Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbaclofen tegen verslaving

baclofen tegen verslaving

112 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#1
baclofen werkt prima tenminste als je het inneemt!
wilde is weten hoe het werkt als je toch gebruikt, en wat voor uitwerking; als je stressed bent of whatever neem je gewoon wat extra pillen, je kan erbij gebruiken, niet echt aan te raden, maar niet zo makkelijk om readdicted te worden, of je moet helemaal stoppen met pillen

Merkwaardig dat blijkbaar weing forumleden hier ervaring mee hebben, sinds het prima werkt
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oke, ik ben bezig met het afbouwen van GHB en heb het middel baclofen in me bezit. En ook een flinke bult al zeg ik het zelf omdat, ik GHB door bleef gebruiken en dus een flinke bult heb op gebouwd.
Heb ik mezelf de volgende vragen gesteld?

Waar zijn ze in Gods naam mee bezig in een afkick kliniek?
- je krijgt er alleen maar mee verslavingen bij.
1.) ik kreeg diazepam voorgeschreven
2.) Haldol heb ik gehad zyprexa enz. ze hebben alles op me uitgetest. Nu gebruik ik seroquel 200 mg XR.

Je word gebruikt als test persoon omdat ze niet weten wat de beste manier is om van GHB af te komen.

Dus ik ben afhankelijk van meerdere middelen ten 1ste aan GHB ten 2de aan Diazepam ook gebruik ik daarbij seroquel en heb baclofen voor geschreven gekregen.

Ik ga het nu ook werkelijk proberen ik heb zoveel dosis opgespaard en gekeken wat is nu het beste voor mezelf?

Stel jezelf voor baclofen het middel is om van GHB af te komen. Dan moet ik het gebruiken in een bepaalde dosis. Misschien als ik alles verhoog is het ook wel het middel om van die diazepam (benzodiazepines is verwerkt in baclofen) Je krijgt GABA binnen de stof die je minder depri maakt na het gebruik van GHB. En als je daarbij de seroquel afbouwt en het weer met baclofen weer opvangt wat je te kort komt heb je op zich een logische methode om van al je verslavingen af te komen.

Later kan je de baclofen weer afbouwen en je leeft weer een normaal en nuchter leven.

Niks is beter dan logisch na denken als je een verslaving hebt. En je moet je vooral afvragen wat heb ik nodig? Om een beter persoon te worden of om van mij verslaving af te komen. Iedereen heeft namelijk zijn eigen verslaving. En iedereen heeft daar een andere manier voor nodig om er van af te komen. Niet zoals ze bij VNN denken dat elke verslaving gelijk is.

Wat mij ontzettend kwetste is dat ze bij VNN een GHB verslaving gingen vergelijken met roken. Toen stond ik helemaal perplex. Onnozele lui!

Dus zie het zo ieder persoon heeft zijn eigen leefwijze, zijn eigen gewoontes en maakt bepaalde keuzes in zijn leven die hij onbewust of bewust moest maken in de bepaalde leef omgeving die hij of zij had. Dus iedereen is verschillend! Onthoud dat!

dus hierbij heeft iedereen verschillende middelen nodig om van zijn verslaving af te komen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
RieRaaRoo zei:
Oke, ik ben bezig met het afbouwen van GHB en heb het middel baclofen in me bezit. En ook een flinke bult al zeg ik het zelf omdat, ik GHB door bleef gebruiken en dus een flinke bult heb op gebouwd.
Heb ik mezelf de volgende vragen gesteld?

Waar zijn ze in Gods naam mee bezig in een afkick kliniek?
- je krijgt er alleen maar mee verslavingen bij.
1.) ik kreeg diazepam voorgeschreven
2.) Haldol heb ik gehad zyprexa enz. ze hebben alles op me uitgetest. Nu gebruik ik seroquel 200 mg XR.

Je word gebruikt als test persoon omdat ze niet weten wat de beste manier is om van GHB af te komen.

Dus ik ben afhankelijk van meerdere middelen ten 1ste aan GHB ten 2de aan Diazepam ook gebruik ik daarbij seroquel en heb baclofen voor geschreven gekregen.

Ik ga het nu ook werkelijk proberen ik heb zoveel dosis opgespaard en gekeken wat is nu het beste voor mezelf?

