Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP geen slaap door ghb en Diazepam verslaving

HELP geen slaap door ghb en Diazepam verslaving

38 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Anunnaki zei:
Duidelijk, bedankt voor de informatie :) Dat het met GHB gereleased word tijdens uitwerken is wel heel naar trouwens.. die staat ook zeker op mijn NO-GO lijst :(
Klik om te vergroten...
Haha ja dat het op je NO-GO lijst staat is alleen maar goed man!!! Maar er zijn dus wel manieren en andere substanties waardoor je hiervan helemaal geen last hebt.
Maar ben zelf alweer veels te ver doorgeslagen met al die Gaba ellende:tearsofjoy:
Beter gewoon niet gewend aan raken heb je er ook geen last van:handok1:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maiky2010 zei:
Haha ja dat het op je NO-GO lijst staat is alleen maar goed man!!! Maar er zijn dus wel manieren en andere substanties waardoor je hiervan helemaal geen last hebt.
Maar ben zelf alweer veels te ver doorgeslagen met al die Gaba ellende:tearsofjoy:
Beter gewoon niet gewend aan raken heb je er ook geen last van:handok1:
Klik om te vergroten...
Drugs met drugs oplossen staat ook op mijn NO-GO lijst, maar eigenlijk doe ik dat al want ik slik oxazepam om te slapen met dex, dus ik ben al in de val gelokt, oeps :sweat:

Nee na de verhalen van @Raver is mijn nieuwschierigheid naar GHB flink gedaald, ik blijf altijd geinteresseerd in de werking ervan maar ik ga het nooit maar dan ook nooit zelf proberen, dan ben ik meteen verslaafd dat weet ik nu al..
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Anunnaki zei:
Drugs met drugs oplossen staat ook op mijn NO-GO lijst, maar eigenlijk doe ik dat al want ik slik oxazepam om te slapen met dex, dus ik ben al in de val gelokt, oeps :sweat:

Nee na de verhalen van @Raver is mijn nieuwschierigheid naar GHB flink gedaald, ik blijf altijd geinteresseerd in de werking ervan maar ik ga het nooit maar dan ook nooit zelf proberen, dan ben ik meteen verslaafd dat weet ik nu al..
Klik om te vergroten...
Ja die kans is ZEEEEÉR groot man!!
Zelf altijd recreatief begonnen maar ook zeker in de val gelokt door die Gaba motivatie...:sweat:
Doe er echt alles op van werken tot trainen tot socializen etc etc...
Zodra je die gaba motivatie niet meer hebt klap je in het zwarte gat en die kan 2 a 3 maanden duren.
Ook omdat je receptoren weer op een natuurlijke wijze moeten aansterken/hervullen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maiky2010 zei:
Ja die kans is ZEEEEÉR groot man!!
Zelf altijd recreatief begonnen maar ook zeker in de val gelokt door die Gaba motivatie...:sweat:
Doe er echt alles op van werken tot trainen tot socializen etc etc...
Zodra je die gaba motivatie niet meer hebt klap je in het zwarte gat en die kan 2 a 3 maanden duren.
Ook omdat je receptoren weer op een natuurlijke wijze moeten aansterken/hervullen.
Klik om te vergroten...
Ja jonge het is echt moeilijk om met verslaving om te gaan.. ik hoor weleens dat het tussen je oren zit, in je hoofd zit het wel maar dit is gewoon wetenschap en geen fabeltje :neutral: Ik ben zelf nog nooit verslaafd geweest aan dit soort middelen, maar ik heb al moeite met van mijn medicatie af te blijven, dan ga ik alsnog 3x over de afgesproken dosis heen.. dus nee ghb is echt niet voor mij :tongueout:

En naar om te horen man, je bent dan nu ook echt bezig met het afkicken van GHB? Of heb ik dit verkeerd begrepen, sorry ik ben een beetje wazig op het moment haha.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben dan wel weer van mn Benzo verslaving af:grimacing:maar dat is gekomen door het frequente ghb en andere gaba middeltjes gebruik en ik had het beter alleen bij die benzo's kunnen houden.
Maar echt teveeeeel benzo's misbruikt om na mn ghb gebruik in slaap te komen.
Nu helpen ze totaal niet meer na ghb en zorgen ze echter enkel voor een relaxt effect.
De Gaba-B analogen zijn tot nu toe wel mn grootste hulpmiddel geweest om van die vreselijke G verslaving af te komen... dat om de 2,5 uur minimaal 3 a 4 ml te MOETEN hebben zelfs als je slaapt van de oxazepam of diazepam... ik werd zwaar besweet wakker en moest dus alsnog ghb nemen om te kunnen slapen...je bent dus letterlijk klokje rond met die verslaving bezig...
nu alleen phenibut om te slapen en ik slaap heerlijk maar om hiermee te stoppen moet ik heb afbouwen want die afkick is nog erger dan de ghb afkick... je hoeft die phenibut alleen niet om de 2,5 uur te nemen dus dat scheelt een hoop kopzorgen:nomouth:
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Anunnaki zei:
Ja jonge het is echt moeilijk om met verslaving om te gaan.. ik hoor weleens dat het tussen je oren zit, in je hoofd zit het wel maar dit is gewoon wetenschap en geen fabeltje :neutral: Ik ben zelf nog nooit verslaafd geweest aan dit soort middelen, maar ik heb al moeite met van mijn medicatie af te blijven, dan ga ik alsnog 3x over de afgesproken dosis heen.. dus nee ghb is echt niet voor mij :tongueout:

