Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmoet een verslaafde zich laten steriliseren

moet een verslaafde zich laten steriliseren

48 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee klopt, volgens het bericht is het vrijwillig. Maar de topictitel zegt "moet". Mensen moeten het gewoon lekker zelf weten als ze zich willen laten steriliseren voor geld. Gedwongen vind ik dan weer niet zo oké. :P
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dreuge zei:
drain bamage zei:
Waarom steriliseert niet iedereen zich in de wereld zodat de mensheid lekker uitsterft en we dit soort discussies niet meer hoeven te voeren? :wave:
Klik om te vergroten...

omdat we hier allemaal zijn om jou het leven zuur te maken
Klik om te vergroten...
Nee dat is een zinvol bestaan.
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik werk zelf als woonbegeleider op een woonvorm voor jong volwassenen dat is vanaf 18 t/m 23 jaar. Bij ons zitten diverse clienten die verslaafden ouders hadden of hebben. Deze jongeren zijn in hun vroege jeugd door jeugdzorg bij die ouders weggehaald. Omdat die ouders niet voor zichzelf kunnen zorgen laat staan voor kinderen. Deze jongeren kampen na hun 18 jaar nog steeds met allerlei problematiek zoals bv hechtingstoornissen, agressie en zijn ook vaak verslavingsgevoelig enz. en komen in de wajong terecht.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
artwork zei:
Ik werk zelf als woonbegeleider op een woonvorm voor jong volwassenen dat is vanaf 18 t/m 23 jaar. Bij ons zitten diverse clienten die verslaafden ouders hadden of hebben. Deze jongeren zijn in hun vroege jeugd door jeugdzorg bij die ouders weggehaald. Omdat die ouders niet voor zichzelf kunnen zorgen laat staan voor kinderen. Deze jongeren kampen na hun 18 jaar nog steeds met allerlei problematiek zoals bv hechtingstoornissen, agressie en zijn ook vaak verslavingsgevoelig enz. en komen in de wajong terecht.
Klik om te vergroten...
Leuk voor je maar wat is nu je vellend oordeel?

Dat kinderen van verslaafden zelf problemen hebben is geen nieuws.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Steraliseren dus!!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dreuge zei:
Steraliseren dus!!
Klik om te vergroten...

Steriliseren* :grin:
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou dat voor sommige personen die ondanks hun zwangerschap zwaar blijven door gebruiken het misschien wel verstandiger is om die te laten steriliseren (zeg maar beschemren tegen zichzelf). Maar dat moet je per geval bekijken. Kan namelijk ook situaties waarbij een zwangerschap een enorme boost was voor de moeder e.o vader om er met haar/hun verslavingsleven te kappen.
Drientje zei:
artwork zei:
Ik werk zelf als woonbegeleider op een woonvorm voor jong volwassenen dat is vanaf 18 t/m 23 jaar. Bij ons zitten diverse clienten die verslaafden ouders hadden of hebben. Deze jongeren zijn in hun vroege jeugd door jeugdzorg bij die ouders weggehaald. Omdat die ouders niet voor zichzelf kunnen zorgen laat staan voor kinderen. Deze jongeren kampen na hun 18 jaar nog steeds met allerlei problematiek zoals bv hechtingstoornissen, agressie en zijn ook vaak verslavingsgevoelig enz. en komen in de wajong terecht.
Klik om te vergroten...
Leuk voor je maar wat is nu je vellend oordeel?

Dat kinderen van verslaafden zelf problemen hebben is geen nieuws.
Klik om te vergroten...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Daar moet ik je gelijk in geven Sebastiaan. Excuses, correctie, fout verder gedacht :)
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dreuge zei:
Wat nu?
Klik om te vergroten...

