "andere mensen" zijn in je dagelijkse bestaan, maar in het geval van een trip kunnen dit andere "entiteiten" dan mensen zijn.

Maar je kunt alleen "entiteiten" ervaren op het moment dat je gelooft dat je zélf ook een entiteit bent. Zelf en wereld ontstaan altijd tegelijk. Wanneer de zelf (de ik) "in bestaan komt" door die gedachte en jouw geloof daarin, komen tegelijk de (buiten)wereld en anderen (schijnbaar) in bestaan. Er "zijn" alleen anderen zolang er een "ik" lijkt te zijn. In werkelijkheid is het allemaal jou. Je hele bewustzijn is jou. Je bent nooit in aanraking geweest met een ander.

Klinkt nogal ingrijpend en is het ook.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Pietertje zei:
Strakjes weer chocolaatjes... benieuwd naar wat het deze keer brengt😇
Klik om te vergroten...
Je zit met 2 weken tolerantie na trippen, dwz dat je twee weken tussen iedere trip moet laten, anders werkt het niet goed.
Ik lees in je openingspost dat je een paar dagen geleden nog getript hebt?
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Je zit met 2 weken tolerantie na trippen, dwz dat je twee weken tussen iedere trip moet laten, anders werkt het niet goed.
Ik lees in je openingspost dat je een paar dagen geleden nog getript hebt?
Klik om te vergroten...
Als je nog nog maar enkele keren getript hebt dan kan het wel.
Je kunt dan gewoon trippen en effecten ervaren van de paddo's.
Als je het echt elke week een keer doet dan worden de effecten wel veel minder heftig en dat na een paar weken al.
Plus, en dit is handig om te weten, als je wekelijks tript dan ga je waarschijnlijk steeds vaker minder lekker , het zit dan meer in de weg dan dat het fijn/mooi/speciaal is.
Dit heb ik zo ervaren met paddos truffels en lsd.
Twee weken ertussen laten is eigenlijk nog te kort.
Dit was een reactie op de post van @Natozlato en niet aan topicstarter.

Deze wel ...
Doe rustig aan en heb respect voor de psychedelica.
Have fun!
t
tha watcherLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ooit tijdens een paddo trip ( 2 porties hawaiaanse) buiten mijn lichaam getreden ( 26 jaar geleden) en zag mijzelf liggen op bed. Het moment van besef, was ook meteen het moment dat ik weer in mijn eigen lichaam terug kwam en de trip door ging. Weet het nog als de dag van gisteren te herinneren, zwaar gefreakt over straat aan het trippen op weg naar huis....oversteken over straat was een soort roulette, want zag auto's als een lange slang door een grijze tunnel voorbij razen, maar heb de overkant gehaald. Door het park opweg naar huis leek het net of ik in een tekenfilm liep, geblokte bomen en intense kleuren vulden mijn perceptie en mensen waren grappige karikaturen....denk dat ze dat ook van mij vonden op dat moment. Op elke stoeptegel zag ik een wezen wat leek op de tazmaninan devil. Eenmaal thuis meteen door naar mijn kamer en zette muziek op, wat de trip compleet maakte, een flyer van trip to dreamland zal ik nooit vergeten en de vrouw op de flyer die in een koker aan slangen vast zat kwam uit de koker en begon te dansen op de muziek die aanstond. Woonde destijds nog thuis bij mijn ouders en ondanks dat ze het wel zagen en door hadden dat ik 'm flink aan het trippen was, kreeg ik mijn bord eten boven geserveerd. Je snapt wel dat, dat eten geen succes werd en hoe lang geen ik op dat eten aan het prakken en prikken ben geweest weet ik niet meer.....wel na een tijdje spacen en trippen in slaap gevallen en de dag erna weer de oude. Het is er wel een die ik nog steeds kan herinneren als de dag van gisteren.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
tha watcher zei:
Woonde destijds nog thuis bij mijn ouders en ondanks dat ze het wel zagen en door hadden dat ik 'm flink aan het trippen was, kreeg ik mijn bord eten boven geserveerd. Je snapt wel dat, dat eten geen succes werd en hoe lang geen ik op dat eten aan het prakken en prikken ben geweest weet ik niet meer....
Klik om te vergroten...
Hahaha wauw! Wat lief en liberaal van je ouders!