Stel jezelf voor baclofen het middel is om van GHB af te komen. Dan moet ik het gebruiken in een bepaalde dosis. Misschien als ik alles verhoog is het ook wel het middel om van die diazepam (benzodiazepines is verwerkt in baclofen) Je krijgt GABA binnen de stof die je minder depri maakt na het gebruik van GHB. En als je daarbij de seroquel afbouwt en het weer met baclofen weer opvangt wat je te kort komt heb je op zich een logische methode om van al je verslavingen af te komen.

Later kan je de baclofen weer afbouwen en je leeft weer een normaal en nuchter leven.

Niks is beter dan logisch na denken als je een verslaving hebt. En je moet je vooral afvragen wat heb ik nodig? Om een beter persoon te worden of om van mij verslaving af te komen. Iedereen heeft namelijk zijn eigen verslaving. En iedereen heeft daar een andere manier voor nodig om er van af te komen. Niet zoals ze bij VNN denken dat elke verslaving gelijk is.

Wat mij ontzettend kwetste is dat ze bij VNN een GHB verslaving gingen vergelijken met roken. Toen stond ik helemaal perplex. Onnozele lui!

Dus zie het zo ieder persoon heeft zijn eigen leefwijze, zijn eigen gewoontes en maakt bepaalde keuzes in zijn leven die hij onbewust of bewust moest maken in de bepaalde leef omgeving die hij of zij had. Dus iedereen is verschillend! Onthoud dat!

dus hierbij heeft iedereen verschillende middelen nodig om van zijn verslaving af te komen.
Klik om te vergroten...

Geen idee hoe het met je gaat nu maar hoop goed. Wou even toevoegen wat ik kan: Ik ken een paar vrienden die zijn dmv van baclofen afgekicked (diazepam schreven ze niet voor maar clonazepam voor hun, wat ook niet veel is/was op het moment) zijn van de g maar die moeten nu nog afbouwen... Dus kan nog alle kanten opgaan, Maaar ze waren erg positief over de werking dat het de drang echt goed tegenhoud. Hoewel ze er nu wel aardig wat van nemen is het blijkbaar makkelijker afbouwen daarmee zover ik weet.De clonezepam nemen ze voor het slapen zodat de baclofen drang minder is omdat je toch al slaapt. Ze zullen het nog wel moeilijk krijgen als ze er op 0 mee gaan komen vroeg of laat.. Maar dan ben je er wel VANAF! Ik wens je veel succes met het overwinnen van deze berg die voor je staat! Je zal er sterker uit komen dan je al bent, of was voor je gevoel. vergeet dat niet!
Piece!
S
ScoeSLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben ik weer, na een maand ziekenhuis opname.

Op 2 september ben ik opgenomen met een acute alvleesklierontsteking, uiteraard als gevolg van alcoholmisbruik. Alle organen waren aangetast, en na een ongelovelijk delirium van 4 dagen (vreselijke hallicunaties, schoppen van zusters, de hele dag engels praten in mezelf) na 2 dagen normale opname uiteindelijk naar de IC over gebracht. Mn bloed was in zoverre verzuurd dat ik praktisch stilliggend een marathon had gelopen zonder daar verder de conditie voor te hebben. Mn bloed zag eruit als aanmaaklimonade. Op de IC heb ik na een het zoeken naar de juiste cocktail uiteindelijk 2 weken onder narcose gelegen van de propofol, en heb alle benzo's en medicijnen gekregen die jullie kunnen opnoemen. Ik heb tijdens mijn delier tientallen keren infusen, maagsondes en beademingsapparatuur uit mezelf getrokken, tot ik uiteindelijk volledig aan mijn bed ben vast gebonden. De eerste dagen was het niet zeker of ik het zou redden, uiteindelijk pakte mn afweer op en heb ik me met hulp van het medisch personeel in Delft (alle lof voor deze mensen) doorheen geslagen. Na twee weken werd ik wakker met als eerste herrinering het gezicht van mijn vader.

Hierna nog twee weken op de normale afdeling gelegen waarna ik eindelijk naar huis toe mocht, afgelopen dinsdag. Ik heb foto's en filmpjes van mezelf gezien tijdens de eerste periode (ben twee weken volledig kwijt) en het was echt the full monty.

Drie dingen die ik kwijt wil:

1. Baclofen is geen wondermiddel, ik hield me netjes aan de doseringen maar dronk er gewoon nog steeds bij. Het haalde bij mij de trek niet weg, stopte alleen de trillende handjes.