Niet veel :P. Ieder zijn standpunt...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik werk in de ambulante verslavingszorg. Als iemand uit het huis gezet wordt of als er bemiddeld moet worden met oa bureau jeugdzorg dan kom ik om de hoek kijken of iemand van mijn collega's. En geloof het of niet, er gaan genoeg kindjes naar een tehuis van een verslaafde moeder.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat heet crisis interventie, wat erdaarna gebeurt is 'giswerk' van jouw kant
bedoel je staafd het niet met statische gegevens, en weet zelf met veel kinderen gaat redelijk tot goed mee, ja veel zorg en staan er ook op dat ouders zo mogelijk een band met kinderen houden
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#12
In ontwikkeling van kind ligt eraan of moeder gebruikte tijdens zwangerschap en hoeveel
Ernstige gevallen gezien, maar ook nog aangenaam dat moeders op gezette tijden komen bezoeken, wat denk ik goed is of essentieel, ook andere kinderen onderdeel van leger des heils
in de jordaan; blijft in kort natuurlijk wetgeving en menselijke bepaling wanneer wegname,
oftwel in die traumatische ervaring in plaats zetten dat ouders kindern kunnen bezoeken,
en ja hoe die beslissing genomen wordt met kind in het oog, heeft veel menselijke kanten wat is goed en slecht, misschien zelfs een ommekeer dat moeder of ouders tot verandering in staat zijn
'Grap' is dat vaak deze kinderen baclofen krijgen wat in laatse jaren voor volwassenen voorgechreven wordt en die ik zelf ook gebruik om niet readdicted te worden, vond dat wel
verrassend maar ook logisch
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#13
flameon denk de topic is off base van sterilisatie of je moet het veranderen
interssant trouwens
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
sebatian zei:
flameon denk de topic is off base van sterilisatie of je moet het veranderen
interssant trouwens
Klik om te vergroten...

wat bedoel je?
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#15
topic strarter gaat over sterilisatie nu over iets anders lijkt me toch overduidelijk
moet je niet eens vroeg opstaan voor ambulante zorg anders zie je er net zo uit als de mensen die je wilt helpen :tearsofjoy:
Krijg een beetje de in druk dat je gelauwerd bent in verslavingszorg maar beetje gedesillisioneerd bent; eelt op de knoppels en ach weing success
En ja natuurlijk altijd de schuld van de verslaafde die geen motivatie heeft, denk nou ja
vond ik altijd maar zo zo; zo van ach we zien U wel weer in een paar jaar tijd dat is een opkikker
in ieder geval iets verandert, weinig thinking out of the box
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
jij durft maar oke :wink:
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tragisch.
Denk overigens wel dat dit de beste oplossing is maatschappelijk gezien. Beetje jammer dat er zo weinig ruimte overblijft voor imperfecties zoals mensen met een fysieke of mentale beperking.
Ook denk ik niet dat geld naar "het probleem" (de verslaafden) toe te gooien enige oplossing biedt want veel verslaafden zullen van dat geld wellicht weer drugs aanschaffen. Beter zorgt men dat ze van hun verslaving af raken, een dak boven hun hoofd hebben en eten op hun bord hebben. Misschien hebben ze dan ook hun tot noch toe ongeboren kinderen iets moois te bieden.
Het zal wel weer een initiatief zijn van een of andere kerk in amerika waar ze drugs voor de duivel vinden en het met nobele principes uit de wereld proberen te bannen!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dreuge zei:
Denk je eens ff in wat er allemaal met een kind kan gebeuren die wordt geboren met een (dakloze?) junk als moeder, waarschijnlijk zonder vader.
Klik om te vergroten...

Dan blijft het nog steeds zo, dat jij jou moraliteit zou willen uitoefenen op die situatie, als je iemand verplicht wil laten steriliseren. Ik vind dat persoonlijk niet ok.

Wat ik wel een mogelijkheid zou vinden is een sterilisatie aan te bieden aan een uitzichtloze verslaafde. Met de juiste begeleiding staan ze er misschien zelf ook wel achter en zien ze in dat de verantwoordelijkheid voor een kind onwenselijk is in hun situatie.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Een verslaving is wel vaker uitzichtloos hoor, op de moment dat je verslaafd bent. Lijkt me logisch :confused:

Of heb je het over toekomst en dergelijke? Dan nog..
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#20
weyoun22 zei:
Dreuge zei:
Denk je eens ff in wat er allemaal met een kind kan gebeuren die wordt geboren met een (dakloze?) junk als moeder, waarschijnlijk zonder vader.
Klik om te vergroten...

Dan blijft het nog steeds zo, dat jij jou moraliteit zou willen uitoefenen op die situatie, als je iemand verplicht wil laten steriliseren. Ik vind dat persoonlijk niet ok.

Wat ik wel een mogelijkheid zou vinden is een sterilisatie aan te bieden aan een uitzichtloze verslaafde. Met de juiste begeleiding staan ze er misschien zelf ook wel achter en zien ze in dat de verantwoordelijkheid voor een kind onwenselijk is in hun situatie.
Klik om te vergroten...

Wat kan er voor positiefs gebeuren met dat kind? Of een jeugd zonder de echte ouders, of, nog veel erger, ziekte, verslaving, mischien zelfs gedwongen prostitutie? Verhongeren, etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."