@Fisherman's friend bedankt voor de aanvulling!
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat je oproept ligt aan de dosering en je doopceel. In hoge doseringen God.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kabouter Spillebeen🤣

OT: ligt aan je state of mind. Ik heb echt w leipe shit meegemaakt. Vriend van mij heeft echt horror ala excorsist en Blair Witch meegemaakr. Was in een oude grote villa van een maat.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Indigo Seeker zei:
Wat je oproept ligt aan de dosering en je doopceel. In hoge doseringen God.
Klik om te vergroten...
Doopceel🤣 Maar goed dat ik al heel lang geen paddos meer gedaan heb dan.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Indigo Seeker zei:
In hoge doseringen God.
Klik om te vergroten...
Aaah, kijk aan. Dan was dat dus God met die sombrero op en verkleed als autogeenlasser.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pietertje zei:
Wij hebben een paar dagen geleden paddo's genomen in chocolade, ik zag al heel snel na inname een figuur op de muur en bij ons op t schilderij, het teken verplaatst over alle muren en de vloer, zelfs op de salontafel. Op de salontafel leek het wel mierenhoop. Was het heel heftig.. ietsjes later als ik naar de dressoirkast keek zag ik n soort nevel. Alsof alles oploste en kwam bij de stoelen onze kant op. Het is net of iets binnen drong en moest weer eens naar de toilet, het leek wel oorlog, alles wat ik zag ging zo ook tekeer in mijn buik. Daarna hoorde ik geluiden alsof er iemand op het bed zat, ik riep mijn vriend. Hij zag niks. Even later weer hetzelfde, ik overal gekeken...zag niks en weer terug naar de kamer gegaan, daar hoorde ik weer t zelfde geluid en ging de deur open. Even later was het weg heeft iemand ook zo een ervaring?
Klik om te vergroten...
Van psychedelica kun je verwarring, hallucinaties en wanen ervaren.

Verwarring is als je niet meer weet wat iets is, waar een bepaalde sensatie vandaan komt, of als je bepaalde dingen door elkaar haalt.

Hallucinaties zijn (visuele) waarnemingen die anderen niet doen. Meestal gaat het dan om bewegende schaduwen, caleidoscopische figuren, of fractals. Maar in hogere doseringen kunnen het soms ook ogen zijn, gezichten die je ergens in herkent. En in giga-hoge doses kun je soms echt dingen zien die er niet zijn. Maar in mijn ervaring is dat echt heel zeldzaam. Meestal zie je een vervorming van iets wat anderen ook kunnen zien. Bij paddo's is dat opvallend vaak dat dingen veel groter of kleiner lijken.

Wanen is als je ideeën hebt die niet overeen komen met de werkelijkheid. Je hebt dan bijvoorbeeld het idee dat mensen je aanstaren (terwijl ze gewoon toevallig jouw richting op keken), dat een bepaald geluid afkomstig is van een inbreker (terwijl het de kat is), of soortgelijke waanideeën. Die soms ook aangenaam zijn. Zoals het idee dat je vogels en bomen ineens heel goed begrijpt.

Als je vaker tript, dan kun je dat soort effecten steeds beter uit elkaar halen. Je raakt dan ook minder overweldigd door al die nieuwe en rare perspectieven op de wereld. In mijn ervaring wordt het dan ook steeds leuker, waar het in het begin vooral heel raar en onbegrijpelijk is. Hoewel dat verbluffende en onverklaarbare natuurlijk ook wel zijn charme heeft.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Welkom inde wereld die trippen heet :lolol:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klinkt als een veelvoorkomen en typische trip/paddo verhaal 🤣 .
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pietertje zei:
(...) Even later was het weg heeft iemand ook zo een ervaring?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat iedereen die tript soortgelijke dingen meemaakt en zich nadien ook dezelfde vragen stelt.
Zo vraag ik me nog steeds af wie of wat ik raakte tijdens de start van mijn tweede trip jaren geleden.

Ik had flink wat paddo's binnengespeeld en danste vrolijk in de kamer... mijn handen maakten draaiende bewegingen en overal waar ze naar wezen draaiden de dingen met hun mee... tot ik iets raakte... "Kan niet", beredeneerde ik onmiddellijk... "ik sta in het midden van de kamer, er is niets om tegen te stoten. Maken paddo’s mij zo gevoelig dat ik stofdeeltjes in de lucht kan voelen????" En terwijl ik dat bedacht keek ik naar mijn arm en zag hoe die losgelaten werd door een witte schim die in het niets verdween... WTF... ik was stomverbaasd. En toen sprak een stem geruststellend: 'niet bang zijn, ga zitten...'

Ik had thans niet de indruk ‘bang’ te zijn, wel geïntrigeerd, maar goed, het gebeurde allemaal zo snel en al bij al -hoe subtiel ook- was ik wel geschrokken van ‘iets te voelen’. Soit, de rest van die trip was supervet, maar ik ben die schim niet meer tegengekomen en heb er nog steeds het raden naar.

