Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWas het nu realiteit of een droom?

Was het nu realiteit of een droom?

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien kunnen een paar oefeningen van dit forum je helpen: http://www.ld4all.com/nl/forum/

Als je genoeg oefent kun je je eigen dromen een soort van besturen en doen waar je zin in hebt.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk je zelf dat dat überhaupt mogelijk is?

Haha wat heb je toch een rare mensen :P
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nasica zei:
lolnoob zei:
Misschien kunnen een paar oefeningen van dit forum je helpen: http://www.ld4all.com/nl/forum/

Als je genoeg oefent kun je je eigen dromen een soort van besturen en doen waar je zin in hebt.
Klik om te vergroten...

betekend dat dan ook niet dat je vast kunt zitten in je droom ? lijkt me moeilijk wakker worden.
Klik om te vergroten...

Nee, er zijn ook technieken om weer wakker te worden. Bijvoorbeeld met je ogen knipperen, dan wordt je weer wakker omdat je je echte ogen dan ook knippert.

En als je niet probeert om lucide te blijven dan zak je zo weer weg in een gewone droom en slaap je rustig verder.

Ik moet trouwens zeggen dat ik zelf nog geen lucide droom heb gehad, maar door de oefeningen wel veel meer dromen onthoud, wat ook erg leuk is. En vastzitten gaat in ieder geval niet doordat je gewoon na een bepaalde tijd weer wakker wordt.

En het klopt niet zoals Inception dat een droom veel langer duurt dan de echte tijd, want je hersenen kunnen niet zomaar 10x zo snel werken.

Vastzitten zou ook niet echt erg zijn, omdat je je droom gewoon kunt besturen. Je kunt doen wat je wilt dus als iets niet chill is zoals een monster dan zeg je gewoon rot op monster en je geeft hem klappen. Het werkt juist goed tegen nachtmerries, omdat je je angsten onder ogen kunt zien.

@W.F.L. ja het is echt mogelijk. Of je dat denkt of niet is gewoon bullshit want het bestaat gewoon. Het is ook niet iets zweverigs ofzo. Als je je in je droom realiseert dat je droomt dan kun je je droom besturen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat weet ik.. Zelf ook al gehad na genoeg drugs te gebruiken. :grin: Maar ik bedoelde, het is volgens mij niet echt mogelijk om te blijven dromen, haha. Uiteindelijk word je wel wakker jammer genoeg. :P Dat bedoelde ik dat niet mogelijk is, blijven dromen.. Lucide dromen is dat wel. Maar het houdt wel op. :P
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh haha, ja ik was een beetje aangeschoten toen ik antwoordde :P
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#6
Raar, als ik hoge dosis Lorazepam neem dan ga ik ook wel in een soort slaaptoestand terwijl ik nog wakker bent, maar ik droom helemaal niet meer hoor :P ik lig dan gewoon in een soort comateuze toestand nutteloos te wezen. Heeft dit eigenlijk een naam, die toestand dat je slaapt maar toch wakker bent ( zonder het dromen dan)?

Btw; ben jij dan niet al je dromen vergeten? :confused: Ik heb verdomme hele gaten in m'n geheugen na paar pilletjes
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lethargie :sunglasses:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben 18 en probeer mijn leven op een rij te zetten. Ik had het gevoel dat ik fout bezig was.
Ik nam regelmatig benzo's. Niet dagelijks maar toch 1 of 2 maal per week in hoge doses (bv 10mg Lorazepam). Dit was niet altijd voor het slapen gaan. Zelfs 's ochtends om het benzogevoel heel de dag te hebben. Dit bijna een jaar lang. Jointjes stak ik ook wel nog 3x per week op.
Nu had ik een maand of 2 geleden een plots gevoel dat ik moest stoppen met alles: weed, benzo's, roken en zelfs alcohol. Ik begon met alles te minderen, en ben erin geslaagd volledig te stoppen, behalve de alcohol dan... Ik kan namelijk geen pint weigeren.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik verslaafd was aan 1 van deze dingen, maar misschien was dat wel..

Nu heb ik al lange tijd (jaren) dat ik niet droom; of ik onthou ze toch niet. Nu dat ik met al deze shit gestopt ben , droom ik elke nacht, en ik onthou ze. Ik droom over zeer normale dingen. Weggaan met mensen die ik ken, lange gesprekken. Dan vertelde me iemand in realiteit om de groetjes te doen aan iemand omdat het toevallig is dat ik ze ken. Dan droom ik bevoorbeeld over een gesprek met die persoon waar ik de groetjes aan moest doen (Lange gesprekken, hoe je haar kent, en verhalen over hun 2en). Het probleem is, ik weet het verschil niet meer tussen een droom en de realiteit. Ik heb vaak last van gesprekken die ik gedroomd heb en denk dat ze echt gebeurd zijn... Heeft dit te maken met het gebruik van benzo's vroeger? Is er iets aan te doen of gaat dit na verloop van tijd weg denk je?

