Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbaclofen tegen verslaving

baclofen tegen verslaving

112 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#1
Arizona en Ik doe m'n best
Is totale onzin geen verslaving aan baclofen is een medicijn dat helpt, net zoals mensen die hiv waar je voorheen aan dood ging nu niet meer vanwege medicatie, of insuline als je suikerziekte heb ad infinitum.
Rehabs en therapieen en geiigende medicaties kunnen wat trek verminderen maar niet elimineren, als je kijkt in rehabs of NA of AA zijn er zeer weing die meer dan meerdere jaren volhouden, en in klinieken hoogsten 10 - 30% sucees na een jaar.
Medicijn heeft nauwelijks of geen bijwerkingen, eigenlijk alleen maar voordelen gebruik het nou meer dan een maand zit vol energy, positief en gewoon voel me goed voorheen dark side of the moon, elke dag zelfde patroon dronk van morgn tot avond en werd ook nauwelijks meer dronken, had gewoon 'nodig' om te functioneren hield ik me voor, alles draaide om alcohol in alles wat ik plande. rare is nauwelijks media attentie in holland behalv in spits en metro vraag me serieus af waarom ?? dat is, in buitenland veel media in geronnomeerde media publicatiesen tv, en word nu voorgeschreven bij dokters in usa, duitsland en frankrijk; in nederland nog gedoe kan daar over mee praten maar ja als ik iets wil krijg ik het ook, zeer zeker geen spijt van, en al die hollandse cynisme en kritiek zal me worst wezen, het werkt en ben gelukkig.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik snap je wel.Je kunt beter baclofen nemen,en normaal je leven leiden.Dan als meer leven met drank en drugs,terwijl het leven eigenlijk naar beneden gaat.Alleen de vraag was-denk ik-Hoe ga je verder,of heb je nu even vrede met dit middel :wave:
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#3
Reden dat niet voorgeschreven wordt door klinieken sommige of velen is vanwege reden te weing onderzeok, ja zo ken ik er nog een; dat is hun job om dan onderzoek te verrichten een vergelijkbaar onderzoek met naltrexon, baclofen en iets anders voor mij part. Arts van kliniek zei ja misschien in paar jaar tijd, ja hoepel op kan dan wel dood zijn en vele anderen.
Gewoon think out of the box en niet al die protocollen, is me alleen duidelijk artsen weten ook niet alles, vroeg zelfs nou probeer het dan met mij graag en guinea pig, nee dus, niewe huisarts gelooft er wel in en is erg beniewd naar resultaat. ken al wat vrienden in buitenland die het ook succesvol gebruiken, is geen toeval, en ja denk serieus dat klinieken gewoon bang zijn voor hun job stel je voor een medicijn wat moeten ze dan doen met al die lege bedden?Ameisen ontmoet in symposium met verslavingsdeskundigen waar hij een voordracht deed. Die javier guzman gebruikt het ook, die kreeg het van zijn psychiater bij solutions. Denk als je echt gemotiveerd ben om te stoppen, of van alle ellende af wil is dit echt een uitkomst. Voorheen was ook gemotiveerd maar was een struggle om niet te gebruiken, nu voeld aan komt gewoon naturel, vecht er ook niet tegen, of feel tempted, niets van dat alles.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#4
even vrede??
for now and ever, voel me herboren
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#5
sebatian zei:
even vrede??
for now and ever, voel me herboren
Klik om te vergroten...
hee vriend,ik vind dat je iets te hard van stapel loopt.Probeer eens rustig te blijven.Haal even adem,ik ben de laatste die je aanvalt.Lees anders even wat ik je net vroeg,oke :wink:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey Sebatian, ik ben blij voor je dat het je helpt, want begrijp uit je verhaal dat je er erg blij mee bent. Verder heb je je punt nu wel gemaakt omtrent Baclofen, ik ook trouwens :wink: Ik hoop dat het je verder goed gaat en van de drank af kan blijven.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoor vaak dat clienten van me klagen over bijverschijnselen van baclofen.
Hebben baclofengebruikers hier ook last van? (misselijkheid, braken, je wazig voelen)
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#8
uberhaupt geen last van bijwerkingen en neem toch aardige hoge dosis nu op 150mg.
Denk na bijna een maand kan toch wel iets oordelen, vooral voorheen andere manieren gedaan was vaak een struggle. M'n nieuwe huisarts zei ook, nou wacht nou even kijken even aantal maanden aan, en wanneer blijvend gaat zal het aankaarten bij medisch overleg en zal kliniek aanschrijven, nou daar heb je tenminste iets aan.