’t Is eigenlijk jammer dat een trip verandert zodra je over de dingen gaat nadenken, want dat laatste gebeurt vaak heel onbewust. Daarom (denk ik dan) dat die schim die ik voelde, verdween. Omdat ik op het moment van voelen, wilde begrijpen wat ik voelde. En ‘iets willen begrijpen’ is een vorm van ‘controle willen hebben’. En zolang je wil controleren (en dus niet kan loslaten, incl. ‘uw denken’ loslaten), is er geen totale overgave en kan je uw geest niet volledig verruimen. Maar totale overgave is best lastig als ge uzelf bijvoorbeeld afvraagt wat ge allemaal oproept…
Met andere woorden: zodra je in hogere sferen je zelf niet kan stilhouden, kom je terug op een aardser niveau. Zo kon ik ooit tijdens een trip mezelf op meditatieve wijze heel stil houden om na een flinke psychedelische wandeling heerlijk te baden in een zee van zaligmakend wit licht.. maar het werd ook direct weer donker toen ’t tot mij doordrong waar ik dacht te zijn…..

Tijdens verschillende trips had ik ook het gevoel vastgehouden te worden. Vooral mijn hoofd. Alsof ik zelf geen controle meer had over mijn lichaam. Alsof enorme handen mijn hoofd vastnamen, in de juiste positie brachten om dan hoppekee… een hoop volt te jagen door de kruin van mijn schedel. Bijzonder raar gevoel trouwens. Die ‘entiteit’ die me vasthield, voelde ook niet eng… eerder goedaardig en goedbedoelend. Maar wel machtiger dan mezelf.

Maar of je echt dingen of entiteiten oproept of kan oproepen en of ze ook écht bestaan zoals je ze ervaart..? Nee, dat geloof ik niet. Ik denk dat we onszelf graag vanalles (laten) wijsmaken. En het idee ‘dingen op te roepen’, is een voor de hand liggende verklaring van wat we ervaren hebben, maar niet direct kunnen verklaren. En het is ‘voor de hand liggend’ omdat we van jongsaf aan geconfronteerd worden met het ‘oproepings-idee’ via films, spelletjes, … Zoals Mindless hierboven schrijft denk ik dat we de verklaring ook beter zoeken in de relatie van ons zelf tot al het andere. Maar welke theorie is de juiste wanneer het gaat over dingen die niet tastbaar of meetbaar zijjn…?

Het blijft wat mij betreft een vet intrigerende mindfuck..
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Van psychedelica kun je verwarring, hallucinaties en wanen ervaren.

Verwarring is als je niet meer weet wat iets is, waar een bepaalde sensatie vandaan komt, of als je bepaalde dingen door elkaar haalt.

Hallucinaties zijn (visuele) waarnemingen die anderen niet doen. Meestal gaat het dan om bewegende schaduwen, caleidoscopische figuren, of fractals. Maar in hogere doseringen kunnen het soms ook ogen zijn, gezichten die je ergens in herkent. En in giga-hoge doses kun je soms echt dingen zien die er niet zijn. Maar in mijn ervaring is dat echt heel zeldzaam. Meestal zie je een vervorming van iets wat anderen ook kunnen zien. Bij paddo's is dat opvallend vaak dat dingen veel groter of kleiner lijken.

Wanen is als je ideeën hebt die niet overeen komen met de werkelijkheid. Je hebt dan bijvoorbeeld het idee dat mensen je aanstaren (terwijl ze gewoon toevallig jouw richting op keken), dat een bepaald geluid afkomstig is van een inbreker (terwijl het de kat is), of soortgelijke waanideeën. Die soms ook aangenaam zijn. Zoals het idee dat je vogels en bomen ineens heel goed begrijpt.

Als je vaker tript, dan kun je dat soort effecten steeds beter uit elkaar halen. Je raakt dan ook minder overweldigd door al die nieuwe en rare perspectieven op de wereld. In mijn ervaring wordt het dan ook steeds leuker, waar het in het begin vooral heel raar en onbegrijpelijk is. Hoewel dat verbluffende en onverklaarbare natuurlijk ook wel zijn charme heeft.
Klik om te vergroten...
Het meest straffe dat ik met lsd heb gehad was dat mijn visuals zo hard gingen dat ik helemaal niks anders meer zag dan snelle kleuren die ik ook leek te voelen. Soortje van dat gevoel en zicht door elkaar heen gingen. Was wel een gave ervaring.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."