Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb in mijn leven alles wel eens geprobeerd, en speed in combi met G bleek uiteindelijk echt wel mijn ding te zijn. Nadeel daarvan is alleen wel dat je met speed langer wakker blijft, en dus langere tijd G blijft gebruiken, met als gevolg dat je binnen no-time lichamelijk verslaafd bent aan de G. Met datzelfe probleem zit ik nu dus. Zo ben ik ook op dit forum terecht gekomen omdat google zo vriendelijk was om me hier naartoe te sturen toen ik had gezocht op "lichamelijk afkicken ghb". Dat lichamelijk afkicken is dus echt geen pretje, en ik hou mijn hart dan ook vast voor de komende dag. Heb me zelfs ziek moeten melden hiervoor op mijn werk, en daar baal ik echt wel van! Wish me luck! (ook al is het m'n eigen stomme schuld)"
"richelle zei: Hoe gaat t nu met je? Klik om te vergroten... Nu gaat ie weer prima. Ben er volgens mij helemaal vanaf. Geestelijk voel ik me ook weer de oude. Ik merk nu pas wat GHB over langere tijd eigenlijk met iemand doet. Ik ben nu weer mezelf. Met mijn eigen gedachtes en gevoelens die ik lang niet op deze manier gehad heb. Vind het veel fijner zo. Ik ben er dus voor goed vanaf zeg maar"
"Flugeltje zei: Kun je eens beter het verloop van je gevoel naarmate je gestopt was beshrijven ? Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Denk het wel ja.. Ik zal bij deze een poging wagen Ik moet trouwens eerst even zeggen dat mijn vorige opmerking over dat ik me geestelijk weer de oude voelde iets te voorbarig was. Ik heb het namelijk nog best moeilijk gehad. Ik ben van mening dat je gevoel behoorlijk afvlakt als je voortdurend aan de G zit. Het werkt als een soort demper voor veel gevoelens en gedachten. Terugkijkend was dat voor mij dan ook een belangrijke reden waarom ik het gebruikte volgens mij. Ik heb ook wel eens iemand horen zeggen dat ie G als anti-depressiva gebruikte. Met G een beetje flierefluitend door het leven gaan zonder jezelf ooit rot te voelen en te lang stil te staan bij bepaalde dingen. Als je lang gebruikt dan word je gevoel erg neutraal. Het euforische gevoel wat G normaal geeft dat komt naarmate je meer gebruikt steeds minder voor. Mijn ervaring is dat ik wat G nam als ik me even iets minder voelde want binnen no-time waren alle zorgen weer verdwenen. Best handig voor iemand zoals ik die normaal gezien af en toe best moeite heeft met bepaalde gevoelens en gedachten een plaats te geven Nadat ik lichamelijk was afgekickt ben ik nog ff behoorlijk depri geweest. En hoewel ik genoeg had bijgeslapen en ik me lichamelijk weer de helemaal de oude voelde, was ik geestelijk nog steeds uitgeput. Ik heb een paar keer gruwelijk moeten janken vanwege wat voor reden dan ook. Ik kon maar heel weinig hebben en irriteerde me snel aan vanalles en iedereen. Ook voelde ik me constant onrustig in mijn bol. Ik heb iets van twee weken erg heftige en vooral ook verwarrende nachtmerries gehad. Zo erg dat ik me niet eens uitgeslapen voelde als ik wakker werd. Ze zeggen dat je in je slaap dingen uit het dagelijkse leven verwerkt dus daarom denk ik dat het een soort inhaalslag was ofzo die ik heb moeten maken. Sinds kort voel ik me pas echt weer helemaal de oude. En ik moet zeggen dat ik daar heel erg blij mee ben. Zo blij dat ik het zelfs wel fijn vind als ik me wat minder of verdrietig voel want die gevoelens komen natuurlijk ergens vandaan. En als je je zo voelt dan kun je jezelf af gaan vragen waar dat vandaan komt en dan ben je tenminste bezig om dingen te verwerken en een plekje te geven of zelfs aktie te ondernemen, net zoals ieder ander normaal mens dat doet. Ook zijn de momenten dat ik blij ben veel echter en ik waardeer ze ook meer als voorheen. Mijn gedachten heb ik ook weer op een rij (voor zover mogelijk bij mij) en ik denk weer wat vaker na over dingen die toch best belangrijk zijn in het leven, en dat voelt best goed. Kortom: het zal me echt geen moeite kosten om niet meer verslaafd te raken aan de G. Hopelijk was dat voldoende antwoord op je vraag"
"Je moet er gewoon rekening mee houden dat het ene middel een upper is, en de ander een downer. Ze heffen elkaar dus een beetje op. Als je aan de speed zit dan kun je meer ghb hebben. Dus pas daar erg mee op als je al een tijdje geen speed meer op hebt, en dan toch behoorlijk wat neemt, dan kan het andere effecten geven als dat je ze bv tegelijk in zou nemen. Het is gewoon een kwestie van aanproberen en goed kijken hoe je je op een bepaald moment voelt."