Gezeik en opmerkingen van verplaaats je dan niet ene verslaving met andere meer gehoord, NEE dus, andere verslaving is als ik aan de coke zou gaan of weet ik veel, medicijn onderdrukt completely juist verslaving.
Of opmerkingen van ja maar is toch te weing onderzoek naar, ja dat is nou het hele eiren eten, onderzoeks buro's, klinieken doen het om een of andere nog?? niet, zijn wel dier proeven gedaan, zelfde resultaat, beesten raakten niet meer geinteresserd in drank.
Heb dat niet zomaar out of blue mee begonnen, heb alles zo'n beetje over gelezen, en klinkt heel logish plus aantal vrienden/kennissen gebruikten het al.
Vandaag 28ste nog uitslag gekregen van psycho onderzoek, maar ja toen was ik niet in erge goeie doen, (goed maf dus) psychologe was ook verbaasd hoe ik overkwam wereld van verschil.
Wil het niet alleen voor mezelf houden, nog afspraak gemaakt met arts in jellinek dat ze dit beter wel kunnen voorschrijven, denk hoe ik overkom zegt al genoeg, werd er nog niet zo lang geleden uitgegooid in nazorg omdat ik half dronken op kwam dagen. Ook geschreven naar raad van bestuur/directie van kliniek; anders voor mijn part maak kopieen en geef ze aan mensen voor de deur, moeten zelf dan maar beslissen of wat is. Maar vind onwetenheid is nog erger.
Denk na x aantal maanden zal is proberen zoals dr oliveir ameisen om readdicted te worden, maar ja op dit moment ook geen urge,trek of craving wat me voorheen gek maakte. Begrijp de sceptiscism wel maar ja dat nu al honderden, zo niet al duizenden van hun verslaving afgekomen zijn is onweerlegbaar en worden er alleen maar meer is niet meer te stoppen, maybe slowly but surely.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#9
Enige bijwerking is dat ik in een goede stemming ben :)
Geen lichamelijke klachten hoogsten beetje slaap problemen, maar ja dat is ook normaal als je stopt kan wel weken duren voordat 'normaal' is zelfs zonder baclofen.
Neem voor de rest alleen thiamine, B-forte vitamines en Cal/Mag = calcium-magnesium in. Plus laat me via huisarts op bloed, leverfuncties enz in eerste aantal maanden periodiek controleren, volgens mij wel goed, lever hersteld zich nogal snel, enige orgaan dat zich zelf aardig kan herstellen. Ben wel gestopt met anti depressiva waarom zou ik ook opperbeste stemming, vond huisarts ook goed idee, terwijl kliniek juist wilde verhogen, goed waanzinnig.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#10
suboxone niet vergelijkbaar met baclofen ten eerste suboxone bedoeld voor drugs gebruikers, ten tweede wordt gepromoot door fabrikant sinds vrij nieuw middel valt lekker veel aan te verdienen. vroeger in teen jaren drugs maar met alcohol vond dat niks, raakte totaal geflipt. Ook vond gedoe om juist spul te vinden en in buitenland weer gedoe met illigaliteit, ook hier tot op zekere hoogte. Anyway ben niet zo thuis zoals je begrijpt met suboxone. Weet wel in klinieken gedoe met clienten om van methadon af te komen, volgens my echt rotzooi, giga pijnen om mee te stoppen, kliniek in schotland werd geacht te stoppen met alles, hier in jellinek vinden ze dat niet nodig, ook weer zeer vreemd.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Ik hoor vaak dat clienten van me klagen over bijverschijnselen van baclofen.
Hebben baclofengebruikers hier ook last van? (misselijkheid, braken, je wazig voelen)
Klik om te vergroten...
Dat klopt wel, zeker in het begin kunnen mensen hier last van hebben.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan denk ik dat ik belazerd ben op het werk door een client .... kon me bepaalde bijverschijnselen al niet voorstellen. Mag niet van dit forum geheel uitgaan, maar ik weet genoeg :wink:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#13
sebatian zei:
suboxone niet vergelijkbaar met baclofen ten eerste saltroxone bedoeld voor drugs gebruikers, ten tweede wordt gepromoot door fabrikant sinds vrij nieuw middel valt lekker veel aan te verdienen. vroeger in teen jaren drugs maar met alcohol vond dat niks, raakte totaal geflipt. Ook vond gedoe om juist spul te vinden en in buitenland weer gedoe met illigaliteit, ook hier tot op zekere hoogte. Anyway ben niet zo thuis zoals je begrijpt met naltrexone. Weet wel in klinieken gedoe met clienten om van methadon af te komen, volgens my echt rotzooi, giga pijnen om mee te stoppen, kliniek in schotland werd geacht te stoppen met alles, hier in jellinek vinden ze dat niet nodig, ook weer zeer vreemd.
Klik om te vergroten...

