#1
Daar moet ik je gelijk in geven Sebastiaan. Excuses, correctie, fout verder gedacht ![:)]()

weyoun22 zei:Dreuge zei:Denk je eens ff in wat er allemaal met een kind kan gebeuren die wordt geboren met een (dakloze?) junk als moeder, waarschijnlijk zonder vader.
Dan blijft het nog steeds zo, dat jij jou moraliteit zou willen uitoefenen op die situatie, als je iemand verplicht wil laten steriliseren. Ik vind dat persoonlijk niet ok.
Wat ik wel een mogelijkheid zou vinden is een sterilisatie aan te bieden aan een uitzichtloze verslaafde. Met de juiste begeleiding staan ze er misschien zelf ook wel achter en zien ze in dat de verantwoordelijkheid voor een kind onwenselijk is in hun situatie.
Dreuge zei:Voor sommige mensen is het gewoon beter om geen kind te krijgen.
Dreuge zei:Betekend toch niet dat ik dit een goed idee vind?
Dreuge zei:goed idee
Dreuge zei:Voor sommige mensen is het gewoon beter om geen kind te krijgen.
weyoun22 zei:Dan blijft het nog steeds zo, dat jij jouw moraliteit zou willen uitoefenen op die situatie, als je iemand verplicht wil laten steriliseren. Ik vind dat persoonlijk niet ok.
W.F.L. zei:Een verslaving is wel vaker uitzichtloos hoor, op de moment dat je verslaafd bent. Lijkt me logisch
Of heb je het over toekomst en dergelijke? Dan nog..
weyoun22 zei:maar wil dat zeggen dat iemand anders dan maar over hun lot moet bepalen omdat hun situatie (volgens jou) uitzichtloos is?
drain bamage zei:Waarom steriliseert niet iedereen zich in de wereld zodat de mensheid lekker uitsterft en we dit soort discussies niet meer hoeven te voeren?![]()
Nee dat is een zinvol bestaan.Dreuge zei:drain bamage zei:Waarom steriliseert niet iedereen zich in de wereld zodat de mensheid lekker uitsterft en we dit soort discussies niet meer hoeven te voeren?![]()
omdat we hier allemaal zijn om jou het leven zuur te maken
Leuk voor je maar wat is nu je vellend oordeel?artwork zei:Ik werk zelf als woonbegeleider op een woonvorm voor jong volwassenen dat is vanaf 18 t/m 23 jaar. Bij ons zitten diverse clienten die verslaafden ouders hadden of hebben. Deze jongeren zijn in hun vroege jeugd door jeugdzorg bij die ouders weggehaald. Omdat die ouders niet voor zichzelf kunnen zorgen laat staan voor kinderen. Deze jongeren kampen na hun 18 jaar nog steeds met allerlei problematiek zoals bv hechtingstoornissen, agressie en zijn ook vaak verslavingsgevoelig enz. en komen in de wajong terecht.
Drientje zei:Leuk voor je maar wat is nu je vellend oordeel?artwork zei:Ik werk zelf als woonbegeleider op een woonvorm voor jong volwassenen dat is vanaf 18 t/m 23 jaar. Bij ons zitten diverse clienten die verslaafden ouders hadden of hebben. Deze jongeren zijn in hun vroege jeugd door jeugdzorg bij die ouders weggehaald. Omdat die ouders niet voor zichzelf kunnen zorgen laat staan voor kinderen. Deze jongeren kampen na hun 18 jaar nog steeds met allerlei problematiek zoals bv hechtingstoornissen, agressie en zijn ook vaak verslavingsgevoelig enz. en komen in de wajong terecht.
Dat kinderen van verslaafden zelf problemen hebben is geen nieuws.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."