Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCodeïne verslaafd

Codeïne verslaafd

22 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forum lezers,

sinds een jaar zuip ik regelmatig flessen hoest siroop met 360mg codeïne in leeg :flushed: het geeft me een euforisch gevoel en tis een cheape high/roes. Nu wil ik er echt mee kappen, dus ik ga morgen naar de dokter om een afbouwschema te vragen. Maar weet iemand van jullie of ik bij de apotheek dan pure codeïne kan krijgen via voorschrift, of zijn het enkel combinatie preparaten die je kan krijgen, want de reden dat ik wil stoppen heeft mede te maken met dat ik derest van die troep die bij codeïne bevattende producten niet meer wil. dus ook geen paracetamol of die troep die bij hoest siroop zit.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat bedoel je precies met verslaafd? Heb je ook echt lichamelijke afkickverschijnselen? Als dat zo is heb je wel een kans dat hij je pure codeïne gaat geven, maar dat is dan echt voor het afbouwen. Het kan ook zijn dat hij je iets anders geeft.

Als het alleen mentaal is zal hij hoogstwaarschijnlijk niets geven.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#3
(topic mag verplaatst worden naar "verslaafd" )

Gisteren nog naar de dokter geweest, en hij zei me dat hij niet zo direct een substituut vond voor codeïne, ik bedoel dan in pure vorm, enkel met paracetamol enzo dus ook al even slecht voor de lever als die siropen. Ik schrok wel, hij rekende uit aan de hand van m'n lichaamsgewicht wat de dodelijke dosis was, ander halve fles bleek. Nu moet ik er wel bij zeggen dat er dagen zijn geweest dat ik er twee naar binnen kieperde, maar toch. Vandaag dacht ik dat ik met een xanaxje en een biertje al een heel end kwam, maar de zin is weer enorm groot, en er ligt nog een flesje in de auto :-s
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gooi dat flesje door de gootsteen, je weet wat je te doen staat. Wat is precies je motivatie? dat is heel belangrijk wil je kunnen slagen.
L
LaunchedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb totaal geen ervaring met deze soort drugs maar ik zou wel uitkijken dat je de ene verslaving niet vervangt door de andere... Vol gas aan t bier en de xanax lijkt me erger dan die hoestdrank.

Als je het cold turkey niet vol kunt houden kan je toch ook proberen om af te bouwen? (zoals azgaza al zei)

Sterkte!
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nope niks genomen ook geen zin gehad.
Mja zo'n nierstenen heb ik al wel vaker gehad hoor. Die lazeren ze binnekort stuk, en dan komt hij wel naar buiten :-s toch "pain in the penis" :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat krijg je dus als je wiet verbied.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weekje alle verplichtingen opzij zetten, genoeg eten kopen, pinpas bij vriend laten, stripje valium nemen & een paar temazepams voor het slapen, genoeg te doen in huis (muziek/videogames/leuke boeken).
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
rot voor je. hopelijk zal je er op een gegeven moment genoeg van hebben, dan gaat stoppen een stuk eenvoudiger.
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ Eendje, Hoi daar lieverd!

Beetje out of topic maar, ik wil toch vragen aan jou, als connaiseur....
Heeft het echt zin dat ik van 2mg M. (waar ik niet van af raak!!) overstap op temgisic?
Maakt dat een echt verschil? Hier in België blijven ze beweren dat 2 mg. m. hetzelfde is als een aantal paracetamols! Ik weet ondertussen dat het niet zo is! Gaat het echt makkelijker met Temgesic! Dan ga ik naar Eindhoven ofzo en laat ik me het daar voorschrijven! Op 2mg. methadon voel ik me "redelijk" stabiel. Maar ik raak niet verder! Weet best dat je niet houd van "serieuze" vragen, maar toch, vanwege jou experience??? :hearteyes: (allez, om je een plezier tedoen!)
Greets, N.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat het afbouwen met pure codeïne betreft; het bestaat wel, pure pilletjes alleen kan je ze echt alleen op recept krijgen. Ik heb zelf ooit pure codeïne pilletjes (van 10 mg) gehad tegen een longontsteking achtige hoest die steeds erger werd, zelf er op gelet dat de pilletjes niet langer dan één week gebruikte en langer was gelukkig ook niet nodig, maar het bestaat in ieder geval.

