Nasica zei:
lolnoob zei:
Misschien kunnen een paar oefeningen van dit forum je helpen:
http://www.ld4all.com/nl/forum/
Als je genoeg oefent kun je je eigen dromen een soort van besturen en doen waar je zin in hebt.
betekend dat dan ook niet dat je vast kunt zitten in je droom ? lijkt me moeilijk wakker worden.
Nee, er zijn ook technieken om weer wakker te worden. Bijvoorbeeld met je ogen knipperen, dan wordt je weer wakker omdat je je echte ogen dan ook knippert.
En als je niet probeert om lucide te blijven dan zak je zo weer weg in een gewone droom en slaap je rustig verder.
Ik moet trouwens zeggen dat ik zelf nog geen lucide droom heb gehad, maar door de oefeningen wel veel meer dromen onthoud, wat ook erg leuk is. En vastzitten gaat in ieder geval niet doordat je gewoon na een bepaalde tijd weer wakker wordt.
En het klopt niet zoals Inception dat een droom veel langer duurt dan de echte tijd, want je hersenen kunnen niet zomaar 10x zo snel werken.
Vastzitten zou ook niet echt erg zijn, omdat je je droom gewoon kunt besturen. Je kunt doen wat je wilt dus als iets niet chill is zoals een monster dan zeg je gewoon rot op monster en je geeft hem klappen. Het werkt juist goed tegen nachtmerries, omdat je je angsten onder ogen kunt zien.
@W.F.L. ja het is echt mogelijk. Of je dat denkt of niet is gewoon bullshit want het bestaat gewoon. Het is ook niet iets zweverigs ofzo. Als je je in je droom realiseert dat je droomt dan kun je je droom besturen.