Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine verslaving

Ketamine verslaving

24 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
En als je gewoon alleen thuis zit, valt dan de drang ook mee?
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
En als je gewoon alleen thuis zit, valt dan de drang ook mee?
Klik om te vergroten...
Het ene moment heb ik er een stuk meer zin in dan het andere moment, ik merk met name als ik een drukke of stressvolle dag heb gehad dat ik er een stuk meer zin in heb.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jeetje, wat heftig zeg! En wat goed dat je nu soortvan gestopt bent, of in ieder geval tot de wijsheid gekomen bent dat zo doorgaan niet heel chill is. Je eigen grenzen leren kennen is belangrijk. Dat betekent ook dat het waarschijnlijk niet in één keer goed gaat en je nog wel een paar keer terug zult vallen of te ver zult gaan, dat hoort er misschien ook bij, maar blijf je doel dan wel in ogen houden en leg jezelf bepaalde regels op m.b.t. je gebruik.

Afleiding is inderdaad het beste wat je kunt doen. Het kan soms helpen om een lijstje te maken met dingen die je prettig vindt om te doen, met allerlei uiteenlopende dingen, van thee drinken en een cake bakken tot sporten en naar vrienden toe gaan. Als je dit ergens ophangt in je kamer kun je ernaar kijken op momenten dat de drang hoog is en daar dan actief iets mee doen. Als je afleiding zoekt gaat de drang meestal na een tijdje voorbij.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heftig verhaal inderdaad en fijn dat je vriendin toch een soort rem voor je is. Het kan vervelend zijn als je niet je vrije gang kunt gaan maar in jouw geval is het zeker een voordeel. Bizar hé, hoe je verslaafd kunt zijn zonder het zelf eigenlijk door te hebben...

Succes de komende tijd! Overtuiging is het belangrijkst. Zodra je gaat denken, oké één avondje kan wel begeef je je weer op een risicogebied. Leer dat herkennen, dan voorkom je terugval!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed om te horen, gefeliciteerd! :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heftig man! Juist wanneer je denkt dat een drug niet verslavend is loop je een groot risico om verslaafd te raken aangezien je dan ook niet meer op je hoede bent.

Zoek afleiding inderdaad en pas aub ook op met andere middelen gebruiken ter aanleiding, je noemt wiet of kratom als middelen maar ook daaraan kun je verslaafd raken als je het teveel als substituut gaat gebruiken.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is tot de dag van vandaag nog goed gegaan. Ik merk dat de drang erg sterk is als ik chagrijnig, gestrest of gefrustreerd ben. Afgelopen zaterdag was ik bijna de fout ingegaan. Ik zou naar een feestje gaan wat op het laatste moment werd geannuleerd door de bestuurder. Ik was hier flink chagrijnig om. M'n vriendin wou graag naar de stad en dat was het laatste waar ik nog zin in had. Ik zei dat ze moest gaan als ze dr zin in had. Maar ondertussen had ik in m'n hoofd om keta te gebruiken zodra ze weg was. Gelukkig besloot ze bij me te blijven, wat ik op dat moment eigenlijk best vervelend vond. Nu een paar dagen later ben ik er blij mee en probeer me af te vragen waarom ik zulke gedachtes krijg, waarom ik mezelf zoiets aanpraat. Het blijft lastig om er mee om te gaan.