2. Baclofen is net zo slecht zo niet slechter voor je lever dan alcohol zelf, mijn leverwaardes waren 100x zo hoog als doorsnee, tegenover 10x zo hoog de laatste keer dat ik alcohol gerelateerd in het ziekenhuis belandde en nog geen baclofen slikte. In verhouding was ik echter niet meer gaan drinken.

3. Aan iedereen die teveel drinkt: Zoek hulp. Het is het niet waard om door te gaan en mee te moeten maken wat ik heb meegemaakt, dat gun je je ergste vijand niet, en voor je het weet is het te laat. Ik moet de rest van mn leven bloeddrukverlagers slikken, en zal waarschijnlijk een chronisch ontstoken dikke darm aan het verhaal overhouden. Ook mag ik dus werkelijk nooit meer drinken.

Ik was de jongste persoon met acute alvleesklierontsteking die ze ooit in Delft gehad hebben, 25 jaar jong, en dit op "maar" twee liter wijn op een dag....
Inmiddels sta ik sinds 2 september helemaal droog, en dit voelt erg goed. De drang naar alcohol is volledig weg, ik heb zelfs een afkeer ervan gekregen. Mezelf aangemeld bij brijder en nu proberen vol te houden.

Sorry voor de gedeeltelijke offtopic, de moraal van mijn verhaal is dat ik iedereen aanraad professionele hulp te zoeken bij het stoppen met drinken en niet te proberen die met thuismedicatie zelf te proberen zoals ik gedaan heb. Het belangrijkste is, schaam je niet!

Aju!

PS: Je merkt wel dat er veel mensen om je geven als je zoiets als dit meemaakt, wat achteraf dan weer wel een goed gevoel geeft.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blij te lezen dat je het allemaal hebt overleefd, ik hoop dat het geen tweede keer gebeurt.

Wat je verder over baclofen schrijft vind ik het beste stuk wat ik in tijden heb gelezen. Ik denk dat het middel heel erg appeleert aan het zelf dokteren van mensen of een goedwillende huisarts. Alcoholverslaving is meer dan alleen het drinken (of laten staan) van drank. Je hebt helemaal gelijk dat mensen professionele hulp moeten zoeken.

Nog iets over baclofen. Het is puur geld-uit-de-zak-klopperij. De eigenaar van baclofen.nl heeft heel toevallig de zelfde achternaam als de gene die het meeste op het forum van jellinek geschreven heeft. De enige journalist die iets positiefs geschreven heeft is is een bekende van de eigenaar van baclofen.nl en heeft haar website bij hem in beheer. Een klein groepje dus.

