Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbaclofen tegen verslaving

baclofen tegen verslaving

112 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#1
Scoes;

Mijn ervaring is dat artsen het ook niet weten krijgen zoveel materiaal elke week kunnen dat allemaal niet bijhouden en zijn generalisten;
nr.1 eigen arts wilde niet verantwoordelijkheid sinds bij jellinek zogenaamd experts
nr.2. andere arts wilde wat meer erover lezen en onder zoek doen
nr.3. arts van kennis die wel voorschreef kon niet sinds buiten postcode woonachtig was
nr.4. eigen buurt huisarts kreeg fax van nr 3 dat goed zat, had ook geen ervaring mee hoeveel te gebruiken enz. Kwam na week terug om te laten zien fantastisch met me ging geen ontwenningsverschijnselen en voelde me uitgelaten.
Kreeg nieuw recept voor een maand en op eigen initiatief liet me controleren na een maand op leverfuncties en dergelijke, uitkomst was goed.
Oftwel je moet gewoon je eigen dokter 'spelen' en via via kom je meerdere mensen tegen hoe zij het doen, elk mens anders, qua dosis, eerste weken voeld beetje speedy en slaap gedoe maar wordt vrij normaal na aantal weken tenminste mijn ervaring.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#2
Scoes
Neem niet echt op vaste tijden in ongeer 3x daags 50mg; of 25mg sochtens, 50 mg later, en 50 mg zo tegen avond. ligt beetje aan je levenspatroon, denk in begin verstandig om langzaam op te bouwen en dagelijkse dosis niet in 1x in te nemen.Success

Plus had veel minder last van ontwenningsverschijnselen zoals trillen, zweten,onwel voelen enz enz dan andere keren.
S
ScoeSLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trillen en onwel voelen heb ik inderdaad ook geen last van, zweten doe ik bij inspanning echt heel erg. Na een ritje op de racefiets naar de c1000 zweet ik me daarbinnen echt kapot, maar dan kan ook aan het weer liggen.

Heeft iemand hier ervaring met doseringen?
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#4
is voor iedereen anders, vam 10mg tot 30mg eerste 3 dagen je kan langzaam verhogen of na 3 dagen naar 60 mg, enz enz als je zaols vele medicijnen beetje groggy wordt of slaperig zou ik pas op de plaats maken je voeld je eigen lichaam meestal het beste aan en wat kan hebben, gewoon beetje balans zien te vinden bedoel dat is met elk medicijn zo.
Kon zelf hoger gaan dan 160/170mg werd er niet slaperig van, maar andere mensen/kennissen raden het me af, werd aan ene kant zeer actief en weer super moe plotsklaps, dus beetje betere dosis gevonden waar ik me bij prettig voel zoals eerder aangeduid heb ja elk mens anders dus kan zijn 70mg-100mg prima anderen voeln zich prima bij 150mg. In beginstadia beetje lastig maar denk dat je er wel uitkomt success.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#5
zweten ken ik van anxiety en van ontwenning, afkick...
zelfs in hardje winter; kan ook gewoon combinatie zijn van verschillende factoren.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deze is ook wel grappig; EVB'er of eerste verantwoordelijke behandelaar / psychologe van jellinek belde op. had paar maanden eerder toen nog vrij hoteldebotel was een psychologisch persoonlijkonderzoek gedaan maar ze kon de uitslag niet inzien, sinds had ondertussen gevraagd heel mijn dossier te laten vernietigen en wilde het graag inzien sinds zij de opdracht had gegeven. uitkomst was narcistic personality met wat borderline trekjes. nou zal ik is kijken wat ik daarmee kan. bedoel heb er op zich niet echt veel last van.en kwam ook niet uit de lucht vallen. schijnen maar een stuk of 10-20 therapeuten gespecialisserd te zijn in schematherapy moet is even onderzoeken of wat is.
Nou ja stuur de handel maar op. om te lezen.en daarna kan ze het in de versnippermachine stoppen..
Sinds aan baclofen gaat goed. dacht nog even voor de show naar nazorg willen ze me geenens hebben toch ook het toppunt en zeer vreemd. Maanden geleden eruit gebonjoord vanwege half dronken in meeting. nu gaat fantastisch goed en zien liever gaan dan komen. Had verteld aan Baclofen generic naam - brand naam Lioresal; volgens mij meer geintereesrd in draaideur clienten houd de kachel warm. dan clienten die buiten protocollen een oplossing vinden. en helemaal niet die types in meetings anderen op een op zelfde gedachten laten brengen.
Psychologe zei nou leuk werkt voor jouw. ach is echt geen icidenteel geval. de mensen die ik ken en gebruiken gaat het goed mee zonder al die flauwekul van therapy en digging in je problemen. bedoel leuk. en dat kan altijd een volgende stap zijn als je daarvoor kiest.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#7
Georgi
ben ik tot de conclusie gekomen dat ik
a) Een Lul ben.

