Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP geen slaap door ghb en Diazepam verslaving

HELP geen slaap door ghb en Diazepam verslaving

38 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
T
TijdzatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jen zei:
Google maar een gabapentine als slaapmiddel meer mensen zijn er over te spreken.
Klik om te vergroten...

En nog veel meer mensen niet , die worden juist actief of slapeloos van anti epilectica. Off label gebruik moeten artsen veel meer mee oppassen... Het is een feit dat off label maar bij 10% of minder van de gebruikers werkt voor andere symptomen net als seroquel (anti psychotica) gebruiken voor slaap. En vervolgens komen de mensen enorm aan of voelen zich niet meer normaal / fijn (logisch).

Daarom is dat vaak helaas maanden zoeken of iets wat ervoor gemaakt is. Zoals z-benzo's of de normale benzodiazepines.

Voor gebruik research doen is mijn advies na veel gekloot vroeger....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er wordt hier maar blindeloos met adviezen gegooid zonder dat mensen beseffen wat het risico is of dat de adviezen uberhaüpt behulpzaam zijn.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er word niet blindloos met adviesen gegooit gabapentine word vaker gebruikt na een ghb verslaving. Dat heeft te maken met dopamine. En dat kan na een ghb verslaving dus wel rust bieden. Ik slaap daar na het stoppen met ghb ook op. En goed iig die 8 uurtjes weer.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien gewoon de adviezen hier lezen. Er meer informatie over zoeken op Google. Je eigen mening maken uit alle adviezen maar gewoon naar de dokter gaan als alles echt uit de hand loopt.

De dokter kan je misschien helpen of anders in elk geval doorsturen naar een specialist met kennis van zaken.

GHB lijkt me helemaal niets als het echt je dopamine reservoir op slot zet. Dopamine is de bom. Geef mij maar speed voor wat extra dopamine release.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jen zei:
Dat is een goede ik pak daar 200mg van en slaap als een roos en voel me ook erg goed als ik dat 2 dagen achter elkaar gebruik.

Wat je ook kan proberen is gabapentine dat haalt overtollige prikkels in de hersens weg.
Werkt bij mij perfect in combinatie met baclofen ik weet niet of dat uitmaakt.
Maar het is het proberen waard. Ik gebruik juist geen pammetjes omdat ik dat spul verschikkelijk vind en denk dat dit beter is.

Google maar een gabapentine als slaapmiddel meer mensen zijn er over te spreken. Gebruik het maar een aantal keer en niet de hele tijd net als elke drugs anders zit je daar weer aan vast :wink:
Klik om te vergroten...
Jaaa, beetje laat om hier nog op te reageren haha, maar IDD GABAPENTINE/PREGABALINE/PHENIBUT.
Deze 3 zijn redelijk verwand aan elkaar en kleven allemaal op de gaba-b receptors.
Heb ervaren dat dit de beste manier is om van de lichaamlijke ghb verslaving af te komen.. zelfs mentaal kan het je flinkt helpen om door de (ik noem het altijd "het zwarte gat")te komen.
Echter zijn ze allemaal op hun beurt weer verslavend, ik vind de gaba-B motivator wel echt geweldig maar dat heeft ook te maken met mindset en je superfase, want uiteindelijk wennen al deze middelen ook weer en ben je terug bij af.
Blijft een vervelende k.t! verslaving maar ik ben iig wel van de ghb af, ik neem nu Noopept overdag, zo'n 40mg en voor de nacht 3 capsules (1500mg) Phenibut.
Ik slaap echt heerlijk zonder benzo's en merk dat ik de dag daarna veeeel minder trek heb ik ghb... echter heb ik al wel gemerkt dat ik toch soms die G piek wil merken ondanks al deze middeltjes.
Seroquel heb ik inmiddels ook geprobeerd... in de tijd dat ik rond de 15 tot 25ml pakte in de 24 uur dat ik al gauw van 50mg sero. op de 400mg seroquel zat.
Ik kon alleen maar "extra afgifte" tabletten krijgen dus was de dag erna wel woest gaar de eerste laar uur, zelfs zo erg dat ik 10ml G in het uur moest pakken om eerste uur beetje wkkr te worden.
Nu dus geen sero. meer maar Noopept/Phenibut.

Tjx nog voor je reactie!