Sterkte!!
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#6
reactie op Fidge je hebt het echt verkeerd baclofen is een middel dat als sinds 70+ jaren op de markt is, meerder fabrikanten maken het; alleen wanneer er nog patent op zit veel aan te verdienen die is al lang verlopen, vandaar geen onderzoek naar omdat er geen geld aan te verdoien valt (bedoel doosje van 30mg 30 tabletten kost iets van 10 eoro zegt genoeg)
Mij eigen gebruik van baclofen is tussen 175mg en 250mg, en vitamines
wanneer meer onder strees of wahtever neem meer in
Controle van bloed was prima
Enige in mijn geval ; wanneer in destructive periode tijjde geleden nam sporadisch of niet middel en ging snel achteruit , dus ja je kan erbij drinken als je dat wilt
Nu sinds aantal weken prima verhoogd mijn dosis ( bij apotheek zeiden ja dat kunnen we niet uitschrijven zo hoog nog nooit meegemaakt, boekjes erbij arts bellen)
Bestaan dus niet echt formules hoe hoog dosis moet jezelf beetje uitvinden
andere mensen werden er een beetje suffig van (zoals met vele medicijnen) werd juist actief van, en gebrek aan slaap
Ook gestopt met anti depressiva die mogelijkerwijs wisselwerking kunnen vormen, en had ook niet nodig soort naturel high
Middel werkt prima denk met motivatie en hoe stressbestendig je bent als leven tegenzit
en er kunnen wisselwerkingen zijn met adnere medicijnen
In mijn geval kan dat beamen, niet innemen of zie maar maakt toch niet meer uit,
bijna huisuitgezet dat was een hele snelle naar benenden gang zelfs voor mijn doen
Had nog in gedachten even detox maar volgens mij kom ik daar geeneens zo snel meer naar binnen en heb die rehabs nou wel gezien
Dus gewoon verhoogd dosis even 3 dage uitzieken en gaat weet weer goed
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eerdere reacties stellen voor om baclofen af te bouwen naar 0 dat is niet de bedoeling
In eerste instantie bouw medicijn op, totdat je drang elimineert wat voor elk persoon anders is, of dat je teveel last krijgt van bijwerkingen (sufheid enz)
Daarna kun je het verlagen naar een onderhoudsdosis wat ook weer verschillend is bij mensen
oftwel de moeilijkheid van arsten is hoeveel voor te schrijven en voor patient uit te maken ik ben totaal niet meer geinteresserd in gebruik
Voormezelf ging eeste keer naar 150mg in stappen en had nauwelijks ergens last van
happy go lucky, door vrienden die aanraade om niet hoger te gaan wist het ook niet
en door persoonlijk gedoe, gestopt of innamne gereduccerd krankzinnig,en terug naar waanzin of erger maar ja)
Voormezelf achter gekomen wanner 'normaal' 100 120mg genoeg
maar in stress periodes verhoog dat naar 200mg
of niet gebruik val roets terug naar waar ik was of nog erger
nu weer bezig om periode van eliminatie zucht of trek of craving
en gaat prima
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eerdere reacties met afbouwen vermeld diazapam of andere pammetjes of anti depreesiva en diazapam, en baclofen of blijven gebruiken voor mijn gevoel slechte combinatie;
Vanwege inname gebruik of andere medicijnen krijg je meervoud van potentiele bijwerkingen
zoals aangegeven werd in emails (dus 1+1 + niet 2 maar 3 of 4 enz)
Daarom gestopt met praktisch alles behalve baclofen vitamines en af en toe remeron voor het slapen, beide middelen zijn niet verslavend (maar gewenning)
Ben het niet eens dat therapy het antwoord is doen goed werk en veel me te maken gehad, denk een combinatie van therapy of zelfinzicht en chemische interventie het betse
Abstinentie vond na verloop van tijd een gevecht en ja dat hou je niet je niet uit ook al kan je praten in groepen en sessies of invidividueel, vandaar kwam tot de conclusie aaridge basis maar niet het antwoord waar ik naar op zoek was (mensen/vrienden plegen zelfdoding na klinieken of draaideur gedoe - meer mensen plegen zelfdoding na opname dan in actieve verslaving)
Beetje vrijheid van denken en doen en keuzes zonder elke dag geconfronteerd te worden met je verslaving, baclofen geeft aan mij die keuz en vrijheid; misschien nog in therapy op later tijdstip maar er schijnen maar een paar behandelers te zijn in a'dam en omgeving (schematherapy) ds dat is niet zo easy, en ja dat ik het een weekje of 2 niet innam met alle gevolgen vandien, is erg desstructief maar ja dat is weer iets anders (alles of niets) nu weer op de weg naar alles
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is wel komisch bij dokter ben je nog steeds zonder drank ja sort off, aan het afbouwen was goed gek en waanzinnig in de weer, en nam medicijnen niet in, werken prima maar ja je moet ze wel innemen, total stress en depressief ja dan moet je juist meer innemen ipv minderen of geen, goed destructief bezig voor 2-3 weken
Ok zegt die ik weet ook niet veel van baclofen ik moet het jouw leren :) die is goed ben je klaar mee, en hoeveel neem je in Oh zoveel ok, dat is een beetje ongebruikelijk, apotheek belde al 2x op om te verifieeren of dosis wel klopte vind het wel iets hebben eigen dokter spelen nou ja deed ik sowieso al
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sebastian:
Werkt bacofen ook tegen hartkloppingen die komen van een ghb afkick?
Ik ben er bijna maar het laatste stukje gaat moeilijk.
(zie mijn topic in het forum verslavingen)
Neem nu 60mg baclofen per dag , misschien dat ophogen naar 75 goed is?

Heb wel efexor erbij en dexamfetamine, kan 1 van deze wisselwerkingen hebben met baclofen?

