#1
Ik ben 18 en probeer mijn leven op een rij te zetten. Ik had het gevoel dat ik fout bezig was.
Ik nam regelmatig benzo's. Niet dagelijks maar toch 1 of 2 maal per week in hoge doses (bv 10mg Lorazepam). Dit was niet altijd voor het slapen gaan. Zelfs 's ochtends om het benzogevoel heel de dag te hebben. Dit bijna een jaar lang. Jointjes stak ik ook wel nog 3x per week op.
Nu had ik een maand of 2 geleden een plots gevoel dat ik moest stoppen met alles: weed, benzo's, roken en zelfs alcohol. Ik begon met alles te minderen, en ben erin geslaagd volledig te stoppen, behalve de alcohol dan... Ik kan namelijk geen pint weigeren.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik verslaafd was aan 1 van deze dingen, maar misschien was dat wel..
Nu heb ik al lange tijd (jaren) dat ik niet droom; of ik onthou ze toch niet. Nu dat ik met al deze shit gestopt ben , droom ik elke nacht, en ik onthou ze. Ik droom over zeer normale dingen. Weggaan met mensen die ik ken, lange gesprekken. Dan vertelde me iemand in realiteit om de groetjes te doen aan iemand omdat het toevallig is dat ik ze ken. Dan droom ik bevoorbeeld over een gesprek met die persoon waar ik de groetjes aan moest doen (Lange gesprekken, hoe je haar kent, en verhalen over hun 2en). Het probleem is, ik weet het verschil niet meer tussen een droom en de realiteit. Ik heb vaak last van gesprekken die ik gedroomd heb en denk dat ze echt gebeurd zijn... Heeft dit te maken met het gebruik van benzo's vroeger? Is er iets aan te doen of gaat dit na verloop van tijd weg denk je?
Alvast bedankt..
Ik nam regelmatig benzo's. Niet dagelijks maar toch 1 of 2 maal per week in hoge doses (bv 10mg Lorazepam). Dit was niet altijd voor het slapen gaan. Zelfs 's ochtends om het benzogevoel heel de dag te hebben. Dit bijna een jaar lang. Jointjes stak ik ook wel nog 3x per week op.
Nu had ik een maand of 2 geleden een plots gevoel dat ik moest stoppen met alles: weed, benzo's, roken en zelfs alcohol. Ik begon met alles te minderen, en ben erin geslaagd volledig te stoppen, behalve de alcohol dan... Ik kan namelijk geen pint weigeren.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik verslaafd was aan 1 van deze dingen, maar misschien was dat wel..
Nu heb ik al lange tijd (jaren) dat ik niet droom; of ik onthou ze toch niet. Nu dat ik met al deze shit gestopt ben , droom ik elke nacht, en ik onthou ze. Ik droom over zeer normale dingen. Weggaan met mensen die ik ken, lange gesprekken. Dan vertelde me iemand in realiteit om de groetjes te doen aan iemand omdat het toevallig is dat ik ze ken. Dan droom ik bevoorbeeld over een gesprek met die persoon waar ik de groetjes aan moest doen (Lange gesprekken, hoe je haar kent, en verhalen over hun 2en). Het probleem is, ik weet het verschil niet meer tussen een droom en de realiteit. Ik heb vaak last van gesprekken die ik gedroomd heb en denk dat ze echt gebeurd zijn... Heeft dit te maken met het gebruik van benzo's vroeger? Is er iets aan te doen of gaat dit na verloop van tijd weg denk je?
Alvast bedankt..