En naar om te horen man, je bent dan nu ook echt bezig met het afkicken van GHB? Of heb ik dit verkeerd begrepen, sorry ik ben een beetje wazig op het moment haha.
Klik om te vergroten...
Ja GELUKKIG van die ghb verslaving af maar inweze ingeruild voor Phenibut... die hoef je maar 1 keer per 12 tot 24 uur te nemen.
Haha ja dat wazige heb ik nu ook wel want heb dus vandaagwel gezondigd:frowning:Wilde toch weer even die ghb piek voelen, aangesterkt met een lijntje coke/Noopept, en straks voor het slapen gaan weer Phenibut...dat zorgt voor goede slaap.
Naar toch weer slecht slecht en het laat toch weer zien hoe moeilijk het mentaal is om HELEMAAL die kut G achter me te laten:sweat:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maiky2010 zei:
nu alleen phenibut om te slapen en ik slaap heerlijk maar om hiermee te stoppen moet ik heb afbouwen want die afkick is nog erger dan de ghb afkick... je hoeft die phenibut alleen niet om de 2,5 uur te nemen dus dat scheelt een hoop kopzorgen:nomouth:
Klik om te vergroten...
Dat je het moet afbouwen lijkt mij inderdaad het aller lastigste.. dan ben je ook natuurlijk veel meer geneigd om meer te nemen lijkt mij of niet? Aangezien je er wel mee in aanraking komt natuurlijk.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maiky2010 zei:
Naar toch weer slecht slecht en het laat toch weer zien hoe moeilijk het mentaal is om HELEMAAL die kut G achter me te laten:sweat:
Klik om te vergroten...
Kut om te horen man, ik snap dat het moeilijk is. En ongeacht dat je het ingeruild hebt voor Phenibut (Sorry ook hier ben ik niet bekend mee) ben ik toch trots dat je gestopt bent ook al ken ik je niet haha.

Het belangrijkste is dat je boos op de GHB moet wezen niet op jezelf, maar dat wist je waarschijnlijk al :wink:
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Anunnaki zei:
Dat je het moet afbouwen lijkt mij inderdaad het aller lastigste.. dan ben je ook natuurlijk veel meer geneigd om meer te nemen lijkt mij of niet? Aangezien je er wel mee in aanraking komt natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Nee Phenibut hou ik op 3 capsules (1500mg) voor mn slaap ongeacht ik wel of geen G gebruikt heb.
Het laat me toch wel slapen en ik weet dat als ik dus 1 cap. meer neem daarvan mijn lichaam daar alweer aan gewend is. Dus dat probeer ik constant op 1500mg te houden. Het kriebelt soms idd zeker om savonds eens 4 tot 5 caps te nemen want dan space ik hem ZWAAAAR de pan uit maar dan wordt mijn normale cycle dus niet meer nornaal maar recreatief...
Daar neem ik dan liever soms nog een af en tke een Gtje voor dat recreatieve gedeelte:sweatsmile:
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Anunnaki zei:
Kut om te horen man, ik snap dat het moeilijk is. En ongeacht dat je het ingeruild hebt voor Phenibut (Sorry ook hier ben ik niet bekend mee) ben ik toch trots dat je gestopt bent ook al ken ik je niet haha.

