Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseen radeloze moeder

een radeloze moeder

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
machteloos38Lid
01-01-2024, 00:00
#1
mijn verhaal en een schreeuw om hulp
ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen waar van 1 jongen van 20 jaar die totaal ontspoord is en ik heb alles in mijn macht gedaan om hem op het goede pad te krijgen .op zijn 13 jaar is het begonnen het advies van de basisschool was zmok indicatie want dan zou deze jongen meer aandacht krijgen op school nou dat deed ik dus zmok school daar is alles mis gegaan wat er maar mis kan gaan geen school en als er school was dan werd er niets gedaan op school. oke dat hadden we overleeft en ik zocht hulp bij alle instanties die er maar waren .omdat het stelen al was begonnen dat heeft mij en mijn familie uit elkaar gedreven. ik heb een voogd voor hem gevraagd en hem gesloten laten plaatsen in nijmegen. geestelijk was hij voor mij een jaar of 12 ik heb heel veel testen voor hem gevraagd. maar niets werd gedaan volgens jeugdzorg was hij goed bezig .en heeft hij alles wat opgelegd was door de rechter tot een goed einde gebracht. wat dus niet waar was ze wilde gewoon van hem af .hij is super agressief en kan geen regels in acht nemen. gewoon de simpele regels b.v eten om 18.00 uur of binnen om 22.00 uur . stelen is zijn leven nu geworden. hij blowd en drink en kan geen baan vast houden. hij heeft mij en mijn gezin helemaal kapot gemaakt ik ben mijn vriend kwijt door zijn gedrag en mijn zoon van 13 jaar heeft me duidelijk gemaakt als ik mijn zoon van 20 in huis binnen laat dat hij weg gaat omdat hij altijd al zijn spullen steelde en hem sloeg als ik het niet zag. maanden lang heeft hij op straat rond gezwerfd .hij wordt binnen kort voor de tweede keer papa en het doet hem niets . ik ben er kapot van en probeer er te zijn voor me kleinkind . en bij de tweede probeer ik ook te doen wat ik kan maar ik heb er geestelijk geen kracht meer voor . nu krijg een telefoontje dat mijn zoon voor meerdere diefstallen en zware mishandeling op het politie buro zit . en dat hij weer (voor de tweede keer ) een zelfmoord poging heeft gedaan. ik weet niet meer wat ik moet doen. eigenlijk wil ik geen contact maar mijn hart zegt het is en blijft je zoon zijn er meer ouders die er zo voor staan als ik of ben ik echt alleen en onbegrepen en machteloos
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sterkte en nog veel succes!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
"Je wenst niemand de dood in."

Wat een onzin. Je kan wel iemand werkelijk, weloverwogen en met kalmte, op een psychopathische manier de dood in wensen.

...Dat neemt niet weg dat het een achterlijke, nare rotreactie is en je ergens anders moet gaan trollen.

Ik word soms alleen boos als mensen zeggen "Je wenst iemand anders toch niet dood" "Of je wenst iemand anders toch geen kanker" of zoiets soortgelijks. Het kan wel.
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#4
3 jaar cel minimaal? :openmouth: Nou wil je dat krijgen in Nederland moet je iemand hebben verkracht of vermoord, of iets in die richting. Goed dat hij van de straat is. :wave:

En je slaapt goed omdat je zoon in de bak zit de komende jaren voor een ernstig misdrijf?

:rolleyes:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#5
njirem zei:
3 jaar cel minimaal? :openmouth: Nou wil je dat krijgen in Nederland moet je iemand hebben verkracht of vermoord, of iets in die richting. Goed dat hij van de straat is. :wave:

En je slaapt goed omdat je zoon in de bak zit de komende jaren voor een ernstig misdrijf?

:rolleyes:
Klik om te vergroten...

Valt nog best mee, en lijkt me logisch dat je beter slaapt als ie in de bak zit als dat ie nog op straat vanalles uit loopt te halen.
L
LaunchedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Precies, en wie weet gaat hij als hij na die 3 jaar vrijkomt zijn leven beteren.

Nog sterkte ermee!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
TrippyShit zei:
Ik heb er natuurlijk niet voor gestudeerd en ken uw zoon totaal niet, maar ik vind het gedrag van uw zoon flink lijken op dat van iemand met flinke ODD of eventueel CD.
Klik om te vergroten...
Waarom moet het dan meteen een ziekte zijn? Kan het niet gewoon een lul zijn?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Kan het niet gewoon een lul zijn?
Klik om te vergroten...

Is dat geen ziekte dan?

edit:vergat deze :beer:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nathaniel zei:
Is dat geen ziekte dan?
Klik om te vergroten...
Bij mij niet. Niet altijd. Meestal niet.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vind je punt trouwens wel goed hoor, vraag het me ook wel eens af...

