Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een depressie is ook geen ziekte naar mijn idee, waarom voel je je depressief?..vaak omdat je je angstig of doelloos voelt of omdat je problemen hebt waarvan je denkt dat ze niet meer op te lossen zijn en ja dan voel je je depressief, anders gaan denken met de daaruit volgende acties zorgt ervoor dat je je niet meer depressief gaat voelen dus is denken dan een ziekte?. Als alcoholisme een ziekte zou zijn van de hersens (in feite een keuze van het drinken van alcohol die leidt tot veel problemen) zou je in feite elke manier van denken een ziekte kunnen noemen en dat lijkt me niet gegrond."
"Hallo whoop, ik kwam op deze site en je bericht uit omdat ik nu net 5 dagen gestopt ben met gamen. Ik heb mezelf meer dan 20 jaar verloren in het gamen en ik lees zoveel herkenbaars in je verhaal dat ik er van schik. Ik ben gelukkig ondertussen wel ruim een jaar en van de drank af en al iets langer van het blowen, wat je beschrijft is in ieder geval enorm herkenbaar en ik heb zelf ook heel veel gehad aan het boek en de video van Allan Carr en ook aan het boek van Jan Geurtz "De verslaving voorbij" en het boek van Erik Stofferis "De grote verdoving" over de alcohol. Ik ben wel eens eerder een tijdje van het gamen afgeweest maar er dus ook weer mee begonnen, de laatste jaren ben ik toch blijven zoeken naar wat het vluchtgedrag (gamen) in stand hield en dat was omdat ik maar steeds maar mezelf bleef veroordelen en zo bleef ik maar in die vicieuze verslavings cirkel zitten. De laatste jaren ben ik een stuk aardiger voor mezelf geworden en dat is de factor geweest dat ik nu ben waar ik ben, geen alcohol en wiet meer en nu ook al 5 dagen gestopt met gamen en geen zin ook maar om weer terug te gaan naar de eenzaamheid van het gamen, het leven heeft meer te bieden dan die pixels op het beeldscherm. De tijd dat ik aan het gamen was is voorbij, ik kan wel gaan huilen dat het zonde is geweest maar dat roept weer een schuldgevoel op en voordat ik het weet ben ik weer terug bij het gamen, dus aanvaarden dat het is geweest en naar de toekomst kijken....voor ik dit heb kunnen doen heeft het wel een paar jaar gekost van opvallen en weer doorgaan maar ik heb nu goede hoop en mocht er eventueel een terugval komen ik ben erop voorbereid. Heel veel bedankt voor het verhaal, je heb me meer dan genoeg inspiratie gegeven om het gamen nu te laten voor wat het is. p.s. misschien ga ik er later nog meer over schrijven. R.."
"vaarwel"
"Verslaving is in mijn ogen absoluut geen ziekte, het is simpelweg een gedragspatroon wat je kan veranderen maar je moet dan wel gemotiveerd zijn en uitzoeken waarom je doet wat je doet. Hoe kan het drinken van een glas alcohol een ziekte zijn?, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik denk zelf dat ze willen dat verslaving een ziekte genoemd kan worden, dan is het behandelbaar met pillen en pillen is geld voor de pillenboer."
"Fenrir zei: vergeef me mijn taalgebruik, je grote bek gewoon houden. Klik om te vergroten... Sorry maar als we hier elkaar gaan uitschelden is het voor mij klaar. Roze olifant zei: Hoe zou jij anders de werking van antidepressiva verklaren, Remko? . Klik om te vergroten... Feit is dat de werking van antidepressiva vaak meer een placebo effect is, en vaak werken deze pillen ook gewoon niet, zoek het maar op als je me niet gelooft De industrie willen je graag geloven dat het genetisch bepaald is zodat je min of meer gedwongen wordt om hun product te kopen, vergeet niet de kracht die we als mens in ons hebben. We zijn zo velen malen sterker dan we denken dat we zijn. Ik heb mezelf meer dan slecht/depressief gevoeld, meerdere keren is me voorgesteld om pillen te gaan slikken iets wat ik altijd geweigerd hebt gezien de enorme waslijst aan bijwerkingen alleen al en de afhankelijkheid ervan. Naar mijn idee is de oplossing niet iets wat van buitenaf moet komen dus hier in het geval medicatie, maar iets wat in je zit namelijk je denken en doen. Het is ook een welles nietes discussie zonder einde, ik zie het op mijn manier en voel me nu beter dan ooit zonder maar 1 pil te hebben geslikt, simpelweg door mijn leefomstandigheden te veranderen. p.s., er zullen zeker mensen zijn bij wie het werkt, maar is dat dankzij de pillen of ondanks dat ze ze gebruiken?"
"En de grens dat iets een ziekte is aandoening is ook gewoon onduidelijk moet ik zeggen, misschien moeten we het anders noemen/bestempelen?"