Alvast bedankt
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#11
gaat weer prima aan 200 mg eerste paar weken wordt beetje high speedy lul tick
wel grappig dan gewoon en minderen qua medicijnen en beetje gebrek aan slaap maar heb remeron/mirtazapan werkt goed knocks je out
werkt ook bij coke, heroine sinds uitvinding was van man die aan coke was maar in rolstoel zat gebruikte baclofen voor spieren kwam af van de coke wat hij niet wilde sinds nog enige verzetje komisch verhaal dus vandaar werkt fantastisch je kan erbij drinken als dat je keuze maar geen behoefte aan
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#12
anon2
Toen begon met baclofen had ook effexor 75mg mee gestopt sinds met medicijn krijg eerste weken soort naturel high positief en energiek en niet meer depressief
Weet niet of je arts hebt of/en via prescriptie maar ja maakt niet zoveel uit sinds ze het toch meestal niet weten
60mg is niet echt veel maar ja als het werkt op die dosis prima
In begin ging van 15mg omhoog elke 3 dagen tot 150mg en toen beetje naar beneden na periode naar 100-120 mg onderhoudsdosis
maar dat ben ik als je last hebt van sufheid (zoals met veel medicijnen) minder of ja elk individu anders weet jezelf het beste
Ging maanden goed, kreeg gedoe in mijn persoonlijke leven en gestopt met medicijnen of nauwelijks of te hooi en te gras; niet aan te raden!
Terug sinds 2 -3 weken aan opbouwen zit nu op 175mg; sommige mensen krijgen slaap ik krijg juist gebrek aan slaap dus af entoe eerste 2 a 3 weken mirtazapine (niet verslavend) is anti depressiva maar wordt voorgeschreven als slaapmiddel werkt goed 15mg voor naar bed gaan
kan 30mg op een dag
jeandere medicijn moet controleren en of anders kan je vragen aan arts misschien ?
of anders doe wat onderzoek zelf
En ja als voorgeschreven voor misschien iets anders zou daar sowieso niet gelijk mee stoppen maar beetje afbouwen,ben geen arts, deed dat niet met effoxor gewoon ene dag op andere gestopt,maar ja ook gemotiveerd om te veranderen
S
ScoeSLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het zou je sieren om eens te leren normale zinnen te leren maken, en hier en daar
wat leestekens te gebruiken. Ik moet af en toe echt drie keer lezen voordat ik
*begrijp* wat je bedoelt..

Stoppen met drinken is trouwens ook te doen zonder baclofen, het is mij ook gelukt.
Stop je na een flinke tijd continu doorzakken cold turkey, houdt dan rekening met een flink
delirium, zeker als het ziekenhuis vergeet je de beloofde valium te geven :flushed:
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#14
Scoes: Ben geen essay/werkstuk aan het schrijven!
En voorheen ook met hulp en zonder hulp gestopt dat is niet de moeilijkheid, maar te blijven is van een andere orde, denk vaak absitinentie een gevecht wat je uiteindelijk verliest, bedoel dat is een zeer gering aantal in de statistieken
En ja medische wereld en klinieken ook baat bij draaideurpolitiek
Of een wondermiddel? tja voor mij en vele anderen is dat zo, voel me goed en geen behoefte aan
nazorg en weet ik veel
Voor mij neemt het de anxiety weg en de craving, dus ja does de trick!
t
teveelisteveelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey allen!
ook ik heb nu alweer een hele tijd baclofen geslikt en ik moet zeggen dat het me vaak geholpen heeft. Ik moet erbij zeggen dat ik nog steeds drink en snuif maar ik heb me dan ook niet steeds aan de voorgeschreven hoeveelheid genomen, ik vergat het heel vaak domweg in te nemen.
Allereerst wil ik toch zeggen dat ik via de reguliere manier aan mijn baclofen kom, nl via een verslavingsarts, aangesloten bij Mondriaan en werkzaam in Limburg. Hij heeft me van tevoren gezegd dat het voor hem ook een soort van experiment was en ik ben akkoord gegaan met deze behandeling. Ik begrijp artsen die dit medicijn niet willen voorschrijven wel goed: baclofen is ontwikkeld als zijnde spierverslapper, en op het moment nu dat zo een medicijn ook goed blijkt voor andere dingen dan heb je geluk bij een ongeluk als fabrikant: 1) je kunt een veel grotere doelgroep bereiken en 2) je moet de mensen die het produkt slikken omdat ze bv of ms hebben gaan uitleggen waarom junks and boozerz hetzelfde voorgeschreven krijgen. Een arts is op het moment dat het medicijn voor oneigenlijk gebruik wordt voorgeschreven altijd verantwoordelijk als het mis gaat. En dat is een waarheid als een koe! De meeste artsen zullen dus wachten totdat het middel (onder een andere naam) ook ECHT aanbevolen word door de fabrikant. Een arts is ook maar een mens, met zijn of haar eigen overwegingen en standpunten......

