Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn GHB afkick verhaal

Mijn GHB afkick verhaal

34 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja hoor, je kan gewoon stoppen. Als je binnen 3 uur na je laatste g geen ernstige lichamelijke klachten krijgt kun je veilig stoppen.
p
partykatLid
01-01-2024, 00:00
#2
dank je. ik heb gister ook heel veel topics dorelezen, en ben nu wel een beetje gerustgesteld. als ik lees hoeveel sommige hier gebruiken, 100 tot n150 ml per dag??? :openmouth: , dan stelt dat van mij weinig voor.alhoeweldat niet zo voelde voor mij , gelukig maar, anders was ik mischien nog niet tot de conclusie gekomen te stoppen. ik zeg niet dat ik het nooit meer wil gebruiken, maar ik wil er niet meer afhankelijk van zijn. het zit wel nog veel in mijn hoofd, ik volg een therapie bij een verslavingskliniek,en ga ook naar meetings. maar heb nog steeds moeite met de totale onthouding, dus ook geen wijntje geen jointje. pffffffff, da,s moeilijker dan ik dacht :(
g
geeniedeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

Ik ben al de hele ochtend deze forums aan het lezen. ben nu zelf namelijk op het moment aan het afbouwen en benieuwd naar andere hun ervaringen en tips.
Ik gebruik nu al sinds 2 jaar g alleen niet non stop soms met tussenpozes van 3 a 4 dagen.
In het begin ging dat goed maar de laatste paar maanden ging dit steeds minder ik kwam in een vicieuce cirkel terecht van 4 dagen gebruiken en dan 3 moeilijke dagen tegemoet tot het weer vrijdag was en het liedje weer van voor af aan begon. Ik heb al erg snel last van afkick verschijnselen zweet handen en voeten trillen hartkloppingen paranoya en down. vaak was dit naar de derde dag weer over maja dan begon ik weer. nu heb ik de afgelopen 5 dagen mij helemaal te buiten gegaan in 3 dagen samen met een goede vriend allebei een halve liter weggezopen....ik ben hier erg van geschrokken! ook de 4 en 5e dag hard doorgegaan en dat terwijl ik er niet eens meer het lekkere gevoel van krijg nu is het woensdag en neem nu ong op de andehalf a 2 uur een half buisje dit houdt me rustig en ben van plan op deze manier af te bouwen. het nadeel is alleen dat ik morgen een sollicitatie heb en dag erna ook. ik zie hier als een berg tegenop aangezien ik onwijse natte handen heb en me niet echt tof voel.
Gelukkig heb ik wel een paar diazepam pilletjes inhuis alleen word ik daar zo suf van en dat kan ik morgen niet gebruiken. heeft iemand meschien tips wat ik nog meer kan doen hiertegen? oo tegen die natte handen? ik ga sowiezo vandaag 5htp kopen om me eenigzins wat vrolijker te gaan voelen.
ik ben in ieder geval blij dit forum te zijn tegengekomen, ik wou eerst per direct stoppen maar dat word een hel het iedee van rustig afbouwen werkt goed.

:)
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed verhaal dit! Wat een troep is het he..!
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik drink nog wel eens iets ja, maar dat is geen GHB. Ik zie me dat de komende tijd ook echt niet doen. Heb er eerlijk gezegd een beetje een afkeer van gekregen. Maar dat komt omdat het nog vers in het geheugen zit. Ik kan nog geen zinnig woord zeggen hoe dat over onbepaalde tijd zal zijn :rolleyes:
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er is op dit forum al het 1 en ander over afkicken van GHB terug te vinden. Dat heeft mij heel erg geholpen. En vanwege die reden heb ik besloten om mijn verhaal hier ook te posten. Misschien dat een ander weer zal helpen ergens in de toekomst. Let aub niet op taal of spel fouten of dat soort crap.