"Ik drink nog wel eens iets ja, maar dat is geen GHB. Ik zie me dat de komende tijd ook echt niet doen. Heb er eerlijk gezegd een beetje een afkeer van gekregen. Maar dat komt omdat het nog vers in het geheugen zit. Ik kan nog geen zinnig woord zeggen hoe dat over onbepaalde tijd zal zijn"
"Er is op dit forum al het 1 en ander over afkicken van GHB terug te vinden. Dat heeft mij heel erg geholpen. En vanwege die reden heb ik besloten om mijn verhaal hier ook te posten. Misschien dat een ander weer zal helpen ergens in de toekomst. Let aub niet op taal of spel fouten of dat soort crap. Eerst even een kort introotje. Niet om op te scheppen of wat dan ook, maar gewoon om een profiel te schetsen van wie ik ben. Ik ben inmiddels alweer 30 jaar oud. Iets van 11 of 12 jaar geleden ben ik begonnen met drugs te gebruiken. Daarvoor was het af en toe een blowtje, toen de XTC, en de speed. Dit was in de hoogtij dagen van de gabber scene toendertijd. Uiteindelijk ook gaan experimenteren met coke maar gelukkig vond ik daar geen drol aan. En ook met GHB en dat was helemaal mijn ding. Vooral in combi met wat pillen of speed. Dan zomaar ineens ben je aantal jaren verder in je leven en al de tijd heb je alleen maar gewerkt en gefeest. Dan krijg je een relatie met iemand waar je mee samen gaat wonen die ook graag speed / ghb gebruikt. In die periode ben ik zelfs gestopt met werken en me "ziekgemeld" omdat ik verslaafd was. Daar hulp voor gezocht, tot twee keer toe in een korte behandeling gezeten waar ik achteraf niet veel wijzer van ben geworden want het meeste wist ik al. Maar ik moet wel zeggen dat er een vervolg traject voor me uitgestippelt was waar ik nooit aan ben begonnen. Relatie inmiddels ook weer voorbij, mede dankzij drugs problemen van ons alletwee. Na alles bij elkaar iets meer dan een jaar thuis gezeten te hebben toch maar weer besloten om terug te gaan werken, ook al ben ik nooit officieel "genezen". Werk bracht een structuur in mijn leven waardoor ik in ieder geval een beetje mee kon draaien in onze oh zo prachtige maatschappij. Wat hield het in? Op vrijdag flink aan de speed en de GHB die ik toen meestal per kwart liter inkocht. Hele weekend non stop aan de speed & GHB. Mezelf dwingen om zondag avond te gaan slapen om vervolgens maandag te gaan werken. Het duurde niet lang voordat ik erachter kwam dat het best goed te doen was als ik op de maandag ochtend ook een piepklein beetje speed nam, en een buisje. Enige wat er aan me te zien was dat waren wallen onder mijn ogen want het werk heeft er nooit onder geleden. Al kan dat laatste niet helemaal kloppen moet ik bekennen want ik heb vaak genoeg dingen laten liggen die ik anders niet had laten liggen. Maar dat terzijde. De hoeveelheden GHB die ik inkocht zorgde ervoor dat het vrij snel weer op was. Vaak kocht ik op de donderdagavond in, naam alvast wat, en dan vrijdag ging ik plankgas. Omdat je het combineerd met speed heb je niet snel last van de nadelige uitwerkingen zoals out gaan. Ook wel, maar toch minder. Nadeel daarvan is dat je heel snel een tollerantie opbouwt omdat je meer kan hebben. Ik was er dus al vrij snel achter dat GHB ook lichamelijk verslavend werkt. Ik heb namelijk vaker dan ik zou willen trillend en zwetend achter mijn buro gezeten en achterdochtig was dat niemand in de gaten had dat ik er in die toestand bij zat. Dit duurde dan meestal maar een halve dag ofzo. Tegen die tijd had ik ook al gelezen ergens dat afbouwen erg belangrijk is. Vandaar dat het best meeviel denk ik. De laatste keer