Greetz,

Maiky
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ghb is idd een middel die je dopamine resevoir op slot zet en zodra t uitwerkt je de dopamine feedback gaat geven:fearful:die is ecjt ALTIJD irritant want je slaap gaat er zo van achteruit! Andere Gaba-B analogen zoals Gabapentine en pregabaline, ook Phenibut zorgen na ghb gebruik er echt goed voor dat je weer kunt slapen.
Ik heb er erg veel over gelezen maar kwa zeer diepe werkzame informatie vwb. deze stoffen gaat het ook wel mijn pet te boven haha, ik weet wel dat Phenibut inweze je Dopamine moduleerd en bv. Seroquel je Dopamine blokkeerd zodat je na de Ghb toch kunt slapen.
Zelf wel gemerkt dat Seroquel al gauw niet goed meer werkt:disappointed:en zat hier al snel op het hoogste aantal milligrammen per tablet, wat resulteerd in zombie stijl de volgende dag en ook die 400mg XR. niet langer werkzaam was dan 3 a 4 uur.
De Gaba-B analogen of geloof dat ze ook wel Gaba-B antagonists of agonists worden genoemd verreweg het beste werken na ghb gebruik, alleen gevaarlijk omdat ze allen zeer verslavend zijn.

Ben ook nog steeds opzoek naar de PERFECTE Gaba-B motivatie substantie die niet verslavend is:)

Mocht iemand hier meer info over weten hoor ik het graag.

Maar ik zal hier een ander topic over starten.

Greetz

Maiky
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry dat ik hier off-topic in ga, maar heeft dopamine dan invloed op het slapen? dit wist ik namelijk niet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maiky2010 zei:
Ben ook nog steeds opzoek naar de PERFECTE Gaba-B motivatie substantie die niet verslavend is:)
Klik om te vergroten...

Kan je lang zoeken. Die ga je niet vinden.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Anunnaki zei:
Sorry dat ik hier off-topic in ga, maar heeft dopamine dan invloed op het slapen? dit wist ik namelijk niet.
Klik om te vergroten...
Ja normaal gesproken geloof ik niet hoor, alleen wel na Ghb of speed gebruik of alle substanties die klooien met je dopamine resevoir.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Kan je lang zoeken. Die ga je niet vinden.
Klik om te vergroten...
Jaaaa daar was ik al bang voor:weary:
Ook helemaal NIETS wat er in de buurt kan komen Raver?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maiky2010 zei:
Ja normaal gesproken geloof ik niet hoor, alleen wel na Ghb of speed gebruik of alle substanties die klooien met je dopamine resevoir.
Klik om te vergroten...
Heeft dit dan niet met andere dingen te maken? ik gebruik Dex maar dat zorgt er ook voor dat er meer Noradrenaline word aangemaakt, is dat dan niet waar de slaapproblemen vandaan komen? Wat GHB precies met je doet ben ik niet bekend mee.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maiky2010 zei:
Jaaaa daar was ik al bang voor:weary:
Ook helemaal NIETS wat er in de buurt kan komen Raver?
Klik om te vergroten...

Nou nee.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anunnaki zei:
Heeft dit dan niet met andere dingen te maken? ik gebruik Dex maar dat zorgt er ook voor dat er meer Noradrenaline word aangemaakt, is dat dan niet waar de slaapproblemen vandaan komen? Wat GHB precies met je doet ben ik niet bekend mee.
Klik om te vergroten...

Hoge dopamine spiegels houden je wakker.

GHB zorgt ervoor tijdens uitwerken dat er dopamine gereleased wordt. Daardoor worden mensen wakker uit GHB slaapjes.

Daarom blijf je mede wakker door speed en cocaine.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Anunnaki zei:
Heeft dit dan niet met andere dingen te maken? ik gebruik Dex maar dat zorgt er ook voor dat er meer Noradrenaline word aangemaakt, is dat dan niet waar de slaapproblemen vandaan komen? Wat GHB precies met je doet ben ik niet bekend mee.
Klik om te vergroten...
Ja het heeft wel met veel meer te maken dan alleen dopamine, ook je receptor waar glutemaat in vrijkomt schijnt ook heeeel erg tegen je slaap te werken, maar er spelen veel meer dingen mee die je slaap verslechteren.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien heel ver gezocht en ook redelijk off topic maar mocht je dus echt graag die Gaba-B motivatie erin willen houden....
En niet verslaafd willen raken aan 1 substantie...
Is het dan niet mogelijk om meerdere Gaba-B analogen af te wisselen??
Zoals 2 dagen Phenibut, 2 dagen Gabapentine en 2 dagen Pregabaline?