Wat ik was vergeten te melden bij het eerste verhaal is dat het lijkt alsof ik geheugenverlies heb. Belangrijke dingen onthoud ik, maar de kleine dingen vergeet ik allemaal. M'n vriendin kan me soms wel 3 keer hetzelfde verhaal uitleggen omdat ik gewoon echt geen enkel ding van het verhaal herinner. Ik heb veel moeite gekregen om de juiste zinnen te formuleren, spelling is een drama en het vak Engels waar ik voorheen hoge cijfers voor haalde zoals n 8-9 gaat onderuit met gemiddelde cijfers van een 6-7 en afgelopen week zelfs een 1. Het voelt alsof al deze dingen de laatste 2 maand extreem zijn toegenomen.
Hier schrik ik eigenlijk nog het meest van, naast de gehele verslaving. Heeft keta dit aangericht? Hersteld dit op den duur of blijft dit voor de rest van m'n leven?
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben nu 5 weken clean en ben eigenlijk best trots op mezelf. De neiging om keta te gebruiken is heel sterk afgenomen en dat doet me goed. Het voelt alsof m'n hoofd eigenlijk is opgehelderd. Ik voel me niet meer zo duf en moe zoals ik voorheen altijd deed, ik ben over het algemeen een stuk positiever geworden over het leven. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ik er beter uit ben gaan zien en dat doet me ook veel goed.
Ik ben benieuwd hoe ik ga reageren als ik wat heb genomen op een feestje, dat heb ik namelijk nog niet ondervonden. Ik verwacht dat het goed gaat!
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goedenacht, ik besluit weer eens even m'n hoofd te legen. Ik ben ondertussen al enige tijd gestopt. Maar ik heb nog steeds een achterliggende gedachte in m'n hoofd zitten waar ik niet echt uit kom. Telkens denk ik, ik ben niet meer verslaafd. Zou ik het weer doen? Anderzijds denk ik dat het wel zo is. Waarom zou het anders nog door m'n hoofd gaan.
Ook zit ik nog met de vraag, zou ik ooit nog weer een keer keta kunnen doen? Puur om het gevoel en voor mij de harde trip opnieuw te beleven. Ik zou het allemaal nog zo graag weer een keer willen beleven maar ik weet niet of het verstandig is om te doen...
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ga je ook met 80 km door de stad rijden en dan denken als er iemand oversteekt gooi ik me stuur om?

Die ene x keta kan alles verzieken voor je.
Zijn mensen uit klinieken die na 5/6/7 jaar weer denken aah 1 x nu kan het.

Vervolgens zijn ze 3 dagen pleitte en komen platzak en zwaar depri terug

Ik was 6 jaar clean van alles
Geen drank geen drugs nog geen Benzo
En dan aah 1tje kan wel hier op het terras. Familie erbij
Ging even tot ik steeds moest 'pissen'
Ik bestelde dan stiekem een biertje en gooide hem in 1 teug achterover
Drank was terug
Tijden later zag ik op het strand me oude maten lees drugs gebruikers
Zelfde gedachte aah 1 keer kan wel
Weer mis gelijk hooked
En lijkt wel erger als voorheen
Dus alsjeblieft zet het uit je hoofd
Maak maar een extra wippie:fearscream:
S
StarrrdustLid
01-01-2024, 00:00
#11
Juist omdat je het zo graag weer eens wilt beleven moet je het zeker niet doen. Liefhebbertje geeft goed advies. Verslaafd blijf je eigenlijk altijd wel aangezien je zodra je het weer eens gebruikt, je het "oude vertrouwde" gevoel weer terug hebt.

Als je nu zo goed bezig bent, waarom dan alles weer voor jezelf verpesten om het nog één keer te doen? Je hebt jezelf al beloofd dat die ene vrijdag de laatste keer was. Ga zo door!
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#12
We zijn ondertussen veel maanden verder. Ik ben opnieuw begonnen met het gebruik van ketamine.

Het begon weer op defqon, vooraf heb ik er heel lang en zeker over nagedacht of ik het zou doen. Eenmaal daar begon het en goh wat heb ik dat gevoel gemist. Ik ben in de nachten opnieuw in k-holes gegaan en heb waanzinnige dingen meegemaakt. Ik besloot het weer vaker te doen, alleen dit keer verplicht ik het mezelf om alleen op feestjes en afters te doen.

Ik kan met trots zeggen dat ik mezelf sinds juni hiermee in bedwang kan houden. Het voelt eigenlijk alsof ik wat heb overwonnen, het middel waar ik zo'n zwak voor had, kan ik als nog gebruiken zonder terug te vallen in mijn oude patroon. Soms vliegt de gedachte nog door mijn hoofd van, zullen we een ouderwets avondje thuis ketamine gebruiken, maar dit weiger ik en ik vind dat ik genoegen moet nemen met het gebruik op feestjes. Waarbij ik het ook groot deels als pijn stiller gebruik aangezien ik heel erg snel last heb van mijn onderrug.

