Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeilijk om uit een drugswereld te geraken.

Moeilijk om uit een drugswereld te geraken.

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat klopt.
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je krijgt zoveel goede adviezen, en iedereen zegt je wat je moet doen. maar uit eindelijk ben Jij de persoon die het doet, want alleen jij bent stoer genoeg om het wereldje vaarwel te zeggen

Dit kan je proberen, het heeft gewerkt bij een kennis.:

Stap 1 nieuw telefoonnummer en je oude simkaart vernietigen, verander je voicemail niet. bel 1 familielid op en geef je nieuwe nummer, en vraag of die het nummer doorgeeft aan de rest.

Nu kunnen fammilie jou wel bereiken, en ben je de nummers van de profiteurs kwijt.

Echte vrienden die blijven echte vrienden en die bellen je niet om ff wat te scoren, maar die kom je tegen en drink je koffie mee of een biertje, en die zie je een week later weer. of een maand later, en stellen geen eisen aan de "vriendschap" zoals je moet ook terug gaan, ofzo. nee of van die ja nee discussies en dan boos worden.

Stap 2 . geef je eigen zus of moeder je bankpassen, en vraag hun of ze booschappen met je doen, of geld voor je pinnen voor boodschappen. en dan toezien dat je er alleen maar eten en of pakje sigaretten voor koopt.

en vertel je huisarts dat je wilt stoppen, die kan je echt advies geven.

Stap 3... die is lastig. erg lastig. maar je kan het bereiken. verhuizen. zeg niemand waar je gaat wonen behalve je familie( in elk geval die ene zus of neef)

Nu je dan in een nieuwe omgeving zit is het lastig om aan de dope te komen. en kan je nieuw werk zoeken. Dan zou je bij de nieuwe stad waar je woont bij uwv langs gaan om die zogenaamde solicitatie trainingen te doen. kom je nieuwe mensen tegen en je hebt wat te doen.

Gr. MadcaT
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik ben inmiddels redelijk bewust van mn gebruik, maar waqar het bij mij spaak loopt oa, is dat het met de juiste motivatie wel lukt, maar dat bepaalde circels zich herhalen (al dan niet door je eigen evt zwakheid).
Ik ben het er helemaal mee eens dat als je een nieuw clean beheersbaar leven wilt, je eigenlijk zou moeten verhuizen, en de basis opnieuw opbouwen/ maar das makkelijk gezegd dan gedaan, omdat het voor een nieuw huis meestal jaren moet staan ingeschreven.
Moet je dan op het moment dat je ~de spirit~hebt maar gewoon de deur van je oude leven achter je dichttrekken, en je dakloos leven tegemoet? Ik kan u vertellen dat toen ik dat meemaAKTE dat ik serieus 100% wist en voelde dat dit de juiste keuze was en het wel goed zou aflopen MAAR VERSTANDELIJK KON IK HET NIET dus nu woon ik hier nog steeds met de zelfde situaties (hoewel ik ervan bewust ben dat je je eigen situatie ten positivie of ten negatieve kan creeeren, dus dat het niet persee door andere mensen komt als je bv weer eens terugvalt) Het is eerder de opgebouwde som van al je ervaringen inc. de mensen of buurt wat je kan beinvloeden, Maar moet je als je daar aan toe bent dan maar gewoon je huis achterlaten als je niks hebt om naar toe te gaan? Daarom is het moeilijk om van veslaving af te komen als je niet kan verhuizen.
W
Wappie7Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoals ik het heb gelezen heb je geen vrienden.
Die vrienden die jij vrienden noem zijn geen vrienden hun hoorde je juist buiten de drugswereld te houden op zo'n leeftijdO_O

Ik zou zeggen naast het afkicken van drugs zou ik ook afkicken van die vrienden groep.
Start een nieuw eenzaam leven ga in alle rust de bijwerken/afkickverschijnselen aan. Wanneer je dit achter de rug heb kan je een nieuwe vrienden kring proberen te vorming en dan ben je letterlijk herboren als een nieuw mens.

Ik bedoel wat zou je kiezen.

1. Je gaat door met zoals je nu leeft.
Gevolgen: Gezondheid gaat achteruit, drugsgebruik word groter en extremer (en dus nog moeilijker te stoppen), geen sociaal leven alleen met drugs gebruikers, je toekomst gaat eraan, je word hersendood, vergeetachtig wat je bijna dement kan noemen, leven wat bestaat uit high/trippy of kater verwerken.

of

2. Je stopt met drugs en die vrienden kring.
Gevolgen: Je ziet er beter en stralender uit, Gezond, mooi toekomst op gebied van school/werk en dromen omdat je tijd en energie ervoor heb, vrienden die ECHT om je geven, je maakt je ouders trots.

Als ik dit zelf zo lees zou je het kunnen noemen tussen de makkelijkste maar zeer pijnlijke depresieve leven(hell) en een prachtige kleurige toekomst waar je alleen maar een kleine struggle voor hoeft te betalen(hemel)

Dit is wat mij erg dwars zat toen ik mijn allerlaatste drugs gebruikt had en toen ik voor het eerst zo serieus en zo helder over mijn drugs gebruik nadacht had ik de keuze zeer snel gemaakt.

The choice is yours.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
In feite heb je natuurlijk gelijk, maar butaangas inhaleren...

kom op zeg! :openmouth:
Klik om te vergroten...
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Svali zei:
In een ander topic gaf ze al aan butaangas te inhaleren om te trippen, dat doen zelfs hardcore junks niet eens. Dus ik ben bang dat het al te laat is...
Klik om te vergroten...

ik heb ook nog geexpirimenteerd met butaangas (als dit aanstekergas is toch), en ben het evensnel beuh geraakt als ik het leren kennen had, wiet daarintegen gebruik ik nu toch al 9 jaar op regelmatige basis en kan ik echt moeilijk laten
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#7
alle reacties goed bedoeld hoor, maar volgens mij leest ze het niet (anders zou ze wel reageren)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."