ik neem al van mijn 6de ritalin en ben er al van mijn 15de meegestopt hoe hard ik het ook nodig had( heb jaar moeten overdoen en de helft van mijn vrije woensdagen strafstudie gehad) want als ik het nam kon ik me inderdaad goed concentreren maar voelde me saai en slecht als ik me niet moest concentreren.
s avonds was het rond 7u/8u uitgewerkt en dan kwam mijn adhd superhard terug. en toen ik moest gaan slapen toen begon het denkwerk ik zweer het je als kind van 6 jaar was ik soms bezig op mijn kamer toen het licht terug opkwam. en als ik dan probeerde te slapen dan duurde het zeker 3uren.
daarom ben ik er gewoon meegestopt heb concerta genomen dat was echt een rap was niet beweeglijk maar geen concentratie en vergat nog meer dan gewoonlijk.
Na gestopt te hebben let rilatin voelde ik me veel beter weg slapeloosheid die ik altijd al had en en het piekeren was weg, kort eran ben ik wel beginnen blowen mss dat ik daardoor terug goed kon slapen
![:grin:]()
maar zonder kon ik ook wel slapen het duurd enkel maar halfuurtje langer ofzo
nu kreeg ik op school de hele tijd opmmerken want rond mijn 16de was ik eig een beetje getemd maar concentratieproblemen had ik nog altijd. ik ben er ng 2 jaar zo opgewezen geweest dat ik trukspjes zocht om met mijn adhd om te gaan maar toen ik ging gaan werken ging dit niet, ik ben bejaardenhelpster en dan poet je ieder detail gezien hebben of het is niet inorde hoe goe ik alles kon positief omzetten het ging niet.
dan maar visolie geprobeerd, en kon het niet geloven maar het werkte zo goed, ik kon mijn ogen niet gelove, de eerste dagen had ik wel hetzelfde gevoel in mindere mate als bij ritalin maar na 3dagen was dit weg. de pillen zijn wel verschrikkelijk groot en 1/2 keer blijf je ze voelen voor een halfuur in je keel echt irri.
Bij het studeren weet ik niet hoe het is, ik hoop dat het ook werkt want ga volgend jaar terug gaan studeren.
dus ik denk dat dit je enige oplossing is oftewel niets slikken. iedereen krijgt dit gevoel met add of adhd, alhoewel ik nooit de nood had om ritalin te slikken. maar ik denk dat is door dat je denkt dat je het nodig hebt om je goed te voelen alleen besefte je het vroeger niet naarmate we ouder komen groeien begrijpen we ook meer wat we voelen enzo, bij mij was dit zo en ik voelde wel aan dat het door de ritalin kwam terwijl jij denkt dat het komt door zonder te zitten denk ik. Misschien kan je ook niet zonder omdat je net zoals mij van iedereen opmerkingen krijgt over vergeten, beweegelijkheid impulsiviteit enzoverder....
En dit snap ik maar al te goed want ik ben er superlang gefrusteerd door geweest zeker als je je best doet en toch nie slaagt.
en ik snap helemaal wat je bedoeld me ritalin snuiven ik had daar geen effect van wel nam ik ritalin retard die een hele dag werkt, er 3 van en dronk heel veel op, een beetje zoals speed voelde ik het dan, ik was een spraakwaterval voelde me wel niet zo hyper al speed maar kwam toch aardig in de buurt.
misschien zie je ritalin onbewust ook meer als drugs als je het ook snuift, weet niet of speed heb geprobeert misschien kan je zo de speed laten, en denk je dit is toch medicatie.
Maar ik vind het rotzooi en zou iedereen willen zeggen stop ermee en zoek andere oplossingen want die zijn er en als je echt hyperactief bent zoek dan iets dat je dat in kwijt kan mensen met add en adhd werken sneller als niet hen stoort en er geen fijne motoriek in zitten en zijn creatiever. wie kan er nu zo denken zoals ons niemand hoor
als ik jou was zou ik cold turkey gaan hoewel ik denk dat dit echt zal meevallen behalve als je jou gedachten de bovenhand laat nemen. je moet echt in je hoofd houden dat het door de ritalin te gebruiken is dat je jou zo voelt en niet door het stoppen.
Ik weet zeker dat je jou binnen de 2 maand weer beter voelt enkel het moeilijke is ook de gewoonte van het snuiven die je het overal en ik weet niet als je echt behoefte hebt als je het niet of je jou daadwerkelijke dosis naarbinnen doet uit gewoonte.
sorry voor deze lange tekst lol, ik probeer me zodaing in te leven bij jou en bij mij te vergelijken want het is echte rotzooi en zeker nu je het misbruikt( misschien is daadoor je concentratie weg) want bij te veel gebruik wat ik ook gedaan heb heb ik die inderdaad ook niet .
en ja sorry als het moeilijk leesbaar dit is jammer genoeg ook adhd
![:tongueout:]()