Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn GHB afkick verhaal

Mijn GHB afkick verhaal

34 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
s
sergio76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed een heel indrukwekkend verhaal. Ik moet zeggen dat ik veel lees over ghb verslaving en het lijkt alleen maar meer te worden. Ik doe het ook regelmatig en heb het vaak ook te veel gedaan; gevolg niet kunnen slapen, gevolg wat nemen om te slapen, met als gevolg 's nachts weer moeten bijnemen om verder te kunnen slapen. Goed ik heb geen probleem, ben wel geschrokken van de vele verhalen en denk nu 2 keer na. Wat ik me afvraag is om hoeveel procent van de gebruikers het gaat, welke uiteindelijk een probleem ontwikkelt? Ik bedoel ik lees verhalen welke dateren uit 2005/2006 en als het nou echt zo gevaarlijk is dan had het een maatschappelijk probleem geworden en dan had de overheid zich ermee gaan bemoeien en dan had men maatregelen getroffen. Ik hoor hier echter niks over, helemaal niks, of het wordt dood gezwegen en niemand wil dit probleem onderkennen, of het gaat om een dusdanig kleine groep die anders ook wel een andere verslaving zou hebben ontwikkeld. Ik lees zelfs op een forum waarbij ene "Ali" vertelt over de dood van zijn/haar zoon en de vriendin die nog in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt??? Het CAD is hierbij betrokken??? Wat is hier aan de hand? Is dit weer een bullshit verhaal, wat is nu waar?

Dat je problemen kan ontwikkelen dat geloof ik best. Ik bedoel ga eens een heel weekend vanaf 's ochtends tot 's avonds drinken en dan ook nogeens 's nachts en kijk wat voor problemen je dan krijgt. De verleiding om ghb vaak te nemen is groot, en dat weet ik zelf ook. Wat dat betreft kan je het ook gemakkelijk de gehele dag door nemen. Vooral het feit dat je bijna overla kan lezen dat ghb niet schadelijk is en als het om drugs gaat wellicht wel het meeste zuivere dat je tot je kan nemen.......ja ja was dat maar waar. Ik heb dit dus ook geprobeerd en ja het klopt niet helemaal.....'Niet kunnen slapen, 's ochtends vaag, de gehele dag een vaag gevoel, borrelende darmen (wordt afgebroken in Co2 en water). Nee helemaal zonder gevolgen de gehele dag en dan enkele dagen lang ghb gebruiken kan niet, en dat is op zich niet eens zo gek. Dus wat moeten we hiervan leren, doe het met mate, ga niet TE gek doen en er zal niks aan de hand zijn. Dat is met alles zo. Ben je verslavingsgevoelig dan moet je helemaal NIKS doen en in je achterhoofd houden dat je eenmaal deze handicap hebt, want dat is het, verslaving is een ziekte, je wordt ermee geboren. Tenminste dat is mijn mening. Kijk ga je echt gek doen en het lot tarten dan kan iedereen verslaafd raken. Een "normaal" persoon (lees geen aanleg tot verslaving) kan een avond een halfje coke nemen en een leuke avond beleven. Er zijn personen die dat niet kunnen en dan meteen 10 dagen door moeten gaan, hetzelfde met alcohol. Het gros van de mensen zuipt zich in het weekend klem om vervolgens de gehele week niks te drinken en gewoon te functioneren. Zo ook met onze geliefde gehaktbal......je eet h'm met mate en geniet of je vreet je vol en zal de gevolgen onder ogen moeten zien...