ging het iets anders dan ik van te voren gedacht had. Het voelde deze keer meer aan als een steek in de rug. Ik heb namelijk een veeeel langere perdiode achter elkaar GHB gebruikt. En de doseringen waren op de duur ook asociaal hoog. Ik was me er al wel van bewust dat ik daar problemen mee zou gaan krijgen maar het ze toch onderschat. Ik heb het hier echt over maanden met hits van 10 of 15 ml per keer. In deze periode is er behoorlijk wat (f)out gegaan hier in huis. Mezelf stoten, gewoonweg omvallen, dingen omstoten of uit mijn handen laten vallen etc etc. Echt te belachelijk allemaal. Er zijn zelfs momenten geweest dat ik dacht dat "ze" met me aan het sollen waren. Ken je nagaan!!! Maar dat is te verklaren door het chronish tekort aan slaap. Want op den duur kon ik geen hele nacht meer door slapen. Iedere keer dat wakker worden. Vermoeiende hobby!! Ik dacht redelijk voorbereid af te gaan kicken. Was al langer bezig geweest met afbouwen. Ik voelde er al langer helemaal niks meer van dus het was puur om te kunnen blijven functioneren. Met als doel om uiteindelijk ermee te stoppen natuurlijk. Inmiddels zover afgebouwd dat ik weer veel beter sliep, en ook een week de tijd heb genomen om qua slaap weer bij te komen. Afgebouwd naar 3 ml dacht dat wel goed zou gaan en binnen een dag over zou zijn omdat ik in het verleden op hogere doseringen zat, en toen binnen een dag afgekickt was. Nou niet dus... Maandag op het werk de laatste dosis genomen. Met in het oog dat ik tegen de tijd dat ik afgewerkt zou zijn wel ontwenningsverschijnselen zou gaan krijgen, maar daar was ik op voorbereid! Ik had immers afgebouwd en voor de zekerheid een fles vodka in huis gehaald. Maandag avond ging wel, maar in de nacht van maandag op dinsdag toen begon de ellende. Toen werd het me al duidelijk dat ik er deze keer echt niet binnen een middagje vanaf zou komen en dat ik me ziek zou moeten melden. Woensdag nog steeds hetzelfde maar het ging al een stuk beter. Maar dan wel voornamelijk vanwege de drank. Ik nam namelijk op woensdag het besluit om donderdag weer te gaan werken, en dat had ik nooit moeten doen! Ik werd donderdag al erg vroeg en voelde de ontwennings verschijnselen weer lichtelijk terug komen. Ik dacht bij mezelf: dit kan toch niet! Ik heb al 2 dagen geen GHB meer op maar begin toch weer te rillen. Ik dacht dat ik er allang vanaf zou moeten zijn. Maar het was dus die drank die de ontwenningsverschijnselen heeft kunnen onderdrukken tot nu toe. Afgelopen donderdag op mijn werk heb ik 2 uurtjes kunnen werken, en toen heb ik moeten zeggen dat ik het niet meer trok. Ik leek wel een spast in mijn handelingen. Zweten, warm/koud, onrustig, achterdochtig. Pffff mijn god wat een ellende was dat. Ben direct naar de supermarkt gefietst, en heb een paar flessen drank gehaald. Toen ik een glas of 3 op was toen was er niks meer aan de hand. Gisteravond dacht ik dat ik dan vandaag misschien toch weer zou kunnen gaan werken, maar nee hoor. Was alweer 2 uur voordat mijn wekker afgaat wakker, en het welbekende zweetlaagje stond weer op mijn voorhoofd. Om 1 minuut voor 8 stond ik bij Appie Heijn op de stoep om een paar flessen wijn in te slaan. Ik heb daarvan alweer 3 glazen op en ik voel me prima. Zo prima zelfs dat ik dit hele stuk in 1 ruk door heb geschreven. Ik doe dit iig echt NOOIT meer op deze manier. Doe met deze info wat je wilt. Zo ging het bij mij. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb nu sinds maandag geen G meer op, en het is vrijdag. Hoe lang kan dit nog duren?"
