#1
Eerst is wat ik zeg "totale onzin" en vervolgens is het best mogelijk. Wat wil je nou? Erkenning dat verslaving een ziekte is? Dan ben je bij aan het verkeerde adres, sorry.
Exceptional Insight zei:En hoe goed je intenties ook zijn, hem tegen zijn wil er af helpen heeft iets egoïstisch over zich.
Hij wilt er niet mee stoppen, de familie wilt dat hij stopt. En natuurlijk omdat ze het beste voor hem willen, maar wat als dit het leven is dat hij kiest? Wie zijn zij dan om te bepalen wat het beste voor hem is?Sublimo zei:Exceptional Insight zei:En hoe goed je intenties ook zijn, hem tegen zijn wil er af helpen heeft iets egoïstisch over zich.
Kun je eens uitleggen wat er egoïstisch aan is ?![]()
Exceptional Insight zei:Hij wilt er niet mee stoppen, de familie wilt dat hij stopt. En natuurlijk omdat ze het beste voor hem willen, maar wat als dit het leven is dat hij kiest? Wie zijn zij dan om te bepalen wat het beste voor hem is?Sublimo zei:Exceptional Insight zei:En hoe goed je intenties ook zijn, hem tegen zijn wil er af helpen heeft iets egoïstisch over zich.
Kun je eens uitleggen wat er egoïstisch aan is ?![]()
Maar wie bepaalt dat?Sublimo zei:Daar heb je gelijk in. Maar wat als die persoon niet meer in staat is om in te zien wat het beste voor hem is ?
Dat kan toch niet? En zeker in dit geval niet.Sublimo zei:Is het dan niet beter dat iemand anders die keuze maakt ?
Ik kan daar zo op deze algemene toon geen antwoord op geven. Maar in veel gevallen is keihard op je bek gaan de enige manier om te veranderen.Sublimo zei:Want soms duurt het een tijdje voordat iemand inziet wat het beste voor hem is, als iemand anders je dan geholpen heeft door die keuze voor jou te maken, zou je achteraf dan niet dankbaar zijn ervoor ?
Noem eens wat. Want ik kan me niet voorstellen dat iemand in de puberteit zich zomaar neerlegt bij iets waar hij of zij het niet mee eens is.Sublimo zei:Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat ik blij ben dat op sommige punten in mijn leven iemand anders die keuze voor mij heeft gemaakt, in de puberteit zie je dingen vaak zo anders dan ze werkelijk zijn. Toen ik eenmaal besefte dat ze gelijk hadden was ik dankbaar dat ze me geholpen hebben.
Maar wie bepaalt dat?
Dat kan toch niet? En zeker in dit geval niet.
Ik kan daar zo op deze algemene toon geen antwoord op geven. Maar in veel gevallen is keihard op je bek gaan de enige manier om te veranderen.
Noem eens wat. Want ik kan me niet voorstellen dat iemand in de puberteit zich zomaar neerlegt bij iets waar hij of zij het niet mee eens is.
Wat doe je nou moeilijk? Ik zeg "in veel gevallen". Wil je een feit? Ik ken iemand die twee keer is overleden en via reanimatie terug tot leven is gebracht voordat hij met zijn heroïneverslaving stopte. Als dat niet op je bek gaan is..sebatian zei:@Ex Insight "Ik kan daar zo op deze algemene toon geen antwoord op geven. Maar in veel gevallen is keihard op je bek gaan de enige manier om te veranderen"
Weer zo'n totale onzin wat je vaak hoord maar niet gestaafd word door feiten, mensen veranderen door verschillende redenen zonder helemaal in de afgrond te belanden; zelf destructie kan een halt toegeroepen worden op elk moment
Kan totaal iets onbenulligs zijn, iets emotioneels, of wat iemand zegt of wat gehoord wordt, eigen inzicht of wat dan ook Vooral in pupulistische kringen en zelfs in klinieken hoor je dit, maar ja echt pure onzin wat een eigen leven is gaan lijden maar heeft geen enige wezenlijke feitelijke verklaring waarom ene mens verandert op dit moment en ander mens niet kan of wil veranderen (bio chemistry laat men daar bij voorbaat achterwege)
sebatian zei:Verhalen te over
Exceptional Insight zei:"in veel gevallen"
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."