Oke dat was het en sterkte met het herstel.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Om ghb verslaafd te worden moet je het goedje al smerig hard misbruiken
M
Mrs. GLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo

Ik ben onderhand al 3 jaar verslaafd aan de G, iedere dag om de anderhalf uur neem ik een dosis
wanneer ik het niet neem begin ik ontzettend te trullen met de gedachten dat ik doodga.
Ik ben er een maandje vanaf geweest en afbouwen helpt bij mij helaas niet,
Bij mij is het alles of niets dan maar een cold turkey heb net weer een halve liter ingeslagen waar ik maar 5 daagies mee door kan brengen
Wi ecgt graag stoppen maar ik heb slapeloze nacgten wat ik ook neem het maakt geen verschil bij mij.
het ergste is datg ik er ontzettend rot van uit ga zien lelijke huid en ontzettend dik herkennen jullie dit??
I
IlseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel erg herkenbaar Mrs. G.
Ik had enorm vette huid met grote porien door de ghb.
Ook had ik 11 kilo vocht bij mij door het zout in de ghb :openmouth:
Ik sliep ook bijna niet meer en daardoor kreeg ik steeds meer angstaanvallen.
Valium heeft mij geholpen om weer wat bij te slapen voordat ik werd opgenomen.
Ik kan je alleen maar aanraden om hulp te zoeken, ik ben opgenomen geweest bij Novadic Kentron en zonder hun hulp was het mij nooit gelukt! Sterkte! en je kan mij altijd pb'en.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ilse zei:
Heel erg herkenbaar Mrs. G.
Ik had enorm vette huid met grote porien door de ghb.
Ook had ik 11 kilo vocht bij mij door het zout in de ghb :openmouth:
Ik sliep ook bijna niet meer en daardoor kreeg ik steeds meer angstaanvallen.
Valium heeft mij geholpen om weer wat bij te slapen voordat ik werd opgenomen.
Ik kan je alleen maar aanraden om hulp te zoeken, ik ben opgenomen geweest bij Novadic Kentron en zonder hun hulp was het mij nooit gelukt! Sterkte! en je kan mij altijd pb'en.
Klik om te vergroten...

11 kg vocht ???

Max 3-4 kg vocht kan je vasthouden
M
Mrs. GLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ilse zei:
Heel erg herkenbaar Mrs. G.
Ik had enorm vette huid met grote porien door de ghb.
Ook had ik 11 kilo vocht bij mij door het zout in de ghb :openmouth:
Ik sliep ook bijna niet meer en daardoor kreeg ik steeds meer angstaanvallen.
Valium heeft mij geholpen om weer wat bij te slapen voordat ik werd opgenomen.
Ik kan je alleen maar aanraden om hulp te zoeken, ik ben opgenomen geweest bij Novadic Kentron en zonder hun hulp was het mij nooit gelukt! Sterkte! en je kan mij altijd pb'en.
Klik om te vergroten...

Hai Ilse,

Had jij dan ook ontzettend last van een opgezette harde buik??
Word er echt gek van alles al geprobeerd plaspillen, menthol thee (voor het verbranden van vet) Hoelang ben jij er al vanaf dan, heb een tijdje ongeveer 3 weken mee gestopt maar al die drie weken heb ik echt geen oog dicht gedaan
Heb je er nu nog steeds last van??
I
IlseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik was toch echt 11 kilo lichter toen ik uit de afkickkliniek kwam. Ik verloor ook 2 weken veel vocht uit mijn handen en voeten...erg irritant!