je haalt nu de dingen door elkaar; Suboxone is geen Naltrexon en Saltroxone bestaat niet, ik denk dat je een typo maakt, of je vergist je.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Arizona zei:
sebatian zei:
suboxone niet vergelijkbaar met baclofen ten eerste saltroxone bedoeld voor drugs gebruikers, ten tweede wordt gepromoot door fabrikant sinds vrij nieuw middel valt lekker veel aan te verdienen. vroeger in teen jaren drugs maar met alcohol vond dat niks, raakte totaal geflipt. Ook vond gedoe om juist spul te vinden en in buitenland weer gedoe met illigaliteit, ook hier tot op zekere hoogte. Anyway ben niet zo thuis zoals je begrijpt met naltrexone. Weet wel in klinieken gedoe met clienten om van methadon af te komen, volgens my echt rotzooi, giga pijnen om mee te stoppen, kliniek in schotland werd geacht te stoppen met alles, hier in jellinek vinden ze dat niet nodig, ook weer zeer vreemd.
Klik om te vergroten...

je haalt nu de dingen door elkaar; Suboxone is geen Naltrexon en Saltroxone bestaat niet, ik denk dat je een typo maakt, of je vergist je.
Klik om te vergroten...
dat klopt :wave:
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#15
tjee even klein foutje bedoelde niet naltrexon maar suboxone..krijg je gelijk rectificatie club over je heen.
flameon weet niet of je belazert bent door client kan dat niet nagaan denk ligt eraan of mensen andere medicijnen innemen en/of wisselwerking of versterking van eventuele bijwerkingen. Daarom gestopt ook met 75mg anti depressiva, plus in begin lichaam moet wennen aan de niewe substantie, plus onduidelijk of bijvoorbeeldd slaap problemen door stoppen met alcohol en anti depressiva of iets anders, ben geneigd door eerste sinds eerder meegemaakt, wel remeron gekregen maar neem dat liever niet al te vaak in vanwege gewenning hoewel volgens arts niet verslavend is. Gebruik zelf ongeveer 150mg baclofen, anderen zijn happy met 60mg, ieder mens verschillend, dat is ook zo leuk sinds je je eigen plafond en maintenance moet zien te vinden, die bijsluiters zijn meestal gemiddelde, vind dat ook beter systeem je eigen dokter spelen, heb nou niet zo'n hoge pet op van medische wereld, denk altijd je hebt er goede tussen anderen volgen protocollen, net zoals vinden van een mechanic voor vervoermiddel ene is goed ander maakt er een zootje van.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#16
Naar arts van Jellinek geweest even te laten zien dat het zeer goed met me gaat, reactie was nogal neutraal, had materiaal meegenomen van medicijn zegt hij heb m'n eigen bronnen nou ja zeg krijg het heen en weer. Vroeg leg me nou eens uit waarom jullie nog geen vergelijkbaar onderzoek doen naar anti craving medicaties met inbegrip datgene wat ik gebruik, ja zou wel willen maar zit er voorlopig niet in, nou ja dan is er toch iets goed mis. Toen ik in kliniek zat kregen clienten vergoeding om naar AMC te gaan voor hersenonderzoek, ja denk dan waar slaat dat op lijkt me beter gevolgen van potentiele medicijnen te onderzoeken. Kwam erop neer dat arts blij was en me success wenste, maar klonk niet echt welgemeend, klantje kwijt. Wel nog schrijven terug gekregen van ministerie van volkgezondheid.verwacht er niet veel van, maar ja je weet maar nooit, om in ieder geval onderzoek te bewerkstelligen. Ga ik weer nazorg volgen alleen om te laten zien dat er een blijvende uitweg is uit verslaving, maakt therapie niet overbodig alleen maar meer effectiefer met datgene wat ik gebruik, maar ja niet zo'n zin elke week alleen maar treurige, depressieve verhalen aan te horen, dus zie wel hoe lang ik dat volhou.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deze is leuk en positief, kwam bij lokale apotheek in de Jordaan zegt apotheker " baclofen voorheen zelden of nooit voorgeschreven, heb dat ook normaliair niet in voorraad, nu binnen een week al 5 clienten" denk m'n huisarts is aan het promoten als ultieme medicijn als oplossing tegen verslaving, iemand waar je wat aan hebt. Gaat verbazingwekkend goed met me, sprak kennis die zelfde medicijn gebruiktkt, heeft zelfde ervaring, positief, meer zin in leven, en energiek.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#18
Discussieforum over baclofen, naltrexone en algemene psychopharmacology.

http://www.mywayout.org/community/f20/g ... 40820.html
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#19
Artikel GQ amerikaans achtergrond en commentaar van maart 2010

http://www.gq.com/news-politics/mens-li ... ep-program
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#20
update: tweede maand, sta totaal neutraal tegenover alcohol geen gevecht of vermijding, gebruik tussen 100mg en 150mg baclofen/liaresol geen bijwerkingen, eerste maand wat drukker, energieker, nu wat kalmer of normaler. Bloed/lever zijn ook goed dus dat zit wel pluis.
Nog geschreven naar gemeenteraad amsterdam en andere instanties blijf het een crime vinden zo weing aandacht aan besteed word terwijl pottentieel een uitkomst kan bieden voor velen.
Richtlijnen qua hoeveelheid zijn er niet er niet echt elke client anders, en artsen weten het ook niet of te weing ervaring mee, so be it.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."