Het belangrijkste is dat je boos op de GHB moet wezen niet op jezelf, maar dat wist je waarschijnlijk al :wink:
Klik om te vergroten...
Thanks voor je reactie maat!! Alleen helaas mentaal het hoofdstuk GHB nog niet volledig achter me kunnen laten:disappointed:Hoop wel dat ik dat recreatieve gedeelte nou eens achter me kan laten brrr pffff, want dan hou ik alleen nog maar de normale cycle op gang waar ik me helaas in heb meegetrokken, ipv weer die klote G erin te betrekken.
Maar zoals je zelf al aangaf... soms wil je gewoon even spacen:sweatsmile:haha:bowing2:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maiky2010 zei:
Thanks voor je reactie maat!! Alleen helaas mentaal het hoofdstuk GHB nog niet volledig achter me kunnen laten:disappointed:Hoop wel dat ik dat recreatieve gedeelte nou eens achter me kan laten brrr pffff, want dan hou ik alleen nog maar de normale cycle op gang waar ik me helaas in heb meegetrokken, ipv weer die klote G erin te betrekken.
Maar zoals je zelf al aangaf... soms wil je gewoon even spacen:sweatsmile:haha:bowing2:
Klik om te vergroten...
Ja dat is inderdaad zeeeer moeilijk man, ik snap je volkomen.

Ik ben zelf ook super geneigd om veeeel meer te nemen dan dat eigenlijk hoort, ik doe het gelukkig alleen op vrije dagen of s'avonds, maar toch.. ik doe het wel. Je wilt soms inderdaad gewoon even spacen maar daar een gewoonte van maken gaat ook heel en dan ook heel erg snel, probeer alsjeblieft van de G af te blijven en praat hierover met je familie of vrienden. Ikzelf weet ook hoe moeilijk het is, misschien niet met G maar het is in principe hetzelfde, andere aansporen om het niet te doen is dan ook altijd makkelijker dan er zelf mee stoppen.. want ik kan het ook niet en heb er ook geen reden of motivatie voor.

Heb je hobby's of andere dingen waar je je mee bezig houd? werk, school of een relatie? en zoals ik net al zei echt erover praten is zo zo belangrijk, steun van anderen kan zoveel betekenen, en als je dit niet hebt mag je mij altijd een berichtje sturen is helemaal geen probleem.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Anunnaki zei:
Kut om te horen man, ik snap dat het moeilijk is. En ongeacht dat je het ingeruild hebt voor Phenibut (Sorry ook hier ben ik niet bekend mee) ben ik toch trots dat je gestopt bent ook al ken ik je niet haha.

Het belangrijkste is dat je boos op de GHB moet wezen niet op jezelf, maar dat wist je waarschijnlijk al :wink:
Klik om te vergroten...
en Phenibut is een verwant aan GHB dat nu nog legaal verkrijgbaar is (de halfwaarde tijd is ipv 2 a 3 uur..zoals dat van GHB iets van 18+ uur) maar laatst op het nieuws gekomen omdat de kliniek (ik geloof novadich kentron:thinking:) de alarm bellen deden luiden over gebruik van dit, inweze nog gevaarlijker middel...want kwa afkick is het heftiger maar als "gereguleerd" gebruiker wel makkelijker om af te bouwen, dus bv van 1500mg.per avond/nacht naar 1400... en dan steeds 100mg per 2 dagen naar beneden...
Maar ook zijn er voor dit middel makkelijkere methodes...>>>niet aan te raden uiteraard<<< Maar met Pregabaline ben je met uiterlijk 2 dagen van de Phenibut verslaving af.
Maar.toch elke keer weer willen :rock:
En dat zorgt voor steeds een nieuwe verslaving en dat kan je beter voorkomen dan steeds genezen met een ander middel...
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Anunnaki zei:
Ja dat is inderdaad zeeeer moeilijk man, ik snap je volkomen.

Ik ben zelf ook super geneigd om veeeel meer te nemen dan dat eigenlijk hoort, ik doe het gelukkig alleen op vrije dagen of s'avonds, maar toch.. ik doe het wel. Je wilt soms inderdaad gewoon even spacen maar daar een gewoonte van maken gaat ook heel en dan ook heel erg snel, probeer alsjeblieft van de G af te blijven en praat hierover met je familie of vrienden. Ikzelf weet ook hoe moeilijk het is, misschien niet met G maar het is in principe hetzelfde, andere aansporen om het niet te doen is dan ook altijd makkelijker dan er zelf mee stoppen.. want ik kan het ook niet en heb er ook geen reden of motivatie voor.