Een harde bolle buik had ik ook Mrs. G, balen is dat! Ik probeerde ook vanalles maar niks hielp ertegen.
Ik was ook vaker thuis gestopt maar idd het niet slapen en de doodsangsten zorgden er weer voor dat ik ging gebruiken. In de kliniek heb ik 4 nachten slecht geslapen maar daarna ging het al snel beter. Je wordt daar echt goed geholpen, ook met slapen en angsten. Het feit dat ik wist dat ik in de gaten werd gehouden gaf mij al wat rust (je ligt ook op een kamer met camera bewaking).
Ik ben nu ruim 2 maanden clean en alles gaat goed. Ik ben nog wel veel moe maar dat is niet gek na zo'n lange tijd bijna niet slapen. Ik slaap nu weer heerlijk! :hearteyes:
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Afkicken stelt niets voor als je maar heel langzaam afbouwd. Dan merk je er bijna niets van. Ook slapen is dan geen probleem. Maar ga je te snel, dan merk je het meteen.
s
sanny20Lid
01-01-2024, 00:00
#9
hallo,
ik heb heel erg veel respect voor jou dat je er weer bent boven op gekomen.
gelukkig heb je zelf ingezien dat je verkeerd bezig was en er optijd wat aangedaan.
ik heb eigenlijk een paar vraagjes aan jou mijn vriend gebruikt ook ghb alleen ik heb het wel een aantal keren gedaan voor hem omdat ik er niet nuchter bij wou zitten.
maar op een avond was ik zelf uit die trip ineens hij zat er nog in en vond het zo vreemd ben heel erg geschrokken van een aantal dingen die ik toen heb meegekregen.
nu heb ik erover gepraat met hem en gezegt dat ik het niet meer wil dat hij het doet.
hij zegt dat hij gaat stoppen en het niet meer aanraakt.
maar ik geloof er niks van hij heeft 8 maanden in een kliniek gezeten om af te kicken toen is hij daar vervolgens uit gekomen en doet het nog steeds.
ik heb helaas niet echt vertrouwen in hem en mijn vraag is eigenlijk of je er verschijnselen aan over houd of is dat bij iedereen anders maar iets moet ik toch wel kunnen zien lijkt me als hij echt daadwerkelijk gestopt is wat hij zegt.

ik hoop dat ik wat terug van je hoor
want zit er wel mee.

jij petje af en heel veel geluk en succes verder in je toekomst.


groetjes sanne
r
rutger86Lid
01-01-2024, 00:00
#10
hallo,

ik ben ongeveer een jaar verslaafd geweest aan de g. voor die tijd wel regelmatig gebruik maar niet dagelijks.

ik heb 13-05-09 m'n eerste afspraak gemaakt bij tactus verslavingszorg en na heel veel gesprekken, afspraken en vooral lang wachten kwam de verlossende brief op de mat.

16 september gesprek en 22 september opname bij novadic kentron afd cdd in breda.

was erg zenuwachtig voor de tijd maar ik neem achteraf m'n petje af voor de werkwijze van het novadic team.

ze hebben gekeken naar mn gebruik van de laatste week (moest ik zelf bijhouden in een agenda)
en daaruit kreeg ik een start dosering (legale) ghb (merknaam: Xyrem).

Xyrem is wel Gamma-hydroxy-boterzuur alleen is deze erg verdunt vergleken met ''straat'' ghb
ik nam normaal ongeveer 7ml per 1,5/2uur en mijn start dosering was 20ml per 2 uur.

10:00uur heb ik m'n laatste dosis eigen g genomen en vanaf 12uur kreeg ik dus Xyrem. Die dag voelde ik me nog prima, maar de 2 volgende dagen was ik aan m'n bed gekluisterd omdat je ten eerste aan de andere g moet wennen en ten tweede nam ik thuis zoveel en zovaak als ik maar wou, en hier krijg je de zelfde dosering elke 2 uur en geen minuut eerder.
maar na 2/3 dagen ben je hier aan gewend.

vanaf dat moment gaan ze per dag 2ml per dosis verlagen.
ik begon dus bij 20ml per 2 uur en na 3 dagen begon de afbouw.
v.b. maandag 20ml, dinsdag 18ml, woensdag 16ml, donderdag 14ml enz enz.

de eerste paar x merk je het wel iets maar het ergste heb je gehad ( de eerste 3 dagen)

verder kreeg ik voor de nacht diazepam en temazepam om de drang snachts te onderdrukken en een beetje te kunnen slapen.

vrijdag 3 oktober stond ik op 2ml per 2 uur en daar ben ik om 12 uur smiddags mee gestopt zonder enige problemen en zondag 5oktober ben ik ontslagen.

echt petje af voor novadic want ik ben (bijna) pijnloos afgekicked van die rommel.

hoop dat iemand wat heeft aan deze info.