(is adhd bijvoorbeeld niet gewoon evolutie waar de maatschappij niet klaar voor is/krampachtig probeert tegen te houden...?)

All hail the conspiracy :rock:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
TrippyShit zei:
Ik heb er natuurlijk niet voor gestudeerd en ken uw zoon totaal niet, maar ik vind het gedrag van uw zoon flink lijken op dat van iemand met flinke ODD of eventueel CD.
Klik om te vergroten...
Waarom moet het dan meteen een ziekte zijn? Kan het niet gewoon een lul zijn?
Klik om te vergroten...

Ten eerste vind ik de term ziekte altijd raar klinken bij zoiets, maargoed, dat terzijde.
Het zou ook best gewoon een lul kunnen zijn. Ik zeg ook ik heb er niet voor gestudeerd ofzo maar als ik het zo lees heeft het veel wel van ODD en CD. Mensen met ODD en CD komen ook vaak op dat pad terecht om die redenen.
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#12
schop :smilingimp:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
vork zei:
schop :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Auw haha schopje terug :wink:

OT:
Ik hoop dat het nu allemaal een stuk beter gaat!
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heftig verhaal zeg, moet mijn ouders maar eens een welverdiende knuffel geven want ook ik ben niet altijd even makkelijk geweest.

Ik denk alleen dat er op dit forum weinig mensen zijn die je hierin kunnen adviseren. Je zoon lijkt namelijk in de eerste plaats een gedrags-probleem te hebben en geen drugs probleem (al gebruikt hij wel,komt dit voor uit zijn gedrag en niet andersom)
Het enige wat ik je kan zeggen is wees er voor hem zo goed als je kan, maar besef ook dat jij geen autoriteit bent op het gebied van gedragsstoornis en alleen de professionals hem hiermee kunnen helpen..

Ik wens jou en je zoon heel veel sterkte,en vooral ook heel veel succes. Iedereen verdiend een mooi en gelukkig leven..
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat je persoonlijk weinig kan doen als ik het zo hoor. Het is heel heftig wat je allemaal meemaakt en meegemaakt hebt, kies hoe onnatuurlijk het ook is nu voor jezelf, gun jezelf hulp want die heb je wel nodig lijkt me.

Met een psycholoog kan je perfect over je eigen problemen praten en kan je het er ook over hebben hoe je het beste met je zoon kan omgaan, daar kan hij je echt mee helpen en dat is denk ik ook het enige wat je kan doen.

Een boos gezicht raakt het hart veel minder dan een teleurgesteld.

Succes en sterkte!
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#16
als hij een gevaar is voor zichzelf (vaderschap, psychische problematiek, verslaving) en zijn omgeving (mishandeling, diefstal) is er een mogelijkheid om hem via een rechterlijke machtiging op te laten nemen op een crisisopvang voor psychiatire/verslaving, en jij kan daar voor tekenen wanneer een persoon zijn eigen problemen niet inzien/onderkent. Een andere optie is om hem aan te geven voor bijv. diefstal of eenvoudige mishandelijk waarna het balletje voor hulpverlening zou kunnen gaan rollen. Rottige beslissing maar uiteindelijk goed voor jullie allemaal.

Succes
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een bericht voor medeleving!
Heftig dat je zoiets moet meemaken als moeder.
Hoop dat de professionele hulpverlening / opname in de psychiatrie hem kan helpen. Jullie als gezin kunnen hier helaas heel weinig mee vrees ik
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
slaat ie jou ook ?
beledigt ie je ?
is ie respectloos naar jou ?
mishandelt ie zijn broertje of zusje ?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
En, is verslavingsproblematiek de bron van het gedrag (sinds je het op een drugsforum post)? Heeft hij bijv. een cokeverslaving waarom die steelt, of is die totaal apathisch omdat die zich klem zuipt aan alcohol/GHB? Ik bedoel, ik leef met je mee, alleen waar past verslaving in dit verhaal? :confused:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#20
machteloos38 zei:
... zijn er meer ouders die er zo voor staan als ik of ben ik echt alleen en onbegrepen en machteloos
Klik om te vergroten...

Nee, machteloos, ik sta er niet zo voor. En ik weet ook niet wat ik concreet zou kunnen zeggen om je te helpen, behalve dan dat je hier op DF wellicht wat hebt aan een "luisterend oor".
Ik wil je veel liefde, kracht en wijsheid toewensen. En mijn god, wat klonk deze zin cliché, maar hij is oprecht gemeend...

Liefs,
R@ :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."