Hoe dan ook: ik kreeg het dus wel, en ik heb de eerste DRIE WEKEN 3 x 10 mg geslikt, daarna DRIE WEKEN LANG 3x 15 mg enz. Er is dus een heeeel lange tijd aan voorafgegaan voordat ik op de 90 mg zat waarop ik nu zit, en ik heb alweer twee afspraken met deze arts moeten afzeggen. Er wordt dus wel van een nog hogere dosis uitgegaan, met een maximum van......tja...waar ligt dus nu dat maximum? dat is moeilijk denk ik en per persoon verschillend. voor mij heeft baclofen in elk geval veel goeds gedaan, namelijk de zucht naar drank en coke minder gemaakt. Maar als ik bv 4 dagen niet aan de baclofen was en ik begin dan weer, dan krijg ik slappe benen, word ik druk, word lollig en voel ik me een beetje alsof ik de day after van een xtc pilletje heb,
Ik wil eenieder die deze "drug"baclofen gaat gebruiken wel aanraden om rustig op te bouwen, in overleg met een arts (ook als je zegt dat dat je het spul via internet bemachtigd hebt vind ik dat een arts ten minste zijn waarschuwingen of mening moet geven) maar zeker ook: bouw het af! en stop niet in 1 keer zomaar.
Greetzzz for ya all, laten we gewoon lekker in onszelf en in elkaar geloven en onze mede-bewandelaars van het levenspad respecteren! oh ja, en er moet meer gesext worden! vrede! x
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat is wel een zeer lange lage opbouw van weken nou ja en 90mg ook niet byzonder hoog
Er zijn geen protocollen van hoeveelheid, en ja je kan gecontroleerd erbij gebruiken als dat je keuze is, voorwat betreft fabrikanten zit je fout sinds geen patent meer op dus geen interesse om onderzoek te doen naar werking bij verslavingen en klinische trials
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rustige opbouw lag mij ook beter dan elke 3 dagen met 5mg verhogen. Ging mij veel te snel en had last van allerlei bijwerkingen. Ik ben toen gestopt en verhoog nu met 5 mg per week per inname. Dus 3x per dag dosis innemen en elke week 15mg per dag (3 x 5mg) erbij. Bevalt veel beter. Tot nu toe is Baclofen voor mij een wondermiddel. Maar je moet wel willen en zeker niet erbij gaan zitten doorzuipen want dan slaat het nergens op (en dan zeker niet ook nog eens dit middel gaan zitten veroordelen omdat je het zelf hebt lopen verkloten!!!).
Ik geloof dat Baclofen niet alleen tegen de drankzucht is maar ook zeker helpt bij opiaten craving. Ben zelf 15 jaar geleden zware Hero en Coke addict geweest. Na einderlijk een geslaagde afkickpoging (in Spanje onder narcose) mijn leven weer opgebouwd maar wel door de jaren heen een stevige drinker geworden. Ondanks onthouding van dope wel altijd last van verlangen naar Hero/Coke gehouden. Vervolgens aan de Baclofen en heb niet alleen geen last meer van drang naar alcohol maar ook de craving naar Hero/Coke zijn verdwenen. Heb voor die craving ook jaren Naltrexon gebruikt maar dat haalt niet alleen het verlangen naar de dope weg maar ook het plezier in het leven. Wat dat betreft is Baclofen een veel beter middel. Het zorgt er voor dat je weer rust in je donder hebt en brengt je in evenwicht.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Datwel zei:
Rustige opbouw lag mij ook beter dan elke 3 dagen met 5mg verhogen. Ging mij veel te snel en had last van allerlei bijwerkingen. Ik ben toen gestopt en verhoog nu met 5 mg per week per inname. Dus 3x per dag dosis innemen en elke week 15mg per dag (3 x 5mg) erbij. Bevalt veel beter. Tot nu toe is Baclofen voor mij een wondermiddel. Maar je moet wel willen en zeker niet erbij gaan zitten doorzuipen want dan slaat het nergens op (en dan zeker niet ook nog eens dit middel gaan zitten veroordelen omdat je het zelf hebt lopen verkloten!!!).
Ik geloof dat Baclofen niet alleen tegen de drankzucht is maar ook zeker helpt bij opiaten craving. Ben zelf 15 jaar geleden zware Hero en Coke addict geweest. Na einderlijk een geslaagde afkickpoging (in Spanje onder narcose) mijn leven weer opgebouwd maar wel door de jaren heen een stevige drinker geworden. Ondanks onthouding van dope wel altijd last van verlangen naar Hero/Coke gehouden. Vervolgens aan de Baclofen en heb niet alleen geen last meer van drang naar alcohol maar ook de craving naar Hero/Coke zijn verdwenen. Heb voor die craving ook jaren Naltrexon gebruikt maar dat haalt niet alleen het verlangen naar de dope weg maar ook het plezier in het leven. Wat dat betreft is Baclofen een veel beter middel. Het zorgt er voor dat je weer rust in je donder hebt en brengt je in evenwicht.
Klik om te vergroten...
Hoi,toevallig ook ervaring gehad met bup/suboxone.Want het verlangen naar Hero blijft aanwezig bij mij,..Want drinken doe ik nu ook meer idd.Alsof ik iets in de plaats van de hero wil hebben.En ik weet gewoon dat dat op langere termijn nooit goed kan zijn.Maar met Baclofen heb ik geen ervaring.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat dat betreft is Baclofen een veel beter middel. Het zorgt er voor dat je weer rust in je donder hebt en brengt je in evenwicht.Datwel

