#1
Een depressie is ook geen ziekte naar mijn idee, waarom voel je je depressief?..vaak omdat je je angstig of doelloos voelt of omdat je problemen hebt waarvan je denkt dat ze niet meer op te lossen zijn en ja dan voel je je depressief, anders gaan denken met de daaruit volgende acties zorgt ervoor dat je je niet meer depressief gaat voelen dus is denken dan een ziekte?.
Als alcoholisme een ziekte zou zijn van de hersens (in feite een keuze van het drinken van alcohol die leidt tot veel problemen) zou je in feite elke manier van denken een ziekte kunnen noemen en dat lijkt me niet gegrond.
Remko, ben je ooit depressief geweest? Anders moet je, vergeef me mijn taalgebruik, je grote bek gewoon houden.
Sla er anders de DMV eens op na. Generaties aan psychologen en medische professionals zijn het oneens met jouw (ongetwijfeld weldoordachte en goed onderbouwde) mening.
Los van de discussie of je psychische problemen kunt bestempelen als ziekte, is er het feit dat verslaving vaak een lichamelijk aspect heeft, en dat depressie veroorzaakt kan worden door een imbalans van neurotransmitters - en bovendien een keur aan psychosomatische klachten kent.
Ik vind het sowieso onindrukwekkend wanneer men de werkelijkheid subjectief interpreteert om zich superieur te voelen, maar zeker wanneer je de behoefte voelt je op te trekken aan verslaafden en mensen met depressie ben je laag gezonken.
) , mijn kleren worden gewassen, mijn auto word eigenhandig opgeknapt, ik heb een sociaal leven etc. Ik ben verslaafd maar mijn leven gaat gewoon lekker door. In mijn hoofd zit dat ook als vereiste. Zodra mijn leven draait om de shot, hijs, ding te kopen. Dan word de motivatie om te stoppen niet alleen maar geld.