#1
In feite heb je natuurlijk gelijk, maar butaangas inhaleren...
kom op zeg!![]()
In feite heb je natuurlijk gelijk, maar butaangas inhaleren...
kom op zeg!![]()
Svali zei:In een ander topic gaf ze al aan butaangas te inhaleren om te trippen, dat doen zelfs hardcore junks niet eens. Dus ik ben bang dat het al te laat is...
Als je 14 jaar bent, moet je maar met mensen omgaan van jou eigen leeftijd. Oudere mensen hebben zelf de verantwoordelijkheid om te beslissen of ze nou bepaalde dingen wel of niet doen. Maar jou betrekken in zaken zoals hard drugs is toch wel kwalijk vind ik persoonlijk.Louisje8900 zei:Ik noem louise & ik ben nog geen 14.
Ik ben vroeger, beginnen omgaan met mensen die ouder waren dan mij.
Zo ben ik in de drugswereld terecht gekomen.
Daar zou ik toch echt mee gaan oppassen. Jou brein is nog niet uitgegroeid, en totaal niet voldoende ontwikkeld. Drugsgebruik op jou leeftijd kan zorgen voor schade in de toekomst. Daarnaast ga je bij een intensief gebruik zaken verwaarlozen en zal je aan het einde van de rit er bedrogen uitkomen. Op dit moment is alles nog leuk en spannend. Maar zodra je zelfs 20 bent, zonder opleiding zit en met je neus full time in de shit zal je wel anders piepen.Louisje8900 zei:Iedere dag rook ik wiet.
Ik heb ook al speed & coke genomen.
En terecht! Je zou je eigenlijk moeten schamen.Louisje8900 zei:Ik ben daar niet echt preus op. Heel mijn familie kan het eigenlijk niet meer aan.
Je geeft duidelijk aan dat het je karakter en je gedrag veranderd. Je erkent zelf je eigen problemen, en ziet de gevaren.Louisje8900 zei:Ik kom iedere dag achter school droggie naar huis. Ik ben een goed leerling op school.
Maar tog lig ik bijna buiten door mijn gedrag. Het maakt mij echt kapot. Voor het minste dat er gebeurd kom ik boos. Ik ben gerust in alles en iedereen en ken mijn grenzen niet meer.
Wees sterk en hou vol. Doe alles met mate, een keer een jointje roken op die leeftijd is nog vrij onschuldig. Maar zodra je dit elke dag, of vaak gaat gebruiken gaat dit eindigen in een verslaving. Die je veel geld gaat kosten, je duf maakt, je laks maakt, je karakter vernaggelt, je vergeetachtig maakt. Dat je daarnaast ook harddrugs zoals cocaine en amfetamine gebruikt op die leeftijd heb ik hier boven al mijn preek over gehouden. Niet verstandig dus. Zoek echt zsm andere vrienden uit, en bespreek dit met je ouders/familie, en mensen waar je steun bij kan zoeken.Louisje8900 zei:Ik heb al meerdere keren proberen te stoppen. Maar het lukt niet. Of ik denk dat tog, het is gewoon onmogelijk om te stoppen als al je vrienden iedere dag aan de wiet enzo zitten. Als je daarbij zit kan je tog moeilijk neen zeggen?
Louisje8900 zei:Ik noem louise & ik ben nog geen 14.
Ik ben vroeger, beginnen omgaan met mensen die ouder waren dan mij.
Zo ben ik in de drugswereld terecht gekomen.
Iedere dag rook ik wiet.
Ik heb ook al speed & coke genomen.
Ik ben daar niet echt preus op. Heel mijn familie kan het eigenlijk niet meer aan.
Ik kom iedere dag achter school droggie naar huis. Ik ben een goed leerling op school.
Maar tog lig ik bijna buiten door mijn gedrag. Het maakt mij echt kapot. Voor het minste dat er gebeurd kom ik boos. Ik ben gerust in alles en iedereen en ken mijn grenzen niet meer. Ik heb al meerdere keren proberen te stoppen. Maar het lukt niet. Of ik denk dat tog, het is gewoon onmogelijk om te stoppen als al je vrienden iedere dag aan de wiet enzo zitten. Als je daarbij zit kan je tog moeilijk neen zeggen?
sebatian zei:Nimmer is iets te laat, paternalisme denk niet zo'n goed idee, of fatalisme;
er is altijd een andere weg!

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."