Ondanks alle adviezen ben ik er tegen in gegaan, maar ik ben hier achteraf erg blij mee. Het laat me eigenlijk zien dat ik mentaal sterk genoeg ben om mezelf in bedwang te houden.

Volgende stap -> stoppen met roken =)
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jammer om te horen dat je toch weer in gebruik bent gevallen. Echter ben ik wel blij dat je nu inziet dat je je gebruik onder controle wil houden. Ik waarschuw je wel alvast (dit weet je waarschijnlijk zelf ook wel) dat het erg snel kan lopen van ''alleen op feestjes'' naar "af en toe ''s weekends een keer" en zo verder.. Het enge is dat je dit als gebruiker zelfs goed gaat keuren en jezelf ervan gaat overtuigen dat je het wel onder controle hebt. Bij deze waarschuw ik je nogmaals om heel goed op je gebruik te letten. Houd een logboek bij met data waarop je gebruik hebt, hoeveel, etc. Dit kan je helpen om je eigen gebruik te reflecteren en er kritisch naar te kijken of je het daadwerkelijk wel in de hand hebt.

Verder veel sterkte en succes!
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je lijkt me een bewust en verstandig type. Het inzicht te ver te gaan op jonge leeftijd en hier ook vervolgens de regie in kunnen nemen laat dat wel zien. De gevaarlijkste momenten zijn voor sommige wanneer het heel slechts met ze gaat, voor andere juist wanneer het heel goed gaat. Dan liggen excessen veelal op de loer. Ik heb in mijn vriendenkring spijtig genoeg inmiddels drie bloedpissers dankzij keta. Ghehe. Opbeurende shit. Naja, iets wat die vrienden niet hadden op een leeftijd als die van jou, was het zelfinzicht en daadkracht om naast te signaleren ook daadwerkelijk te reguleren.

Maar pas op voor hoogmoed. Logboek is een goed idee, maak dit ook inzichtelijk voor iemand die om je geeft / dicht bij je staat. Zodra je merkt dat je niet meer 100% eerlijk bent in je gebruiksregistratie in het logboek, weet je dat je in de dangerzone zit ghehe.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#15
BasvanHoven zei:
Een ketamine verslaving? Dat is een nieuwe voor mij. Ik kan er niet over meepraten, maar is ketamine niet nogal intens en uniek? Het lijkt me zo slopend om dit zo vaak te doen.

Wens je veel sterkte
Klik om te vergroten...

Het is een zeer uniek en intens stofje inderdaad, zeker als je voor de k-hole gaat maak je de meest (voor mij) prachtige dingen mee. Ik dacht dat het geen negatieve bijwerkingen had voor mij, maar naar enige tijd niks te gebruiken merkte ik dat ik weer wat helderder in mijn hoofd werd en dat ik weer beter werd in het onthouden van dingen (Met name mijn geheugen was echt bagger in die tijd). Ik hoor het inderdaad ook niet vaak dat mensen er verslaafd aan zijn. Ik beschouwde mezelf ook niet als verslaafd, ik denk dat dit een groot punt is bij veel mensen. Het word vaak en makkelijk gebruikt, maar op het moment dat ik wou/moest stoppen vormde dit een groter probleem dan ik had verwacht. Het gebruik van keta kan heel makkelijk van maandelijks naar wekelijks gaan, met name als je in een vriendengroep zit die hier in mee gaan.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thanks, inderdaad verstandig om alles bij te houden. Ik merk aan mezelf dat m'n kijk op ketamine is veranderd, ik ben het gaan beschouwen als andere soorten drugs. Ondanks dat keta niet echt een come down of dip heeft als de rest, probeer ik te denken aan de gevolgen die het op langer termijn heeft :)
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een ketamine verslaving? Dat is een nieuwe voor mij. Ik kan er niet over meepraten, maar is ketamine niet nogal intens en uniek? Het lijkt me zo slopend om dit zo vaak te doen.

