Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseen radeloze moeder

een radeloze moeder

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heftig verhaal. Heb helaas ook geen oplossing voor je.

Het enigste wat ik nu voor je kan doen is je een virtuele knuffel geven! *knuf*

Beeeb
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoals eerdere reacties aan gaven, is het Drugsforum waarschijnlijk niet de juiste plek voor zo'n verhaal. We zijn hier enorm medelevend en wensen je het beste, maar voor echte hulp raad ik de proffesionele instanties aan. Een ding is zeker, uw zoon heeft hulp nodig, en zo snel mogelijk. In mijn ogen lijkt het me het beste als hij voor onbepaalde tijd uit de samenleving blijft. Voordat hij iets ernstigs doet die dit verhaal alleen maar tragischer maakt.

Een soort van heropvoeding lijkt me noodzakelijk.

Sterkte,

sp@ce
l
linboomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat vervelend dat je dit al moeder mee moet maken :(
Na het lezen van het verhaal kan ik alleen maar mijn medeleven betuigen. Zo te lezen zit het in "het aard van het beestje" en is drugs en alcohol niet de oorzaak, maar is dat zijn manier om de realiteit te ontvluchten.

Zolang hij niet inziet hoe hij zijn naasten kapot maakt op deze manier denk ik niet dat je hem actief kunt helpen. Het zal altijd je kind blijven, dus liefde zou ik hem nooit ontnemen. Maar je mag best hard tegen hem zijn en consequenties aan zijn gedrag stellen.

Het lijkt me ook verstandig hulp bij een instantie te zoeken. Niet direct om hèm te helpen, maar vooral jezelf, in bijv een praatgroep. Er zijn vast vééél meer ouders met deze problemen. Ik denk alleen niet dat je die op dit forum vindt. En misschien hebben zij de juiste adviezen.

Veel sterkte met alles :wave:
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#4
inter fucking punctie
L
LaunchedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Allereerst mijn medeleven,

Op de vraag; wat moet ik doen? Heb ik geen antwoord.

Maar ik wil wel iets anders zeggen namelijk: het lijkt me dat (hoe moelijk dat ook is) je op een gegeven moment misschien toch echt voor jezelf en je andere zoon zult moeten kiezen. Straks gaan uw relatie met hem en uw eigen leven hier nog kapot aan.

Wie weet kan een psycholoog hulp bieden?

Sterkte!
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mama,
Ik weet niet of je nog mee leest?
Je hebt dan toch blijkbaar dit forum gekozen om help te zoeken..
Ik heb zelf 2 zoontjes en tot zover (ze zijn dan ook maar 8 en 3) gaat alles goed!!
Goed in de zin dat ze veel, maar dan ook echt VEEEL, aandacht vragen.Ik (wij),
doen dan ook ons best om de nodige input te geven.
Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat jij (jullie?) dat niet gedaan hebben!!!!!!!!
Maar als het dan toch mis loopt,,,
Proberen te praten?? En anders aan je andere zoon denken??
En mischien echt wel "streng" zijn met de andere???
Alle steun en liefs,
N
c
crackistegekLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het klinkt wellicht cru, maar de enige juiste reactie in deze is mijns inziens de reactie dat ik, en elk intelligent persoon met mij op dit forum, hoop dat je zoon echt zelfmoord pleegt.
Dat je zoon het leven van zichzelf ruïneert is iets dat op zich zonde is, maar het ruïneren van andermans leven en het niet nemen van verantwoordelijkheden zou mij in jouw situatie doen besluiten om alle contact met 'mijn' zoon te verbreken.

Ik hoop dat je iets van mijn reactie begrijpt, want zo intelligent kom je niet over. Sterkte in ieder geval.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#8
^ :confused:

Anders ga je lekker op JeTiX forum trollen ofzo?

:rolleyes:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jongens, jongens,

Stel je voor je moeder!!! :wave:
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#10
allereerst mijn medeleven. Zou zo zeker niet weten hoe je dit zou kunnen oplossen en of dit uberhaupt nog wel op te lossen is. Mijn eerste reactie uit jou verhaal is toch proberen het contact te verbreken. Zodat hij jou en je andere zoon geen verdere schade aan kan richten. Hij is 20, als hij zo flink is om van alles een puinhoop te maken zal die ook wel oud genoeg zijn om zelf goed op z'n bek te gaan. Hij komt zichzelf nog wel tegen, is het niet vandaag dan wel morgen.


en dit:
crackistegek zei:
Het klinkt wellicht cru, maar de enige juiste reactie in deze is mijns inziens de reactie dat ik, en elk intelligent persoon met mij op dit forum, hoop dat je zoon echt zelfmoord pleegt.
Dat je zoon het leven van zichzelf ruïneert is iets dat op zich zonde is, maar het ruïneren van andermans leven en het niet nemen van verantwoordelijkheden zou mij in jouw situatie doen besluiten om alle contact met 'mijn' zoon te verbreken.