Eerst even een kort introotje. Niet om op te scheppen of wat dan ook, maar gewoon om een profiel te schetsen van wie ik ben. Ik ben inmiddels alweer 30 jaar oud. Iets van 11 of 12 jaar geleden ben ik begonnen met drugs te gebruiken. Daarvoor was het af en toe een blowtje, toen de XTC, en de speed. Dit was in de hoogtij dagen van de gabber scene toendertijd. Uiteindelijk ook gaan experimenteren met coke maar gelukkig vond ik daar geen drol aan. En ook met GHB en dat was helemaal mijn ding. Vooral in combi met wat pillen of speed. Dan zomaar ineens ben je aantal jaren verder in je leven en al de tijd heb je alleen maar gewerkt en gefeest. Dan krijg je een relatie met iemand waar je mee samen gaat wonen die ook graag speed / ghb gebruikt. In die periode ben ik zelfs gestopt met werken en me "ziekgemeld" omdat ik verslaafd was. Daar hulp voor gezocht, tot twee keer toe in een korte behandeling gezeten waar ik achteraf niet veel wijzer van ben geworden want het meeste wist ik al. Maar ik moet wel zeggen dat er een vervolg traject voor me uitgestippelt was waar ik nooit aan ben begonnen. Relatie inmiddels ook weer voorbij, mede dankzij drugs problemen van ons alletwee. Na alles bij elkaar iets meer dan een jaar thuis gezeten te hebben toch maar weer besloten om terug te gaan werken, ook al ben ik nooit officieel "genezen". Werk bracht een structuur in mijn leven waardoor ik in ieder geval een beetje mee kon draaien in onze oh zo prachtige maatschappij. Wat hield het in?

Op vrijdag flink aan de speed en de GHB die ik toen meestal per kwart liter inkocht. Hele weekend non stop aan de speed & GHB. Mezelf dwingen om zondag avond te gaan slapen om vervolgens maandag te gaan werken. Het duurde niet lang voordat ik erachter kwam dat het best goed te doen was als ik op de maandag ochtend ook een piepklein beetje speed nam, en een buisje. Enige wat er aan me te zien was dat waren wallen onder mijn ogen want het werk heeft er nooit onder geleden. Al kan dat laatste niet helemaal kloppen moet ik bekennen want ik heb vaak genoeg dingen laten liggen die ik anders niet had laten liggen. Maar dat terzijde. De hoeveelheden GHB die ik inkocht zorgde ervoor dat het vrij snel weer op was. Vaak kocht ik op de donderdagavond in, naam alvast wat, en dan vrijdag ging ik plankgas. Omdat je het combineerd met speed heb je niet snel last van de nadelige uitwerkingen zoals out gaan. Ook wel, maar toch minder. Nadeel daarvan is dat je heel snel een tollerantie opbouwt omdat je meer kan hebben. Ik was er dus al vrij snel achter dat GHB ook lichamelijk verslavend werkt. Ik heb namelijk vaker dan ik zou willen trillend en zwetend achter mijn buro gezeten en achterdochtig was dat niemand in de gaten had dat ik er in die toestand bij zat. Dit duurde dan meestal maar een halve dag ofzo. Tegen die tijd had ik ook al gelezen ergens dat afbouwen erg belangrijk is. Vandaar dat het best meeviel denk ik.

De laatste keer ging het iets anders dan ik van te voren gedacht had. Het voelde deze keer meer aan als een steek in de rug. Ik heb namelijk een veeeel langere perdiode achter elkaar GHB gebruikt. En de doseringen waren op de duur ook asociaal hoog. Ik was me er al wel van bewust dat ik daar problemen mee zou gaan krijgen maar het ze toch onderschat. Ik heb het hier echt over maanden met hits van 10 of 15 ml per keer. In deze periode is er behoorlijk wat (f)out gegaan hier in huis. Mezelf stoten, gewoonweg omvallen, dingen omstoten of uit mijn handen laten vallen etc etc. Echt te belachelijk allemaal. Er zijn zelfs momenten geweest dat ik dacht dat "ze" met me aan het sollen
waren. Ken je nagaan!!! Maar dat is te verklaren door het chronish tekort aan slaap. Want op den duur kon ik geen hele nacht meer door slapen. Iedere keer dat wakker worden. Vermoeiende hobby!!

Ik dacht redelijk voorbereid af te gaan kicken. Was al langer bezig geweest met afbouwen. Ik voelde er al langer helemaal niks meer van dus het was puur om te kunnen blijven functioneren. Met als doel om uiteindelijk ermee te stoppen natuurlijk. Inmiddels zover afgebouwd dat ik weer veel beter sliep, en ook een week de tijd heb genomen om qua slaap weer bij te komen. Afgebouwd naar 3 ml dacht dat wel goed zou gaan en binnen een dag over zou zijn omdat ik in het verleden op hogere doseringen zat, en toen binnen een dag afgekickt was. Nou niet dus...