Heb je hobby's of andere dingen waar je je mee bezig houd? werk, school of een relatie? en zoals ik net al zei echt erover praten is zo zo belangrijk, steun van anderen kan zoveel betekenen, en als je dit niet hebt mag je mij altijd een berichtje sturen is helemaal geen probleem.
Klik om te vergroten...
Top goosr ben je man!! Al ken ik jou ook niet maar wel heel begaan met andere personen!!
En idd het ene middel is het andere niet maar het blijft allemaal een verslaving...geestelijk en/of lichaamlijk.
Ja ik heb werk en relatie en hobbies...
En sterker nog... ik heb van mn hobby mn werk gemaakt :rock::rockband:en doe echt vreselijk toffe dingen maar heb mezelf helaas gewend om mijn hobby/werk uit te kunnen voeren onder de GHB en nu ook onder de cycle Phenibut/Noopept.
Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik die lichaamlijke G verslaving niet meer om de 2 uur hoef bij te houden het STUKKE makkelijker is om te leven haha:grin:
Dus voor mij is/was de phenibut wel een hele goede uitkomst:praying1:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maiky2010 zei:
En sterker nog... ik heb van mn hobby mn werk gemaakt :rock::rockband:en doe echt vreselijk toffe dingen maar heb mezelf helaas gewend om mijn hobby/werk uit te kunnen voeren onder de GHB en nu ook onder de cycle Phenibut/Noopept.
Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik die lichaamlijke G verslaving niet meer om de 2 uur hoef bij te houden het STUKKE makkelijker is om te leven haha:grin:
Dus voor mij is/was de phenibut wel een hele goede uitkomst:praying1:
Klik om te vergroten...
Aiiii dat is wel lastig haha.. maar toch heel goed om te horen man! Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze hun werk ook echt leuk vinden namelijk, hoop dat ik het ook ooit mee mag maken :lolol:

Maar gewenning is altijd te doorbreken, blijf hiermee strijden man hoe moeilijk het ook lijkt, die gewenning ben ik helaas niet echt bekend mee dus weet niet zo goed wat voor advies ik je hier op kan geven.. :( Uiteindelijk weet je het zelf natuurlijk het best, en alles wat ik je zeg wist je al maar vond het toch nodig om even te melden, en dat het leven stukken makkelijker voor je is geworden is natuurlijk super :wink: maar dat is wel hoe het je in z'n macht houd. Tips geven of praten over verslaving is altijd heel moeilijk, uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen op eigen kracht. Toch houd ik vast, als je ooit iets kwijt wilt wat je liever met een onbekende bespreekt dat je mij altijd mag berichten!
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste forum leden,

Ik ben ooit begonnen met recreatief gebruik van soorten drugs...
Nu na 15 jaar drugs gebruik en heel veel drama's in mijn leven ben ik depressief geworden en dat merk ik vooral in nuchtere staat. Ik wil mijn bed niet meer uitkomen en doe of kan mentaal heel de dag mijn doelen niet meer bereiken.
Door mijn eerdere recreatief gebruik van ghb/cocaine gebruikte ik altijd diazepam of een andere benzo voor het slapen gaan...dit werkte altijd perfect maar zo stilletjes aan is het gebruik van de benzo's ook zonder drugs door blijven gaan waardoor ik nu een enorme tolerantie voor veel verschillende benzo's heb opgebouwd.

Zodra ik bij het opstaan 4 tot 5 ml Ghb neem kom ik mn bed weer uit en is mijn depressie vertrokken...dit is rond 08:30/09:00... dan rond 12e a 13:00 neem ik dan 3,5 ml voor het trainen, ik probeer hierna vaak niet meer te gebruiken maar soms lukt dat niet en neem ik meer en dan rond uurtje of 15:00 of 16:00 weer 3 tot 5 ml... hierna stop ik meestal tenzij er vrienden in het weekend langskomen dan neem ik meer de nacht door. Ik ben lichaamlijk niet verslaafd tenzij ik dagen achtereen wakker blijf (wat soms dus wel eens voorkomt) maar dan zorgt de diazepam ervoor dat ik de dag daarna lichaamlijk geen ontwennings klachten heb.

Nu is het probleem dus dat ik al bij gering gebruik van ghb (en dan stoppend rond uiterlijk 15:00 met 3,5ml ghb) al met 80mg diazepam totaal geen slaap meer heb...mn ogen gaan wel dicht maar ik lig letterlijk te wachten tot de ochtend aanbreekt... ik kruip helemaal slap mn bed uit en zie eruit als een zombie met zwarte kraters onder mn ogen pffff. Dan neem ik 5 ml ghb en ben ik wel weer redelijk o.k maar blijf door deze circulatie erg moe..
Dit is waarschijnlijk door mn hoge tolerantie benzo's veroorzaakt en nu vraag ik me dus af of er een ander goed middel is (ik hoorde iets over serequel 50mg) waarvan ik 1 hoef te nemen...plus een kleine hoeveelheid diazepam in combinatie om gewoon weer een goede diepere lange slaap te krijgen..
Ik neem die diazepam dan in kleine hoeveelheid erbij omdat ik daar nu ook verslaafd aan ben geraakt :( en dat moet afbouwen.