Denk het niet, is een ziekte waarbij de symptome de ziekte zijn, en ja ik heb er niet om gevraagd. "Gewone "mensen gebruiken ook, maar kunnen er zonder problemen mee stoppen, wilde alleen maar meer.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#8
al vanaf mijn jeugd te maken gehad met verslavingsprobemalatiek; al snel blackouts, klinieken, AA, diazapam, andere pillen, weer kliniek.
Nu sinds een paar weken aan baclofen, via vrienden gehoord; niet zo makkelijk aan te komen via huisarts , kliniek of psychiater.. Drug werkt tot nu toe fantastisch, ook geen problemen zoals met diazapam of librium. Dokter Ameisen heeft toevallig een verhaal gelezen zo'n 10 jaar geleden van een cocaine verslaafde maar die ook verlamd was, kreeg baclofen en de bijwerking was dat hij van z'n verslaving af kwam. Ging dat zelf onderzoeken en heeft een boek geschreven ' het einde van mijn verslaving' in engels the end of my addiction;
M'n eigen huisarts en jellinek wilde het niet voorschrijven dus naar andere huisarts nog heel gedoe want dat zijn generalisten boek meegenomen voor uitleg.
Naar symposium geweest van verslavingsdeskundigen waar ik dr. oliver ameisen ontmoet heb; hij vond het erg unethisch als een arts of kliniek of psychiater dat niet voorschrijft.
Het is nog vroeg pas een paar weken gebruikt,weing last van afkick verschijnselen, behalve slaap problemen maar dat is vrij normaal. Artsen en klinieken schrijven het niet voor omdat paradoxiaal te weing clinische trials gehouden zijn; probleem is drug bestaat al 70 jaar en trials zijn duur en pharmaceutische industry geen interesse in, geen patent meer op. Dus zouden klinieken, ziekenhuizen of universiteiten moeten doen.
Gebruik 30mg eerste 3 dagen, dan 60mg 3 dagen,, 90 mg 3 dagen enzoovoort totdat je voelt geen hunkering, craving, of trek hebt; elk individu is verschiilend goede is praktisch geen bijwerkingen hoogstens beetje dufheid. En ja geloof er ook in, sinds al heel veel geprobeerd, dus ook gemotiveerd. Ben beniewd en mijn dokter ook. http://www.baclofen4alcoholism.com/
Gebruik nu voorlopig 100mg,weet nog niet of verder naar boven. Miracules medicijn echt een wonder, meer energy en geen zucht of craving, erg dankbaar voor Ameisen, en vind bijna crimineel als klinieken dat niet voorschrijven, ook nog kwaad over want had anders voorgeschreven kunnen krijgen aantal maanden geleden toen detox en in kliniek belande.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#9
sebatian zei:
Gebruik 30mg eerste 3 dagen, dan 60mg 3 dagen,, 90 mg 3 dagen enzoovoort totdat je voelt geen hunkering, craving, of trek hebt; elk individu is verschiilend goede is praktisch geen bijwerkingen hoogstens beetje dufheid. En ja geloof er ook in, sinds al heel veel geprobeerd, dus ook gemotiveerd. Ben beniewd en mijn dokter ook.
Klik om te vergroten...

Je bent nu de ene verslaving met de andere aan het wegnemen, klinkt het zoals je bovenstaande beschrijft. Jellinek schrijft het niet voor omdat het niet wetenschappeijk is aangetoond, dat het ook echt helpt (er is ook nog weinig onderzoek gedaan op dit moment) daarnaast is het een verslavende drug en over het algemeen ga je naar de Jellinek om van een verslaving af te komen :wink:

Er is een complete website van: http://www.baclofen.nl/
Succes met afkicken, volhouden!!
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is nou juist de onzin, dokters en klinieken schrijven het niet voor onder het mom van te weing onderzoek, ja zo blijf je ieen cirkeltje. Er zijn al honderden en misschien zelfs al duizenden mensen successvol van hun verslaving afgekomen door dit middel. Er is enig materiaal op websites baclofen en olivier ameisen. Was onder de indruk van de man de schrijver en dokter die zelf 20 jaar lang verslaafd was. Een openstaande dokter of psychiater behoord dit te geven. Ben zelf in kliniek in schotland en nederland geweest en weet niet hoeveel counselors, therapeuten gezien, alleen de zucht, craving en trek was er steeds, nu voor het eerst gewoon amazing, verbazingwekkend zelfs, weet kort dag maar geloof er in en ben gemotiveerd, pas een week terug ging ik gelijk drinken bij opstaan en kon niet wachten tot supermarkt weer open ging. En elke ziekte kan potentieel via medicijnen dragelijk gemaakt worden, leuk AA en andere anti trek middelen maar die hebben aardig wat bijwerkingen of zijn gebaseerd op alleen licamelijke en spirituele. Volgens mij meer een bio-chemistery in hersenen en een tekort aan iets, en baclofen heeft tot nu toe bij mensen meer success dan klinieken en AA of NA. Ben zelf mediceren sinds arts er ook niet veel vanaf weet, goede is nauwelijks bijwerkingen, je verhoogd, ga dan naar beneden en vind je eigen maintenace dosis. Ben ook gestopt met anti depressiva, hoogstens neem een niet verslaven slaapmiddel sinds wanneer je stopt met gebruiken aardig wat slaap problemen, maar dat gaat over. Dat klinieken het niet geven is misschien ook dat ze bang zijn. En anders zouden ze klinische trials moeten doen, doen ze niet ja daar kan ik niet opwachten. ben gewoon blij dat dokter gevonden heb die het doet zijn er meer, en sommige klinieken geven het ook via psychater zoals solutions en die in oirschot, maar ja zou niet zo moeilijk moeten zijn. Nu gaat via word of mouth ipv dat ze het aanbieden als optie.Ben er zeer tevreden over.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#11
http://www.youtube.com/watch?v=gXbR37GeRiI

http://www.olivierameisen.com/en/

http://www.thejc.com/lifestyle/the-simo ... er-ameisen

dit was zijn methode, en doe het op zelfde manier.

Aims: To test whether the dose-dependent motivation-suppressing effect of baclofen in animals could be transposed to humans, and suppress craving and sustain abstinence. Methods: Neurologists safely use up to 300 mg/day (10 times the dosage currently used for alcohol dependence) of high-dose oral baclofen, to control spasticity, in order to avoid invasive therapy. I am a physician with alcohol dependence and comorbid anxiety. I self-prescribed high-dose baclofen, starting at 30 mg/day, with 20 mg increments every third day and an (optional) additional 20-40 mg/day for cravings. Results: Cravings became easier to combat. After reaching the craving-suppression dose of 270 mg/day (3.6 mg/kg) after 5 weeks, I became and have remained free of alcohol dependence symptoms effortlessly for the ninth consecutive month. Anxiety is well controlled. Somnolence disappeared with a dosage reduction to 120 mg/day, now used for the eighth consecutive month. Conclusions: High-dose baclofen induced complete and prolonged suppression of symptoms and consequences of alcohol dependence, and relieved anxiety. This model, integrating cure and well-being, should be tested in randomized trials, under medical surveillance. It offers a new concept: medication-induced, dose-dependent, complete and prolonged suppression of substance-dependence symptoms with alleviation of comorbid anxiety.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#12
http://www.olivierameisen.com/en/

referenties en media publicaties
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#13
http://alcalc.oxfordjournals.org/

vol.42 no 5 2007 pagina 506
vol.42 no.2 2007 pagina 158
vol.40 no.2 2005 pagina 147

studies met baclofen in academic journals
M
MissMarie90Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb tijdens mijn afkick van de ghb ook baclofen gekregen en ik moet zeggen dat dit wel goed hielp
ik kickte af op alleen medische ghb in het begin maar dat ging niet goed het was nog veel te zwaar
toen ik heb ik er baclofen bij gekregen en dat was erg fijn
dit was in arnhem bij de detox van de iriszorg
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja daar ben ik ook allesbehalve een voorstander van maar ja elk medicijn, aspirine, shampoo,schoonmaakmiddel, weet ik veel wordt eerst getest op dieren je kan het zo gek nog niet bedenken, om te kijken of safe is voor mensen daarna trials bij mensen om te kijken naar resultaat en of bijwerkingen.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fidge

Voorgeschreven maar je arts heeft er niet veel vertrouwen in rare paradox...
Trouwens in verslavingszorg is dat bekend zoals eerder gemeld, denk gebruik het voor een maand, en ja negatieve arts helpt niet echt...
Ligt eraan of je nog gebruikt of andere vooral anti-depressiva gebruikt en wat voor hoeveelheid.
Plus wat voor dosis baclofen je gebruikt, uit je arts begrijp heeft er weing onderzoek naar gedaan, meeste mensen beginnen laag van 10mg tot 30mg en verhogen na 3 dagen enz enz.
Heb geen verhalen gehoord van totaal niet werkt, enige verhaal in boek als mensen ja zeg maar niet gemotiveerd zijn om te stoppen, ja dan helpt niets.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is jaren geleden, ik kon de naam baclofen niet eens meer plaatsen maar kwam me vaag bekend voor. Ik kreeg het middel mee met het idee baat het niet schaad het niet. Dan ga ik er vanuit dat ookal is die arts niet overtuigd van de werking hij terdege weet dat er geen bijwerkingen zijn.