Ze schijnen net allemaal een ander mechanisme te hebben maar wel heel erg dezelfde soort werking af te geven.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Duidelijk, bedankt voor de informatie :) Dat het met GHB gereleased word tijdens uitwerken is wel heel naar trouwens.. die staat ook zeker op mijn NO-GO lijst :(
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Anunnaki zei:
Duidelijk, bedankt voor de informatie :) Dat het met GHB gereleased word tijdens uitwerken is wel heel naar trouwens.. die staat ook zeker op mijn NO-GO lijst :(
Klik om te vergroten...
Haha ja dat het op je NO-GO lijst staat is alleen maar goed man!!! Maar er zijn dus wel manieren en andere substanties waardoor je hiervan helemaal geen last hebt.
Maar ben zelf alweer veels te ver doorgeslagen met al die Gaba ellende:tearsofjoy:
Beter gewoon niet gewend aan raken heb je er ook geen last van:handok1:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maiky2010 zei:
Haha ja dat het op je NO-GO lijst staat is alleen maar goed man!!! Maar er zijn dus wel manieren en andere substanties waardoor je hiervan helemaal geen last hebt.
Maar ben zelf alweer veels te ver doorgeslagen met al die Gaba ellende:tearsofjoy:
Beter gewoon niet gewend aan raken heb je er ook geen last van:handok1:
Klik om te vergroten...
Drugs met drugs oplossen staat ook op mijn NO-GO lijst, maar eigenlijk doe ik dat al want ik slik oxazepam om te slapen met dex, dus ik ben al in de val gelokt, oeps :sweat:

Nee na de verhalen van @Raver is mijn nieuwschierigheid naar GHB flink gedaald, ik blijf altijd geinteresseerd in de werking ervan maar ik ga het nooit maar dan ook nooit zelf proberen, dan ben ik meteen verslaafd dat weet ik nu al..
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Anunnaki zei:
Drugs met drugs oplossen staat ook op mijn NO-GO lijst, maar eigenlijk doe ik dat al want ik slik oxazepam om te slapen met dex, dus ik ben al in de val gelokt, oeps :sweat:

Nee na de verhalen van @Raver is mijn nieuwschierigheid naar GHB flink gedaald, ik blijf altijd geinteresseerd in de werking ervan maar ik ga het nooit maar dan ook nooit zelf proberen, dan ben ik meteen verslaafd dat weet ik nu al..
Klik om te vergroten...
Ja die kans is ZEEEEÉR groot man!!
Zelf altijd recreatief begonnen maar ook zeker in de val gelokt door die Gaba motivatie...:sweat:
Doe er echt alles op van werken tot trainen tot socializen etc etc...
Zodra je die gaba motivatie niet meer hebt klap je in het zwarte gat en die kan 2 a 3 maanden duren.
Ook omdat je receptoren weer op een natuurlijke wijze moeten aansterken/hervullen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maiky2010 zei:
Ja die kans is ZEEEEÉR groot man!!
Zelf altijd recreatief begonnen maar ook zeker in de val gelokt door die Gaba motivatie...:sweat:
Doe er echt alles op van werken tot trainen tot socializen etc etc...
Zodra je die gaba motivatie niet meer hebt klap je in het zwarte gat en die kan 2 a 3 maanden duren.
Ook omdat je receptoren weer op een natuurlijke wijze moeten aansterken/hervullen.
Klik om te vergroten...
Ja jonge het is echt moeilijk om met verslaving om te gaan.. ik hoor weleens dat het tussen je oren zit, in je hoofd zit het wel maar dit is gewoon wetenschap en geen fabeltje :neutral: Ik ben zelf nog nooit verslaafd geweest aan dit soort middelen, maar ik heb al moeite met van mijn medicatie af te blijven, dan ga ik alsnog 3x over de afgesproken dosis heen.. dus nee ghb is echt niet voor mij :tongueout:

En naar om te horen man, je bent dan nu ook echt bezig met het afkicken van GHB? Of heb ik dit verkeerd begrepen, sorry ik ben een beetje wazig op het moment haha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."