Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe verslavend is DMT?

hoe verslavend is DMT?

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
hallo allemaal xD
ik heb laatst dmt ontdekt en de verhalen gehoord over dat het tijdens je geboorte en tijdens je dood word geactiveerd en bladibla,
en het lijk me egt vet het is te proberen , ik ken ook iemand die eraan kan komen , het enige waar ik nu mee zit. de persoon die het kan fiksen vertelde me dat het volgens hem heeeeeeel verslavend is , nog erger dan crystal meth en shit , dus ik wou weten van mensen die het hebben gebruikt hoe verslavend het is en al.
alvast bedankt.
c
clockcableLid
Methamfetamine is niet zo heel erg verslavend, dus dan zal het met DMT ook wel meevallen.
p
pascal828Lid
^Meth niet verslavend? you're crazy...

DMT verslavend! :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Nee, zo'n intense ervaring is niet tot nauwelijks verslavend.
Je kunt wel om de 2u trippen, dat wel.

Maar DMT is lichamelijk gezien enkel slecht voor je longen omdat je het rookt.
Dus die gast weet dus echt niet waar hij het over heeft.
D
DioneLid
Je hebt natuurlijk verschillende soorten en gradaties in verslaving. DMT zal voor de meeste mensen waarschijnlijk niet echt verslavend werken, maar er zijn mensen die de ervaring zo geweldig vinden dat ze het liefste meer tijd in die wereld door zouden brengen dan in de echte wereld. Of die continu op zoek gaan naar een nog intensievere en overweldigender trip. Dus om nou te zeggen dat het helemaal niet verslavend is vind ik te ver gaan. Maar voor de meeste mensen zal het nauwelijks verslavend werken omdat het daarvoor vaak te heftige ervaringen zijn.
c
clockcableLid
pascal828 zei:
Klik om te vergroten...
Als je die Amerikaanse propaganda gelooft ben je inderdaad na één keer gebruiken verslaafd, vallen je tanden eruit, krab je je huid vol gaten en vermoord je je hond met een klauwhamer.
D
DioneLid
clockcable zei:
pascal828 zei:
Klik om te vergroten...
Als je die Amerikaanse propaganda gelooft ben je inderdaad na één keer gebruiken verslaafd, vallen je tanden eruit, krab je je huid vol gaten en vermoord je je hond met een klauwhamer.
Klik om te vergroten...

Dat de verhalen overdreven worden geloof ik direct, maar dat wil nog niet zeggen dat t niet/nauwelijks verslavend is.
p
pascal828Lid
clockcable zei:
pascal828 zei:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Maar om het 'niet zo heel verslavend' te noemen vind ik onder de maat.
Het is degelijk wel verslavend, natuurlijk verschilt dit per persoon.

En zeg ik dat je na 1 keer gebruik al verslaafd bent? Nee.
P
PetrovicLid
Zoals bij elke drugs: de drugs zijn niet verslavend makend maar JOUW INTENTIES.
c
clockcableLid
pascal828 zei:
clockcable zei:
pascal828 zei:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

En zeg ik dat je na 1 keer gebruik al verslaafd bent? Nee.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat het helemaal níet verslavend is.
"de persoon die het kan fiksen vertelde me dat het volgens hem heeeeeeel verslavend is , nog erger dan crystal meth en shit " Ik zeg alleen dat dit zwaar overdreven is.
L
LiesetteLid
van mastruberen wordt je stokdoof na 3 x al ...
w
waaza0Lid
oke jullie bedoelen dus dat het alleen mentaal verslavend KAN zijn. en lichaamelijk niet verslavend is?
O
Oom KlaasLid
je zal geen lichamelijke afkick krijgen, maar dat heb je van wiet ook niet
maar dmt is lang niet zo verslavend als die gast het jou doet geloven
P
PetrovicLid
Ik heb zelf een aantal grammen weggerookt in ongeveer 1,5 tijd. Lichamelijke verslaving: nee. Geestelijk is mogelijk maar die kans is nihil. Kijk naar je intenties, waarom wil je het nemen? Als het niet is om dingen weg te bergen, het wereldje dat dmt geeft zo leuk is te willen blijven dan ligt er geen gevaar.