Alvast bedankt..
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wow :openmouth:

Dat klinkt helemaal niet best man. Goed dat je nuchter geworden bent. Zal wel minder worden na verloop van tijd denk ik. Ik droom ook niet met slaapmiddelen en als ik er dan mee kap krijg ik ook hele heftige dromen.

Zo als jij dat al krijgt van 1 of 2x per week een benzo te nemen en 3x per week een joint ben ik aardig op weg :openmouth: Gelukkig ben ik al gekapt met die slaapmiddelen wekelijks te gebruiken (op wiet na). :P Nu nog dat minderen.

Ik heb weleens gehad dat ik denk dat ik wat meegemaakt heb, maar niet zeker weet of dat echt gebeurt is of in een droom. Maar gebeurt gelukkig heel weinig :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmmmz teneerste goed dat je je gevoel hebt en gestopt bent met alles.
Die dromen ... ben je niet paranormaal begaafd oid?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb me onlangs twee weken stevig naar de klote gedronken en ik heb dat ook meerdere keren gehad. Gekke shit.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
als ik gezopen of stevig geblowed heb droom ik juist niks
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flameon zei:
als ik gezopen of stevig geblowed heb droom ik juist niks
Klik om te vergroten...
Idem...

Maar wat bedoel je met paranormaal begaafd? Wat houdt dat in? Ik heb toch geen voorspellingen ofzo?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pammer zei:
Flameon zei:
als ik gezopen of stevig geblowed heb droom ik juist niks
Klik om te vergroten...
Idem...

Maar wat bedoel je met paranormaal begaafd? Wat houdt dat in? Ik heb toch geen voorspellingen ofzo?
Klik om te vergroten...
Luister niet naar hem, hij is gek.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
als ik gezopen of stevig geblowed heb droom ik juist niks
Klik om te vergroten...

Blowen, benzo, alcohol of allemaal bij elkaar, andere verdovende troep zoals GHB enz. = geen droom in mijn ervaring :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pammer zei:
Flameon zei:
als ik gezopen of stevig geblowed heb droom ik juist niks
Klik om te vergroten...
Idem...

Maar wat bedoel je met paranormaal begaafd? Wat houdt dat in? Ik heb toch geen voorspellingen ofzo?
Klik om te vergroten...

Weet ik niet .... zou kunnen, maar hoeft bij lange na niet
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#17
mwhaaaah, denk eerder dat je dit hebt doordat je hersenen nu zelf niet meer weten wanneer je droomt danwel wakker bent, omdat je tijden zo lang onder invloed bent geweest..

just my 2 cents innit
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
1percent zei:
innit
Klik om te vergroten...

P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Had laatste nacht iets raars voor..........
Vorige dag kon ik het niet laten een Lorazepam te nemen; uiteindelijk ervan genoten want ik had moeite met slapen, al 2 dagen achtereen (2u slaap per nacht max). maar de dag erna voor het slapengaan was ik extreem moe dus was er zeker van dat ik ging kunnen slapen.
Uiteindelijk na 10 minuten te liggen had ik het gevoel dat ik nog bij bewustzijn was, maar toch was ik in droomtoestand. Het was net of ik droomde maar toch wakker was het leek allemaal heel realistisch.
Ik dacht aan het krantenartikel over een vrouw die haar eigen in brand stak met benzine. Ik zat daar dan ook en wist dat ik droomde maar om te bewijzen moest ik benzine over me kappen en me in brand steken. Dat deed ik en ik voelde enorme steken over heel men lichaam. Echt pijnlijk. Ik wou mijn ogen opendoen maar dat lukte niet. Uiteindelijk na 15 seconden pijn leiden en steken te krijgen deed ik mijn ogen open. Ik durfde niet meer te gaan slapen...

Ik erger me niet alleen aan dit extreem raar gevoel maar ook het feit zelf van de gedachte alleen al dat vind ik al sadistisch dat zoiets in me opkomt :confused: :(

Hoe kan zoiets nu in godsnaam? Ik ben niet verslaafd aan Benzo's want een week is toch lang zonder last te hebben van afkickverschijnselen ofzo en ik kan ongeveer een week. Dan snak ik ernaar na een zwaar dag in het weekend, en dan nog als ik geen in de buurt heb dan kan ik ook zonder...
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#20
je bent zo naïef als mijn grootmoeders o ring .....

je bent wel degelijk verslaafd aan de benzo en goed ook ik weet dit zelfs en ik ken je niet eens.

Je heet al Pam van oxezePAM ? Pammetje ?
Je post bijna alleen onder benzo's .....
En je slaapt maar 2 uurtjes per nacht ?

Succes met het piekeren over dromen ipv van te piekeren waarom je de benzo's überhaupt nog in huis hebt ?

Bonie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."