Ik hoop dat je iets van mijn reactie begrijpt, want zo intelligent kom je niet over. Sterkte in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Weet niet waar jou waarden zijn gebleven maar daar hecht je in ieder geval weinig aan. Je wenst niemand de dood in. En ik geloof niet dat jij de persoon bent om uit te maken of iemand wel of niet intelligent is, krab eerst jezelf maar achter de oren na het herlezen van je eigen post.
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Inderdaad!!!!
Liefs
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
crackistegek zei:
Het klinkt wellicht cru, maar de enige juiste reactie in deze is mijns inziens de reactie dat ik, en elk intelligent persoon met mij op dit forum, hoop dat je zoon echt zelfmoord pleegt.
Dat je zoon het leven van zichzelf ruïneert is iets dat op zich zonde is, maar het ruïneren van andermans leven en het niet nemen van verantwoordelijkheden zou mij in jouw situatie doen besluiten om alle contact met 'mijn' zoon te verbreken.

Ik hoop dat je iets van mijn reactie begrijpt, want zo intelligent kom je niet over. Sterkte in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Wat een ongelooflijk domme reactie! In het vervolg mag je gewoon een beetje normaal doen hier, anders kan je vertrekken!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik snap wel wat hij bedoelt, maar het is natuurlijk een beetje raar om te zeggen zoals hij dat doet.

Sommige mensen zijn gewoon niet op de rails te krijgen, en dan ben je beter af zonder ze, in plaats van een 100ste kans geven.
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sorry ik begrijp je stanpunt,
Maar als moeder kan je dat niet maken!!!
Het blijft je zoon!!
Ik heb ook het hel parcour moeten doorlopen alvoor ik er iets van begreep!

En je kind laten vallen , nee dat doe je niet , ook al zou dat in jullie ogen, qua "lesje leren, dan weet ie 't wel" beter zijn???
Dus Ma, laat je niet ontmoedigen, misschien komt het met de jaren nog goed!! Als ie iet of wat resonabel is, laat hem dan testen, misschien heeft hij ADD of iets anders??
liefs, N; :wave: :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
gNuxx zei:
Ik snap wel wat hij bedoelt, maar het is natuurlijk een beetje raar om te zeggen zoals hij dat doet.

Sommige mensen zijn gewoon niet op de rails te krijgen, en dan ben je beter af zonder ze, in plaats van een 100ste kans geven.
Klik om te vergroten...

Wat een kind ook doet, de meeste moeders blijven toch onvoorwaardelijk van ze houden. Een kind verliezen, is het meest verschrikkelijke wat je als ouder mee kan maken. Ik kan zo'n reactie echt niet snappen hoor! En daarnaast: oordelen over haar intelligentie is ook niet netjes!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb er natuurlijk niet voor gestudeerd en ken uw zoon totaal niet, maar ik vind het gedrag van uw zoon flink lijken op dat van iemand met flinke ODD of eventueel CD. Mensen met ODD en/of CD 'ontsporen' namelijk vaak op dezelfde manier als u beschrijft. Ook het stelen, niet aan (simpele) regels kunnen houden en dergelijke past heel goed in dat plaatje.

Hier wat links over ODD en CD, misschien intressant. U kent hem immers beter dan wij/ik.

ODD:
http://nl.wikipedia.org/wiki/ODD

CD:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-sociale_gedragsstoornis

Verder heb ik geen antwoord op uw problemen. Ik zie mensen zeggen verbreek het contact. Er zijn ook mensen die zeggen dat kan je niet maken het blijft je zoon. Maar als die jongen op een gegeven moment zo ontspoord is dat hulp niet meer mogelijk is, kan je dan niet beter voor jezelf en de veiligheid van je gezin denken? Lijkt mij wel. Zoiets kies je niet impulsief. Er zijn gevallen waarin het helaas niet anders is en kan. Ik wens je iig heeel veel succes..
m
machteloos38Lid
01-01-2024, 00:00
#17
sorry voor de late reactie
ik wil iedereen bedanken voor alle tips en reacties
mijn zoon zit nu in detentie en krijgt minimaal 3 jaar gevangenis straf
en ik heb samen met de advokaat gevraagd aan de officier van justitie om
een persoonlijkheids test ik kan nu even opgelucht adem halen dat hij nu dus niemand meer pijn kan doen . en hopen dat hij in deze 3 jaar mischien zal gaan veranderen
bedankt voor jullie steun
een goed slapende moeder :)
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi, mam,
Als moder zijnde veel succes!!!!
:wave:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sterkte en nog veel succes!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
"Je wenst niemand de dood in."

Wat een onzin. Je kan wel iemand werkelijk, weloverwogen en met kalmte, op een psychopathische manier de dood in wensen.

...Dat neemt niet weg dat het een achterlijke, nare rotreactie is en je ergens anders moet gaan trollen.

Ik word soms alleen boos als mensen zeggen "Je wenst iemand anders toch niet dood" "Of je wenst iemand anders toch geen kanker" of zoiets soortgelijks. Het kan wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."