"Flugeltje zei: Je moet niet afkicken met drank, je moet afkicken met ghb, want daar vraagt je lichaam naar. Vooral die speed in het weekend is gevaarlijk. In combi met speed neem echt veel ghb. Klik om te vergroten... Dat dacht ik dus al gedaan te hebben. Schijnbaar niet genoeg dus. Maar ik zit nu op de 4e dag zonder een druppel G.... dan zou het volgens mij stom zijn om weer bij te gaan halen want dan zit ik binnen no-time weer met hetzelfde probleem. Ik had al behoorlijk afgebouwd. Ben nog steeds nieuwsgierig of iemand me kan vertellen wat ik nog kan verwachten."
"J89 zei: en wat ik zelf ook erg relaxt vond, na een tijd gestopt met de g te zijn. als je daarna weer een x een dosis neemt op een speciale gelegenheid!!! voelt ie weer zo heerlijk als eerst toen je het nog niet gebruikte om normaal te kunnen functioneren Klik om te vergroten... ja dat klinkt nu nog als een utopia maar wel aannneembaar. ik zal iig NOOIT meer zo gaan gebruiken als ik gedaan heb. ik heb mijn lesje echt wel geleerd zoals ze dat wel eens zeggen. Het gaat overigens nu wel volgens mij. vanochtend voelde ik me wel goed. en gelukkig is iedereen maandag vrij dus kan ik nog ff rustig aan doen tot dinsdag. dan moet ik hopelijk toch echt wel weer helemaal de oude zijn. en nuchter! Mijn god wat ben ik nuchter!! Ik voel weer dingen, ik zie weer dingen. G demt echt veel gedachtens en gevoelens! Als je langer door gebruikt bedoel ik."
"Flugeltje zei: Ik voel weer dingen, ik zie weer dingen. G demt echt veel gedachtens en gevoelens! Als je langer door gebruikt bedoel ik. Klik om te vergroten... Net zoals de meeste drugs waarin je kan vluchten als je jezelf niet goed voelt. Klik om te vergroten... ja da's vaak het hele eieren eten hè? ik hebg de winter weer overbrucht zeg maar . ben er niet trots op hoor. wil onderhand wel eens "normaal" door het leven gaan. schijnt dat alleen ik dat kan doen. dat vind ik dan weer zo jammer! heeft er niemand een toverstafje ofzo??"
"Ben nu een week en een dag verder en het ergste is wel degelijk voorbij. Ik heb mezelf zojuist dan ook beter gemeld op het werk want meer dan een week aan de diarree dat kan natuurlijk niet Ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik moest afkicken. Al was het achteraf misschien toch beter geweest om niks te zeggen, de bedrijfsarts te laten komen, en open kaart te spelen. Hij heeft toch geheimhoudingsplicht. En dan had ik vandaag ook niet hoeven stressen ofdat alles wel goed zal gaan zometeen op het werk. Ik merk nog steeds de afkickverschijnselen. Het trillen is weg maar mijn handelingen zijn nog wel vaak lastig. Merk vooral de geestelijke afkickverschijnselen nog. Erg onrustig, snel geirriteerd door anderen, niks kunnen hebben, etc etc. Als ik had geweten dat het zo erg zou zijn dan had ik ook nooit zo lang doorgebruikt."