Goede uitdrukking je verwoord het goed!
Vraag me af je hoeveelheid en je had het over bijwerkingen??
gebruik nu tussen 150 en 200mg
en kan geen bijwerkingen zien of voelen bij sommige krijgen wat duffigheid bij mij juist andersom meer energie en juist minder slaap eerste paar weken, enige moeilijkheid is te bepalen je plafond zoals in boek beschreven staat, denk eerste keer ging te snel naar beneden voor onderhoudsdosis
Nu blijf voorlopig op en rond de 150-200mg wanneer meer stress iets meer anders minder
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#20
@ ik doe mijn best:
Suboxone ken ik niet maar ik begrijp dat het een combi van een opiaat agonist en een antagonist is. Het middel dat ik 2 jaar lang na mijn afkick nam was Naltrexon en dat is een pure opiaat antagonist. Het stimuleert dus niet de opiaat receptoren maar blokkert ze. Dat haalde bij mij de diepe craving naar opiaten weg waardoor ik niet meer terugviel. Ik ging daarna wel meer drinken (tot verbazing van de arts omdat Naltrexon ook tegen alcoholisme wordt gebruikt maar dan in hogere dosering). Op zich niet vreemd als je jaren elke dag dope hebt gebruikt en daar ineens mee stopt. Dat drinken nam ik op de koop toe want ik was er immers 10x beter aan toe dan voorheen. Uiteindelijk (na een jaar of 10) ging ook dit 'surrogaat' een kwalijke rol ging spelen en wilde ik er mee stoppen voordat het echt een probleem zou gaan worden.
Omdat het nog allemaal net past in je leven is dat erg moeilijk. Het zijn tenslotte maar wat borrels elke avond en soms wat teveel. Het is mij ook duidelijk geworden dat het een behoefte is vanuit zelf medicatie. Je biochemie vraagt er als het ware naar. Uiteindelijk lukte het dan toch met behulp van Baclofen.
Baclofen vult duidelijk de hiaten op in je biochemische disbalans en zet een hoop dingen op een rijtje waardoor je je voelt zoals je je altijd hebt willen voelen. In die zin zou het een beter middel kunnen zijn dan de bekende opiaat agonisten en antagonisten maar het is natuurlijk voor iedereen anders.
@ Sebastian
Ik begon met 5 x 5 mg en verhoogde dit elke 3 dagen met 5mg per inname. Ik voelde me er in begin zo goed bij dat ik op een gegeven moment na twee dagen ging verhogen en ik zat al vrij snel op 130mg per dag. Dat ging te snel want ik kreeg toen last van duizeligheid, slaperigheid, veel hoofdpijn en hartkloppingen. Ik besefte toen niet dat ik gewoon te snel was gegaan met opbouwen en wilde er mee stoppen, Ik heb het toen afgebouwd naar nul en ben een paar dagen later heel rustig weer gaan opbouwen en dat bevalt veel beter. Ik zit nu op 60mg per dag (3 x 20mg) en het doel is rond de 90-120mg uit te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."