Maandag op het werk de laatste dosis genomen. Met in het oog dat ik tegen de tijd dat ik afgewerkt zou zijn wel ontwenningsverschijnselen zou gaan krijgen, maar daar was ik op voorbereid! Ik had immers afgebouwd en voor de zekerheid een fles vodka in huis gehaald. Maandag avond ging wel, maar in de nacht van maandag op dinsdag toen begon de ellende. Toen werd het me al duidelijk dat ik er deze keer echt niet binnen een middagje vanaf zou komen en dat ik me ziek zou moeten melden. Woensdag nog steeds hetzelfde maar het ging al een stuk beter. Maar dan wel voornamelijk vanwege de drank. Ik nam namelijk op woensdag het besluit om donderdag weer te gaan werken, en dat had ik nooit moeten doen! Ik werd donderdag al erg vroeg en voelde de ontwennings verschijnselen weer lichtelijk terug komen. Ik dacht bij mezelf: dit kan toch niet! Ik heb al 2 dagen geen GHB meer op maar begin toch weer te rillen. Ik dacht dat ik er allang vanaf zou moeten zijn. Maar het was dus die drank die de ontwenningsverschijnselen heeft kunnen onderdrukken tot nu toe. Afgelopen donderdag op mijn werk heb ik 2 uurtjes kunnen werken, en toen heb ik moeten zeggen dat ik het niet meer trok. Ik leek wel een spast in mijn handelingen. Zweten, warm/koud, onrustig, achterdochtig. Pffff mijn god wat een ellende was dat. Ben direct naar de supermarkt gefietst, en heb een paar flessen drank gehaald. Toen ik een glas of 3 op was toen was er niks meer aan de hand. Gisteravond dacht ik dat ik dan vandaag misschien toch weer zou kunnen gaan werken, maar nee hoor.
Was alweer 2 uur voordat mijn wekker afgaat wakker, en het welbekende zweetlaagje stond weer op mijn voorhoofd. Om 1 minuut voor 8 stond ik bij Appie Heijn op de stoep om een paar flessen wijn in te slaan. Ik heb daarvan alweer 3 glazen op en ik voel me prima. Zo prima zelfs dat ik dit hele stuk in 1 ruk door heb geschreven.

Ik doe dit iig echt NOOIT meer op deze manier. Doe met deze info wat je wilt. Zo ging het bij mij. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb nu sinds maandag geen G meer op, en het is vrijdag. Hoe lang kan dit nog duren?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je moet niet afkicken met drank, je moet afkicken met ghb, want daar vraagt je lichaam naar.

Vooral die speed in het weekend is gevaarlijk. In combi met speed neem echt veel ghb.
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flugeltje zei:
Je moet niet afkicken met drank, je moet afkicken met ghb, want daar vraagt je lichaam naar.

Vooral die speed in het weekend is gevaarlijk. In combi met speed neem echt veel ghb.
Klik om te vergroten...

Dat dacht ik dus al gedaan te hebben. Schijnbaar niet genoeg dus. Maar ik zit nu op de 4e dag zonder een druppel G.... dan zou het volgens mij stom zijn om weer bij te gaan halen want dan zit ik binnen no-time weer met hetzelfde probleem. Ik had al behoorlijk afgebouwd. Ben nog steeds nieuwsgierig of iemand me kan vertellen wat ik nog kan verwachten.
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou inderdaad zeker niet ghb erbij halen en beetjes gaan nemen.
ik denk dat dat vooral is om de levengevaarlijke kant van het cold turkey afkicken te verminderen/verkomen. maar aangezien jij al 5 dagen gestopt ben, zal dat waarschijnlijk niet nodig zijn.
je bent al weer 5 dagen verder en die afkicksverschijnselen zullen zeker niet zo heel lang meer duren. (tenminste dat concludeer ik uit andere topics hier)
ik heb het zelf ook weleens gehad, maar goed toen heb ik maar 3 weken non stop aangezeten dus dat valt niet te vergelijken met jouw situatie. toen heb ik ook 4/5 dagen last van afkicksverschijnselen gehad. alleen had ik ipv alcohol (heb een hekel aan zuipen) temazepam om te slapen.

maarja goed, gewoon volhouden, het zal echt niet zo lang meer gaan duren
ennja de tijd daarna is ook wel moeilijk. tenminste ik wou weer iets ervoor in de plaats of in ieder geval op een of andere manier wel savonds wazig zijn en chillen, en toen ben ik weer gaan blowen (waar ik eerst eigelijk mee gestopt was vanwege lamheid etc) nja en daar baal ik nu eigelijk wel van.
nu moet ik daar weer opnieuw mee gaan stoppen, je zou denken dat dat best makkelijkk is, maar in mijn realiteit valt dat heel erg tegen :grin: .
maarja, liever verslaafd aan de hasj dan aan de ghb imo.