Wie kan of heeft hier zelf ervaring mee gehad of weet wellicht een passende oplossing?

Alle info wordt zeer op prijs gesteld!! want weet niet hoelang ik nog zonder slaap ga kunnen functioneren.

Groetjes,

Maiky
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stop alsjeblieft met de GHB!

Diazepam = geen goed middel tegen afkick van de GHB. Je slapeloosheid wordt veroorzaakt door de GHB uitwerking/ontwenning.. Als je zo doorgaat heb je elke aantal uur een dosis GHB nodig. Dan ben je wel lichamelijk verslaafd.

Dus de passende oplossing die ik je bied en die je zelf vraagt is STOP MET DE GHB! Nu het nog kan.. :wink: Die zorgt voor jou problemen.

Als ik je verhaal zo lees kun je nog wel stoppen met de GHB namelijk. Gun jezelf een leven, een leven afhankelijk van de GHB is gewoon geen leven.

Je denkt nu dat je slapeloosheid wordt veroorzaakt door je benzo tolerantie? Maar dat is dus niet zo..
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Stop alsjeblieft met de GHB!

Diazepam = geen goed middel tegen afkick van de GHB. Je slapeloosheid wordt veroorzaakt door de GHB uitwerking/ontwenning.. Als je zo doorgaat heb je elke aantal uur een dosis GHB nodig. Dan ben je wel lichamelijk verslaafd.

Dus de passende oplossing die ik je bied en die je zelf vraagt is STOP MET DE GHB! Nu het nog kan.. :wink: Die zorgt voor jou problemen.

Als ik je verhaal zo lees kun je nog wel stoppen met de GHB namelijk. Gun jezelf een leven, een leven afhankelijk van de GHB is gewoon geen leven.

Je denkt nu dat je slapeloosheid wordt veroorzaakt door je benzo tolerantie? Maar dat is dus niet zo..
Klik om te vergroten...
Bedankt voor bezorgdheid Raver...
alleen dit was niet mn vraag...als er zoiets gevraagd wordt...wil ik eigenlijk niet zo een antwoord en ik weet EXACT hoe ghb reageert op je hersens en ik het beter ook niet kan doen daarom staat het ook in het topic "verslaafd" en ik ben bekend met bijna alle 30 benzo's... naar vroeg me af wat dan naast benzodiazepines ook goed werken voor je slaap....dit omdat ik ze bijna alle 30 wel eens gehad heb.
En idd...ghb zet je dopamine resevoir opslot zodra je het neemt...als je dan wkkr wordt springt het resevoir open en zit je met een enorme hoeveelheid dopamine opgezadeld, ik weet ook dat het op je GABA.receptoren werkt etc... en hoe dat exact werkt en ze beschadigd raken voor gedurende tijd, alleen nu wilde ik gewoon weten of er een ander middel is wat buitenom benzos werkt.. ik heb nu traxène 5mg... wel een benzo maar schijnt een nieuwere type te zijn dus zo even googlen wat het precies is haha
maar bedankt voor je reacie kerel!
Greetz!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ah op die manier. Sorry, verkeerd geïnterperteerd dan.

Ik heb zelf veel baat bij Seroquel, alleen ik weet niet of dat wel kan als je ook GHB gebruikt. Aangezien het alle 2 iets doet met je Dopamine.

Ik zit momenteel in een GHB verslaving, maar dan neem ik geen Seroquel. Het is geen advies, want ik ben er niet zeker over..

Maar als je 's avonds gewoon stopt met GHB kun je seroquel prima inzetten om te slapen, wel pas als de GHB helemaal uitgewerkt is. En mits je niet al lichamelijk verslaafd bent aan de g.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Ah op die manier. Sorry, verkeerd geïnterperteerd dan.

Ik heb zelf veel baat bij Seroquel, alleen ik weet niet of dat wel kan als je ook GHB gebruikt. Aangezien het alle 2 iets doet met je Dopamine.

Ik zit momenteel in een GHB verslaving, maar dan neem ik geen Seroquel. Het is geen advies, want ik ben er niet zeker over..

Maar als je 's avonds gewoon stopt met GHB kun je seroquel prima inzetten om te slapen, wel pas als de GHB helemaal uitgewerkt is. En mits je niet al lichamelijk verslaafd bent aan de g.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je advies kerel!
Nee ben alleen geestelijk verslaafd... het haalt mijn depressie weg.
Ik heb nu Tranxène 50mg, ook een benzo achtige maar schijn je dus niet slaperig van te worden maargoed het is het enige samen met diazepam wat ik in huis heb.

Grts

Maiky

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."