voor vragen oid gelieve mailen naar [email protected]
p
partykatLid
01-01-2024, 00:00
#11
hallo ..ik ben ook bezig af te kicken van drugs,. voornamelijk g ook. ik ben sinds 2 wken vertrokken naar mijn ouders. maar ik vraag me af en toe af of ik ook in de gevarenzone val. i.v.m met de ontwenningsverschijnselen. ikgebruik ghb al 7 jaar of zo. eerst voornamelijk in de weekends, en de laatse 2 jaar ook veel doordeweeks. nou heb ik nooit 24/7 gebruikt.in de weekenden wel, maar doorde weeks was het 1 2 of hooguit 3 buisjes per dag. de laatste maand heb ik een paar keer een half buisje genomen omde dag . en niet meer dan 1 half buisje per dag, soms zaten er ook2 dagen tussen,ook omdat ik dacht dat ik moest afbouwen. denken jullie dat ik nu dan gewoon kan stoppen>het is ook op nu.ikheb geen last van trillen of slaapstoornissen. ben gewoon erg benieuwd hierna. groetjes
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja hoor, je kan gewoon stoppen. Als je binnen 3 uur na je laatste g geen ernstige lichamelijke klachten krijgt kun je veilig stoppen.
p
partykatLid
01-01-2024, 00:00
#13
dank je. ik heb gister ook heel veel topics dorelezen, en ben nu wel een beetje gerustgesteld. als ik lees hoeveel sommige hier gebruiken, 100 tot n150 ml per dag??? :openmouth: , dan stelt dat van mij weinig voor.alhoeweldat niet zo voelde voor mij , gelukig maar, anders was ik mischien nog niet tot de conclusie gekomen te stoppen. ik zeg niet dat ik het nooit meer wil gebruiken, maar ik wil er niet meer afhankelijk van zijn. het zit wel nog veel in mijn hoofd, ik volg een therapie bij een verslavingskliniek,en ga ook naar meetings. maar heb nog steeds moeite met de totale onthouding, dus ook geen wijntje geen jointje. pffffffff, da,s moeilijker dan ik dacht :(
g
geeniedeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo,

Ik ben al de hele ochtend deze forums aan het lezen. ben nu zelf namelijk op het moment aan het afbouwen en benieuwd naar andere hun ervaringen en tips.
Ik gebruik nu al sinds 2 jaar g alleen niet non stop soms met tussenpozes van 3 a 4 dagen.
In het begin ging dat goed maar de laatste paar maanden ging dit steeds minder ik kwam in een vicieuce cirkel terecht van 4 dagen gebruiken en dan 3 moeilijke dagen tegemoet tot het weer vrijdag was en het liedje weer van voor af aan begon. Ik heb al erg snel last van afkick verschijnselen zweet handen en voeten trillen hartkloppingen paranoya en down. vaak was dit naar de derde dag weer over maja dan begon ik weer. nu heb ik de afgelopen 5 dagen mij helemaal te buiten gegaan in 3 dagen samen met een goede vriend allebei een halve liter weggezopen....ik ben hier erg van geschrokken! ook de 4 en 5e dag hard doorgegaan en dat terwijl ik er niet eens meer het lekkere gevoel van krijg nu is het woensdag en neem nu ong op de andehalf a 2 uur een half buisje dit houdt me rustig en ben van plan op deze manier af te bouwen. het nadeel is alleen dat ik morgen een sollicitatie heb en dag erna ook. ik zie hier als een berg tegenop aangezien ik onwijse natte handen heb en me niet echt tof voel.
Gelukkig heb ik wel een paar diazepam pilletjes inhuis alleen word ik daar zo suf van en dat kan ik morgen niet gebruiken. heeft iemand meschien tips wat ik nog meer kan doen hiertegen? oo tegen die natte handen? ik ga sowiezo vandaag 5htp kopen om me eenigzins wat vrolijker te gaan voelen.
ik ben in ieder geval blij dit forum te zijn tegengekomen, ik wou eerst per direct stoppen maar dat word een hel het iedee van rustig afbouwen werkt goed.

:)
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed verhaal dit! Wat een troep is het he..!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."