en wat ik zelf ook erg relaxt vond, na een tijd gestopt met de g te zijn.
als je daarna weer een x een dosis neemt op een speciale gelegenheid!!!
voelt ie weer zo heerlijk als eerst toen je het nog niet gebruikte om normaal te kunnen functioneren
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#10
J89 zei:
en wat ik zelf ook erg relaxt vond, na een tijd gestopt met de g te zijn. als je daarna weer een x een dosis neemt op een speciale gelegenheid!!!
voelt ie weer zo heerlijk als eerst toen je het nog niet gebruikte om normaal te kunnen functioneren
Klik om te vergroten...

ja dat klinkt nu nog als een utopia maar wel aannneembaar. ik zal iig NOOIT meer zo gaan gebruiken als ik gedaan heb. ik heb mijn lesje echt wel geleerd zoals ze dat wel eens zeggen.
Het gaat overigens nu wel volgens mij. vanochtend voelde ik me wel goed. en gelukkig is iedereen maandag vrij dus kan ik nog ff rustig aan doen tot dinsdag. dan moet ik hopelijk toch echt wel weer helemaal de oude zijn. en nuchter! Mijn god wat ben ik nuchter!! Ik voel weer dingen, ik zie weer dingen. G demt echt veel gedachtens en gevoelens! Als je langer door gebruikt bedoel ik.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik voel weer dingen, ik zie weer dingen. G demt echt veel gedachtens en gevoelens! Als je langer door gebruikt bedoel ik.
Klik om te vergroten...

Net zoals de meeste drugs waarin je kan vluchten als je jezelf niet goed voelt.
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flugeltje zei:
Ik voel weer dingen, ik zie weer dingen. G demt echt veel gedachtens en gevoelens! Als je langer door gebruikt bedoel ik.
Klik om te vergroten...

Net zoals de meeste drugs waarin je kan vluchten als je jezelf niet goed voelt.
Klik om te vergroten...

ja da's vaak het hele eieren eten hè? ik hebg de winter weer overbrucht zeg maar :smoke:. ben er niet trots op hoor. wil onderhand wel eens "normaal" door het leven gaan. schijnt dat alleen ik dat kan doen. dat vind ik dan weer zo jammer! heeft er niemand een toverstafje ofzo??
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij mij is het heel anders gegaan, maar herken precies het gedeelte dat je denkt 'ok, nu is het een kwestie van gewoon niets nemen' en dan komt die terreur van zweten, angst, harttkloppingen, stijfheid weer langzaam bovendrijven.

Bij mij duurde het een volle 3 weken voordat ik echt clean was, en een halfjaar voordat echt de laatste zeer lichte kenmerken bij het inslapen verdwenen waren.

Ik gebruikte niks nakkes nada naast G, alleen G.

Afkicken is een zeer smerig proces omdat cold turkey geen optie is en de dosis mininaal naar beneden gestroeft kan worden in verband met de veiligheid. En zodra je effe teveel pakt, kost dat weer een dag extra.

Gelukkig wist ik waar ik mee bezig was maar de echte hallucinaties en doodsbedreigingen in m'n slaap en dan midden in de nacht wakker schrikken en klaarwakker zijn zal ik nooit vergeten.

Ik benijde heroine en crack verslaafden die het spul onthouden word en ermee weg kunnen komen, ik had graag met ze geruild op dat moment.

Het vreemde is ook dat ik G niets verwijt, het is nog steeds fantastisch spul en het was me nooit overkomen als ik geweten had dat het lichamelijke afkicks kon geven.
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben nu een week en een dag verder en het ergste is wel degelijk voorbij. Ik heb mezelf zojuist dan ook beter gemeld op het werk want meer dan een week aan de diarree dat kan natuurlijk niet :wink: Ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik moest afkicken. Al was het achteraf misschien toch beter geweest om niks te zeggen, de bedrijfsarts te laten komen, en open kaart te spelen. Hij heeft toch geheimhoudingsplicht. En dan had ik vandaag ook niet hoeven stressen ofdat alles wel goed zal gaan zometeen op het werk.
Ik merk nog steeds de afkickverschijnselen. Het trillen is weg maar mijn handelingen zijn nog wel vaak lastig. Merk vooral de geestelijke afkickverschijnselen nog. Erg onrustig, snel geirriteerd door anderen, niks kunnen hebben, etc etc.
Als ik had geweten dat het zo erg zou zijn dan had ik ook nooit zo lang doorgebruikt.
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#15
En een halve dag later ben ik weer thuis. Mijn god wat een ellende!!! :angry:

Ik heb overgevoelig voor vanalles en nogwat. Denk de hele tijd dat ik vanalles zie in mijn ooghoeken. Als ik zoiets denk te zien dan reageer ik schrikachtig. Voel me ongemakkelijk (behalve als ik gewoon thuis ben). Ik irriteer me aan vanalles en nogwat. En doe echt wel mijn best om het bij mezelf te houden en 'Zen' momentjes te gebruiken maar dat helpt niet.

Heb me weer ziekgemeld. En afgesproken met de bedrijfsarts morgen. Dan zie ik wel waar het schip zal stranden. De stress om er zsm vanaf te zijn ivm werk is nu iig even weg. Dat scheelt al een hoop volgens mij.

Net maar weer naar de supermarkt geweest. Paar halve liters bier en een fles wijn gehaald (da's niks nieuws voor me maar ik voel me nu echt zo'n verslaafde). Net 2 wijntjes naar binnen gegoten en hopla.. niks meer aan het handje. Echt ongelooflijk. Wat een heftig spul zeg die G.
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hoop trouwens dat deze info anderen in de toekomst zal helpen om een duidelijker beeld te krijgen van wat er je te wachten kan staan. Daarom doe ik dit namelijk.
r
richelleLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterkte Dre!!
Had zelf echt geen idee dat an ghb afkicken zo moeizaam gaat.
Goed van je dat je het hier neerzet ,in de hoop dat anderen er wat van leren .
Heb het weleens gebruikt maar omdat ik altijd en nog ..te schijterig ben dat ik verkeerd doseer, pak ik er niet meer na.
Terwijl ik heel veel gebruikers ken die de mix van xtc en ghb helemaal Top vinden maar als het bekende glas rond ga , sla ik over.

Hoe gaat t nu met je?
D
DreLid
01-01-2024, 00:00
#18
richelle zei:
Hoe gaat t nu met je?
Klik om te vergroten...

Nu gaat ie weer prima. Ben er volgens mij helemaal vanaf. Geestelijk voel ik me ook weer de oude.
Ik merk nu pas wat GHB over langere tijd eigenlijk met iemand doet. Ik ben nu weer mezelf. Met mijn eigen gedachtes en gevoelens die ik lang niet op deze manier gehad heb. Vind het veel fijner zo. Ik ben er dus voor goed vanaf zeg maar :wink:
I
IlseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Herkenbaar allemaal.
Ik ben zelf 4 weken terug uit een afkickkliniek na 2 jaar verslaafd te zijn geweest aan GHB.
Ik ben echt door een hel geweest en had de keuze: afkicken of sterven
Steeds maar angstaanvallen, verschrikkelijk trillen, ijskoud en later weer verschrikkelijk zweten.
Ik de kliniek wordt je geholpen met valium, wat een beetje verlichting geeft.
Ik ben nu 5 weken vrij van ghb en mijn darmen beginnen nu pas weer een beetje te werken.
Ik de kliniek vertelden ze mij dat de afkick van GHB (vooral als je zo lang verslaafd bent) levensgevaarlijk is. Eerst stoppen de nieren en lever en later je hart, vandaar idd het afbouwen (heel belangrijk!). Ze noemen het 1 van de zwaarste afkick die ze hebben kennen.

Pas op met alcohol! Dit is ook een downer en zorgt ervoor dat de afkick juist langer duurt! Je lichaam blijft vragen hierdoor. Ik ben zelf ook nog nerveus, soms angstig en geiriteerd maar moet het maar uitzitten...

Het is een lekkere drugs maar wees er please voorzichtig mee!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik de kliniek vertelden ze mij dat de afkick van GHB (vooral als je zo lang verslaafd bent) levensgevaarlijk is. Eerst stoppen de nieren en lever en later je hart, vandaar idd het afbouwen (heel belangrijk!).
Klik om te vergroten...

True, omdat je lichaam ghb nodig heeft om te blijven functioneren. Ghb is immers lichaamseigen. Externe toediening zorgt voor inwendige stopzetting van de productie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."