Ik had wel een schema maar de mg's weet ik echt niet meer, onderzoek heb ik wel gehad, de hele riedel. Heb er toen ook niet veel info over kunnen vinden. Het gaf mij in ieder geval weinig vertrouwen in het middel, omgekeerd placebo zeg maar.....misschien helemaal onterecht. Later is wel gebleken dat ik niet reageer op anti-depri, zowel heropname remmers als de ouderwetse tricyclische

Motivatie is meer het toverwoord. Ik heb verhalen gelezen van mensen die dwars door hun refusal heen zuipen....
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lees wat eerdere emails van mij of koop boek, niet zo duur geloof 15 euro of zo,of via googlen,
artsen.dokters/psychiaters weten van bestaan wel af maar niet echt tegen verslaving vandaar was symposium ook in amersfoort waren zelfs dokters die zelf verslaafd waren.
Klinkt mij gewoon heel logisch, bedoel iets mis met biochemistry en daar weer balans in zien te vinden, therapieen, andere anti trek middelen bijwerkingen en verminderd trek maar niet geheel.
Qua dosis is met elk middel ene mens wordt slaperig van paar paracetomels zeg maar;
je lichaam moet wennen aan nieuwe substantie, vandaar opbouwsysteem, werd in eerste 4 weken erg energiek van, beetje hyper, speedy op een leuke manier, en druk, weing slaap, maar kwam ook net uit actieve verslaving en gestopt met 100mg effexor.
Na maandje gewoon normaal, en leuke goede huisarts, die ook benieuwd is en achter me staat,
dat is toch beter dan te zeggen ja mevrow /meneer hier heb je dit of krijg operatie of weet ik veel, maar zal niet veel niet uithalen, denk zal dan zelf snel tweede opinie of andere arts, gewoon je bent zelf beste arts, tenminste je voeld je eigen lichaam beste aan. Heb er zelf praktisch alles over gelezen, en kennissen/vrienden die mee optrok en verslaafd waren en die gebruiken gaat het goed mee. Dat was het frusterende wist dat er was,sinds kennis me emailde, en was in kliniek maar kreeg het niet, moet je bij mij niet aankomen, goed gek van, dus ja was ook erg gemotiveerd om uit die waanzin te komen, tuurlijk ook hele leuke dingen, maar op gegeven moment truerig bestaan.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik begin de verwarring te snappen. Bij een eerdere poging dit topic te volgen dacht ik dat het aan mij lag danwel de inhoud van mijn shaggie. Heeft die arts van Iris toch gelijk , de werking was toen twijfelachtig, heb er later nooit weer iets van gehoord en nu ineens duikt het weer op.

Ik denk dat er een bedrijfje achter zit die medicijnen namaakt die buiten het patent vallen of waar van het patent verlopen is. En wie weet is de helft van DF al klant bij hem voor die andere lekkere spulletjes, die hier niet in de handel zijn. Maar wel via internet in een land waar ze het niet zo nauw nemen met de handel in medicijnen.

update
De chemische naam voor baclofen is Gamma-aminoboterzuur laat dat nu heel erg lijken op Gamma-hydroxyboterzuur , of GHB, de bijwerkingen ziijn het zelfde, moeilijk kunnen plassen. Zelfs hier op DF werd er twee jaar geleden melding van gemaakt, http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=23429#p682665

update
In duitsland wordt het nog steeds bij alcohol verslaving gebruikt met het advies dat twee eenheden alcohol met dit middel helemaal geen kwaad kunnen. In landen waar de wet minder streng is, helpt het tegen kanker en diabetes.

Ik zou zijn ip adres wel eens willen weten.......
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#20
Baclofen heeft wat kenmerken van GHB maar is niet hetzelfde,vooral is niet verslavend, toen niet kon krijgen besteld op internet nog duur ook nu gewoon prescriptie van huisarts en ja ben echt niet de enige dat kan ik je wel vertellen. Er is veel scepsis, wantrouwen, zo van te weing onderzeoek; hoe kan dat nou een met een paar pilletjes? bestaat toch niet-zit beetje in herhaling te vallen maar begrijp je verwarring sinds staff en artsen zelf er onduidelijk in zijn, was 1 persoon in jellinek die er ook geinteresserd was en erin geloofde maar die had geen zeggenschap over medicijnen. Het is medicijn dat off label is voor iets anders bedeold waar voor gemaakt is, dat komt wel vaker voor. En ja gewoon uberhaupt wordt gewoon genegeerd in nederland in pers en medische wereld dat is totaal anders in buitenland. Las je andere email in andere topic ja als je nog steeds speed of wat dan ook gebruikt lijkt me lastig om uitwerkingen te kunnen bepalen. Gewoon lees het boek, en doe wat research, en je kan er niet aan overdosen,
Jammer dat je geen goede arts.psychiater hebt zou zeggen shop around.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."