Pas op, bij mijzelf begon met DMT de HPPD. Google daar maar eens naar. Die stof kan het zeker triggeren.
W
W.F.L.Lid
Vreemd, ik kan juist DMT roken zonder dat het verergert.

Wiet dan weer niet.
T
TripperLid
HPPD kan ook getriggerd worden door paddo's of LSD.

DMT is niet verslavend.. of wel? Slapen vinden we allemaal heerlijk en we doen niets liever dan een flinke heftiger droom hebben. Nee, DMT is niet verslavend alleen maar intrigerend! Het heeft bij mij volgens mij wel migraine getriggerd.
W
W.F.L.Lid
Bij mij kwam het door LSD inderdaad. Paddo's had ik een jaar voordat ik met LSD begon al genomen en toen ook geen klachten. Pas na een tweede LSD trip. Toen ook gekapt met LSD. :P

DMT doe ik wel, want afgezien van de mooie visuals en de korte trip voel ik me altijd gewoon heel goed daarna en heb geen HPPD die verergert. Zo wil ik wel trippen. :grin:
P
PetrovicLid
Tripper zei:

DMT is niet verslavend.. of wel? Slapen vinden we allemaal heerlijk en we doen niets liever dan een flinke heftiger droom hebben. Nee, DMT is niet verslavend alleen maar intrigerend! Het heeft bij mij volgens mij wel migraine getriggerd.
Klik om te vergroten...
Er is niets bewezen dat dmt ervoor zorgt dat wij dromen. Zo wel, laat zien waar.
w
waaza0Lid
Petrovic zei:
Tripper zei:

Klik om te vergroten...
Er is niets bewezen dat dmt ervoor zorgt dat wij dromen. Zo wel, laat zien waar.
Klik om te vergroten...

volgens mij bedoeld hij dat ook niet xD , volgens mij vergelijkt hij het alleen maar met een heftige droom (ookal is dmt veel heftiger dat een heftige droom na wat ik er allemaal al van gehoort heb :P)
P
PepTalkLid
waaza0 zei:
Petrovic zei:
Tripper zei:

Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

volgens mij bedoeld hij dat ook niet xD , volgens mij vergelijkt hij het alleen maar met een heftige droom (ookal is dmt veel heftiger dat een heftige droom na wat ik er allemaal al van gehoort heb :P)
Klik om te vergroten...

Nee, ik denk dat hij er wel op doelt dat DMT er voor zorgt dat wij dromen.
Het is inderdaad niet bewezen dat DMT er voor zorgt dat wij dromen.
Maar aangezien alle levende wezens met een limbisch systeem het psychologisch nodig hebben om te dromen, en in al deze wezens DMT in de pijnappel klier word aangetroffen lijkt mij toch een hele goede theorie geboren. Naast het feit dat het wel bewezen is dat de pijnappelklier DMT (samen met een aantal andere stoffen) tijdens het slapen vrijlaat.
w
waaza0Lid
PepTalk zei:
Nee, ik denk dat hij er wel op doelt dat DMT er voor zorgt dat wij dromen.
Het is inderdaad niet bewezen dat DMT er voor zorgt dat wij dromen.
Maar aangezien alle levende wezens met een limbisch systeem het psychologisch nodig hebben om te dromen, en in al deze wezens DMT in de pijnappel klier word aangetroffen lijkt mij toch een hele goede theorie geboren. Naast het feit dat het wel bewezen is dat de pijnappelklier DMT (samen met een aantal andere stoffen) tijdens het slapen vrijlaat.
Klik om te vergroten...

sirieus? :P nooit geweten , ik heb wel gelezen dat de stof dmt erg actief is tijdens je geboorte en als je dood gaat, wat een bijna dood ervaring verklaart.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."