Wat het afbouwen betreft; kan je niet gewoon door gaan naar eerst een tijdje 50% van je normale dosis, dan na een tijdje 25%, dan 10% en vanaf daar cold turkey écht stoppen? Codeïne is lichamelijk niet het méést verslavende opiaat dus levensbedreigend lijkt de afkick me in een normaal geval niet zo snel, dan is het gewoon een kwestie van heel hard doorzetten?
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kben nu enkele dagen gestopt en de drang om te nemen heb ik niet. Ik was wat in paniek denk ik toen ik dit postte, ik blijf er voortaan gewoon af. :)
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kneem m"n woorden al weer terug, gisteren twee flessen gezopen, goed ziek van geweest :kots: :flushed: en heb me misschien een half uurtje goed gevoeld, dus dat is het niet waard. Maar wat me opvalt is dat ik telkens ik wat meer benzo's neem dan voorgeschreven ik naar zo'n fles grijp om het effect wat te versterken en de drempel natuurlijk ook weer verlaagd omdat ik me zo relaxed voel.
Maar ik denk dat ik er wat op "gevonden" heb, kheb nu 6mg xanax binnen en de drang was weer groot, maar met 2 biertjes er tegen aan voel me terug voldaan :mrgreen:
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#14
mmmm ja idd wijze raad. Maar door die hoestdranken zit ik nu ook met een vette steen in m'n nier, zolang die blijft zitten is er geen probleem, maar als hij naar buiten wil...... pain in the penis :tearsofjoy:
L
LaunchedLid
01-01-2024, 00:00
#15
zazzoo zei:
mmmm ja idd wijze raad. Maar door die hoestdranken zit ik nu ook met een vette steen in m'n nier, zolang die blijft zitten is er geen probleem, maar als hij naar buiten wil...... pain in the penis :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
AUW!! Jezus echt een rilling toen ik dat las... dat is behoorlijk ziek, kan je dat niet laten verwijderen ofzo?

Vandaag niks genomen?

Peace!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Laten we allen voor jou bidden dat het geen penis-stenen worden. Lijkt mij in ieder geval een verschrikkelijk pijnlijke aangelegenheid.

Goed van je dat je niet genomen hebt/had.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor de steun Speeseend, ik blijk toch minder verslaafd te zijn dan ik dacht, maar we zijn er nog niet, even afwachten of ik het nog een week kan volhouden, maar ik denk het wel.
Wel dikke shit dat ik zo snel aan dingen verknocht geraak. :(
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wel dikke shit dat ik zo snel aan dingen verknocht geraak.
Klik om te vergroten...
Daar is vast een reden voor. Bestrijd die en je maakt het jezelf alleen maar makkelijker.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
wtf!!! waarom is er geen codoine te krijgen zonder paracetamol?!!!

Fickers van ''de zorg'' ook
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#20
-Misschien in Nederland wel; maar bij ons in België heb ik nooit geweten dat ze pure codeine voorschreven het is zelfs niet beschikbaar wij hebben enkel combinatie preparaten. Ik werk in de medische sector meer bepaald op de afdeling psychiatrie, bij codeine verslaving gebruiken we meestal een ander opiaat maar in een lage dosis en dan bouwen we af.

-(ik weet het, zelf in de verslavings zorg/psychiatrie werken en zelf verslaafd zijn, zal wel bizar over komen, maar er zijn nog collega's die bv niet van de benzo's af kunnen blijven en 1 iemand die aan de MS contin zit, plus veel gebruik van coke xtc... in de weekends.)

-Zo zie je maar als je ooit in een afkick centrum terecht komt moet je weten dat het personeel niet zo heilig is als ze zich voordoen.

+ (weer een dag niets gebruikt, wat een kunst is voor me, k'heb er zelfs niet aan gedacht)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."