Louisje8900 zei:
Ik noem louise & ik ben nog geen 14.
Ik ben vroeger, beginnen omgaan met mensen die ouder waren dan mij.
Zo ben ik in de drugswereld terecht gekomen.
Iedere dag rook ik wiet.
Ik heb ook al speed & coke genomen.
Ik ben daar niet echt preus op. Heel mijn familie kan het eigenlijk niet meer aan.
Ik kom iedere dag achter school droggie naar huis. Ik ben een goed leerling op school.
Maar tog lig ik bijna buiten door mijn gedrag. Het maakt mij echt kapot. Voor het minste dat er gebeurd kom ik boos. Ik ben gerust in alles en iedereen en ken mijn grenzen niet meer. Ik heb al meerdere keren proberen te stoppen. Maar het lukt niet. Of ik denk dat tog, het is gewoon onmogelijk om te stoppen als al je vrienden iedere dag aan de wiet enzo zitten. Als je daarbij zit kan je tog moeilijk neen zeggen?
dag Louise ik ben Jonas een jongeman van 15jaar ik herken mezelf in jouw.
ik rookte al 2 en half jaar jointjes
en al een jaartje ongeveer elke dag ook heb ook coke genomen en xtc.
ik had de zelfde problemen als jij nu hebt.
problemen thuis op school,...
ik ben een tijdje geleden(ongeveer 2weken geleden) gepakt door de politie met wiet voor de 2de maal.
ik ben ondertussen gestopt met wiet roken en ben in therapie gegaan bij een drugs hulp centrum.
met de mensen daar kan je over je problemen praten het heeft mij goed geholpen en ik denk dat het verstandig is als jij het ook een keertje gaat proberen.
de eerste keer dat je in z'n centrum komt voel je je ongemakkelijk maar eens dat je je begeleider goed leert kennen help het je!
voor mij was het ook een hel om er met te stoppen maar waar een wil is een weg.
het is helemaal niet eenvoudig je word er gek van maar je moet er van overtuigd zijn dat het niet goed is voor je.
probeer af te bouwen met blowen rol een jointje en rook een beetje van hem, laat hem uit gaan en steek hem de volgende dag terug op en zo telkens minder en minder het lukt je zeker!
vraag aan de mensen met wie je omgaat dat ze je ermee willen helpen dat ze jouw bijvoorbeeld geen joint of een lijntje coke aanbieden.
als je vraagt om van hun joint te trekken dat ze het telkens weigeren.
ik heb het ook zo gedaan, je vrienden gaan er begrip voor moeten opbrengen anders zijn het geen goede vrienden en kan je beter met andere mensen omgaan.
Het is een moeilijke periode voor je ik herken het helemaal.
maar probeer het en hou het vol!!!
succes