Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsadvies gezocht (Cocaïne)

advies gezocht (Cocaïne)

40 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey Fool, aller eerst bedankt voor je reactie!

Dat is makkelijker gezegd als gedaan, ik ben namelijk ook een stevige drinker. Ben al gestopt met wiet roken (3jaar lang gedaan) vind alcohol los laten ook erg moeilijk. Zie het als dat ik soms eerst in m'n hoofd plan niet veel te drinken "och, een drankje kan wel" "3kan ook geen kwaad" en de volgende stappen kun je zelf wel bedenken.
Groet
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag leden,

Ik ben een jongen van 19 jaar oud, heb heel wat ervaring met verschillende soorten drugs.
Ik heb anderhalfjaar geleden voor het eerst coke gebruikt. In het begin vond ik het maar niks, rot spul, maar in de loop der tijd ben ik het gaan waarderen (helaas). In de zomervakantie ben ik het steeds vaker gaan gebruiken en steeds grotere doseringen, niet extreem hoog, het begon met een of 2 puntjes op een avond, daarna een kwart grammetje op een avond en het is nu opgelopen tot een halve gram per avond. Ik gebruik coke wekelijks, maar hou het wel alleen in het weekend. Het grappigste is dat ik altijd op s' maandags tot vrijdags denk "ik ga geen coke doen deze zaterdag" en als ik dan s' zaterdags met m'n maten ben en heb een stuk of 6 - 7 pilsjes op, dan komt de drang extreem erg aanzetten. Dan ga ik altijd m'n hele contactenlijst doorscrollen tot iemand tijd heeft me wat coke te komen brengen (of te laten halen). Ik presteer goed op m'n studie, heb een goede band met m'n ouders, dus op dat gebied beïnvloed het m'n dagelijks leven niet.
Vind het alleen zo beangstigend dat ik het effect van alcohol zonder coke saai begin te vinden..

Iemand soortgelijke ervaringen?
Tips? Reacties zijn welkom, het liefst zo veel mogelijk.
Wou het gewoon even kwijt.

Groet, Joe
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeejheM zei:
een enkele keer terugvallen hoeft niet te betekenen dat je gelijk je oude grdrag weer op hoeft te pakken he? noem het een uitglijder of zo, mocht het je overkomen, en ga daarna lekker weer op de goede weg als het kan.

succes verder!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, goed advies!

Na een week voel je je beter, na twee weken is de trek erg verminderd. Maar na een (3 weken / maand ga je toch soms denken, zou ik niet weer eens, het is al zo lang geleden en ik ben dan toch niet echt verslaafd. Na 3 maanden is het pas echt uit je kop en kun je zeggen dat je afgekickt bent. Tenminste zo voel ik het, het is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar mijn gevoel over stoppen met coke, waar ik ervaring mee heb.

Ik heb alleen niet zon last met de combi alcohol coke. Ik vind alcohol los leuk, coke los leuk en de combi ook leuk, ik heb geen duidelijke voorkeur, hoe je daarmee omgaat kan ik je niet zo goed in adviseren. Maar ik denk dat geen alcohol drinken, zoals je nu doet wel een goede manier is. Misschien moet je dat ook 3 maanden volhouden? Of misschien langer als je dat wil.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heey! Wat netjes van je dat je al een goed begin heb gemaakt om het patroon te doorbreken. Werd je wel in de verleiding gebracht of ben je überhaupt niet op stap geweest of zo? En hoe reageerden je vrienden erop? Ik heb zelf een soortgelijke periode gehad met pep. Uiteindelijk heb ik het patroon doorbroken door een tijdje grotendeels te stoppen met drinken, en vaker met één of meerdere vrienden thuis te chillen en maximaal 2 biertjes te drinken of een joint te roken. Ook zocht ik weer contact met vrienden thuis-thuis (ik woon op mezelf in een andere stad als mijn ouders) die minder drugs doen, en meer dingen zoals lsd. Ik vond sowieso deze afwisseling wel leuk. Ik weet niet of je zelf vrienden heb waar je eventueel andere dingen mee kan doen dan wat je met je huidige vrienden doet? Niet dat je niet meer met je huidige vrienden zou moeten omgaan, maar het is meer om het patroon te doorbreken, en je lichaam zal er waarschijnlijk ook blij mee zijn als je een drank- en drugspauze houdt. Succes in ieder geval!
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor alle reacties!

Jullie reacties lezen op m'n verhaal geeft me echt een goed gevoel. Ik heb me wat meer op m'n stage gericht (ik loop stage met dementerende ouderen) en ik vind deze sector erg goed bij me passen, dus ik ben erg leergierig naar de leerstof die ik krijg.
in m'n vrije tijd houd ik me bezig met sporten en gamen. Een paar jaar geleden gamede ik erg veel, dit is een tijdje een beetje naar de achtergrond verdwenen (raakte meer geïnteresseerd in andere dingen (drugs). Nu merk ik dat gamen de perfecte afleiding is voor me. Ik ga niet echt uit, ben altijd met m'n vrienden groep ergens chillen, nu rook ik me fijn een jointje i.p.v. die pilsjes die mijn drang na coke alleen maar versterken.
Tevens heb ik ook nog een onwijs leuke meid leren kennen die mij ook op totaal andere gedachten brengt.
Tot zover kan ik dus zeggen, het gaat goed met me!
ik kom er wel.