Wens je veel sterkte
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
spongecola zei:
Het is een zeer uniek en intens stofje inderdaad, zeker als je voor de k-hole gaat maak je de meest (voor mij) prachtige dingen mee. Ik dacht dat het geen negatieve bijwerkingen had voor mij, maar naar enige tijd niks te gebruiken merkte ik dat ik weer wat helderder in mijn hoofd werd en dat ik weer beter werd in het onthouden van dingen (Met name mijn geheugen was echt bagger in die tijd). Ik hoor het inderdaad ook niet vaak dat mensen er verslaafd aan zijn. Ik beschouwde mezelf ook niet als verslaafd, ik denk dat dit een groot punt is bij veel mensen. Het word vaak en makkelijk gebruikt, maar op het moment dat ik wou/moest stoppen vormde dit een groter probleem dan ik had verwacht. Het gebruik van keta kan heel makkelijk van maandelijks naar wekelijks gaan, met name als je in een vriendengroep zit die hier in mee gaan.
Klik om te vergroten...

Het is zeker intens maar doordat het zo kortdurend is kan ik me wel voorstellen dat het aantrekkelijk is om het steeds vaker even tussen de bedrijven door te gebruiken. Eigenlijk bijzonder dat het relatief onbekend bij veel mensen is dat het geestelijk zo'n verslavende drug is.

Hoe gaat het nu met je, nog steeds alles onder controle?
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
Het is zeker intens maar doordat het zo kortdurend is kan ik me wel voorstellen dat het aantrekkelijk is om het steeds vaker even tussen de bedrijven door te gebruiken. Eigenlijk bijzonder dat het relatief onbekend bij veel mensen is dat het geestelijk zo'n verslavende drug is.

Hoe gaat het nu met je, nog steeds alles onder controle?
Klik om te vergroten...

Yup, alles is nog steeds onder controle. Het voelt goed dat ik iets onder controle kan houden waar ik een groot zwak voor had. Dit laat mij vooral inzien dat ik sterker ben dan mij vader die al jaren alcoholist is. Ik gebruik nu weer zo'n 5 maand ketamine, vrijwel alleen op feestjes en afterparty's. Ik zorg ervoor dat ik na een feest niks meer in huis heb om de verleiding zo klein mogelijk te maken. Ik merk wel aan mezelf dat het nog steeds moeilijk is om te zien dat vrienden aan de ket gaan en ik hier nuchter bij blijf maar ik weet dat het beter voor mezelf is om het niet te doen. Nog iets wat opvalt is dat mijn tolerantie amper is gezakt ondanks dat ik 7 maand lang geen ketamine heb gebruikt. Op een feestje gaat er makkelijk 1-2 gram doorheen (ik deel ook vaak). Vrienden die altijd samen met mij hebben gebruikt en geen stop hebben gehad (wel geminderd) hebben een veel lagere tolerantie dan ik.
De gedachtes die ik in het begin had zijn zo goed als verdwenen (Bepaalde situaties blijven lastig) en daar ben ik uiteraard erg blij mee.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Eigenlijk bijzonder dat het relatief onbekend bij veel mensen is dat het geestelijk zo'n verslavende drug is.
Klik om te vergroten...
Ja best gek inderdaad dat velen niet weten dat het zo'n verslavende drug is. Het wordt zelfs ook wel psychedelic heroin genoemd.

spongecola zei:
Ik beschouwde mezelf ook niet als verslaafd, ik denk dat dit een groot punt is bij veel mensen. Het word vaak en makkelijk gebruikt, maar op het moment dat ik wou/moest stoppen vormde dit een groter probleem dan ik had verwacht.
Klik om te vergroten...
Dat is vaak een probleem met verslavingen, je kunt jezelf heel lang voor de gek houden. Zo heb ik zelf ruim een jaar dagelijks geblowd en mezelf voorgehouden dat ik zomaar elk moment kon stoppen als dit wilde. Toen ik eenmaal wilde stoppen of minderen moest ik onder ogen zien dat ik wel degelijk verslaafd was.

spongecola zei:
Dit laat mij vooral inzien dat ik sterker ben dan mij vader die al jaren alcoholist is.
Klik om te vergroten...
Dit is niet helemaal eerlijk naar je vader toe aangezien alcohol naast geestelijk ook lichamelijk verslavend is en bovendien overal verkrijgbaar is.

Maar uiteraard wel super goed van je dat het je lukt om je gebruik onder controle te houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."