Gr Joe
B
BlokfluitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fijn dat het de goede kant op gaat! Succes :)
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het ook knap, maar het kan gewoon zie je wel. Sterkte verder met je afkick!
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#8
.
Ik denk dat het wel tijd is voor een update, mochten er nog geïnteresseerde mensen zijn. Vanaf mijn laatste post heb ik het cocaïnegebruik onder controle weten te houden voor zeker 2maanden. Alcohol heb ik wel gewoon weer geconsumeerd. Tot ik een keer weer een feestje had staan en toen dacht, "het is eigenlijk best lang geleden dat ik coke heb gebruikt". Ik dus die dealer maar weer eens gebeld, en om een kort verhaal lang te maken, ik dacht toen het sealtje leeg was: "Was dit nou weer nodig joe? Heb je hier nu iets mee bereikt?". "Vanaf nu ga je echr stoppen!". Maarja, het weekend erop had een vriend ineens bij zich en daardoor werd ik toch wel erg zuuchtig. Ik toch maar weer een paar keer gepunt uit zijn sealtje. Het weekend erop, toch maar weer de dealer gebeld. Het leek net alsof alle motieven om te stoppen die zo lang in m'n hoofd rondgezweeft hadden plots weer verdwenen waren.. Nu ben ik weer twee weken clean, want ik zag mezelf al weer de verkeerde kant opgaan. Al met al, ik probeer er nuchter tegen aan te blijven kijken. Een pluspuntje (haha) aan het hele verhaal vind ik persoonlijk toch wel dat ik niet meer zo'n enorme crave krijg elke keer nadat ik een paar biertjes gedronken heb. Mochten er mensen lezen die nog nooit coke hebben gebruikt, ik raad het je ten sterkste af! Coke is een rat, zonder er bewust van te worden kruipt het in je, en bijt het zich vast
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jammer dat het minder ging/gaat. Het is je gegunt een clean leven, goed dat je doorgaat en je laat opnemen.
Moedig om te doen , heel veel sterkte en succes!

Nogmaals knap dat je met zelfdiscipline al zover kan komen! Dan lijkt me dat je nu een super zet maakt met hulp en jou discipline samen , gaat het helemaal goed komen!

Succes en vast veel plezier in je 'nieuwe' schone wereld vast.
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey Tijdloos,

Was je soms zelf aan het spacen toen je m'n post las? Volgens mij staat er nergens iets over een kliniek? Haha maar goed.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
My bad heb een reactie op een ander topic hier getikt en toen pas op jou post ingegaan.
Was nogal moe zal daardoor de fout in zijn gegaan sorry !
In dat andere topic ging iemand zich laten opnemen nou ja foutje dus :tongueout:
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha dacht ik al zoiets ;p
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdloos zei:
My bad heb een reactie op een ander topic hier getikt en toen pas op jou post ingegaan.
Was nogal moe zal daardoor de fout in zijn gegaan sorry !
In dat andere topic ging iemand zich laten opnemen nou ja foutje dus :tongueout:
Klik om te vergroten...


ben jij ook altijd in zoveel tabbladen bezig dat er bij deze slechts "advi..." bijstaat?
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit weekend ben ik erg sterk geweest en ik ben er trots op! Er werd om me heen overal speed en coke gesnoven, maar ik heb niet toegegeven en alleen toegekeken. Ik heb wel gewoon alcohol gedronken. Die meid waar ik het over had heeft me gisteravond geditcht, des te meer reden had ik om te snuiven, maar heb het alsnog weerstaan !
Ik ben trots op mezelf
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is best een bekend probleem, schijnt weg te trekken als je maar lang genoeg wacht. Misschien een idee om de eerste tijd eventjes niet zoveel te drinken, als je jezelf dan beter in de hand houdt?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja, ik ben bang dat ik het niet leuker kan maken dan het is. Ergens moet je karakter tonen en niet aan de cocaïne gaan. Dat is ofwel onder invloed van alcohol, ofwel niet onder invloed. :wink:

Onthoud in ieder geval dat je niet de enige bent, er zijn legio wekelijkse gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanhikken. Succes! :wink:
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt Fool !

Ik ga denk ik na elke zaterdag een post plaatsen over hoe het verlopen is in het weekend (of ik toegegeven heb aan mijn slechte gewoonte of gewoon hoe ik me gevoeld heb/wat er door me heen is gegaan), mocht je er geïnteresseerd in zijn.

Gr Joe
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben benieuwd, misschien is dat wel net de stok achter de rug die je nodig hebt :)
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
JoeSpeedboot zei:
Tips? Reacties zijn welkom, het liefst zo veel mogelijk.
Klik om te vergroten...
Je wilt het vast niet horen, maar als jij elk weekend de drang om coke te willen gebruiken niet meer kunt onderdrukken dan ben je naar mijn mening verslaafd. Trouwens, het proces van "weekend gebruiker" naar "dagelijkse gebruiker" ontwikkelt zich sneller dan je zou willen. Met andere woorden: als je wilt voorkomen dat je een dagelijkse cokegebruiker gaat worden dan is mijn advies om je cokegebruik te minderen of helemaal stop te zetten.
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey Sirerik, misschien ben ik vergeten te vermelden dat ik maar een studentenbaantje heb en dat ik naast het weekend nauwelijks tijd heb om me elke dag vol te stoppen met sos. Dus zo'n "hardcore junkie" als jij kan ik helaas nooit van m'n leven worden, want ja zoveel geld als jou heb ik gewoon helaas niet.. haha wel respect voor je, dat je die life leeft en toch via un internet site iedereen die close komt er voor probeert te behoeden !
bedankt voor je reactie, ik kom er wel. Wil jou ook graag succes wensen

Gr Joe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."